Met behulp van een specialist is het gelukt om de gegevens terug te plaatsen. Dachten we. We zien echter dat er halverwege '21 hele rare memoriaalboekingen heen en weer gaan. Zowel in boekjaar 20 als 21. We hebben gezien dat;
er in de bankmutaties betalingen opengegooid zijn waardoor het lijkt alsof de facturen niet geboekt zijn. Vervolgens zijn die betalingen, vanuit het bankboek, op de crediteur geboekt. De betaling staat dus open.
Wanneer ik de inkoopfactuur erbij zoek, staat hij niet op de kaart. Wanneer ik hem probeer in te boeken krijg ik de melding 'bestaat al'. De 'onbetaalde' factuur is afgeboekt naar GB 'niet toegewezen' en toont op de balans. We hebben diverse stappen doorlopen om de memoriaalboekingen weg te krijgen/aan te passen, maar zonder succes.
De boekjaren zijn tevens niet meer afgesloten en de balansen van 2020 en 2021 zijn niet meer zoals ze waren. 2022 heb ik nog niet bekeken eigenlijk maar dat zal idem zijn vrees ik.
Er lijken steeds meer issues te verschijnen. Vrijdag kreeg ik steeds foutmeldingen na iedere boeking. Vandaag kon ik mijn BTW overzichten niet meer ophalen.
We hadden al bedacht om een andere backup terug te plaatsen maar we kunnen niet herleiden welke dan wel correct zou zijn. Enige issues die we zelf kunnen bedenken:
In 2021 is de server eruit geklapt door stroomstoring en kregen we een week lang dagelijks meldingen dat de data vol was (van het boekhoudpakket).
Ook hebben we in 2021 via derden vernomen dat onze data bloot was gesteld door malware maar lijkt me (persoonlijk) sterk, toch?
Vlak na de verhuizing begin 2022 is er brand geweest in de meterkast en is de server er nogmaals 'uitgeklapt'.
De backups zelf gaan dagelijks en extern maar ja, welke backup is dan nog niet 'aangetast'.
De specialist is wederom gevraagd naar de bijgekomen foutmeldingen gaan kijken, maar iets in mij verteld mij om geen tijd meer te investeren in zoekwerk en z.s.m. te starten met opnieuw inboeken. Ben als de dood dat het pakket er helemaal mee kapt en dat de rapen dan helemaal gaar zullen zijn. Nu kan ik nog enigzins bij de gegevens.
Daarbij niet te vergeten dat de dagen gewoon verder tikken, met oog op afsluiten 2022.
Het inboeken zal redelijk recht toe zijn
(Inkoop - verkoop - banken (2) - loonjournalen - afschrijvingen) en ik kan hier hulp bij krijgen. Er zullen denk ik wel BTW verschuivingen ontstaan. Kop op oneindig en doen?
Wat zouden jullie adviseren?
* note, afgelopen November de knoop doorgehakt om met een online pakket te werken, we waren met de inrichting hiervan bezig.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Alwyn23
Alwyn23
Hallo allemaal,
Het boekhoudpakket is gecrashed.
Met behulp van een specialist is het gelukt om de gegevens terug te plaatsen. Dachten we. We zien echter dat er halverwege '21 hele rare memoriaalboekingen heen en weer gaan. Zowel in boekjaar 20 als 21. We hebben gezien dat;
er in de bankmutaties betalingen opengegooid zijn waardoor het lijkt alsof de facturen niet geboekt zijn. Vervolgens zijn die betalingen, vanuit het bankboek, op de crediteur geboekt. De betaling staat dus open.
Wanneer ik de inkoopfactuur erbij zoek, staat hij niet op de kaart. Wanneer ik hem probeer in te boeken krijg ik de melding 'bestaat al'. De 'onbetaalde' factuur is afgeboekt naar GB 'niet toegewezen' en toont op de balans. We hebben diverse stappen doorlopen om de memoriaalboekingen weg te krijgen/aan te passen, maar zonder succes.
De boekjaren zijn tevens niet meer afgesloten en de balansen van 2020 en 2021 zijn niet meer zoals ze waren. 2022 heb ik nog niet bekeken eigenlijk maar dat zal idem zijn vrees ik.
Er lijken steeds meer issues te verschijnen. Vrijdag kreeg ik steeds foutmeldingen na iedere boeking. Vandaag kon ik mijn BTW overzichten niet meer ophalen.
We hadden al bedacht om een andere backup terug te plaatsen maar we kunnen niet herleiden welke dan wel correct zou zijn. Enige issues die we zelf kunnen bedenken:
In 2021 is de server eruit geklapt door stroomstoring en kregen we een week lang dagelijks meldingen dat de data vol was (van het boekhoudpakket).
Ook hebben we in 2021 via derden vernomen dat onze data bloot was gesteld door malware maar lijkt me (persoonlijk) sterk, toch?
Vlak na de verhuizing begin 2022 is er brand geweest in de meterkast en is de server er nogmaals 'uitgeklapt'.
De backups zelf gaan dagelijks en extern maar ja, welke backup is dan nog niet 'aangetast'.
De specialist is wederom gevraagd naar de bijgekomen foutmeldingen gaan kijken, maar iets in mij verteld mij om geen tijd meer te investeren in zoekwerk en z.s.m. te starten met opnieuw inboeken. Ben als de dood dat het pakket er helemaal mee kapt en dat de rapen dan helemaal gaar zullen zijn. Nu kan ik nog enigzins bij de gegevens.
Daarbij niet te vergeten dat de dagen gewoon verder tikken, met oog op afsluiten 2022.
Het inboeken zal redelijk recht toe zijn
(Inkoop - verkoop - banken (2) - loonjournalen - afschrijvingen) en ik kan hier hulp bij krijgen. Er zullen denk ik wel BTW verschuivingen ontstaan. Kop op oneindig en doen?
Wat zouden jullie adviseren?
* note, afgelopen November de knoop doorgehakt om met een online pakket te werken, we waren met de inrichting hiervan bezig.
Titel aangepast
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/74477-boekhoudpakket-is-gecrashed-verloren-administratie-advies-gevraagd/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag