• 0

Rittenadministratie bijhouden van privéauto naar postkantoor voor zakelijk gebruik

Ik hoorde dat je kosten mag declareren als je pakketten met je prive auto naar het postkantoor brengt voor zakelijke doeleinden.
Dagelijks moet ik naar het postkantoor met een auto vol pakketten.

Het postkantoor is ongeveer 1 km bij mij vandaan.

Echter heb ik nooit een rittenadministratie oid bijgehouden.
Ook in de zakelijke PostNL kan ik nergens vinden dat ik ook echt daar de pakketten heb afgeleverd.

Het enige dat ik heb is een online verzendbewijs, maar daarin staat dus geen datum/tijd dat ik daar geweest ben.

Het makkelijkste zou zijn als ik een uitdraai zou hebben van de pakketten die ik dagelijks heb afgeleverd.


Hoe kan dit 'makkelijk' gedaan worden?

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 3
(aangepast)
Op 1-1-2025 om 13:00, 0108daniel zei:

Het makkelijkste zou zijn als ik een uitdraai zou hebben van de pakketten die ik dagelijks heb afgeleverd.

Dat zou gemakkelijk zijn, maar die uitdraai is er dus niet.

Je kunt een excell bestandje maken, waar je datum, km stand begin en eind en gereden afstand bijhoudt.

Als je 200 dagen 2 kilometer per dag rijdt, levert je dat een aftrek van 400*€0,23= € 92,00 op. Wie het kleine niet eert en zo, maar de vraag is of dat de effort waard is. 



 

aangepast door insparcom

Hans Damen - Insparcom

Strategisch Advies - Crisismanagement - Spreker - Dagvoorzitter - Divemaster

Laatste blogs

  • 0
2 uur geleden, insparcom zei:

Je kunt een excell bestandje maken, waar je datum, km stand begin en eind en gereden afstand bijhoudt.

Dat zou gemakkelijk zijn, maar dat is dus ook niet bijgehouden.

 

2 uur geleden, insparcom zei:

Als je 200 dagen 2 kilometer per dag rijdt, levert je dat een aftrek van 400*€0,23= € 92,00 op. Wie het kleine niet eert en zo, maar de vraag is of dat de effort waard is. 

Ik denk zo dat die 92 euro ruimschoots op andere manieren wordt gecompenseerd ... dingen die zakelijk worden betaald, maar privé worden gebruikt.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

  • 0

Dus misschien erg veel moeite om dit voor afgelopen jaar te doen. Maar voor het huidige jaar zorgen dat je de ritten bijhoudt. Daar zijn ook apps voor die dat automatisch kunnen bijvoorbeeld als je bluetooth gebruikt in de auto.

Automatisering: Implementatie en beheer van uw bedrijfssoftware

Consultancy: Advies en onderzoek naar uw applicatielandschap

Hosting: Full-service websitebeheer

  • 0

We hebben automatisch na afgifte van de pakketten een mail ontvangen van PostNL met het verzendbewijs.

Alle emailkoppen van PostNL met daarachter de datum hebben we geselecteerd en onder/naast elkaar gezet.

Zo weten we dus exact op welke dagen wij daar zijn geweest.

We geven dit door aan onze boekhouder en hij zal het verwerken in de boekhouding.

 

 

  • 0
1 uur geleden, 0108daniel zei:

Zo weten we dus exact op welke dagen wij daar zijn geweest.

... maar niet met welke auto.

 

1 uur geleden, 0108daniel zei:

We geven dit door aan onze boekhouder en hij zal het verwerken in de boekhouding.

De betere boekhouder zal dat niet klakkeloos accepteren.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

  • 1
Op 3-1-2025 om 11:08, 0108daniel zei:

We hebben automatisch na afgifte van de pakketten een mail ontvangen van PostNL met het verzendbewijs.

Alle emailkoppen van PostNL met daarachter de datum hebben we geselecteerd en onder/naast elkaar gezet.

Zo weten we dus exact op welke dagen wij daar zijn geweest.

We geven dit door aan onze boekhouder en hij zal het verwerken in de boekhouding.

 

 

Hopen dat je geen controle krijgt dan...
Laat het lekker zitten voor die paar tientjes en doe het vanaf nu goed.

Datum, Begin stand KM teller, eind stand KM teller, aantal gereden kilometers, doel/omschrijving

  • 0
21 minuten geleden, Sander.J zei:

Hopen dat je geen controle krijgt dan...
Laat het lekker zitten voor die paar tientjes en doe het vanaf nu goed.

 

Misschien beter om dit advies te negeren...

 

Samen met de boekhouder is het wellicht enigszins te reconstrueren om in ieder geval de juiste stand van zaken tenminste aannemelijk te maken...

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

  • 0
(aangepast)
7 minuten geleden, Hans van den Bergh zei:

 

Misschien beter om dit advies te negeren...

 

Samen met de boekhouder is het wellicht enigszins te reconstrueren om in ieder geval de juiste stand van zaken tenminste aannemelijk te maken...

Goed advies...

 

Het gaat om 2km per dag, ongeveer  90 euro(!) voor dat jaar.

Zeker de moeite waard om je boekhouder te laten uitwerken. o nee,  "enigzins", "aannemelijk" te laten maken. 

 

 

aangepast door Sander.J
  • 0
15 minuten geleden, Sander.J zei:

Goed advies...

 

Het gaat om 2km per dag, ongeveer  90 euro voor dat jaar.

Zeker de moeite waard om je boekhouder op te zetten, tenminste "enigzins", "aannemelijk" te laten maken

 

De hoop 'dat je geen controle krijgt', impliceert dat er sprake blijft van een niet sluitende boekhouding.

 

Ondernemers hebben de wettelijke plicht een sluitende boekhouding te voeren waaruit onomstotelijk blijkt hoeveel belasting verschuldigd is.

 

Het advies 'Laat het lekker zitten' is strijdig daarmee, stuurt aan op een economisch delict en daarom (temeer omdat ons forum door de overheid wordt gefinancierd en beheerd) mijn serieuze afkeuring en dito hint om dit te negeren.

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

  • 1
(aangepast)
6 minuten geleden, Hans van den Bergh zei:

Het advies 'Laat het lekker zitten' is strijdig daarmee, stuurt aan op een economisch delict en daarom (temeer omdat ons forum door de overheid wordt gefinancierd en beheerd) mijn serieuze afkeuring om dit te negeren.

Mijn opmerking sloeg in dit geval op uberhaupt het opvoeren van de zakelijke km's met de privé auto.

Lekker laten zitten, niet doen dus.

 

Als ik de openingspost goed begrijp zijn de kosten nog niet opgevoerd en zoekt de topicstarter een manier om dit wel te gaan doen via de omslachtige manier met bewijs van inleveren van pakketjes.

Dat zou ik achterwege laten en die kosten niet als zakelijk opvoeren.

 

Mijn advies was juist gericht op het voorkomen van gedoe.

Niet om een vage administratie maar vaag te laten.

 

aangepast door Sander.J
Typefout
  • 0

Sander.J Dank voor de aanvulling/toelichting. 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    5 leden, 69 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.