Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
KDZ
KDZ
Ik heb een werkruimte gekocht aangewend met prive geld.
Ik wil deze ruimte niet op de balans plaatsen dus de ruimte is en blijft privé.
Het gebruik is 90 procent zakelijk en 10 procent prive.
Natuurlijk zit ik ook soms bij klanten en ben daarom niet op kantoor.
Nu is het zo dat mijn partner er af en toe ook zakelijk gebruik van maakt die ook een eigen zaak heeft.
Beide hebben we een eigen huis en wij zijn niet fiscaal partner en ook niet gehuwd.
Het gebruik is vrij omdat mijn partner maximaal zo'n 30 procent vanuit de ruimte werkt.
Ik breng daarom geen huurkosten in rekening.
Beide hebben we wel een eigen ingang.
Er is een gezamenlijk toilet en keukenblok aanwezig.
Voor grote vergaderingen kan de wand tussen de ruimtes weggehaald worden.
Daar wordt wel een vergoeding voor gevraagd als externen gebruik van de ruimte willen maken.
Dit ga ik zakelijk factureren.
In 2021 gebruikte ik de configurator bij de belastingdienst en daar kwam uit dat ik alles zakelijk mocht aftrekken.
Nu doe ik het dit jaar 2022 ook, maar nu blijkt dat ik ineens naar mijn accountant moet vragen voor advies.
Het punt is dat ik in tussentijd flinke investeringen heb gedaan die ik natuurlijk zakelijk wil boeken precies conform de regels bij aankoop in 2021.
Wat ik doe is toch 100% zakelijk en de kosten kunnen daarom toch mee worden genomen conform de configurator die ik bij aankoop vaststelde via de site van de belastingdienst?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
22 antwoorden op deze vraag