• 0

MKB clickservice

Geachte,

 

Het begon allemaal met een telefoontje van een callcenter medewerker van de firma BeUP welke ons benaderde of wij interesse hadden in een gratis actie mee te doen in onze regio. Er waren maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar dus zij wouden graag met ons een afspraak maken. Het ging erom om hoger te scoren in google en beter vindbaar op zoekwoorden. Wij hadden wel interesse in wat ze te zeggen zouden hebben dus hebben vervolgends een afspraak gemaakt op de woensdag erna.

Zo gezegd zo gedaan stond er een vrouwelijke verkoop medewerker van de firma BeUP aan de deur kwartier na de afgesproken tijd. Ze begon met het verhaal officieel partner van Google te zijn en vragen te stellen over onze firma. Hoelang we al bezig zijn, wat we doen aan marketing, wat we overhielden na de verkoop van een van onze artikelen gemiddeld etc. Hierna heeft deze aardige mevrouw ons uitgelegd wat ze doen bij BeUP. Wij zouden tussen onze concurrenten op de eerste pagina van de google zoekresultaten komen op bekende zoekwoorden die bij onze firma van betrekking zouden zijn. En onze bezoekersaantallen zouden fors stijgen tot zeker wel 300 per dag. Hierna kwam ze aan met een standaard prijslijst van BeUP met verschillende gespecificeerde kosten zoals inschrijfkosten, en nog wat verschillende kosten. Deze werden allemaal doorgestreept en wij zouden het instap bedrag a 1250/1500 euro niet hoeven te betalen omwille van de actie die nu actief zou zijn in onze regio. Het maandbedrag wat wij zouden moeten betalen kwam uit op 155 euro EX btw. Eventueel konden wij extra clicks erbij nemen (dus wanneer men zoekt op een zoekwoord en ze klikken er daadwerkelijk op) Want in het standaard pakket zitten 3000 clicks. Maar de aardige mevrouw wist ons erbij te vermelden dat ze het eigenlijk niet mocht zeggen van haar baas maar dat het niet erg zou zijn als we over de 3000 clicks zouden komen en dat we er dan niks over zouden horen omdat ze daar toch niet naar zouden kijken volgends haar baas. Het contract zou eerst gelden voor een looptijd van 48 maanden. Dit klinkt voor een startende ondernemer natuurlijk als muziek in de oren alleen de looptijd zat ons een beetje dwars. Dus hebben gevraagd of dat ook korter kon. Mevrouw ging even bellen, opmerkelijk was dat wij dit niet mochten horen blijkbaar want ze liep even de kamer uit waar wij in zaten. Toen de mevrouw terug kwam was het geen probleem en de 48 maanden op het contract is doorgekrast en 24 maanden van gemaakt. Het maandbedrag is hier wel op aangepast, dit is nu 238 euro per maand. We vonden het wel goed klinken en na het snel doorbladeren van het contract maar getekend, continu onder het gepush van de mooie toekomst die we tegemoet zouden gaan door de vriendelijke mevrouw.

 

En toen begon de horror. Natuurlijk zoals iedereen zou doen ga je de firma googelen. Toen kreeg ik gelijk last van hartkloppingen en duizeligheid. BeUP blijkt een malafide oplichters firma met wurgcontracten dat haar afspraken niet nakomt! Helaas ben ik samen met vele andere gedupeerden in de val gelopen van dit bedrijf dat dochter is van Proximedia. Ik heb er heel het weekend veel over gelezen en dat we helaas geen recht hebben op de colportage wet.

Wij zitten hier in lichte paniek en met ons handen in ons haar, want we kunnen dit echt niet betalen! In het contract staat dat wanneer een automatisch incasso niet heeft kunnen afschrijven er automatisch 5 euro bijkomt per herinnering met een minimaal bedrag van 25 euro !

 

Wij hebben nog geen contact gehad met het bedrijf want we willen per eerste contact direct juist handelen. Wellicht dat ze ons morgen gaan bellen, zoals de verkoopster aangaf om onze gewenste zoekwoorden te bespreken.

 

Ik zal vandaag nog het contract inscannen en hopelijk heeft iemand voor ons een oplossing hiervoor!

Alvast enorm bedankt voor de moeite,

 

Benji barends

 

[titel ververst - mod]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ben momenteel met een gerechtsdeurwaarder geconfronteerd omdat be Up beweerd hun beloftes na te zijn gekomen wat dus niet zo is, na aantal berichten voor verbetering lieten ze afweten en deden niks om te verbeteren! Nu ben ik bezig met mijn rechtsbijstand om dit op te lossen alleen beweren ze continu dat ik dus ongelijk heb wat totaal niet zo is nu zie ik vaak klachten voorbij komen en ben ik op zoek naar mensen die in het zelfde schuitje zitten! En dat we elkaar hierbij kunnen helpen!

 

Ook ik ben daar een gedupeerde van maar ik berust ook al vind ik het geen eerlijke zaak.

ik durfde geen klacht in te dienen ivm smaad/laster.

helaas hier geen rechtsbijstand maar ik zou zo graag willen dat ze stoppen met hun oneerlijke handelspraktijken!

Link naar reactie
  • 0

Ik durfde geen klacht in te dienen ivm smaad/laster.

Beschrijven wat je is overkomen is geen smaad of laster. Je mag ook een restaurant-review maken. Goede en slechte ervaringen zijn van belang voor toekomstige klanten die zich informeren. En daarmee kan MKBclickservice zijn dienstverlening verbeteren.

 

Elke klacht is immers een kans! ;)

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • -1

Wij willen graag horen wat de klachten zijn, zodat wij inderdaad verbeteringen kunnen doorvoeren in onze dienstverlening. Wij willen graag in contact komen met deze klanten. U kunt uw ervaringen uiteraard online delen, maar als u ook uw klachten deelt met MKB ClickService dan kunnen wij misschien iets voor u betekenen. Voor klachten kunt u een privé boodschap sturen via Higherlevel of u kunt contact opnemen met de klantenservice van MKB Clickservice.

MKB ClickService Webcare

Link naar reactie
  • 0

Ik durfde geen klacht in te dienen ivm smaad/laster.

In overleg gaan met de leverancier (in dit geval Proximedia - MKB Clickservice) is altijd aan te raden wanneer je niet tevreden bent met de dienstverlening. Leg duidelijk uit wat er volgens jou niet goed gaat, sinds wanneer en waarom dat niet overeenkomt met wat beloofd is en/of redelijkerwijs verwacht mag worden. Begin redelijk en word pas boos als daar onredelijk op gereageerd wordt.

 

Zo bouw je een dossier op.

 

Dat je hopelijk nooit nodig hebt, omdat het probleem netjes opgelost wordt. Lukt dat niet, dan kun je elders gaan klagen. Dat is geen smaad of laster, maar gewoon jouw ervaring met de dienstverlening.

 

Proximedia heeft een aantal malen geklaagd bij HL over dit topic. We hebben het bedrijf aangeraden te reageren in het topic zelf om met ontevreden klanten in gesprek te raken. Als ze dat dan doen, worden ze tamelijk negatief onthaald. Daarom geef ik een positieve waardering aan het bedrijf (een reusje) voor het deelnemen aan de dialoog.

 

Sticks & carrots! ;)

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Op klacht.nl wordt MKB Clickservice dit jaar (8) en afgelopen maand toch alweer vijf (!) keer aangemeld als marketingbedrijf.

 

Kennelijk lukt het deze partij met moederonderneming(en) Proximedia en Publicis Groupe in direct klantcontact nog niet erg om een rode draad in de aard van deze klachten te ontdekken om dienstverlening en klantvoorlichting te verbeteren, ondanks het mooie weer wat gespeeld wordt door de webcare. Of om klantproblemen met terugwerkende kracht te verhelpen.

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
Ik ben momenteel met een gerechtsdeurwaarder geconfronteerd omdat be Up beweerd hun beloftes na te zijn gekomen wat dus niet zo is, na aantal berichten voor verbetering lieten ze afweten en deden niks om te verbeteren! Nu ben ik bezig met mijn rechtsbijstand om dit op te lossen alleen beweren ze continu dat ik dus ongelijk heb wat totaal niet zo is nu zie ik vaak klachten voorbij komen en ben ik op zoek naar mensen die in het zelfde schuitje zitten! En dat we elkaar hierbij kunnen helpen!

 

Je bent met een gerechtsdeurwaarder geconfronteerd, omdat BeUP niet zijn verplichtingen nakomt? Die snap ik niet. Ben jij in verzuim jegens een derde? Of heb je hier een stukje overgeslagen, bijvoorbeeld dat jij bent opgehouden te betalen?

 

 

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

We hebben het bedrijf aangeraden te reageren in het topic zelf om met ontevreden klanten in gesprek te raken. Als ze dat dan doen, worden ze tamelijk negatief onthaald.

Dat komt puur door de inhoud van hun reacties, dus ik heb echt geen medelijden met ze. Op het moment dat ze consequent fatsoenlijk zaken gaan doen krijgen ze van mij ook een reusje - tot die tijd kunnen ze het rambam krijgen.

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben een zeer positieve ervaring met MKB Click service!

Tijdens een heel leuk gesprek hebben wij een contract getekend bij MKB Click Service.

Een week erna hebben zich er omstandigheden voorgedaan waardoor wij als bedrijf niet aan onze betalingen aan MKBCS houden kunnen voldoen. Wij hebben gelijk gebeld naar hen en wij konden op kantoor even langs komen voor een gesprek om het op te lossen.

 

Dit was echt een ontzettend fijn gesprek en mensen op het kantoor denken echt mee. De medewerkers begrepen onze situatie en wij konden kosteloos ons contact opzeggen. Wij zullen zeker weten, als wij weer in een situatie zitten waar wij zeker zijn van onze financiele situatie, een contract afsluiten bij MKB Click Service!

Link naar reactie
  • 0

Hoi KreCol,

 

Ik zie dat jullie de moeite genomen hebben om jezelf te registreren op dit forum om jullie positieve ervaringen te delen. Niet alleen hier, maar op de meeste sites waar MKB Clickservice besproken wordt hebben jullie dat deze ochtend gedaan. Het ligt voor de hand dat het delen van een positieve ervaring onderdeel is van de deal die jullie gemaakt hebben met MKB Clickservice. Zou je dat willen bevestigen?

 

Link naar reactie
  • 0

Het goede nieuws is dat anderen kunnen refereren aan deze blijkbaar of mogelijk door MBK clickservice zelf geënsceneerde verlenging van de afkoelperiode. Want als MKB clickservice die hier actief aan de discussie deelneemt hier geen uitdrukkelijke afstand van neemt mag een nieuwe klant met spijt toch uitgaan van een even coulante benadering. En een klant die in het verleden wel geprobeerd heeft om te ontbinden maar net te laat was ook. Ben benieuwd hoe de reactie is en of dit het effect is wat ze hebben gehoopt.

Link naar reactie
  • -1

Het goede nieuws is dat anderen kunnen refereren aan deze blijkbaar of mogelijk door MBK clickservice zelf geënsceneerde verlenging van de afkoelperiode. Want als MKB clickservice die hier actief aan de discussie deelneemt hier geen uitdrukkelijke afstand van neemt mag een nieuwe klant met spijt toch uitgaan van een even coulante benadering. En een klant die in het verleden wel geprobeerd heeft om te ontbinden maar net te laat was ook. Ben benieuwd hoe de reactie is en of dit het effect is wat ze hebben gehoopt.

 

Wij blijven een afkoelperiode van 3 dagen hanteren, wat niet wegneemt dat wij elke situatie apart bekijken en wij er altijd naar streven om een uitkomst te zoeken waar beide partijen achter staan. In het geval van KreCol was dit kosteloos ontbinden van de overeenkomst en wij hopen inderdaad dat zij in de toekomst alsnog gebruik zullen maken van onze diensten.

Welke oplossing er komt en of er een oplossing komt hangt geheel van de situatie af. Kosteloos ontbinden na het verstrijken van de afkoelperiode is eerder een uitzondering maar het gebeurt. Wij zijn altijd voorstander van een coulante en open benadering en vaak komen we er dan samen wel uit.

MKB ClickService Webcare

Link naar reactie
  • 0
Wij zijn altijd voorstander van een coulante en open benadering en vaak komen we er dan samen wel uit.

Hou hier nou eens mee op - dit hele onderwerp staat hier op Higherlevel omdat jullie er meestal niet samen uitkomen en jullie in praktijk allesbehalve coulant blijken te zijn.

 

Dat je een poging doet de imagoschade te beperken is begrijpelijk, maar op deze manier tuint echt niemand hier daar in.

 

Link naar reactie
  • 0

en jullie in praktijk allesbehalve coulant blijken te zijn.

 

Getuige ook de ontelbare rechtszaken die Proximedia/MKB Clickservice voert tegen haar eigen klanten als de klant niet tevreden is met de geleverde dienst. Een bedrijf die ook maar het kleinste beetje coulance heeft, zal nooit zijn eigen klanten voor de rechter slepen. Laat staan tot en met de Hoge Raad aan toe klanten achtervolgen en de gedupeerde klant zodoende op extreme kosten jagen.

 

Als jullie nou eens beginnen door gewoon alle ondernemers die jullie voor de rechter gesleept hebben en alle ondernemers die de boete volgens het contract betaald hebben, schadeloos te stellen. Dan kom je al een stuk geloofwaardiger over.

Link naar reactie
  • 0

Hou hier nou eens mee op - dit hele onderwerp staat hier op Higherlevel omdat jullie er meestal niet samen uitkomen en jullie in praktijk allesbehalve coulant blijken te zijn.

 

Dit klopt niet helemaal. De meeste uitlatingen blijken niet meer te zijn dan herhalen van wat een ander gehoord, gezegd of vooral gedacht heeft. Het is natuurlijk waar dat de negatieve uitkomsten met plezier gedeeld worden op het internet. Dat de uitkomst negatief uitvalt voor de klant betekent overigens niet dat wij verkeerd gehandeld hebben. Wij stellen ons coulant op, maar wij verwachten dat ook van de klant. Wij gaan graag in gesprek, maar in alle redelijkheid. KreCol is slechts één voorbeeld waar een gesprek heeft geleid tot een positieve uitkomst voor de klant. Helaas wordt dit vaak vergeten en niet gecommuniceerd.

 

MKB ClickService Webcare

Link naar reactie
  • 0
Wij stellen ons coulant op...

Kijk, daar doe je het weer.

 

Iemand die na meer dan 3 dagen op wil zeggen confronteren met een afkoopsom van een paar duizend euro en een rechtzaak als dat niet geaccepteerd wordt is niet coulant. En dat is wat er heel regelmatig gebeurt.

 

Nogmaals: als jullie alles zo vreselijk netjes en coulant afhandelden, dan hadden we deze discussie hier helemaal niet gehad.

Link naar reactie
  • 0

Een week erna hebben zich er omstandigheden voorgedaan waardoor wij als bedrijf niet aan onze betalingen aan MKBCS kunnen voldoen.

Dus wellicht zag MKB Clickservice in dat voet bij stuk houden hier geen zin had? De vraag is dan natuurlijk of je wel van coulance kunt spreken.

 

Link naar reactie
  • 0

Het goede nieuws is dat anderen kunnen refereren aan deze blijkbaar of mogelijk door MBK clickservice zelf geënsceneerde verlenging van de afkoelperiode. Want als MKB clickservice die hier actief aan de discussie deelneemt hier geen uitdrukkelijke afstand van neemt mag een nieuwe klant met spijt toch uitgaan van een even coulante benadering. En een klant die in het verleden wel geprobeerd heeft om te ontbinden maar net te laat was ook. Ben benieuwd hoe de reactie is en of dit het effect is wat ze hebben gehoopt.

 

Wij blijven een afkoelperiode van 3 dagen hanteren, wat niet wegneemt dat wij elke situatie apart bekijken en wij er altijd naar streven om een uitkomst te zoeken waar beide partijen achter staan. In het geval van KreCol was dit kosteloos ontbinden van de overeenkomst en wij hopen inderdaad dat zij in de toekomst alsnog gebruik zullen maken van onze diensten.

Welke oplossing er komt en of er een oplossing komt hangt geheel van de situatie af. Kosteloos ontbinden na het verstrijken van de afkoelperiode is eerder een uitzondering maar het gebeurt. Wij zijn altijd voorstander van een coulante en open benadering en vaak komen we er dan samen wel uit.

 

Als je als bedrijf in het openbaar, bovenstaande reactie is daar ultiem bewijs van, een klant toestaat af te wijken van de 3 dagen afkoelperiode of wat mij (als niet jurist) betreft ook midden in de looptijd met de reden dat de betalingen bedrijfseconomisch niet verantwoord zijn, kunnen andere klanten daaraan refereren en wat mij betreft ook rechten aan ontlenen.

 

Het wel toestaan aan de ene klant en niet aan de andere als het om vergelijkbare (bedrijfseconomische motieven) omstandigheden gaat lijkt me in strijd met het algemene rechtsprincipe van redelijkheid en billijkheid.

 

Redelijkheid en billijkheid behelst de sociaal aanvaardbare normen zoals ze door het gewoonterecht, ongeschreven recht of algemene rechtsbeginselen zijn geformuleerd. Deze kunnen strijdig zijn met gecodificeerd recht, bijvoorbeeld wanneer het naleven van een overeenkomst zou leiden tot een dermate ongunstig effect voor een der betrokkenen dat het afdwingen van naleving van die overeenkomst onaanvaardbaar zou zijn naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid.

 

Zeker als daar de opmerkingen van de directeur van MKB clickservice en diverse keren op fora door Sarah Govaert bij worden opgeteld waarbij 8 dagen werd toegestaan.

 

Maar inderdaad zoals Wouter al opmerkt, hoort een bedrijf zijn klanten niet voor de rechter te brengen. En het is ook geen verdienste als je iemand die in de problemen zit helpt door hem of haar niet aan zijn contract te houden. Zeker als je geen mogelijkheid ziet (kale kip) het geld in een procedure te halen. Dat zou namelijk de norm moeten zijn.

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Kapster0183,

 

recent heb je je hier gemeld, maar verder hebben we niks meer van je mogen vernemen.

 

Wat is nu de stand van zaken m.b.t. tot jouw zaak? Is deze geschikt?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik kreeg enkele dagen terug een telefoontje van mkb clickservice ze hadden een nieuw concept opgezet en ik was een van de gelukkige die dat gratis en vrijblijvend mocht testen ik heb ze laten langskomen maar dat gratis bestond eruit dat ze enkele duizenden opstartkosten wegstreepten en ik slechts 235 euro per maand zou moeten gaan betalen dus even uitgebreid het contract doorgelezen waarin eigenlijk staat dat ze niets garanderen zelfs niet dat er meer op je geklikt gaat worden ze starten een adwordscampagne voor je op en pompen daar naar eigen zeggen wel 45 euro per maand in blijft over 190 euro per maand 24 maanden lang is 4560 waarbij ze 4 webpaginaatjes voor je aanmaken op je eigen hostingruimte met een kant en klaar thema die ze iets aanpassen naar je eigen wensen

Wettelijk gezien kun je het geen oplichterij noemen maar netjes is het ZEER ZEKER niet weggegooid geld is het zeker en ik snap niet dat iemand zich daarvoor laat lenen om met dergelijke troep iemand proberen te tillen

Ik hem hem dan ook vriendelijk doch dringend de deur gewezen Bah wat een volk

 

Ik hoop dan ook van harte dat iedereen goed nadenkt alvorens ze een wurgcontract als dit ondertekenen

m.v.g. Rinus

Link naar reactie
  • 0

Dank voor het beschrijven van je ervaring Rinus! De vos trekt een ander jasje aan, maar de trucs blijven hetzelfde. Ik heb een paar punten uit je verhaal op een rijtje gezet.

 

- een telefoontje van mkb clickservice

- ze hadden een nieuw concept opgezet

- ik was een van de gelukkige die dat gratis en vrijblijvend mocht testen

- ik heb ze laten langskomen

- gratis bestond eruit dat ze enkele duizenden opstartkosten wegstreepten

- ik slechts 235 euro per maand zou moeten gaan betalen

- contract waarin ze niets garanderen

- 24 maanden lang is 4560

- waarbij ze 4 webpaginaatjes voor je aanmaken op je eigen hostingruimte met een kantenklaar thema die ze iets aanpassen naar je eigen wensen

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 124 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.