Een tijd geleden heb ik een product besteld uit China. Ik heb hiervoor een DDP factuur ontvangen. Ik heb zelf niets meer hoeven te betalen naast de kosten die stonden op de factuur. Mijn naam en adresgegevens en BTW nummer staan op de factuur. Evenals die van het bedrijf uit China.
Is het niet zo dat bij DDP, ik een factuur moet ontvangen van het land waar het is ingevoerd binnen de EU? Zodat het een intracommunautaire levering is voor mij?
Ik vroeg mij af wat de voorwaarden moeten zijn aan de DDP factuur om de inkoopkosten te mogen aftrekken in de voorbelasting.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
F.Dalfsen
F.Dalfsen
Beste Forumleden,
Een tijd geleden heb ik een product besteld uit China. Ik heb hiervoor een DDP factuur ontvangen. Ik heb zelf niets meer hoeven te betalen naast de kosten die stonden op de factuur. Mijn naam en adresgegevens en BTW nummer staan op de factuur. Evenals die van het bedrijf uit China.
Is het niet zo dat bij DDP, ik een factuur moet ontvangen van het land waar het is ingevoerd binnen de EU? Zodat het een intracommunautaire levering is voor mij?
Ik vroeg mij af wat de voorwaarden moeten zijn aan de DDP factuur om de inkoopkosten te mogen aftrekken in de voorbelasting.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/72663-ddp-factuur-voorwaarden-import-buiten-de-eu/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
32 antwoorden op deze vraag