inspiratie gezocht

Aanbevolen berichten

Uurtje in het bos bij Amelisweerd lopen, langs de Kromme Rijn slenteren, thee drinken bij Theehuis Rijnouwen, en dan terug .... Daarna heb je genoeg energie om tot half twaalf door te gaan! Zo'n wandeling vermoeit de benen wel, maar laat de alledaage zorgen tussen de herfstbladeren liggen en geeft lucht om inspirerende gedachten even rond te laten waaien!

 

gastonamelisweerd.jpg

Link naar reactie

Drukproeven van mijn nieuwe gids controleren. Moet maandag naar de drukker :P

 

Ik moet zeggen dat ik gisteren extreem moe was en overal tegenop zag. Ben gisteren om 10 uur in slaap gevalen en pas om 9 uur wakker geworden. Heerlijk. Helemaal uitgeslapen en weer vol energie.

 

Ik merk wel, dat af en toe een stapje terug doen, ondanks de werkdruk, uiteindelijk meer rendement opleverd. Een fikse wandeling en dan een kop soep op de bank doet het altijd prima.

 

Ik heb zelf wel eens het gevoel, dat ik bij grote drukte of veel stres, net een buldozer ben, die de dchop een centimetertje te laag heeft staan. Langzaan maar zeker schuif je een hele bult muk voor je uit en loop je helemaal vast. Dan is er maa één optie, schop omhoog en over de bult heen rijden.

 

Soms moet je gewoon afscheid nemen van bepaalde taken/opdrchten/klanten. Delegeren of overdoen aan een ander zou mooi zijn. Soms moet je opdrachten terug geven. Afscheid nemen van "nodeloos werk" wil ook nog wel eens helpen. Welke taken kosten je het meeste tijd/energie? Probeer die uit te bestede of te delegeren.

 

Anyway, het is lekker weer, begin eerst maar eens met een wandeling.

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Is het nog goed gekomen met de inspiratie???

Er staan inderdaad goede dingen bij, leuk om te zien hoe anderen inspiratie zoeken en ook vinden hopelijk......

 

 

www.hulpplus.nl -groot assortiment hulpmiddelen en comfortproducten!

www.krukkenexpert.nl - kleurrijkste assortiment loopkrukken.

www.flaneerstokken.nl - grootste EN mooiste wandelstokken!

www.slaapvitaal.nl - vitaal wakker worden!

www.1miljoenboeken.nl voor alle schrijvers en boekenliefhebbe

Link naar reactie

Als je een mooi huis hebt en een mooie tuin dan kan het misschien geen kwaad om even verder alles te laten wat het is, een heerlijke bak thee of koffie te zetten en eventjes helemaal niks inspannends te doen en je gewoon concentreren op al het moois wat misschien al hebt bereikt.

 

Of zoals anderen al hebben gezegd: lekker even in het bos wandelen of fietsen. Of wat denk je van het strand? daar kan het zelfs met een zeer stevige wind wel lekker zijn om even tot rust te komen ( moet je natuurlijk wel in de buurt van een strand wonen ).

 

Veel succes toegewenst in ieder geval :)

http://websitejudge.com/nl/home

Meld nu gratis uw website aan in onze index en laat uw site beoordelen door websitebezoekers!

 

www.optimised.nl

Link naar reactie

Na een tripje wandelen van 222 kilometer (muiden-bergen op zoom) kan ik zonder meer stellen : wandelen is letterlijk een "mind-trip" - het ontspant, laat je je lichaam weer voelen, energie gaat weer stromen, creativiteit inclusief, het is ontspannend, je bent in de natuur, de wind blaast door je kop, etc, etc. Ga wandelen dus. De meest Westerse vorm van meditatie die ik ken ;)

 

Of : ga mediteren.

Link naar reactie

Wat bij mij ook goed werkt is na het werk nog even lekker op het terras in de stad zitten onder het genot van een glas rose of lekker koud biertje met een vriend of vriendin.

Helaas zal het de komende maanden minder aangenaam zijn op het terras en verhuizen we naar binnen en dan vooral die ene kroeg waar ze vaak de open haard hebben branden!

Afleiding zorgt bij mij vaak voor nieuwe inspiratie!

 

Zeilen is ook een goede, even lekker uitwaaien op het water en ook nog actief.

 

En een tip voor de mensen die zich in de winter toch minder energiek voelen, 1 keer in de 2 weken onder de zonnebank doet echt wonderen. Je bent weer even opgeladen en hebt een beetje een gezonde kleur (nee niet zo'n ranzige bruine bakkleur).

www.hulpplus.nl -groot assortiment hulpmiddelen en comfortproducten!

www.krukkenexpert.nl - kleurrijkste assortiment loopkrukken.

www.flaneerstokken.nl - grootste EN mooiste wandelstokken!

www.slaapvitaal.nl - vitaal wakker worden!

www.1miljoenboeken.nl voor alle schrijvers en boekenliefhebbe

Link naar reactie

Ja, ik heb er meerdere hoewel nu ik het bericht lees dit waarschijnlijk te laat is voor je.

- doen eens niets en laat de inspiratie in dit niets doen ontstaan

- neem lekker een borrel en ga daarna aan het werk

- vraag om hulp, ontvangen is heel mooi indien je dit toelaat

 

Heb je er nog iets aan?

René

 

Serendipity: datgene wat op je pad komt en je verder brengt op de weg des levens.

 

Serendipity

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 106 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.