Jump to content
Davert
Verberg

Zakelijke auto huren van BV

Hallo,

Ik ga werken met een management vergoeding vanuit mijn holding naar bedrijf X. Bedrijf X heeft een zakelijke auto obv operational lease die ik graag wil rijden. Ik wil niet het contract overnemen want ik ga over een jaar naar een andere kijken en wil er niet aan vast zitten. 

Mijn vraag, mag ik de auto huren van bedrijf X. Dan stuurt bedrijf X mij maandelijks een factuur voor de huur, gelijk aan het leasebedrag. Ik ga zelf een tankpas aanschaffen.

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
5 uur geleden, Davert zei:

Mijn vraag, mag ik de auto huren van bedrijf X. Dan stuurt bedrijf X mij maandelijks een factuur voor de huur, gelijk aan het leasebedrag. Ik ga zelf een tankpas aanschaffen.

Dat kan, maar wie betaald maandelijks de verzekering en mrb?

Verlang van de eigenaar wel een huurcontract waarin wordt overeengekomen hoeveel u maandelijks moet betalen, voor wat u moet betalen, waarvoor u de auto mag gebruiken en niet als laatste de contractduur en een opzegtermijn.

Als u de auto ook privé gaat rijden, houdt dan wel rekening met de bijtelling voor privégebruik.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

• 0
9 uur geleden, Davert zei:

Mijn vraag, mag ik de auto huren van bedrijf X.

Als ondernemer ben je in heel grote mate vrij in wat je doet. Er zijn maar weinig overeenkomsten die niet mogen. De meest voorkomende verboden overeenkomst is de 'overdracht tot zekerheid'.

• 0
9 uur geleden, Davert zei:

Bedrijf X heeft een zakelijke auto obv operational lease die ik graag wil rijden. Ik wil niet het contract overnemen want ik ga over een jaar naar een andere kijken en wil er niet aan vast zitten. 

In aanvulling op wat er al gezegd is.
Er is een flinke kans dat bij (full) operational lease de leasemaatschappij verhuur van de auto verbied in de voorwaarden en als de auto zelf verzekerd is dan zal de autoverzekeraar verhuur vrijwel zeker uitsluiten. Dus het kan zijn dat je toestemming nodig hebt van de leasemaatschappij (of de verzekeringsmaatschappij).

• 0

In aanvulling op (en ter verzachting van) wat er al geschreven is: doorverhuur aan de holding van een DGA van de werkmij zal zelden of nooit op problemen of bezwaren stuiten bij financieer en/of verzekeraar, maar meldt het idd wel even vooraf en vraag schriftelijke toestemming. 

Waarmee kan ik je helpen?

Ik adviseer ondernemers over betrouwbare en betaalbare verzekeringen tegen arbeidsongeschiktheid en aansprakelijkheid.   Meer weten?  Contact

Mijn laatste  blog:  Thuiswerken ? Denk aan cyberveiligheid!