Ga naar inhoud

Feedback gevraagd voor mijn virtuele receptionisten dienst Vera Virtueel

Geplaatst:

Thom99

Hallo allemaal,

Ik ben bezig met het opzetten van Vera Virtueel, een dienst waarbij professionele virtuele receptionisten inkomende telefoontjes beantwoorden voor zzp’ers en kleine bedrijven.

Veel ondernemers zijn overdag lastig bereikbaar, bijvoorbeeld omdat ze bij klanten zijn of geconcentreerd aan het werk. Daardoor lopen ze het risico om nieuwe klanten mis te lopen. Vera Virtueel zorgt ervoor dat de telefoon altijd wordt opgenomen en afgehandeld volgens het belscript van de klant. Na elk gesprek sturen we direct een samenvatting met eventuele vervolgacties. We kunnen ook afspraken inplannen of gesprekken doorverbinden.


Het idee is dat bedrijven altijd bereikbaar zijn voor (potentiële) klanten, zonder dat ze de kosten hoeven te maken voor een fulltime receptionist. Onze dienst werkt op abonnementsbasis en is flexibel inzetbaar, voor een fractie van de kosten van intern personeel.

We hebben inmiddels een aantal klanten in verschillende sectoren, maar ik merk dat het vinden van nieuwe klanten nog best lastig is. Daarom ben ik op zoek naar feedback en ideeën.

  • Wat vinden jullie van de website: www.veravirtueel.nl?

  • Hebben jullie tips voor een goede marketingstrategie richting zzp’ers en mkb’ers?

  • Zou zo’n dienst voor jullie relevant zijn, of voor ondernemers in jullie netwerk?

Alle input is welkom, positief, kritisch, strategisch. Ik wil vooral toetsen of het concept goed overkomt en hoe ik het beter kan positioneren/in de markt kan brengen.

Alvast bedankt!

Groet,
Thom

Featured Replies

Geplaatst:

Joost Rietveld

  • Moderator

Dag Thom

welkom!

Ik had gedacht een AI oplossing (Virtueel) tegen te komen voor de beantwoording van telefoontjes, maar het zijn dus gewoon mensen die thuis namens bedrijven de telefoon aannemen. Heb je je al verdiept in de (breed aanwezige) concurrentie?

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

Hans van den Bergh

  • Moderator

Naast de terechte aandachtspunten van Joost lees ik in de volle breedte nogal wat aannames over de doelgroep(en) in de markt.

Je stelt vragen die mij doen vermoeden dat je uitgaat van de propositie en er nu achter komt dat die dienstverlening ook afnemers nodig heeft om eraan te kunnen verdienen. Belangrijkst: ga zelf op onderzoek uit om die strategie te kunnen ontwikkelen, wat heb je daar tot nu zelf aan gedaan?

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

Geplaatst:

RubenT

  • Moderator

Welkom op HL!

40 minuten geleden, Thom99 zei:

Wat vinden jullie van de website: www.veravirtueel.nl?

Heldere site, al is ‘ie misschien ook wat basic. Ik kan me voorstellen dat je als ondernemer een betrokken receptionist wil en dus een iets persoonlijkere website verwacht.

Ook ben ik benieuwd of je als ondernemer meteen een goede inschatting kunt maken van welk pakket je nodig hebt, dus of ze weten hoeveel minuten ze per maand gebeld worden. Wellicht kun je daar nog meer bij “begeleiden” door een X aantal gesprekken/klanten als indicatie te noemen o.i.d.

44 minuten geleden, Thom99 zei:

Hebben jullie tips voor een goede marketingstrategie richting zzp’ers en mkb’ers?

Heb je een meer afgebakende doelgroep? Dit is wel erg breed. En wie is je ideale klant? En heb je hen al gesproken over wat ze belangrijk vinden? En of ze überhaupt op deze oplossing zitten te wachten?

Maakt vakkennis over een vakgebied van je klant uit? Wellicht is dat voor een mogelijke klant van belang: kun je de eindklant wel kundig te woord staan?

Succes!

Geplaatst:

Thom99

  • Auteur

Bedankt voor de snelle reacties allen!

53 minuten geleden, Joost Rietveld zei:

Ik had gedacht een AI oplossing (Virtueel) tegen te komen voor de beantwoording van telefoontjes, maar het zijn dus gewoon mensen die thuis namens bedrijven de telefoon aannemen.


Ik heb getest met AI beantwoording van de telefoon, maar die technologie is echter nog niet toereikend. We werken dus inderdaad met mensen die thuis de telefoon aannemen, wel gebruiken we AI om gesprekssamenvattingen te maken.


24 minuten geleden, RubenT zei:

Ook ben ik benieuwd of je als ondernemer meteen een goede inschatting kunt maken van welk pakket je nodig hebt, dus of ze weten hoeveel minuten ze per maand gebeld worden. Wellicht kun je daar nog meer bij “begeleiden” door een X aantal gesprekken/klanten als indicatie te noemen o.i.d.

Tot nu toe weten de meeste klanten wel ongeveer in welke richting ze moeten denken. Als daarna blijkt dat we ernaast zitten kunnen we maandelijks het pakket gewoon wissellen. Ik ga nog nadenken over eventuele tooling om ze naar een indicatie te kunnen begeleiden.

1 uur terug, Joost Rietveld zei:

Heb je je al verdiept in de (breed aanwezige) concurrentie?

26 minuten geleden, Hans van den Bergh zei:

Je stelt vragen die mij doen vermoeden dat je uitgaat van de propositie en er nu achter komt dat die dienstverlening ook afnemers nodig heeft om eraan te kunnen verdienen. Belangrijkst: ga zelf op onderzoek uit om die strategie te kunnen ontwikkelen, wat heb je daar tot nu zelf aan gedaan?


25 minuten geleden, RubenT zei:

Heb je een meer afgebakende doelgroep? Dit is wel erg breed. En wie is je ideale klant? En heb je hen al gesproken over wat ze belangrijk vinden? En of ze überhaupt op deze oplossing zitten te wachten?

Maakt vakkennis over een vakgebied van je klant uit? Wellicht is dat voor een mogelijke klant van belang: kun je de eindklant wel kundig te woord staan?

Voor zover ik heb gemerkt, zitten kleine ondernemers zeker op dit soort oplossingen te wachten. Uit gesprekken met onze huidige klanten bleek dat ze vaak niet eens wisten dat virtuele telefonistes überhaupt bestonden. De aanwezigheid van meerdere concurrenten in deze markt zie ik ook als een teken dat er voldoende vraag is.


Wat klanten belangrijk vinden, is vooral dat (basis) vragen over hun bedrijf goed worden afgehandeld. Daarom stellen we voor elk bedrijf een FAQ op, samen met een belscript en draaiboek. Onze receptionisten gebruiken die als leidraad, zodat ze professioneel en passend kunnen reageren ook zonder specialistische vakkennis. Voor inhoudelijke of complexe vragen verbinden we door of maken we een terugbelverzoek.

Juist doordat we op deze manier werken, hoeven we ons niet te beperken tot één specifieke branche. We richten ons op zzp’ers en kleine mkb’ers die altijd professioneel bereikbaar willen zijn, maar geen fulltime receptionist kunnen of willen aannemen.


Ik ben vooral opzoek naar een effectieve manier om meer bedrijven te kunnen bereiken en onze dienst aan te bieden. Mijn huidige klanten heb ik verworven via gesprekken binnen mijn eigen netwerk, maar ik zoek een manier om verder op te schalen. Voor nu heb ik koude emails geprobeerd (werkt niet) en werk ik aan SEO (hier zal echter veel tijd overheen gaan voordat het gaat renderen). Hebben jullie hiervoor nog goede suggesties? Ik zit erover na te denken om zelf of met mijn recepetionisten koud te gaan bellen naar prospects met de vraag hoe ze momenteel de telefoon aannemen en vervolgens onze diensten aan te bieden

Alle feedback op onze aanpak of positionering is welkom!

Geplaatst:

Ondernemeneer

Je klinkt overtuigt van de eigen dienst, zoals een ondernemer dat vaak is. Top!

Misschien is juist richten op één branche de oplossing. Zo kan je binnen die ene doelgroep bekend worden, kan je de AI optimaliseren voor het vakgebied en kan je je ook richten op conversie voor de klant. Een telefooncontact kan namelijk ook een lead zijn en dat eerste contact kan net het verschil maken.

Ondernemers die ik spreek die hun telefooncontact weleens hebben uitbesteed, spreken vaak over 3 problemen:

  • Geen specialistische kennis (bij doorvragen)

  • Niet betrokken bij het bedrijf

  • Uiteindelijk minder conversie uit telefooncontacten

Leef je leven door te leven.

Geef om geven door te geven.

Traprenovaties | Treinkaartjes | DC Timmerwerken

Geplaatst:

Hans van den Bergh

  • Moderator

Koud mailen en bellen valt onder anti-spam wetgeving en AVG, dus dat kan/mag je niet (zomaar) doen.

Ga verder op onderzoek uit naar de aanknopingspunten die je blijkbaar al hebt gevonden bij geworven klanten die wel over jouw diensten te spreken zijn en bouw daarop voort. Dat is essentieel voor een groei- en positioneringsstrategie.

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

Geplaatst:

insparcom

Ik vond het wel een leuk idee; een virtuele receptioniste (die dan ook nog gevoed zou kunnen worden met AI):

image.png


Helaas biedt je een produkt aan dat bekend staat onder telefoonservice (of telefonische dienstverlening, callcenter, belservice) en dat bestaat al zo'n 100 jaar. Google maar eens naar de concurentie.

(Het plaatje is gemaakt met AI; is die wetgeving al ingevoerd?)

aangepast door insparcom
taipoh

Hans Damen - Insparcom

Strategisch Advies - Crisismanagement - Spreker - Dagvoorzitter - Divemaster

Laatste blogs

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.