Ik ben al even bezig met mijn aangifte inkomsten belasting. Ik ben zzp'er en viel in 2020 gedeeltelijk in de KOR. Ivm overschrijden van de 20.000 in het vierde kwartaal moet ik nog 538 btw afdragen voor dat kwartaal. Mijn administratie is verder, denk ik, vrij eenvoudig, maar ik kom er niet uit en zou het toch graag willen begrijpen. Wellicht kan iemand mij vertellen waar mijn fout zit. Er zit in de balans euro 538 verschil, een bekend getal en ik heb al willekeurig lopen schuiven met getallen, maar dat lijkt me niet de bedoeling van boekhouden.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ZZPKOR
ZZPKOR
Ik ben al even bezig met mijn aangifte inkomsten belasting. Ik ben zzp'er en viel in 2020 gedeeltelijk in de KOR. Ivm overschrijden van de 20.000 in het vierde kwartaal moet ik nog 538 btw afdragen voor dat kwartaal. Mijn administratie is verder, denk ik, vrij eenvoudig, maar ik kom er niet uit en zou het toch graag willen begrijpen. Wellicht kan iemand mij vertellen waar mijn fout zit. Er zit in de balans euro 538 verschil, een bekend getal en ik heb al willekeurig lopen schuiven met getallen, maar dat lijkt me niet de bedoeling van boekhouden.
Alvast dank!
winstverlies:
opbrengsten 17.983
inkoop 6.616
overige kosten 1.673
buitengew baten 2.057 ivm KOR
resultaat 11.751
activa
vordering omzet -538
liquide middelen 12.178 = 11.751+538-111
totaal 11.640
passiva
EV vorig jaar -111
EV dit jaar 11640 = 11.751 - 111
schuld omzet bel 538
totaal 12.178
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/71485-balans-bij-aangifte-niet-kloppend/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
21 antwoorden op deze vraag