• 0

Emoticons in de onderwerpregel 👀 scheelt dat?

 

Nieuw is het niet. Maar ik experimenteer nu met emoticons in de subjectlines van emailings die er per duizenden opt-in uit gaan. 

 

Wat vinden jullie daarvan? Oogt het spammerig of is het juist die ene extra trigger... zo lang niet iedereen ze gebruikt?

 

Is de keuze beperkt tot het aanbod in Emojipedia of kunnen ook eigen favicons gebruikt worden?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0
5 minuten geleden, TwaBla zei:

Is de keuze beperkt tot het aanbod in Emojipedia of kunnen ook eigen favicons gebruikt worden?

Keuze is denk ik gelimiteerd aan het lettertype dat je gebruikt om te verzenden.

 

Meestal zal dit unicode zijn. Dan moet je dus kijken of deze emoticons ook in unicode beschikbaar zijn.

(Je ziet op die site ook welke unicode versie beschikbaar moet zijn)

 

Ik ga er dan wel vanuit dat tegenwoordig iedere e-mail client wel unicode-charactersets aan kan.

(maar je zou dus wat rare dingen op mobiel of exotische e-mail clients kunnen krijgen)

 

Link naar reactie
  • 0
16 minuten geleden, Rik · zei:

Ik ga er dan wel vanuit dat tegenwoordig iedere e-mail client wel unicode-charactersets aan kan.

(maar je zou dus wat rare dingen op mobiel of exotische e-mail clients kunnen krijgen)

 

Dat zou een reden kunnen zijn om emojies spaarzaam in te zetten.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
20 minuten geleden, TwaBla zei:

Wat vinden jullie daarvan? Oogt het spammerig of is het juist die ene extra trigger... zo lang niet iedereen ze gebruikt?

 

Ik vind het spammerig, maar ik moet bekennen dat die onderwerpregels toch altijd wel opvallen in m'n mailbox. Als een seconde later de rede intreedt veroordeel ik het wel weer als irritant en hype-achtig, maar het trekt dus wel even de aandacht. Ik zou het gebruik ervan dan ook laten afhangen van het merk of product. Voor bijv. impulsieve aankopen kan ik me indenken dat het goed kan werken, zoals een dagdeal-site met een schreeuwerig imago. Merken die zich in een hoger segment, of bijv. op service positioneren zou ik het niet snel aanraden. Niets ten nadele van die dagdeal-sites, overigens.

Link naar reactie
  • 0

Sowieso verstandig om het beperkt te houden om het niet al te spammerig over te laten komen.

Maar een enkele goed geplaatste emoticon zou geen probleem mogen zijn.

 

Zelfs op mijn mobiel in K9 mail client komt ie goed binnen.

 

De mail moet wel 'goed' in elkaar gezet worden. Er moet dus op de juiste manier aangegeven worden dat het om unicode gaat.

 

Screenshot_20200924-152924.thumb.png.4f45284113b673a491dad4c36e1a7dec.png

Link naar reactie
  • 0
6 minuten geleden, Wouter Hol zei:

Als je ze plaatst, doe het aan het begin of aan het einde van de onderwerpregel. Op die manier vallen er geen gaten in de regel als de email client van de ontvanger de emoticons niet kan laten zien.

 

Ook de 🐈   spatiëring is niet altijd goed, merk ik nu.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

het hangt er echt vanaf wat voor soort mailing het is of gebruik van emoticons in onderwerp regel gepast zijn.

een nieuwsbrief voor een datingsite met een hartje in de onderwerp regel is prima, maar voor een serieuze zakelijke mailing vind ik het niet gepast en zou ik een mailing juist minder snel lezen en/of serieus nemen.

 

Ja het valt extra op in een mailbox maar het effect kan dus ook best averechts zijn als wat je wil.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 249 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.