Ga naar inhoud
Geplaatst:

Annedien Hoen

http://www.musuchouse.com/

Het enige wat ik me afvraag is of je in een 'normale' slaapzak niet veel meer warmtebehoud hebt omdat je lichaam zich in één zak bevindt.

Nu scheid je je ledematen van je romp en van elkaar (niet letterlijk)... geen verstand van natuurkunde maar ....?

Featured Replies

Geplaatst:

kemdirect

Verlies aan warmte kan je compenseren door materiaalkeuze en dikte. Wat mij niet lekker lijkt is het verlies aan contact tussen handen en lichaam. Even krabben of kriebelen is onmogelijk. Lijkt me een ideale tool voor kostschool. Ik heb eens van een ingewijde gehoord dat ze daar met de armen en handen boven de dekens moesten slapen en dat zonder centrale verwarming. ;D

Geplaatst:

Nico Schouten

Bij de foetushouding verlies je als mens de minste warmte omdat je lichaamsoppervlakte waar je de warmte uitstraalt dan het kleinst is.

In theorie verlies je dus met deze slaapzak meer warmte als je dat vergelijkt met een conventionele slaapzak die van het hetzelfde materiaal is.

Het lijkt mij meer eeen designslaapzak dan een die meedingt voor beste slaa[zak, een conventioneel model mummieslaapzak is warmtetechnisch beter.. Sommige mummieslaapzakken kun je ook nog per twee aan elkaar ritsen voor wat eskimowarmte.

Geplaatst:

Annedien Hoen

• Auteur

Maar het verkoopargument is gruwelijk sterk...wie kent het niet, in je pyjama midden in de nacht over een koude camping...brrr....

Overigens is dat nog niet het grootste ongerief.

Als ze ook van zulke hoesjes gaan maken voor koude wcbrillen (koppelverkoop) dán heb je goed nagedacht over 't echte werk ;-)

Geplaatst:

Nico Schouten

Maar het verkoopargument is gruwelijk sterk...wie kent het niet, in je pyjama midden in de nacht over een koude camping...brrr....

Overigens is dat nog niet het grootste ongerief.

Als ze ook van zulke hoesjes gaan maken voor koude wcbrillen (koppelverkoop) dán heb je goed nagedacht over 't echte werk ;-)

Daar is al een oplossing voor, dat heet een hotel.

Het lijkt me echt comisch om zo'n bibendum over het terrein te zien lopen richting toiletgebouw. uiteindelijk moet ie daar toch uit de kleren, of zit er voor en achter een spciaal gootje in ?

Geplaatst:

Sanne Roemen

GEweldig ding, maar ik heb het niet nodig. Ik ben zo klein dat ik al in alle standjes in zo'n slaapzak kan, ik kan er in kleermakerszit in zitten 'sochtends met koffie en als ik het warm wil hebben dan schuifel ik gewoon al zaklopend naar de pot.

Je moet mijn slaapzak eens zien, de puntjes aan de onderkant zijn versleten. Daarom voor mij ook geen dons. Wat ik echt innovatie zou vinden is als de onderkant gewoon wat breder uitloopt en die puntjes versterkt zouden zijn.

Nee, maar ik vind hem kwa leukheid wel een toppertje.

Geplaatst:

Annedien Hoen

• Auteur

Als die global heating nou even doorzet dan hebben we helemaal geen slaapzak meer nodig. Dan hebben we gesprekken over de fijnste kampeerklamboe ;)

Geplaatst:

Ard-Sc

Misschien is het product in een andere context bruikbaar ....

heftruckchauffeurs in diepvriespakhuizen ....

parkeerwachters in de winter ....

meer arbo-gerichte oplossingen ....

Groeten Ard

Geplaatst:

Annedien Hoen

• Auteur

In feite is het gewoon een goed gevoerde overall dus.

Geplaatst:

Ard-Sc

Goh, als je zo zegt is de magie van het product opeens wel heel snel verdwenen .... ;D

Ard

Geplaatst:

Nico Schouten

Misschien is het product in een andere context bruikbaar ....

heftruckchauffeurs in diepvriespakhuizen ....

parkeerwachters in de winter ....

meer arbo-gerichte oplossingen ....

Groeten Ard

Daar heb je andere oplossingen voor :P

Geplaatst:

gerdinand

Leuke zak, dacht ik maar zo, in de handel brengen.

Ga alle blokkers af en genereer een goede omzet.

Groeten,

GB

http://www.bvent.nl

Geplaatst:

bedenkerij / bert

Mijn spaans is niet zo goed. Kan iemand mij zeggen: Zweet je die slaapzak uit wanneer je erin/-mee gaat lopen of hebben ze daar ook iets op bedacht? Ik heb daar namelijk wel iets op bedacht :)

Het idee dat je jezelf met slaapzak en al om kunt draaien spreekt mij overigens wel aan; ik wordt toch vaak in de knoop wakker in een gewone zak.

Wat ik me ook afvraag: Heb je nog een tent nodig? Daar heb ik namelijk ook iets voor bedacht :)

Hij ziet er m.i. niet uit, maar toch hoop ik dat het gaat lopen; dan zou ik ze wellicht iets kunnen verkopen, ware het niet dat Chili niet om de hoek ligt :-\

Bert mijn website>

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.