Een slordige 1,5 miljoen rechtspersonen moeten voor 27 maart opgave doen bij de KvK van eindbelanghebbenden, de Ultimate Benificial Owners. Daarvoor dienen kopieën van identiteitsbewijzen aangeleverd te worden, moet een symbolische betaling gedaan worden vanaf een bankrekening en is bewijs van inschrijving in het Handelsregister vereist.
Bij de FAQ staat de vraag waarom de KvK om informatie vraagt die de kamer (deels) al heeft.
Bij de UBO wordt ook gevraagd naar financiële belangen, dus als geldezels, beunhazen of advocaten optreden namens andere verhulde belanghebbenden dan zullen ze ook de identiteit van deze anonieme opdrachtgevers moeten openbaren. Dat lijkt me vooral voor juristen en fiscalisten vervelend.
De informatie die jullie in de UBO-opgave vragen heeft KVK allemaal al. Waarom vragen jullie dit opnieuw?
KVK kan niet bepalen of vaststellen wie de UBO’s van je organisatie zijn. KVK moet daarom de identiteit van de tekenbevoegde vaststellen, en je moet zelf bepalen en invullen wie de UBO’s van je organisatie zijn. KVK is dus wettelijk verplicht om informatie te vragen die je mogelijk al bij het inschrijven van je organisatie in het Handelsregister hebt gegeven.
Wat ik me als bonafide bestuurder afvraag is waarom ik een kopie van mijn inschrijving in het Handelsregister moet bestellen bij de KvK om dezelfde instelling te overtuigen dat ik nog steeds bestuurder ben. Dat vertellen ze niet inde FAQ. Of zie ik iets over het hoofd?
Hiep hiep hoera: honderd jaar A4 (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
TwaBla
TwaBla
Een slordige 1,5 miljoen rechtspersonen moeten voor 27 maart opgave doen bij de KvK van eindbelanghebbenden, de Ultimate Benificial Owners. Daarvoor dienen kopieën van identiteitsbewijzen aangeleverd te worden, moet een symbolische betaling gedaan worden vanaf een bankrekening en is bewijs van inschrijving in het Handelsregister vereist.
Bij de FAQ staat de vraag waarom de KvK om informatie vraagt die de kamer (deels) al heeft.
Bij de UBO wordt ook gevraagd naar financiële belangen, dus als geldezels, beunhazen of advocaten optreden namens andere verhulde belanghebbenden dan zullen ze ook de identiteit van deze anonieme opdrachtgevers moeten openbaren. Dat lijkt me vooral voor juristen en fiscalisten vervelend.
Wat ik me als bonafide bestuurder afvraag is waarom ik een kopie van mijn inschrijving in het Handelsregister moet bestellen bij de KvK om dezelfde instelling te overtuigen dat ik nog steeds bestuurder ben. Dat vertellen ze niet inde FAQ. Of zie ik iets over het hoofd?
Hiep hiep hoera: honderd jaar A4
(DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/72789-documenten-voor-ubo-register-kvk/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag