Technische update en nieuw waarderingssysteem

Aanbevolen berichten

(aangepast)
6 minuten geleden, Hans van den Bergh zei:

jij hoeft je niet aangesproken te voelen...

 

En wat mij betreft geldt dat ook voor jou Hans :face-blowing-a-kiss: Het enkele feit dat je mod bent betekent niet dat je gelijk afgeserveerd moet worden op een scherpe reactie.

En al helemaal niet vileine commentaren over gedachtenveldwachters en  "beschonken van moderatormacht". Ongepast en heel ver onder de gordel.

 

Edit: wat mij betreft is dát wel een excuus waard!

 

aangepast door Norbert Bakker
toevoeging

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
31 minuten geleden, TwaBla zei:

"Sommige mensen raken beschonken van een klein beetje moderatormacht"

Sprak de Retired Mod, uit eigen ervaringen met uitoefening van die macht, wellicht? :winking-face:

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
7 minuten geleden, Norbert Bakker zei:

Edit: wat mij betreft is dát wel een excuus waard!

Aan de hele (retired) mod-ploeg, wat mij betreft...

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
(aangepast)
16 minuten geleden, Norbert Bakker zei:

Nee, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld ventileer ik op dit forum mijn persoonlijke mening als lid, niet als mod. En het zelfde geldt voor Hans.

 

Maar als dan iets onwelgevalligs wordt gezegd, grijpen jullie wel in als mods. Wees dan een echte kerel: discussieer mee en gebruik geen mod-privileges om het debat naar je hand te zetten. Ga niet autoritair andermans reacties kwalificeren als opbouwend of afbrekend. En breid je vocabulaire uit met woorden als onnavolgbaar. 

 

4 minuten geleden, Hans van den Bergh zei:

Sprak de Retired Mod, uit eigen ervaringen met uitoefening van die macht, wellicht? :winking-face:

 

Klopt. Er was een fase waarbij we overspoeld werden met spam, MLM-oproepen, studentenvragen en nachtelijke dronkenpraat. En toen zijn we ook regels gaan improviseren om de groei in goede banen te leiden. Dat zijn later echte regels geworden. Vandaar ook mijn aandacht voor dat thema. Maar dat terzij.

 

Volgens mij dwalen we af van het onderwerp.

 

Dat zou ik omschrijven als: draagt de Beste Antwoord-kwalificatie door de vraagsteller bij aan de kwaliteit van de gedachtenwisselingen?

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
5 minuten geleden, TwaBla zei:

...gebruik geen mod-privileges om het debat naar je hand te zetten...

Je gaat echt (weer) te ver en je doet aantijgingen om vervolgens de regie over het topic weer te pakken. Weer doe je het openlijk i.p.v. mod-melding te doen. Het krediet raakt een keer op... en is simpel uitleggen en soms verdedigen niet meer aan jou besteed. 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
Zojuist, TwaBla zei:

Wat gebeurt er eigenlijk wanneer het krediet op is?

'Krediet' is een synoniem van 'Vertrouwen'... net zoals bij krediethandelaar ING de beurswaarde keldert als men onbetrouwbare zaken doet, zo kan ook jouw 'beurswaarde' kelderen...

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
(aangepast)
8 minuten geleden, TwaBla zei:

Dat hoeft niet ten overstaan van de hele klas.

 

Iets met 'pot' en 'ketel'...

 

*negeermodus* vanaf nu...

aangepast door Hans van den Bergh

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
31 minuten geleden, Hans van den Bergh zei:

Mijn opmerking ging oprecht niet over jouw bijdragen, jij hoeft je niet aangesproken te voelen...

Op de een of andere manier voelt het wel zo ...

 

Het zal wel door het slechte (Corona) nieuws van de afgelopen dagen komen ... en alle afwijkende ad-hoc besluiten die de regeringen in Europa (aan)nemen.

 

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie

 

13 minuten geleden, TwaBla zei:

Maar als dan iets onwelgevalligs wordt gezegd, grijpen jullie wel in als mods. Wees dan een echte kerel: discussieer mee en gebruik geen mod-privileges om het debat naar je hand te zetten.

 

Er is in dit topic geen enkel mod-privilege ingezet, dus de relevantie om in dit topic het moderatiebeleid ter discussie te stellen ontgaat me  (of is "onnavolgbaar"':winking-face:)

 

18 minuten geleden, TwaBla zei:

draagt de Beste Antwoord-kwalificatie door de vraagsteller bij aan de kwaliteit van de gedachtenwisselingen?

 

Interessante vraag, en het vermoedelijke antwoord daarop is nee, maar het doet er - als iedereen snapt wat de bedoeling is - ook geen afbreuk aan.  

 

Waar de beste antwoord-kwalificatie wél aan bijdraagt is aan de vindbaarheid van dit topic en dat antwoord door toekomstige lezers. Een antwoord dat dan niet alleen door de vraagsteller is beoordeeld, maar ook door crowd-wisdom is gevalideerd (als het beste antwoord inhoudelijk fout is, wordt de kwalitificatie "beste antwoord" na discussie en/of modmelding verwijderd of wordt een ander beter antwoord gekozen) 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
8 minuten geleden, Cosara zei:

Op de een of andere manier voelt het wel zo ...

 

Het zal wel door het slechte (Corona) nieuws van de afgelopen dagen komen ... en alle afwijkende ad-hoc besluiten die de regeringen in Europa (aan)nemen.

Zelfs TwaBla constateerde dat dit niet zo was, want het was een reactie op een andere opmerking van iemand anders. Inderdaad kan alleen jij nagaan waar dat gevoel dan vandaan kwam...

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
8 minuten geleden, Hans van den Bergh zei:

Zelfs TwaBla constateerde dat dit niet zo was, want het was een reactie op een andere opmerking van iemand anders. Inderdaad kan alleen jij nagaan waar dat gevoel dan vandaan kwam...

Aha, dus het sloeg op mijn opmerking. Nou als iemand dan dat predicaat moet dragen dan doe ik dat wel. Waarschijnlijk is het omdat mijn "niveau" in jullie ogen van een iets minder "higher" level getuigd dan dat van jullie.  So be it.

 

Alhoewel ik mij afvraag of het op een dergelijke manier met modder gooien het predicaat "higherlevel" wel moet hebben. Waarschijnlijk moet ik gewoon blij zijn dat ik niet tot de hooggeleerde "stamgasten" behoor. 

Link naar reactie
(aangepast)
17 minuten geleden, Typical Dutch zei:

Aha, dus het sloeg op mijn opmerking

Ja, jouw opmerking als beste antwoord, geschikt voor meerdere topics! Je begrijpt het verkeerd, lees maar even terug...

 

Edit: Inmiddels via pm met Typical Dutch opgehelderd...

aangepast door Hans van den Bergh

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
7 uur geleden, TwaBla zei:

Volgens mij is Quora ook al jaren over het hoogtepunt heen, dus om dat nou als voorbeeld te nemen lijkt me geen goed plan. Belangrijkste bezwaar is dat in zo'n Q&A-model geen conversatie ontstaat. Ik zie dat nu al op HL opkomen: de wisselwerking tussen deelnemers aan een topic slaat dood met zo'n best answer of the week.  Terwijl juist die gedachtenwisselingen dynamiek aan het forum geven en betrokkenheid stimuleren.

 

Correctie: Quora scoort tegenwoordig enorm goed in India. Driekwart bezoekt het Q&A platform net een mobieltje. In Europa zijn de kijkcijfers daarentegen laag.

 

Quora was een jaar of toen geleden even een spannende startup, omdat ook bekende ondernemers en experts antwoord gaven op vragen. De laatste jaren zie ik daar vooral ijverige wannabees en spammers, maar misschien hebben jullie andere ervaringen.

 

Ik ben tevens benieuwd naar de drijfveren waarom dit forum naar zo'n Quora-aanpak gedreven wordt. Dus niet met een aantal belangstellende kletsen over een vraag. Het conversatie-model versus het Q&A-model. Wat valt daarmee te winnen? Is Google* daar blijer mee? Zitten starters daarop te wachten? Is het sowieso al driekwart van alle topics: een vraag die beantwoord wordt... Noem eens wat bronnen!

 

* Zie info over Google rich snippets....

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
(aangepast)
1 uur terug, TwaBla zei:

Ik ben tevens benieuwd naar de drijfveren waarom dit forum naar zo'n Quora-aanpak gedreven wordt. Dus niet met een aantal belangstellende kletsen over een vraag. Het conversatie-model versus het Q&A-model.

 

Nee. Het is niet zwart wit het ene of het andere. Op HL is het beide: én een zichtbaar antwoord op een vraag én - dus wel - met een aantal belangstellenden kletsen over een vraag ...of over een antwoord.

 

Het is dus geen Q&A zonder conversatie mogelijkheid maar een conversatiemodel mét Q&A.  

 

1 uur terug, TwaBla zei:

Wat valt daarmee te winnen?

 

de structuur van vraag en antwoord is duidelijker voor de bezoeker die Higherlevel nog niet kent . 

Dat is overigens geen feit, maar een hypothese gebaseerd op usability-onderzoeken en aannames. Het is iets dat na een aantal maanden wordt geëvalueerd. 

 

1 uur terug, TwaBla zei:

Is Google* daar blijer mee?

 

Ja. https://developers.google.com/search/docs/data-types/qapage?hl=nl

De hypothese is ook hier dat het bijdraagt aan een betere vindbaarheid en relevantie. Ook dat wordt na een aantal maanden geëvalueerd 

 

1 uur terug, TwaBla zei:

Zitten starters daarop te wachten?

 

Als je "starters op HL"  bedoelt (m.a.w. ook gevestigde ondernemers maar voor het eerst op HL), dan is de hypothese: ja, daar zitten ze op te wachten want het is duidelijker. 

 

1 uur terug, TwaBla zei:

Noem eens wat bronnen!

 

Mijn bronnen zijn het meest recente usability onderzoek, de diverse meetings met Ping en wat in de moderatorboard toegelicht en besproken is. Dat alles is door Mikky helder en - naar ik aanneem voor de meeste mensen duidelijk - samengevat in de startpost van dit topic.

 

Tot slot: 

Ook voor mij is en was het wennen. Ik was geen voorstander van invoering, en sowieso geen voorstander meer van waarderingssystemen. Maar ik vind wel dat het een kans moet krijgen om zichzelf te bewijzen. Het is vooral bedoeld voor mensen die HL nog niet kennen. 

 

De impact op bestaande leden is , als je er aan gewend bent en even de natuurlijke aversie tegen veranderingen en "weer iets nieuws" uitschakelt, best beperkt.

Ja er is een beste antwoord en nee, je kunt niet meer overal je waardering geven. Dat laatste vind ik ook jammer, maar we zijn achter de schermen nog bezig om te kijken of daar iets aan te doen valt.

 

 

aangepast door Norbert Bakker
Edit: eerste alinea verduidelijkt.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
7 minuten geleden, Norbert Bakker zei:

Dat alles is door Mikky helder en - naar ik aanneem voor de meeste mensen duidelijk - samengevat in de startpost van dit topic.

 

Daar staat wat er veranderd is, maar het waarom kan ik er niet uit afleiden.

 

Beste Antwoord

 

Dit soort uitleg-topics wordt door weinig mensen gelezen. De reactie ontstaat pas als de gevolgen duidelijk worden. Vandaar nieuwe vragen om verheldering. Een recent zichtbaar gevolg was dat er binnen enkele dagen nadat een vraag gesteld werd ineens een Beste Antwoord opdook. Dat was een nieuw fenomeen.

 

Antwoord-Validatie

 

Onderdeel van de nieuwe aanpak is dat vraag-topics ook ingedeeld kunnen worden op basis van antwoord-validatie. Als ik naar zo'n her-ingedeeld topic verwijs krijg je een andere variant te zien dan de chronologische. Naarmate en meer plus- en minpunten uitgedeeld worden, verandert de structuur van die topics meer. Gaan mensen reageren op zo'n topic in karma topdown dan wordt het lastiger navolgbaar. Maar dat is een gevolg dat we mogelijk in de toekomst meemaken.

 

Een optie is wellicht de topic-starter de keuze voor te leggen: wil je een antwoord op een vraag of wil je gewoon een gedachtenwisseling over een onderwerp? Al zal die starter niet snappen waarom je zoiets vraagt. Optie 2 is dat de topic-starter de karma-topdown kan afvinken. Ik schat dat de helft tot een derde van alle topics geen Q&A-opzet heeft en dus niet gebaat is bij deze verandering. Bijvoorbeeld alle Ervaringen met... of Wat vind je van... topics.

 

De 'natuurlijke aversie' tegen nieuwe dingen druist tegen de natuur van de ondernemer in, dus dat is op HL een zeldzaam verschijnsel. Ik ben helemaal voor mondkapjes en latex handschoenen op dit forum! Maar leg wel even uit waarom.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
16 minuten geleden, TwaBla zei:

De 'natuurlijke aversie' tegen nieuwe dingen druist tegen de natuur van de ondernemer in, dus dat is op HL een zeldzaam verschijnsel.

 

Ik hoop tegen beter weten in dat dit ironisch bedoeld is, want dan is het een leuke grap :face-with-tears-of-joy:.  

 

Maar: nee.  en ondernemer minstens zo avers tegen nieuwe dingen of veranderingen die hij zij niet zelf kan of mag kiezen dan ieder ander, en meestal nog een beetje meer.  En daarom is aversie tegen alles wat wijzigt op HL geen zeldzaam verschijnsel, maar een wetmatigheid.

 

De klachten van hele actieve leden (en gevestigde ondernemers) naar aanleiding van een eerdere aanpassing van - alleen - de kleurstelling van HL zijn mij heel goed bijgebleven.  

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
1 uur terug, Norbert Bakker zei:

De klachten van hele actieve leden (en gevestigde ondernemers) naar aanleiding van een eerdere aanpassing van - alleen - de kleurstelling van HL zijn mij heel goed bijgebleven.  

 

Da's alweer zes jaar geleden. Een klein groepje moppert drie weken en we kunnen weer verder.

 

Deze Q&A-aanpassing heeft gevolgen die pas op latere termijn duidelijk worden.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Op 28-7-2021 om 22:10, Gast zei:

Euh, thumbs up only system update zonder toelichting?

 

Er ontstonden waarschijnlijk enkele thumbsdown-battles. Dan kun je het net zo goed afschaffen.

 

Het karmasysteem wijzigt elke drie maanden zonder al teveel toelichting. Dat is niet bij te houden. Beste Antwoord is volgens mij ook weer stilletjes verdwenen.

 

Wij zijn karmamarmotten 🐹  waar ze mee experimenteren. 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479
Op 29-7-2021 om 00:20, TwaBla zei:

Het karmasysteem wijzigt elke drie maanden zonder al teveel toelichting. Dat is niet bij te houden. 

Wij zijn karmamarmotten 🐹  waar ze mee experimenteren. 

Het enige wat veranderd is, zijn de iconen. Deze zijn duidelijker dan de vinkjes en de pijltjes die we hadden. Met de  iconen "beker" (beste antwoord is dus niet verdwenen) en de duim omhoog (positief antwoord) heeft dit geen uitleg nodig, maar spreekt het icoon voor zich. 

 

Toelichting m.b.t. het icoon "beker". Het "beste antwoord' kan alleen geselecteerd worden door topicstarter (TS). Deze optie is dus (zolang er nog geen keuze is gemaakt) alleen voor TS zichtbaar om aan te vinken. Én alleen aanwezig in de inhoudelijke boards (dus niet in de boards stamtafel, over higherlevel) . 

Zodra TS een "beste antwoord" selecteert, wordt dit voor alle deelnemers in betreffend topic zichtbaar.

Om dit te stimuleren krijgen deelnemers die een nieuw topic hebben gestart na 14 dagen een email om s.v.p. het voor hen beste antwoord te selecteren. 

 

Karmamarmotten :face-with-tears-of-joy: Leuk gevonden. Maar wat wij hopen/wensen is dat deelnemers elkaar meer gaan waarderen voor de input die men aan elkaar levert. 

Het karmasysteem werkt dus nog precies zoals het al werkte. Wát wel verdwenen is, is het geven van minnetjes (voorheen de kneuzen voor de insiders). Dit heeft namelijk naar mijn mening al jaren geen positieve werking.

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 187 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.