November 2020 heeft een klant uit Oostenrijk een elektrische behandelstoel gekocht (€1099) voor haar werkzaamheden via een van mijn webshops. Er zit 1 jaar garantie op de stoel.
Nu meldt zij van de week dat een van de 5 motoren in de behandelstoel niet meer functioneert en dat zij deze gerepareerd wil hebben. Hiervoor moet de behandelstoel worden verstuurd naar de leverancier in Polen via een palletzending. De kosten voor heen- en weer sturen zijn €260 ex btw, dan komen de kosten voor een pallet doos + pallet daar nog boven op (waarschijnlijk €75).
Een eventuele reparatie wordt kosteloos gedaan door de leverancier als deze onder garantie valt. De leverancier geeft echter aan dat als zijzelf direct aan een klant verkopen zij in dit soort gevallen de verzend-, pallet- en verpakkingskosten bij de klant leggen.
Het kan zijn dat er inderdaad iets mis is met de motor van de klant, maar de leverancier verwacht dat er een stekkertje los is geschoten en de klant niet in staat is deze er weer goed in te steken.
Afgezien van de morele bezwaren; kan ik wettelijk gezien de kosten van verzending + verpakking en pallet bij de klant neerleggen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Luspada
Luspada
November 2020 heeft een klant uit Oostenrijk een elektrische behandelstoel gekocht (€1099) voor haar werkzaamheden via een van mijn webshops. Er zit 1 jaar garantie op de stoel.
Nu meldt zij van de week dat een van de 5 motoren in de behandelstoel niet meer functioneert en dat zij deze gerepareerd wil hebben. Hiervoor moet de behandelstoel worden verstuurd naar de leverancier in Polen via een palletzending. De kosten voor heen- en weer sturen zijn €260 ex btw, dan komen de kosten voor een pallet doos + pallet daar nog boven op (waarschijnlijk €75).
Een eventuele reparatie wordt kosteloos gedaan door de leverancier als deze onder garantie valt. De leverancier geeft echter aan dat als zijzelf direct aan een klant verkopen zij in dit soort gevallen de verzend-, pallet- en verpakkingskosten bij de klant leggen.
Het kan zijn dat er inderdaad iets mis is met de motor van de klant, maar de leverancier verwacht dat er een stekkertje los is geschoten en de klant niet in staat is deze er weer goed in te steken.
Afgezien van de morele bezwaren; kan ik wettelijk gezien de kosten van verzending + verpakking en pallet bij de klant neerleggen?
www.pedicuremotoren.nl, https://electricnailfiles.co.uk, www.rentindicator.com, www.brewto.eu
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/70293-wie-betaalt-verzendkosten-voor-reparatie-onder-garantie/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag