• 0

internet magazine - hoe aanpakken?

Gast Verwijderd account

Hallo allemaal,

IK hoop dat iemand op dit forum mij verder kan helpen. Ik wil namelijk een internet (lifestyle) magazine beginnen voor allochtonen moeders van 25 tot 35 jaar, gestudeerd in Nederland en die (parttime) werken of huisvrouw zijn. Nu weet ik niet hoe ik dit aan moet pakken. Is het een kwestie van een domeinnaam en site bouwen? Kan je hier ook geld mee verdienen en zo ja, hoe?

Groetjes,

oumnaas

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/7344-internet-magazine-hoe-aanpakken/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

• 0

Ja kan in principe gewoon en website maken en een domeinnaam registreren, echter zullen er dan weinig bezoekers komen zonder enige vorm van promotie e.d.

Met websites kan je geld verdienen door middel van advertenties bijvoorbeeld met gebruik van google, op dit forum staat al veel informatie over geld verdienen met websites etc etc.

Ik denk dat als je iets preciezer bent met wat je doel is dat dan meer mensen betere informatie kunnen geven.

succes

• 0

Hallo Oum Naas,

Welkom op het forum. Je vraag is nogal algemeen, in die zin dat je hem vanuit heel veel verschillende perspectieven kan beantwoorden. Lees sowieso even deze draad: https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=14;action=display;threadid=7038.

Een internet lifestyle magazine, wat bedoel je daar zelf mee? Hoe zie je dat voor je? Wat biedt je mensen aan, aan welke behoefte voldoe je, waarom komen mensen naar die site en waarom komen ze terug?

- wie verzorgt de content (artikelen, fotografie?). Doe je dat in je eentje of moet je een netwerk van mensen ontwikkelen die gaan bijdragen (freelancers, lezers, professionele journalisten, kan gratis, kan betaald). Wie bepaalt de content? Jij, een redactie?

- wie ontwerpt, bouwt en onderhoudt de site? Kan je dit zelf, moet je het uitbesteden (dus heb je budget nodig) of kan je het zelf leren? Wat kost onderhoudt, in termen van tijd en geld?

- Welke rol speelt dit in je leven? Wil je dit fulltime gaan doen, alleen op de weekenden, wil je het concept opzetten en overdragen aan iemand die het gaat uitbouwen?

- Waarom doe je het? Wil je er geen geld mee verdienen (dat moet je een business model hebben, een mechanisme waarmee je site geld genereert? Wil je de emancipatie van allochtone vrouwen bevorderen (kan je hier subsidie voor krijgen?)? Wil je een ander doel nastreven of dienen?

- Geld maken met een site kan: via advertenties op de site als je (heel) veel traffic genereert, betaalde lidmaatschappen als je veel, goede en frequent ververste content hebt, merchandising (petjes, t-shirts oid) verkoopt, offline events organiseert (gesponsorde lezersbijeenkomst, ik roep maar wat).

- Kan je samenwerken met andere organisaties die zich ook richten op allochtone vrouwen, die je kunnen helpen met promotie, advies, hun network, klankbord.

Nogmaals, je vraag is algemeen, misschien dat andere mensen andere vragen of suggesties hebben. Sowiesa kan je eens uitgebreid surfen of Higherlevel, er is al veel geschreven over de meeste van de onderwerpen die ik net noemde.

Success.

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

• 0

Beste Oumnaas,

Er zijn al erg goede punten genoemd, ik wil er graag een tip aan toevoegen. Ga eens met hardop dromen. Hoe wil je dat het magazine er over 5 (of 10) jaar uit ziet? Hoeveel mensen lezen het dan, wat voor onderwerpen worden er behandeld, hoeveel geld wordt er verdiend? Mijn ervaring is dat het soms makkelijker kan zijn om over dingen te denken die iets verder weg staan. Daaruit kun je dan afleiden welke stappen je moet nemen om daar te komen waar je uiteindelijk heen wilt.

Succes.

• 0

Het lijkt me een goed te kwantificeren doelgroep, behoor je zelf hiertoe? Heb je een goed beeld wat hun interesses en behoeften zijn?

Volgens mij is dit een ideale doelgroep om allianties met bestaande kanalen aan te gaan en zo je niche te veroveren, heb je veel connecties met bedrijven/media gericht op die doelgroep?

• 0

Wat bedoel je met internetmagazine? Een papieren tijdschrift over internet, of een digitaal tijdschrift op internet?

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

• 0

In Adformatie 46 van 17 november, stond een artikel over Cheerio, 'een nieuwe gratis internetglossy. Voor de 30+ doelgroep is er weinig online dat verrast en inspireert. Het moet een audiovisuele beleving worden.' Misschien bedoel je iets vergelijkbaars met jouw internetmagazine? (en anders kan http://www.cheerio.nu je misschien inspireren).

• 0

De snelste en goedkoopste manier is een blogazine. Vraag een paar mensen mee te werken, maak een paar verschillende blogs en breng die samen in één verzamelvoorpagina. Bijvoorbeeld Catwalk Queen. Er is vast ook wel wat funding/sponsoring/advertising te vinden, maar dan moet je eerst laten zien dat je er wat van kan maken. Je krijgt het niet cadeau!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

• 0
Gast Verwijderd account

Hallo allemaal,

Ontzettend bedankt voor de reacties. Ik heb er veel aan gehad. Ik heb het allemaal onderschat. Ik had geen idee dat er zoveel bij kwam kijken om zoiets op te zetten. Ik heb hier totaal geen ervaring mee en ik heb ook geen goed netwerk wat mij hierin kan ondersteunen. Maar ik blijf wel in het idee geloven. Ik zal zeker nog verder kijken op dit forum voor de antwoorden van een aantal praktische zaken. En als ik die antwoorden niet kan vinden dan post ik wel weer een vraagje. Als iemand zich nog geroepen voelt om hardop mee te denken met mij, dan heel graag. Misschien wil iemand mij ook echt begeleiden hierbij, dat kan natuurlijk ook. In ieder geval nogmaals bedankt

Groetjes,

Oumnaas

• 0

en ik heb ook geen goed netwerk wat mij hierin kan ondersteunen.

volgens mij heb je met HL een fantastisch netwerk. leer het te gebruiken!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Wijze oude man |Mentor | Pitcholoog (c)

• 0

Voor structurele ondersteuning kun je aankloppen bij http://www.ondernemersklankbord.nl/, voor specifieke vragen kun je altijd terecht op HL.

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

• 0

Oumnaas, mocht u geïnteresseerd zijn:

Ik lever diensten als zelfstandige waarbij ik deelneem aan dit soort projecten en voor de technische ondersteuning zorg, dat wil zeggen de website en alles wat erbij komt kijken.

De anderen wil ik niet lastigvallen met reclame maar ....

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar