Ik heb een BTW vraag; Ik heb een aantal producten van een prive persoon gekocht. Van alle producten is een aankoopbon. Maar hoe zit het nu precies met de BTW? De prive persoon heeft de BTW betaald en uiteraard niet afgedragen. Dan kan ik deze producten toch als marge product inkopen?
Maar nu is het probleem als volgt; ik verkoop producten op een platform, en daar kun je verkopen met BTW. Mijn vraag;
1. Het is toch gewoon mogelijk om marge producten in te kopen als bedrijf en deze producten als bedrijf ook weer aan prive personen te verkopen?
2. Als een verkoop platform alleen MET BTW kan verkopen, is het dan niet mogelijk om dit in de boekhouding als marge producten te verwerken? En dus geen BTW te verrekenen?
Even voor de duidelijkheid; alles is aantoonbaar en traceerbaar.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
amien90
amien90
Goededag,
Ik heb een BTW vraag; Ik heb een aantal producten van een prive persoon gekocht. Van alle producten is een aankoopbon. Maar hoe zit het nu precies met de BTW? De prive persoon heeft de BTW betaald en uiteraard niet afgedragen. Dan kan ik deze producten toch als marge product inkopen?
Maar nu is het probleem als volgt; ik verkoop producten op een platform, en daar kun je verkopen met BTW. Mijn vraag;
1. Het is toch gewoon mogelijk om marge producten in te kopen als bedrijf en deze producten als bedrijf ook weer aan prive personen te verkopen?
2. Als een verkoop platform alleen MET BTW kan verkopen, is het dan niet mogelijk om dit in de boekhouding als marge producten te verwerken? En dus geen BTW te verrekenen?
Even voor de duidelijkheid; alles is aantoonbaar en traceerbaar.
aangepast door Mikky VrolijkTitel aangepast
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/73460-met-btw-verkopen-op-marge-producten-tweede-hands-producten/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag