De afgelopen tijd heb ik overal en nergens informatie gezocht over de KOR 2020. De linkjes naar de bronnen had ik verzameld.
En toen bleek, na een spontane herstart van m'n laptop, dat ik de laatste aanvullingen nog niet (goed) had opgeslagen.
Het meeste heb ik kunnen terugvinden, maar de info als antwoord op deze vraag (kreeg ik van een klant) niet:
"Waarom krijg tóch een btw-id als ik meedoe met de nieuwe KOR??"
Na veel zoeken kwam ik op één site iets tegen met deze strekking:
Als je aan een andere EU-ondernemer een dienst levert die, anders dan onder de nieuwe KOR, NIET is vrijgesteld van BTW, dan moet je
• de BTW verleggen EN
• een incidentele BTW-aangifte doen EN
• een opgaaf ICP doen.
Dat zou inderdaad een plausibele reden kúnnen zijn, maar ik kan deze info dus niet meer terugvinden - op de website van de BD al helemaal niet.
Weet iemand hier meer over?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
lyonesse
lyonesse
De afgelopen tijd heb ik overal en nergens informatie gezocht over de KOR 2020. De linkjes naar de bronnen had ik verzameld.
En toen bleek, na een spontane herstart van m'n laptop, dat ik de laatste aanvullingen nog niet (goed) had opgeslagen.
Het meeste heb ik kunnen terugvinden, maar de info als antwoord op deze vraag (kreeg ik van een klant) niet:
"Waarom krijg tóch een btw-id als ik meedoe met de nieuwe KOR??"
Na veel zoeken kwam ik op één site iets tegen met deze strekking:
Als je aan een andere EU-ondernemer een dienst levert die, anders dan onder de nieuwe KOR, NIET is vrijgesteld van BTW, dan moet je
• de BTW verleggen EN
• een incidentele BTW-aangifte doen EN
• een opgaaf ICP doen.
Dat zou inderdaad een plausibele reden kúnnen zijn, maar ik kan deze info dus niet meer terugvinden - op de website van de BD al helemaal niet.
Weet iemand hier meer over?
Alvast bedankt!
Groeten, Renée
www.paarseolifant.nl | www.zzp-school.nl
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/62528-kor-2020-en-btw-id/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag