• 0

Wie ben je dankbaar?

Wie ben je dankbaar, als mens en als ondernemer?

Wie hebben voor jouw bedrijf een rol van betekenis vervuld, wie hebben je op een moment dat je stuk zat dat kleine beetje hoop gegeven om door te geven, wie hebben je er aan herinnerd dat 'the only way is up', wie heeft je geleerd dat winnen en verliezen maar bedenksels zijn en je je 'blamage' dus los kunt laten, wie heeft een sleutelrol gespeeld in je huidige succes, wie was altijd op de achtergrond aanwezig als steun en toeverlaat, wie geloofde in je toen je dat zelf niet deed, wie schoof een megaklus aan je door, wie hielp je met kleine beetjes die van grote waarde bleken, wie stuurde je op het juiste moment die ene link naar die ene site waardoor je nu...

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Wil je niet van die moeilijke vragen stellen, Annedien!

 

Eén iemand noemen is ondoenlijk, ik heb ook niet één iemand. Veel mensen noemen is makkelijker, maar bij iedereen die je noemt doe je een aantal anderen tekort.

 

Eén iemand heeft mij bij iets betrokken, buiten het werk, iets wat een enorme impact op mijn leven heeft gehad, waar ik anders echt nooit mee in aanraking zou zijn gekomen of zelfs maar had willen komen.

 

Felipe Rodriquez heeft mij in de allereerste fase bij het meldpunt gehaald, en daar ben ik hem dankbaar voor. Het heeft mij in staat gesteld belangeloos iets voor anderen te doen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

:)

 

Ik zou volgens mij ook een waslijst krijgen, als ik mezelf zou gaan beantwoorden. Maar alleen al te ervaren hoe het voélt om de antwoorden te bedenken en bewust te worden is volgens mij wel de moeite waard...

 

Een nobel doel, dat meldpunt.

Het gekke is dat juist de preventie die ervan uitgaat maar zelden 'gezien' zal worden en je daar dan juist geen dankbaarheid voor zult krijgen (niet dat je het daarvoor doet neem ik aan, maar dat is het bizarre van dat soort initiatieven).

En er zullen ook niet zo kosjere partijen zijn die je het minder in dank afnemen. Keep up the good work.

Link naar reactie
  • 0

Christine said it all. ;)

Om toch ook maar iemand te noemen: m'n ex. Nu niet meer, maar toen we nog wel bij elkaar waren heeft zij me er zo vaak doorgeholpen... Zonder haar was ik waarschijnlijk nog gestart. Vind het nog steeds wel eens jammer dat we voor de start (twee dagen voor haar verjaardag) uit elkaar zijn gegaan, daardoor heeft ze 'm nooit écht meegemaakt.

Maar ze heeft me wel bijgestaan als steun, medewerkster (voornamelijk ontwerpster), motivator, .. Tja, als wat niet eigenlijk?

Kan er nog wel een paar opschrijven aan wie ik gelijk denk bij zoiets als dit, maar als ik dan éénmaal begin blijf ik bezig.

 

Het vreemde is overigens, dat de eerste aan wie ik dacht iemand is die ik beslist niet dankbaar ben - gelukkig gelijk aan de positieve dingen gedacht, er is al genoeg negatiefs in het leven. :)

Link naar reactie
  • 0

Zoals de meesten: het zijn vele mensen. Om er eentje te noemen zou de anderen tekort doen. Overigens komen de meeste 'zakelijke' invloeden veel meer voort uit ervaringen met zeer gepassioneerd mensen die me vooral op persoonlijk vlak veranderd geinspireerd hebben.. Dat zal de leeftijd wel zijn.

Link naar reactie
  • 0

Ja, ik zou een enorme waslijst produceren vermoed ik, wat trouwens wel een fijne gedachte is.... dat er zo veel is om dankbaar voor te zijn.

Sommige 'dankbaarheden' liggen meer voor de hand dan andere; iemand die je helpt is gemakkelijker dan iemand die je keihard confronteert maar uiteindelijk wel een inzicht biedt waardoor een hardnekkige blinde vlek ineens zichtbaar wordt en je kunt veranderen (zodat je bijvoorbeeld succesvoller kunt worden, of een fijner mens in de omgang).

Iemand die altijd voor je klaarstaat is gemakkelijker voor lief te nemen dan iemand die ineens uit het niets verschijnt en iets voor je betekent. (En dus ook gemakkelijker te 'vergeten' om te bedanken en te laten weten dat je iets waardeert).

 

Wat ik ook wonderlijk vind is te zien wat voor keten aan mensen er verschijnt als ik stilsta bij wie ik dankbaar ben- het is wel eens te gemakkelijk te denken aan de 'bad guys' die je dwars zitten of niet netjes behandelen, maar dat staat in geen verhouding tot de mensen die helpen, steunen, geloven, gunnen, aan je zijde blijven, voor je klaarstaan.

 

Toch?

 

Link naar reactie
  • 0

Het forum zegt dat je "super senior" bent, maar hou oud mag je dan wel niet zijn? Ga je binnenkort met pensioen?

 

Hihi, ik denk echt dat we een keer een echte ontmoeting moeten hebben, want we blijven elkaar maar moeilijk begrijpen :) Ik ben juist nog maar een broekie met weinig ervaring!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb veel leraren gehad, mensen van wie ik vaardigheden en kennis heb opgedaan. Maar het meeste dankbaar ben ik degenen die iets in mij zagen dat ik zelf niet zag en mij de ruimte gaven om te groeien wanneer ik dacht dat ik het niet kon of waard was. Mensen die iets in mij triggerden, een stukje geloof, ambitie of visie.

 

Mijn grootvader, inmiddels 96. Een grote bron van inspiratie voor wat het is om Mens te zijn, te vechten voor waar je in gelooft, onbaatzuchtig anderen te dienen, en tot het einde toe nieuwsgierig en leergierig te zijn.

 

Omar Hassan, de redacteur van de krant in Kuwait die mij vaderlijk onder zijn hoede nam toen ik als kaalgeschoren 22-jarige binnen kwam hobbelen met alleen maar vage poezie op mijn conto :) Leerde me onder tijdsdruk helder en eerlijk schrijven, goede vragen stellen, keihard doorgraven en lol hebben in mijn vak. Hij was de eerste die mij het gevoel gaf dat ik talent had dat het waard was ontwikkeld te worden.

 

Mijn eerste baas in Nederland, die ondanks mijn totale gebrek aan ervaring op het gebied van PR mij vroeg zijn PR te gaan doen. Ik ben hem dankbaar omdat hij iets in mij zag dat ik zelf niet herkende en omdat hij mij ruimte gaf om dingen zelf uit te vogelen (lees: fouten te maken).

 

Mijn eerste Aikidoleraar, die mijn als 12-jarige toestond om met de gevorderden mee te trainen, zodat ik door grote mannen en vrouwen elke les stevig door de zaal werd gesmeten :)

 

Ik heb het geluk dat een van mijn klanten impliciet ook een soort mentor voor mij is. Mede door zijn blinde vertrouwen in mij - veel meer dan ik eerst in mijzelf had - ben ik de afgelopen twee en en half jaar gegroeid als ondernemer en professional. Heb daardoor ook begrepen dat ik veel meer kan dan alleen een 'leuk stukkie' schrijven.

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Ik hoop niet hiermee de sfeer te verpesten, maarreh...niemand. Ik heb het allemaal zelf gedaan. Geen inspirerende krachten en zo, gewoon knallen.

 

Jeetje, wat knap :)

Zonder klanten die je vertrouwden en je een opdracht gaven, zonder vrienden die je aparte werktijden accepteerden, zonder mensen die je hielpen als je er niet uitkwam met een bug, enzo.

 

Laat ik het anders zeggen:

heb je het écht helemaal alleen gedaan of ervaar je het gewoon niet als iets om dankbaar voor te zijn dat mensen je geholpen hebben en van waarde voor je zijn geweest?

Link naar reactie
  • 0

Ik hoop niet hiermee de sfeer te verpesten, maarreh...niemand. Ik heb het allemaal zelf gedaan. Geen inspirerende krachten en zo, gewoon knallen.

 

Dus je hebt jezelf opgevoed, gekleed en gevoerd? En jezelf alles geleerd, zonder naar school te gaan en boeken te lezen die anderen hebben geschreven? Je hebt nooit inspiratie opgedaan door het werk van anderen? Nooit met bewondering gekeken naar wat anderen deden of lieten en gedacht: dat is hoe het zou moeten?

 

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0
Jeetje, wat knap :)

Zonder klanten die je vertrouwden en je een opdracht gaven, zonder vrienden die je aparte werktijden accepteerden, zonder mensen die je hielpen als je er niet uitkwam met een bug, enzo.

 

Laat ik het anders zeggen:

heb je het écht helemaal alleen gedaan of ervaar je het gewoon niet als iets om dankbaar voor te zijn dat mensen je geholpen hebben en van waarde voor je zijn geweest?

 

Dank je! :)

 

Ik ben dankbaar als er iets uitzonderlijks gebeurt.

 

Natuurlijk ben ik op zekere manier mijn klanten dankbaar, maar dan kan ik iedereen die ik ken wel dankbaar zijn voor heel veel dingen - dan wordt het bijna een spiritueel verhaal.

 

Ik heb geen aparte werktijden, dus mijn vrienden hebben er geen last van gehad. Als ik een bug heb los ik dat op door op Google te zoeken - ik ken domweg geen mensen die op korte termijn het antwoord zouden kunnen hebben.

 

Dus laat ik het zo zeggen - ik heb het inderdaad allemaal zelf gedaan, tenzij ik de vraag iets anders interpreteer - dan ben ik naast mezelf mijn moeder, iedereen hier, al mijn klanten, al mijn vrienden, Microsoft, het internet, Bestron, Koninklijke Theodorus Niemeyer, Douwe Egberts, Planet Internet, KPN, Vodafone, Motorola, Zippo Inc.en iedereen die ik vergeten ben dankbaar... ;)

 

Bij zo'n vraag hoort in mijn optiek een select lijstje van mensen die echt iets bijzonders betekend hebben, en ik kan zo'n lijstje niet opnoemen.

 

@Ilja - da's flauw. Ik heb het alleen over ondernemen, en dat weet je best! ;)

Link naar reactie
  • 0

Terugkijkend denk ik dat ik misschien nog wel het meest gestimuleerd werd door de mensen in mijn omgeving die negatief waren over het starten van een eigen bedrijf. Dat gaf echt zo iets van "wauw" als mij dat lukt dan heb ik wel iets voor elkaar gekregen.

 

volgens mij is dat het ware ondernemerschap. iemand die heel vaak zegt "hoe bedoel je, "dat kan niet"".

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het idee dat er iets niet wordt uitgesproken hier. Als je een probleem met me hebt, zeg dat dan gewoon (doe maar via een pm), ik heb namelijk totaal geen zin om in dit soort onzindiscussie constructies te raken, daar is het veel te warm voor.

 

Ik ken mezelf enigszins, ik weet redelijk waar mijn sterke en zwakke punten liggen en ik probeer mensen in het dagelijks leven gewoon te helpen, zoals ik in het verleden ook vaak geholpen ben. Ondanks mijn gebrek aan ervaring op bepaalde gebieden denk ik dat ik af en toe nog wel iets zinnigs te melden heb op de vakgebieden waar ik wel redelijk thuis ben. Als je daar iets mee wil doen, ga je gang, als je mijn gedachten niet op prijs stelt, ook prima, maar ga het niet persoonlijk maken met dit soort paternalistische opmerkingen. Daar ken je me namelijk lang niet goed genoeg voor.

Link naar reactie
  • 0

Higherlevel, de mensen die mij het meest hebben geholpen met het starten van mijn bedrijf en ook het ontwikkelen van mijn bedrijf heb ik via Higherlevel leren kennen.

 

Kijk dat vind ik nou een mooi antwoord Jelmer! :D

 

Voor mij is het ook een enorme waslijst ik zou in ieder geval beginnen bij mijn vrouw en mijn moeder. De twee grootste invloeden in mijn leven. Voor de rest kom ik iedere dag mensen tegen die me inspireren om meer te doen.

Onlangs heb ik wat te hard gewerkt en moest ik gedwongen een pauze nemen, de steun die ik toen van velen gehad heb is echt hartverwarmend. Nu draai ik weer op 90% en die laatste 10% moet ik echt weer uit mezelf halen. Ik wil graag iedereen bedanken die me ondersteund heeft... Jullie weten zelf wie jullie zijn :)

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het idee dat er iets niet wordt uitgesproken hier. Als je een probleem met me hebt, zeg dat dan gewoon (doe maar via een pm), ik heb namelijk totaal geen zin om in dit soort onzindiscussie constructies te raken, daar is het veel te warm voor.

Je zou Christine bijna dankbaar zijn dat ze je allergie activeert of niet dan ;)

Link naar reactie
  • 0

Zat nog verder na te denken over wie ik dankbaar ben, en bedacht me dat ik ook veel geleerd heb van oud-collega's en oud-bazen die ik mij lieten zien hoe (ik vond dat) het niet moest

 

Dus mensen die mij lieten zien wat mismanagement betekent, hoe slechte besluiten worden genomen, hoe organisaties zonder goede leiding ten onder gaan, hoe persoonlijke vetes en egoisme belangrijker kunnen zijn dat het oorspronkelijke doel van een organisatie, hoe te snelle groei dodelijk kan zijn, hoe geld blind kan maken etc.

 

 

 

 

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Moest hier even over nadenken, maar op de eerste plaats mijn zoons die regelmatig genoeg vragen:

 

"He pa heb je het alweer verdient vandaag? Kunnen we nog ff gaan vissen"

 

Een betere motivator is er niet om uiteindelijk technische zaken toch maar weer uit te besteden en niet te veel zelf gaan zitten klooien:-)

 

Dan mijn lieftallige partner met haar analytische geduld die me altijd weer met de neus op bijzondere feiten weet te drukken.

 

Vervolgens zo'n 3 relaties die ik regelmatig achteraf nog moet fakturen voor bedragen die spontaan op mijn rekening worden gestort. Een heeft zelfs een aparte grootboek rekening voor me opgenomen: "Inspiratie kosten". Als ze dit lezen weten ze wie ik bedoel. Hen bij naam noemen zullen ze niet leuk vinden, in ieder geval ook enorm bedankt voor jullie enorme vertrouwen boys. Eens komt er een klapper:-)

 

Daarna komen de relaties uit mijn vorige werk kringen. Heel bijzonder dat je daar niet vanaf komt. Lijkt soms wel op telepathie.

 

En dan inderdaad relaties op en rond higherlevel die me tussen neus en lippen door de grenzen van mijn Karma weten te bepalen:-)

 

Thanks.

 

 

Perry

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb in mijn leven 1 keer eerder een bedrijfje gehad, maar waar ik grandioos mee op mijn bek ben gegaan. Het bestaat nog steeds www.fspromotion.nl , maar ik ben gestopt met klanten werven en de nieuwe website is ook nog niet af. Dit was meer een uit de hand gelopen hobby. Ik heb van dat mislukken juist veel geleerd. Ik heb geleerd dat ik niet te overhaast dingen moet gaan doen waar ik geen verstand van heb. Transport is namelijk altijd mijn droom geweest, creatief bezig zijn en mooie teksten schrijven is een hobby! Ik had gewoon bij mijn droom moeten blijven.

 

Het is nu een jaar geleden dat ik ben gestopt met activiteiten, ik ben nog steeds dingen aan het afbetalen.

Mijn collega's bij UPS hebben me gesteund en geadviseerd hoe ik bepaalde schuldeisers van me af moest schudden en hoe ik dat moest oplossen. Tot nu erg goed gelukt moet ik zeggen en daar ben ik hun erg dankbaar voor.

 

Nu ik de stap ga zetten om serieus, vakgericht en met kennis van zaken een eigen bedrijf wil beginnen, ben ik de mensen bij Highlevel erg dankbaar. De mensen die mij goede adviezen geven en mij dingen laten in zien die ik niet zie!

 

Verder ben ik mijn vrienden die mij hielpen met dingen bedenken en uitwerken erg dankbaar. Ook zij staan altijd voor me klaar!

Link naar reactie
  • 0

Vanmiddag lag ik eventjes op bed toen ik me ineens besefte hoe dankbaar ik m'n vader wel niet ben. Hij heeft echt verschrikkelijk veel "kleine" dingetjes gedaan voor me en doet dat nog steeds, vanmiddag was er ook weer zoiets waardoor ik er eigenlijk aan moest denken.

Waarschijnlijk had ik zonder hem nooit geweest waar ik nu sta. Misschien dat ik dat eens tegen 'm moet zeggen.....

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 97 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.