• 0

Ideal per 3 oktober (?)

Zojuist per mail, vers van de pers:

 

===

Eerder dit jaar gaf u via internet blijk van uw interesse in IDEAL. ABN AMRO is samen met de andere

banken aan de slag gegaan om het IDEAL protocol te realiseren en te testen. Inmiddels zijn alle voorbereidingen afgerond en kunnen wij u melden, dat IDEAL vanaf 3 oktober landelijk geïntroduceerd

zal worden. Vanaf begin oktober nemen onze adviseurs contact met u op om u nader te informeren over

IDEAL en onze nieuwe Internetkassa en de IDEAL Only kassa bij u te introduceren.

 

 

Bijgaand treft u algemene informatie aan over IDEAL en de Internetkassa.

===

 

Ik ben erg benieuwd of het er nu eens van gaat komen, en dan vooral naar de kosten en technische vereisten.. is er al iemand aan het bouwen?

Ideal.txt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb vandaag ook een mailing van de Rabo in de bus gekregen over ideaal.

 

klein overzicht.

Rabo prijzen, er zijn drie varianten

entree internetkassa € 250, abo € 80, transactie € 0,25

entree ideal kassa € 150, abo € 40, transactie € 0,25

entree ideal basis € 100, abo € 40, transactie geen

 

Tarieven zijn ex btw

 

Is dus alleen interessant voor de grotere bedrijven.

De ondernmers met relatief weinig transacties en dito bedragen hebben hier niets aan.

 

Mijn simpele verstand zegt, stuur een automatische mail bij een overboeking naar de rekeninghouder, kosten € 0,25

 

En een link naar rabo internet bankieren of de bank die kanik zelf ook wel op mijn website zetten

 

Ik gok dat de jongens van Skype met hun zakcentjes een internettransactiebedrijf op gaan zetten.

Er waren toch Luxemburgse investeerders bij betrokken, hinh hint. ;)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als je er €40 of zelfs €80 per maand aan vaste kosten aan kwijt bent klinkt dat niet heel interessant voor de wat kleinere internetwinkels.. die transactiebedragen zijn wel laag vergeleken met paypal, maar je moet er toch de nodige maken om zoiets eruit te halen.

 

Die tarieven zouden trouwens wel per bank gaan verschillen, dus ben wel benieuwd wat de andere banken ervan maken... en of er een fraaie module komt voor oscommerce natuurlijk, het is wel iets dat ik wil gaan aanbieden in webwinkels.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb vandaag ook een mailing van de Rabo in de bus gekregen over ideaal.

 

klein overzicht.

Rabo prijzen, er zijn drie varianten

entree internetkassa € 250, abo € 80, transactie € 0,25

entree ideal kassa € 150, abo € 40, transactie € 0,25

entree ideal basis € 100, abo € 40, transactie geen

 

Tarieven zijn ex btw

 

Let op: Bij elke transactie komen ook nog eens 66 cent bijschrijvingskosten bij (56 cent als de betaler ook bij de Rabo zit).

Totale kosten per transactie: 91 cent. Dat hakt er fris in.

 

En als klap op de vuurpijl ontdekte ik vandaag bij toeval via de Postbank helpdesk dat iDEAL niet geschikt s voor zakelijke transacties: het is alleen te gebruiken door consumenten, niet door bedrijven. Vergeet iDEAL dus maar als kassa als je je op B2B-zaken richt. Zie Marketingfacts

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

De prijzen zoals jij ze vertelt snap ik niet.

 

Hoe lager de abonnee en instap kosten, hoe lager de transactie kosten??

 

Voor meer info kun je beter even bij de bank aankloppen.

De varianten hebben betrekking op functionaliteiten die waarschijnlijk per bank ook weer verschilt.

 

Ideal is net niet ideaal, het mist iets. ;)

Link naar reactie
  • 0

De prijzen zoals jij ze vertelt snap ik niet.

 

Hoe lager de abonnee en instap kosten, hoe lager de transactie kosten??

 

Niet echt, zo wakker zijn ze nog wel bij de Rabo :) De pakketten verschillen in functionaliteit. Zie http://www.rabobank.nl/info/execute/node?node_id=322906

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Wat ik niet snap is dat die prijzen zo hoog zijn.

 

Alle banken zeuren nu al dat er ook nog ens super veel transacties zouden moeten gebeuren willen ze het eruit krijgen. Maar het is toch gewoon een computersysteem wat alleen maar weer werk uit handen neemt.

Zoiets (het moet natuurlijk extreem veilig) kan echt heel makkelijk voor een ton worden gemaakt. Dat is erg ruim, aangezien ze alleen maar een koppeling met bestaande systemen maken. Nu deel je die kosten ook nog eens door 4 en later waarschijnlijk nog door meer.

 

Dan heb je volgens mij met 1/3 aan transactie en abonneekosten nog steeds je investering er in een jaar uit (als de kosten minder zijn gebruiken ook nog eens meer bedrijven je systeem).

Dus of ze lichten ons een beetje op door enorme bedragen te vragen, of er is iets enorm fout gegaan bij de aanbesteding van dit project en zijn ze een poot uitgedraaid.

Link naar reactie
  • 0

Wat ik niet snap is dat die prijzen zo hoog zijn.

 

Alle banken zeuren nu al dat er ook nog ens super veel transacties zouden moeten gebeuren willen ze het eruit krijgen. Maar het is toch gewoon een computersysteem wat alleen maar weer werk uit handen neemt.

Zoiets (het moet natuurlijk extreem veilig) kan echt heel makkelijk voor een ton worden gemaakt. Dat is erg ruim

 

Kom op zeg, een beetje realisme mag ook wel.

 

  • Aan de invoering van iDEAL is waarschijnlijk al geruime tijd een task force bezig. Neem een kerngroep van 3 mensen per bank, maal 4, maal alleen al persoonlijke kosten (jaarsalaris incl werkgeverslasten, onkostenvergoeding, werkplek), etc etc, dan heb je het al over 1,2 miljoen zonder dat er een letter is geprogrammeerd.
  • Het moet worden geprogrammeerd. Dat gebeurt niet door een of twee freelancers. De programmatuur moet worden voorbereid, uitgetekend- en geschreven, gechecked, geprogrammeerd, gechecked, aangepast, gechecked, gedubbelchecked, getest, proefgedraaid, aangepast, weer proefgedraaid etc etc etc. Banken kunnen en mogen zich geen enkele fout permitteren.
  • Er volgt een grootschalige marketingcampagne. Enerzijds om consumenten er vertrouwd mee te maken, anderzijds om iDEAL onder de aandacht te brengen van webwinkeliers. TV-spots, reclames in tijdschriften, banners op internet, voorlichtingssites etc etc etc, alles zal worden ingezet. Bedrijven moeten worden ingelicht, er moeten brochures worden gedrukt, vragen worden beantwoord etc etc.
  • Vanaf nu heeft elke bank mensen in dienst voor management, marketing, support etc etc

 

Neemt niet weg dat ik de transactiekosten ook aan de hoge kant vindt. Met name dan de bijschrijvingskosten die de Rabobank hanteert. De maandelijkse lasten van 40 euro die deze bank hanteert valt me erg mee, maar goed, nu begrijp ik dus waarom.

 

Het vervelende is dat je als webwinkelier waarschijnlijk niet om iDEAL heen kan, met al het marketinggeweld dat de banken er tegenaan gaan gooien. Het nadeel daarvan is dat de inzet van goedkopere externe partijen als Ogone weinig zin zal hebben als de consument webwinkels zonder iDEAL minder gaat vertrouwen.

 

Ik denk dat redelijk veel af gaat hangen van wat consumenteninstanties als Kassa, Radar en de Consumentenbond er over gaan zeggen. Als die een negatief sentiment gaan/weten te creëren rond iDEAL, zou de introducie wel eens moeizaam gaan worden waardoor er ruimte ontstaat voor een goedkoper alternatief. Als zij het echter aanprijzen als "dit is veilig, hier moet u als consument op af gaan", dan wordt het slikken of stikken voor de meeste webwinkeliers..

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Wat het 'handig' maakt is dat de klant bij webwinkels direct kan afrekenen maar wel via zijn eigen vertrouwde online banking systeem.

 

Het is heel vergelijkbaar met gewoon geld overmaken (in de zin van vooruitbetalen per bank), maar met toegevoegd voordeel dat de verkopende partij direct kan zien dat de transactie daadwerkelijk is uitgevoerd... men hoeft dus niet te wachten op ontvangen van de betaling, wat bij overboeken soms een paar dagen kan duren.

 

Ideal zou iets kunnen betekenen voor mensen die huiverig zijn om hun creditcard te gebruiken maar die toch online willen shoppen... maar met deze tarieven heb ik weinig vertrouwen in brede acceptatie door verkopers.

Link naar reactie
  • 0

Het ideale zit 'm er vooral in dat je als winkelier met één enkel betalingssysteem vrijwel elke consument in Nederland kunt bereiken (zeker als Fortis en SNS straks ook instappen). Dat is een heel verschil ten opzichte van nu, waarin elke webwinkel zijn eigen bij elkaar geraapte collectie betaalmethodes heeft waarbij de termen en logo's als los zand door het scherm vliegen. Bibit, Way2Pay, Minitix, Rabo Direct Betalen, WallieCard, Ogone, Multipay, TWYP, Pay Pal, SmartPay, Creditcard-systeem a t/m z, rembours, accept-giro, vooruit betalen etc etc etc. De consument ziet nu door de bomen het bos niet meer. Elke methode heeft zijn eigen nadelen, maar voor velen geld dat ze slechts een beperkt bereik hebben. Niet alle mensen hebben een wallie-card op zak, niet alle mensen hebben een paypal-abo, niet alle mensen hebben een creditcard etc etc.

 

Na het marketinggeweld is het straks waarschijnlijk vrij duidelijk: zie je het iDEAL-logo, dan weet je zeker dat je kunt betalen en dat dat veilig gebeurt. Zeker omdat vrijwel elke consument er gebruik van kan maken zal het een stimulans zijn voor de internetverkoop. Zolang de winkeliers maar niet teveel gaan aanhikken tegen de kosten.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

 

 

Ik gok dat de jongens van Skype met hun zakcentjes een internettransactiebedrijf op gaan zetten.

Er waren toch Luxemburgse investeerders bij betrokken, hinh hint. ;)

 

 

 

Skype is nu onderdeel van Ebay.

Ebay heeft al een overname gedaan op PayPal, dat internet-betalingstransacties regelt.

Dus dat nieuw opzetten is niet nodig want ze hebben het al en niet zo klein ook. ING zat ook heel lang als investeerder in Paypal, echter na de overname weet ik niet meer zeker te zeggen of ze er nog bij betrokken zijn.

Link naar reactie
  • 0

 

 

Ik gok dat de jongens van Skype met hun zakcentjes een internettransactiebedrijf op gaan zetten.

Er waren toch Luxemburgse investeerders bij betrokken, hinh hint. ;)

 

 

 

Skype is nu onderdeel van Ebay.

Ebay heeft al een overname gedaan op PayPal, dat internet-betalingstransacties regelt.

Dus dat nieuw opzetten is niet nodig want ze hebben het al en niet zo klein ook. ING zat ook heel lang als investeerder in Paypal, echter na de overname weet ik niet meer zeker te zeggen of ze er nog bij betrokken zijn.

 

Dus de jongens van Skype en de luxemburgse investeerders(bankierswereld) hebben handen en kapitaal vrij om iets nieuws in elkaar te knutselen.

Link naar reactie
  • 0
Kom op zeg, een beetje realisme mag ook wel.

 

Vind ik ook, alleen kom ik tot een heel andere conclusie. Het hele overboeken via internetbankieren bestaat al. Het enige dat toegoevoegd moest worden voor iDeal was de gegevensoverdracht tussen de websites en het internetbanking-systeem.

 

Met andere woorden - het invulformuliertje moest in de achtergrond gevuld worden met gegevens uit de website, en na afloop moest er een seintje naar de website gegeven worden of het gelukt was.

 

Da's echt geen extreme uitbreiding, en ik snap dan ook werkelijk niet waarom het zo schandalig duur moet zijn.

Link naar reactie
  • 0

Het klopt inderdaad dat consumenten IDeal als zeer veilig en betrouwbaar zullen gaan zien omdat het een product is van de bank zelf en dan moet het wel veilig zijn.....

Ik denk uiteindelijk dat het misschien nog meer effect heeft als een thuiswinkel waarborg. Veel mensen zullen waarschijnlijk denken: als een webwinkel met IDeal werkt dan zal de webwinkel zelf ook wel betrouwbaar zijn.

 

Ik vind persoonlijk de kosten ook nogal aan de hoge kant... Ik hou het gewoon allemaal in de gaten.

www.hulpplus.nl -groot assortiment hulpmiddelen en comfortproducten!

www.krukkenexpert.nl - kleurrijkste assortiment loopkrukken.

www.flaneerstokken.nl - grootste EN mooiste wandelstokken!

www.slaapvitaal.nl - vitaal wakker worden!

www.1miljoenboeken.nl voor alle schrijvers en boekenliefhebbe

Link naar reactie
  • 0

Veel mensen zullen waarschijnlijk denken: als een webwinkel met IDeal werkt dan zal de webwinkel zelf ook wel betrouwbaar zijn.

 

Dat effect zal het wel hebben.. al is dat natuurlijk compleet misguided - iemand kan altijd de boel belazeren door domweg niet of ondermaats te leveren... of daarvoor nou paypal, overboeking vooraf of ideal gebruikt wordt.

 

Met andere woorden - het invulformuliertje moest in de achtergrond gevuld worden met gegevens uit de website, en na afloop moest er een seintje naar de website gegeven worden of het gelukt was.

 

Indeed.. eigenlijk moest men het alleen eens worden over hoe dat vullen in de achtergrond moet gebeuren en hoe het seintje terug precies in elkaar moet steken. Paypal heeft al jaren exact datzelfde (IPN), dat is zeker geen rocket science. Waarom er nou 2 jaar en tig miljoen overeen moest gaan.. laten we het er maar op houden dat banken graag moeilijk doen ;)

Link naar reactie
  • 0

Hey mensen,

 

Ik zit net dit gedeelte te lezen en hoor allerlei internetbetaal-systemen voorbij komen. Ik moet voor mijn stage bedrijf een webshop op zetten. Naja opzetten marketingplan schrijven. Wij willen het betalen zoveel mogelijk via internet laten gaan en mijn vraag is dan:

 

Welke betaal methode via internet vinden jullie het best? Gezien vanuit het bedrijf en consument.

 

groeten,

 

Harmen

Link naar reactie
  • 0

 

Het gaat om doe-het-zelvers. Ze kunnen er vanalles krijgen van bouw/installatie materialen tot sanitair. Hoeveel er uiteindelijk zullen gaan kopen weet ik nog niet en durf ik ook nog geen uitspraak over te doen.

 

Wat ik dus wil weten is welke betaalsystemen zou jij nemen in wat voor een situaties?Dus welke is het beste waarin?

 

 

Link naar reactie
  • 0
Wat ik dus wil weten is welke betaalsystemen zou jij nemen in wat voor een situaties?Dus welke is het beste waarin?

 

Harmen voor we je huiswerk voor je gaan maken: gebruik even de zoekfunctie van dit forum. Er zijn al vele draadjes geschreven over betaalsystemen op Internet met een hele berg informatie over de voor- en nadelen, kosten e.d.

 

Daarnaast gaat dit draadje over iDeal een specifieke betalingsvorm. Dat wil ik ook graag zou houden. Dus mocht je, na het lezen van alle beschikbare informatie, nog vragen hebben: wil je die dan posten in het deelforum 'school & studie'?

Link naar reactie
  • 0

Beste mensjes,

 

Ik was gewoon nieuwsgierig naar jullie mening. De dingen die ik er over wil weten bel ik wel een bank voor en ik kan toch niet zomaar een besluit nemen op jullie meningen. Maar zoals ik al zei was gewoon nieuwsgierig naar jullie mening. Maar omdat de vraag welke vinden jullie het beste niet specifiek genoeg was heb ik de 2 reactie gepost. Misschien dat ik het allemaal verkeerd verwoord.

 

groeten,

 

Harmen

Link naar reactie
  • 0

Rabo en ABN AMRO: iDEAL wél voor zakelijk betalen

 

Rabobank en ABN AMRO ontkennen de bewering van de Postbank dat bedrijven niet met iDEAL kunnen betalen. Dat beeld ontstond nadat een helpdeskmedewerker van de Postbank had laten weten dat zakelijk rekeninghouders bij alle 4 aangesloten banken (de drie genoemde plus ING Bank) er geen gebruik van konden maken. Naar nu blijkt heeft de Postbank voor zijn beurt gesproken.

 

Het bericht op Marketingfacts vond zijn weg naar meerdere andere nieuwsbronnen waaronder Zibb, maar de informatie van de Postbank bleek niet juist. Rabobank-manager Serger Fenenko liet Marketingfacts weten dat zakelijke gebruikers van Rabo Internetbankieren wel degelijk met iDEAL kunnen betalen. Dit is inmiddels ook al getest en bewezen, zo stelt hij.

 

Ook de ABN AMRO bank ontkent de berichten. De afdeling Commercial Payment Services liet weten dat bedrijven gewoon via iDEAL kunnen betalen, mits ze een betaalpas hebben en gebruik maken van Internet Bankieren. Bij grotere bedrijven, waar vaak wordt gewerkt met meerdere procuratiehouders (bv gezamenlijke tekeningsbevoegden) is iDEAL niet direct te gebruiken. De bank wijst er dan ook op dat het vooral klein zakelijke relaties zijn die met de nieuwe betaalmethode zullen en kunnen betalen.

 

Het lijkt er dus op dat het enkel de bedrijven bij de Postbank (en de ING bank, want deze werken met hetzelfde systeem) zijn die achter het net vissen. Wanneer zij met de nieuwe betaalmethode kunnen betalen is nog niet bekend.

 

Ook voor webwinkeliers die zich richten op de zakelijke markt heeft dit gevolgen. De ondernemers die hun zinnen hadden gezet op de nieuwe betaalmethode, zien nu dat een groot deel van hun doelgroep er niet mee bereikt kan worden.

 

Zowel de Rabobank als de ABN AMRO-bank hebben 3 oktober staan als de officiële lanceerdatum van hun iDEAL-diensten.

 

Link naar reactie
  • 0

Weet iemand van jullie of er al meer tarieven bekend zijn van andere banken die deelnemen aan iDeal? zover ik weet en gezien heb hier op het forum heeft alleen Rabobank haar tarieven gepubliceerd.

 

Ik ben vanuit het eerste opzicht wel positief over de invoering van iDeal, het zal zeker het vertrouwen eerder winnen van de consument dan dat een ander 'nog' onbekend betalingsysteem van andere fabrikanten.

 

Waarschijnlijk zullen wij binnen de onderneming iDeal ook gaan implementeren, maar natuurlijk is het wel van belang wie het beste pakket aanbied.

 

Bij de informatie van de rabobank wordt er ook gesproken over de mogelijkheid van het verbinden van iDeal aan een PSP, wat heeft dit eigenlijk voor nut aangezien een PSP systeem of iDeal allebei een betalingsfuncties voor de onderneming overneemt?

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 148 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.