• 0

Geweigerd door betaalproviders

(aangepast)

Hallo allemaal,

 

Ik sta bijna 5 jaar ingeschreven bij de kvk als eenmanszaak. Ik heb wat advies nodig over een uitdaging waar ik momenteel mee te maken heb bij mijn webshop. Na twee maanden hard werken heb ik eindelijk mijn webshop geopend, waar ik ongeveer 700 producten aanbied, elk met 2 stuks op voorraad in mijn magazijn. Het magazijn huur ik en ik heb hier een huurcontract voor afgesloten van 1 jaar. Het gaat om producten die een prijswaarde hebben van tussen de €15-50 (Geen hogere prijzen dat dit).

 

Het probleem is dat ik vastloop, omdat ik geen enkele goedkeuring krijg van een betaalprovider om online betalingen te accepteren. Ik verkoop normale huishoudelijke producten en gadgets, allemaal EU-goedgekeurd en zonder enige problemen. Deze producten vormen geen enkele bedreiging voor de gezondheid. Ook verkoop ik geen producten die je kan consumeren. Het is erg frustrerend omdat ik al afgewezen ben door Multisafepay, Pay.nl en Mollie nadat ik alle documenten netjes heb aangeleverd. Verder als ik vraag wat de reden is, willen ze me nooit vertellen waarom ik geweigerd ben.

 

Ik heb in het verleden nooit fraude gepleegd en zover ik weet sta ik niet op een zwarte lijst. Ik heb zelfs een inzageverzoek ingediend bij het CIS-register, maar daar vond ik alleen een oude verzekeringsclaim over een gestolen voertuig (waarde  <€2000) van lang geleden. Ik ben nu echt radeloos en weet niet welke stappen ik moet nemen.

 

Heeft iemand hier ervaring mee? En weet iemand welke stappen ik het beste kan ondernemen? In het verleden heb ik zonder problemen gebruik gemaakt van Mollie als betaalprovider. Zijn er wellicht andere betaalproviders die minder streng zijn? Het lijkt bijna alsof betaalproviders een gedeelde database gebruiken om te zien wie er geweigerd wordt op basis van klantgegevens of KvK-nummer, wat tot een soort kettingreactie leidt. Slapende honden moet je natuurlijk niet wakker maken. Ik vermoed dat ze mij als een hoog risico beschouwen vanwege iets, maar ik kan echt niet achterhalen wat.

 

Alle hulp en advies wordt enorm op prijs gesteld!

 

Bedankt alvast!

aangepast door Janpiet
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0
4 uur geleden, Janpiet zei:

Na twee maanden hard werken heb ik eindelijk mijn webshop geopend, waar ik ongeveer 700 producten aanbied, elk met 2 stuks op voorraad in mijn magazijn. Het magazijn huur ik en ik heb hier een huurcontract voor afgesloten van 1 jaar.

Goed bezig! Erg vervelend dat je nu niet verder komt.

 

4 uur geleden, Janpiet zei:

Het lijkt bijna alsof betaalproviders een gedeelde database gebruiken om te zien wie er geweigerd wordt op basis van klantgegevens of KvK-nummer

Wat zijn voor jou "normale huishoudelijke producten en gadgets"?

Welke SBI-codes staan er op je KvK inschrijving?

Staat je vestigingsadres/magazijn mogelijk in een risicogebied?

 

Je kunt ook eens met je bank gaan praten. Daar heb je blijkbaar wel een rekening. Ook zij moeten een risicio-inventarisatie maken; mogelijk willen zij iets vertellen wat ze zijn tegengekomen. Misschien is het een kwestie van andere SBI-codes over een ander vestigingsadres. 

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Voldoe jij en je website aan alle voorwaarden ?

 

Bij mollie bijvoorbeeld:

https://help.mollie.com/hc/nl/articles/211745545-Welke-informatie-moet-er-op-mijn-website-staan-
 

https://help.mollie.com/hc/nl/articles/360017472719-Wanneer-wordt-mijn-account-goedgekeurd-
 

5 uur geleden, Janpiet zei:

Verder als ik vraag wat de reden is, willen ze me nooit vertellen waarom ik geweigerd ben.

Hebben ze met zoveel worden gezegd of geschreven dat je bent geweigerd  … of laat de goedkeuring op zich wachten ?

 

5 uur geleden, Janpiet zei:

In het verleden heb ik zonder problemen gebruik gemaakt van Mollie als betaalprovider.

Is de oude account afgesloten en hoe is dat gegaan ?

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Heb je wel een account bij 1 van deze partijen maar is je website afgekeurd of kun je uberhaupt geen account openen? 

 

Vaak komt een website niet door de keuring omdat er verplichte zaken ontbreken. 

 

Heb je ook al eens een buitenlandse betaalprovider geprobeerd? 

 

Als je documentatie aanlevert moet alles tot achter de komma kloppen. Dus adressen en namen moeten overal overeenkomen etc etc. 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 43 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.