• 0

Jongeren tijdschrift Spang de Jeugdindustrie

Beste ondernemers,

 

Ik heb ongeveer 3 maanden geleden een globaal idee in mijn hoofd gevormt. Een tijdschrift. Een tijdschrift voor jongeren tussen de 16 en 22 jaar (ongeveer) die (willen) weten wat "in" is en daar over willen lezen.

 

Tot ongeveer een week geleden ben ik daar serieus mee begonnen. Mijn plan is om zoveel mogelijk mensen van mijn doelgroep te interviewen en enquetes laten invullen zodat ik een nog preciezer beeld krijg van "wat jongeren nou willen". Er worden volgende week t-shirts geprint met het logo en daarmee zijn wij van plan rond te lopen en er worden flyers gedrukt. Ik heb de gemeente gebeld om te vragen hoe dat nou zit met legaliteit en ik heb contacten met een bedrijf dat ook intresse toont in mijn idee, maar het zich niet kan veroorloven om het te financeren op grote schaal. Kortom; ik ben er druk mee bezig en zie het helemaal zitten.

 

Er zijn alleen een aantal problemen. Ik heb geen ervaring wat betreft onderneming en het financiele gedeelte kan mij de kop nog eens kosten. Tot nu toe niet, want er is natuurlijk wel een starters budget. Maar veel van de gebeurtenissen zullen uit mijn eigen moeite moeten komen.

 

Waar ik wel ervaring mee heb, en waar ik ook goed in ben, is het grafisch ontwerpen. Dus het ontwerpen van het tijdschrift, artikelen plaatsen etc. kan ik allemaal professioneel laten lijken. Dus tot zo ver als ik het zie: "so far, so good".

 

Ook heb ik onderzoek gedaan naar eventuele concurentie, en het enige dat ik kan vinden is het tijdschrift SPAM, gemaakt voor jongeren tussen de 14 en 17 jaar. Helaas toen ik hier achterkwam had ik mijn logo al gemaakt en was ik bang dat Spang teveel leek op SPAM. Hier moet ik nog nader onderzoek naar doen, maar ik heb rondgevraagd en ik heb gehoord dat het inprincipe zou moeten kunnen, maar alleen als mijn tijdschrift Spang de jeugdindustrie gaat heten. Maar dit moet ik nog wel officieel allemaal navragen. Ik ben er dus achter gekomen dat er maar 1 "echte" concurent is, de rest lijkt niet op wat ik aan het doen ben. Dit zegt mij 2 dingen.

-Het zegt mij dat er weinig handel is in een blad voor jongeren, dus minder concurentie.

-Maar het zegt mij ook dat er misschien een reden is waarom het weinig handel in is. Is er wel vraag naar een jongeren tijdschrift? Dit ga ik allemaal in de loop van volgende week onderzoeken door middle van enquetes en interviews, er zijn al een stuk of 100 enquetes de deur uit en het bedrijf waar ik zeer goed contact mee heb heeft ongeveer 8000 jongeren waar ik een eventuele nieuwsbrief/enquete naar toe zou kunnen sturen. Dit leek mij een goed begin.

 

Ik heb mij aangemeld op dit forum omdat ik goeie dingen heb gelezen en ik heb gezien hoe veel mensen veel tips hebben gekregen. Ik sta open voor allerlei dingen en zou die heel graag van u willen horen

 

bij voorbaat dank,

 

Nathan Sokoloff

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Het uitgeven van tijdschriften is samen met het introduceren van nieuwe franchiseformules in de "food", de meest risicovolle business om in te investeren. Er worden jaarlijks tientallen miljoenen mee verbrand zonder dar er noemenswaardige winsten tegenover staan.

 

Dus als je een blad wil uitgeven, prima, maar reken niet e veel op de investeerders als je nog geen "trackrecord" hebt.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Waarom is het zo risicovol dan? Ik zou inderdaad graag willen weten WAAR het dan meestal fout gaat, als iemand enig idee heeft zou ik dat zeer waarderen.

 

Dat was ik inderdaad vergeten te vermelden, het zoeken van adverteerders. Hoe moet dat nou precies?

Ik ben van plan een 0 exemplaar te maken. een volledig exemplaar van het blad. En daarmee dus op eventuele adverteerders afstappen met de statistieken van de enquetes die zijn ingevuld.

 

mvg,

Nathan Sokoloff

Link naar reactie
  • 0

Er worden al een jaar of vijftig de meest fantastische bladen gemaakt voor de jongerenmarkt, lang niet allemaal door gevestigde uitgevers. Het is dus best mogelijk dat jij helemaal fris in de markt met iets succesvols komt. Daar staat tegenover dat de meeste nieuwe bladen mislukken.

 

Voor enquetes is het veels te vroeg. Die hebben zelfs niet zoveel zin, want mensen zeggen niet wat ze doen en ze doen niet wat ze zeggen. Suggestie is dan ook dat je een naar het tijdbestedingsonderzoek van het SCP kijkt, waaruit blijkt dat jongeren steeds minder tijd besteden aan klassieke media. Ze lezen niet meer.

 

Sommige lezen echter nog steeds, dus daar kan je dan weer hoop uit putten. Je hoeft ze niet alle miljoen van dienst te zijn.

 

Een blad vormgeven kost vooral veel tijd en zweetdruppels. Een blad volschrijven idem: als je mensen vindt die het voor een grijpstuiver willen en kunnen doen.

 

Een blad drukken kost echter echt geld. Drukkers willen nog wel eens een handje helpen, met leverancierskrediet. Uiteraard krijg je dan een contract met niet de gunstigste voorwaarden.

 

Een blad verspreiden kost ook een fortuin. Tel maar uit: je hebt er tienduizend gedrukt, die moeten door het hele land, de retailer en grossier pakt een flinks tuk marge, en je zit met de retourhandel. Een enorm gedoe, en daar heb je kapitaal voor nodig.

 

Adverteerders? Daar moet je een goed verhaal voor hebben. Vergeet die enquete maar even, en verdiep je in de markt.

 

Anno nu zou ik zeggen: begin een soort chatblad of palmzine met snel nieuws incl beeld en geluid, koppel daar een een breedband-variant aan en maak eens per jaar/kwartaal een gedrukte versie. Doe dat met een verwante retailer of een telecombedrijf, afhankelijk van je redactionele formule.

 

Oh, en Spunk was je nog vergeten te noemen! ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Waarom is het zo risicovol dan? Ik zou inderdaad graag willen weten WAAR het dan meestal fout gaat, als iemand enig idee heeft zou ik dat zeer waarderen.

 

Waarom? Ga eens bij de Bruna kijken: 3 miljard tijdschrijften, dus moordende concurrentie, zowel voor lezers als adverteerders. Er zitten echt ontzettende mooie en professionele tijdschrijften bij, alleen geen hond die ze leest.

 

Je zegt dat er 1 andere magazine is gericht op jongeren, maar de vraag is of dat je primaire concurrentie is. Misschien dat jongeren - als ze al een magazine kopen - eerder iets specifieks kopen, zoals een magazine over auto's, gaming of fashion.

 

Daarnaast zul je, als je jongeren aan wilt spreken, rekening moeten houden met concurrentie uit veel andere hoeken. Immers, de 16 tot 22 jarige kan zijn of haar centjes besteden aan een iPod, PSP, uitgaan, internet, concertkaartjes.

 

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Allemaal reacties waar ik zeer tevreden mee ben,

 

Er liggen inderdaad vele tijdschriften te koop bij bruna, maar geen enkele is daadwerkelijk waar ik mee bezig ben. Ik had over het hoofd gezien dat jongeren natuurlijk ook tijdschriften zullen kopen met een specifiekere inhoud. Maar de uitstraling die ik van plan ben aan het blad te geven geeft een totaal ander beeld aan dan dat ik heb gezien bij andere tijdschrift, ik zal een bijlage van het logo erin zetten zodat jullie een idee krijgen wat voor uitstraling het tijdschrift gaat geven.

 

Waar ik ook over zit te twijfelen is of ik het blad wil verkopen door middel van vele advertenties/flyeren en dan abonnee's proberen te krijgen. Of door middel van verkoop in winkels zoals Bruna, AKO etc.

 

Het gaat geen duur blad worden, ik begrijp wel dat jongeren niet heel veel geld te besteden hebben, maar als ze een Ipod kunnen kopen of iets dergelijks dan kunnen ze die paar euro's denk ik ook wel missen. Jongeren geven snel geld uit, en veel. Ik denk dat jongeren eerder geld uitgeven dan volwassenen in dit opzicht, dit is wel een goed topic om onderzoek naar te doen.

 

 

Anno nu zou ik zeggen: begin een soort chatblad of palmzine met snel nieuws incl beeld en geluid, koppel daar een een breedband-variant aan en maak eens per jaar/kwartaal een gedrukte versie. Doe dat met een verwante retailer of een telecombedrijf, afhankelijk van je redactionele formule.

 

Dit ben ik helaas niet van plan omdat er hier al zo verschikkelijk van zijn, die jongeren weten zelf geeneens meer waar ze naartoe moeten. Een tijdschrift alleen is weer iets fris. Natuurlijk komt er wel een website, maar die gaat in de eerste instantie geen grote invloed hebben op de spang de jeugdindustrie uitstraling.

Link naar reactie
  • 0

Nathan,

 

Het zou goed zijn om voor jezelf even de inkomsten en uitgaven op een rij te zetten zoals die al eerder genoemd zijn. Dan kan je inschatten hoeveel abonnees en advertenties je moet verkopen om je kosten te dekken.

 

inkomsten

- abonnementen

- advertenties

 

-/-

 

uitgaven

- drukwerk

- bezorging

- reclame/flyeren

- redactie/artikelen schrijven

- en wat ik vergeten ben

 

Het beste kan je offertes en informatie bij partijen vragen om zo aan een beetje realistische cijfers te komen. Als je een opzet hebt gemaakt mag je me een PB sturen (voor 7 augustus) en wil ik je wel even helpen met het doornemen.

 

Groet,

 

Ronnie

--

Carsulae advisering aan het MKB

http://www.carsulae.nl

Link naar reactie
  • 0

En toch is het maken van een blad het mooiste wat er is! De ultieme oplossing voor het inspirerende papa-gevoel, zonder de lasten van het ouderschap ;)

 

Hmm, zo heb ik het tweede deel van die uitspraak nooit ervaren.

 

Karen

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Waarom is het zo risicovol dan? Ik zou inderdaad graag willen weten WAAR het dan meestal fout gaat, als iemand enig idee heeft zou ik dat zeer waarderen.

 

Dat was ik inderdaad vergeten te vermelden, het zoeken van adverteerders. Hoe moet dat nou precies?

Ik ben van plan een 0 exemplaar te maken. een volledig exemplaar van het blad. En daarmee dus op eventuele adverteerders afstappen met de statistieken van de enquetes die zijn ingevuld.

 

mvg,

Nathan Sokoloff

 

Hallo Nathan,

 

DAAAAARRRRR gaat het dus meestal fout. :o

 

De meeste mensen die een eigen tijdschrift/blad willen gaan maken kunnen dat prima. Redactie, vormgeving en aansluiting bij een doelgroep zijn vaak prima geregeld.

Men heeft alleen niet voldoende adverteerders, abonnees en/of losse nummers kopende klanten. En die omzet heb je toch echt nodig om te torenhoge kosten van drukwerk en verspreiding te kunnen blijven betalen.

 

Het verkopen van voldoende advertenties is het allermoeilijkste aspect van een nieuw blad in de markt zetten. Een Nulnummer maken doet iedereen, maar dat is niet genoeg. Adverteerders adverteren per definitie niet in bladen die korte dan 'n jaar bestaan en conservatieve adverteerders komen zelfs pas na 2 of 3 jaar. Ben je dan een succes, dan wil iedereen op je achterkant staan. Dat betekent dat je eigenlijk geld moet hebben om het blad minimaal 1 tot 1,5 jaar te kunnen maken zonder afhankelijk te zijn van inkomsten.

Zoveel startkapitaal heeft bijna niemand. Het niet snel genoeg kostendekkend werken is veruit de belangrijkste reden waarom 80% van alle nieuwe bladen de eerste 3 jaar niet overleeft en 50% zelfs het eerste jaar niet eens.

 

Mijn advies aan jou is dan ook vooraf contacten te leggen met potentiële adverteerders en keiharde toezeggingen zien los te peuteren dat ze met je in zee willen. Lukt dat niet, overweeg dan nog eens de suggestie van Twalevel op te volgen.

 

Sorry dat ik het niet positiever kan brengen, maar het is al meerdere malen gezegd; een tijdschrift in de markt zetten is errrrig moeilijk...

 

Succes ermee.

Karen (ooit uitgever van een tijdschrift dat na 3 jaar en 1 maandje moest stoppen)

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Ha Karen,

 

Daar heb ik wat aan :) en ook zeker wat op te zeggen. Als eerste; bedankt voor je kritiek. En nu ter zake.

 

Mijn advies aan jou is dan ook vooraf contacten te leggen met potentiële adverteerders en keiharde toezeggingen zien los te peuteren dat ze met je in zee willen.

goed plan, eigenlijk het enige plan toch? Maar dit gaat toch veel beter als ik een nulnummer heb?

 

Lukt dat niet, overweeg dan nog eens de suggestie van Twalevel op te volgen.

Ik denk dat er hier al te veel van zijn, google maar eens jongeren websites of iets dergelijks... Talloze websites met leuke forums, filmpjes, spelletjes etc. Maar ik ben vandaag 2 Ako's binnen gelopen en een sigarenboertje met de vraag "wat voor jongeren bladen heeft u momenteel?"

 

ze keken me een beetje vrapant aan en lieten mij toen "powerzone" zien en "glossy" ofzo. Die schenen het beste te verkopen. En bij de sigarenboer keken ze me aan alsof ik gek was. Die hadden geeneens jongerenbladen. En zowel de powerzone en de Glossy zijn geen bladen die ik zie als concurentie, in zo verre..de fanatieke "gamer" is niet mijn doelgroep, en de huppelmeisjes die de glossy lezen ook niet echt (ik zeg niet echt omdat er wel intressante dingen in die glossy stonden).

 

Dus de grote concurentie komt van het internet; SPAM en Spunk.

Daar zal vast wel een reden voor zijn, misschien omdat jongeren veel op internet zitten en dus via internet adverteren naar hun website. Wel slim natuurlijk maar ik heb het over een iets persoonlijkere aanpak.

Bijvoorbeeld 10 jongeren een paar euro's geven en een t-shirt en de stad door laten lopen voor een uurtje. Ik ken wel wat jongeren die dat voor niks zouden doen zelfs, gewoon lang voordat het blad uitkomt naamsbekendheid maken. Zodat mensen in de 2e maand zeggen "dat zijn die mensen van spang de jeugdindustrie".

 

Dan kan ik nieuwsbrieven gaan verzenden, een stuk of 8000 die ik via die andere firma waar ik het eerder over had heb gekregen. 8000 jongeren is geen slecht begin. Verder kan ik naar scholen gaan. Foldertjes uitdelen, wat ook niet een hele dure bezigheid is.

 

natuurlijk zijn dit soort dingen allemaal gedaan. Maar wat ik aan het doen ben is in principe wat je vaak ziet bij mensen die feesten organiseren. Maar nu is het niet voor een feest maar voor een tijdschrift.

 

mvg,

Nathan Sokoloff

Link naar reactie
  • 0

Er liggen inderdaad vele tijdschriften te koop bij bruna, maar geen enkele is daadwerkelijk waar ik mee bezig ben.

 

Ik val even binnen:

 

Waarom zouden jongeren jouw blad moeten gaan kopen? Onder het mom van: "mijn blad is er nog niet" is een slechte reden om een blad op de markt te zetten.

Er zijn de afgelopen jaren -ook door de grotere uitgeverijen- veel nieuwe bladen gelanceerd omdat "het er nog niet was" en het meerendeel is binnen een aantal jaar(en) een stille dood gestorven door diverse redenen. Kijk naar Break-out... die een doorstart maakte als Spam.

 

Advertenties zul je hoogst waarschijnlijk niet gaan verkopen en het eerste nummer zal bijna nooit winstgevend zijn.

 

Verder zal je concept en vooral bladformule eens goed moeten gaan uitwerken, een blad maken is een proces. Dat heb je niet binnen 3 maanden rond (in je eentje), ga eens sparren met iemand die in de uitgeverij-business zit want daar zal je het ook echt van moeten hebben, ook qua financiele ondersteuning / ideen voor (alternatieve) distributie etc.

 

(btw: heb je weleens aan een sponsored uitgave gedacht?)

Link naar reactie
  • 0

Mijn advies aan jou is dan ook vooraf contacten te leggen met potentiële adverteerders en keiharde toezeggingen zien los te peuteren dat ze met je in zee willen.

goed plan, eigenlijk het enige plan toch? Maar dit gaat toch veel beter als ik een nulnummer heb?

 

 

In principe bespaar je je een hele hoop werk als je geen nul-nummer maakt, maar gewoon het concept in vormgeving uitwerkt. Cover + redactioneel + aantal rubrieken.

Verder is het handig een factsheet of brochure (of alleen brochure in sfeer van het blad) te maken voor adverteerders met oplage, verschijningsdata redactionele planning, prijs etc.

Een heel nummer of dummie maken is erg kostbaar in dit stadium. Zodra je met een gelikte presentatie komt en de ohhh's en ahhhh's klinken uit alle windstreken dan heb je de helft al gewonnen.

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb erg lang zitten nadenken over de dingen die je hebt gezegt Opz.

 

Waarom zouden jongeren jouw blad moeten gaan kopen? Onder het mom van: "mijn blad is er nog niet" is een slechte reden om een blad op de markt te zetten.

 

IK weet het niet zeker maar volgens mij had ik het hier eerder over gehad, ik kan het even niet terugvinden. Maar het is niet omdat "mijn blad er nog niet is". Maar simpelweg omdat ik van plan ben een blad te maken met een pakkende cover (wat ik heel belangrijk vind)en vele onderwerpen die niet gebracht worden op en uitgever-tot-jongeren manier, maar gewoon de keiharde waarheid verteld, met eventueel straattaal etc.

Het moet de jongeren aanspreken omdat ze zich in het tijdschrift moeten kunnen plaatsen.

 

In principe bespaar je je een hele hoop werk als je geen nul-nummer maakt, maar gewoon het concept in vormgeving uitwerkt

 

Het zou inderdaad kosten besparend zijn. Maar in mijn ogen komt het veel beter over

als je een proef exemplaar hebt. Je zegt dat het ik veel werk bespaar als ik geen nulnummer maak, maar dit werk kost niks, en van dit werk moet ik het juist hebben. Daarmee moet ik de blitsz maken, professioneel overkomen voor anderen en adverteerders zoeken. Omdat het geen kapitaal kost, het enige wat het daadwerkelijk kost is een Safe-druk.

 

Dat het werk scheel OK, maar ik besteed liever meer tijd erin waardoor ik meer zekerheid krijg voor Spang.

 

Ik vond je idee over dat Factsheet wel heel erg leuk, daar had ik zelf nog niet aan gedacht. Ik ga het zeker onthouden

 

Bedankt voor je kritiek Opz.

 

mvg,

Nathan Sokoloff

Link naar reactie
  • 0

Nils, waarom is het uitgeven van een blad eigenlijk zo moeilijk? Zijn er bepaalde factoren waar het vaak fout gaat?

 

Nou, de bepalende factor is "cash out" en "cash in". Productie, marketing en distrubutie van een nieuwe titel kost tonnen. Als het niet lukt deze uitgaven met cash inkomsten te dekken (en terug te verdienen) ben je failliet en heb je niets.

 

Kosten hoog en inkomsten laag = zeer risicovol

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

En toch is het maken van een blad het mooiste wat er is! De ultieme oplossing voor het inspirerende papa-gevoel, zonder de lasten van het ouderschap ;)

 

Dat ben ik helemaal met je eens. Probeer het alleen zonder investeerders :P

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0
Kosten hoog en inkomsten laag = zeer risicovol

 

Er zijn natuurlijk oplossingen voor alle problemen. Door hier te hebben gediscusseerd over het blad ben ik vele andere "weggetjes" tegen gekomen.

 

Maar ik heb het idee dat jullie allemaal zoiets hebben van "wees reeël, begin er niet aan".

 

Natuurlijk begrijp ik dat veel kritiek goed is, en ik ben er erg blij mee. Maar ik ben erg benieuwd naar jullie algemene indruk over mijn idee.

 

Doen? of niet doen?

Link naar reactie
  • 0

Dat is een vraag die niet te beantwoorden is op basis van wat berichtjes en een logo. Een idee is maar een idee, en om zakelijk success te behalen moet je je idee strak kunnen uitwerken. En die uitwerking, die hangt af van je adverteerders, marktonderzoek, distributie, content, contracten, etc. Welke mensen betrek je, hoe goed kun ze je aansturen, hoeveel reserves heb je (financieel, emotioneel).

 

Nu snap ik ook wel dat je niet zomaar alles vanaf day 1 uitgekiend kunt hebben en ondernemerschap is ook risico nemen en in het diepe springenn. Dus een balans tussen voorbereiden en dromen. Als jij denkt die balans te hebben gevonden en in staat bent om je idee handen en voeten te geven, go for it!

 

 

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Yep, doen of niet doen kan alleen jij antwoorden. Je wilt niet weten hoe vaak ik te horen heb gekregen dat ik totaal gek ben omdat ik mijn dromen achterna ga. Het gaat niet altijd goed, maar ik leer altijd en heb meestal plezier ;)

 

Nog even over je blad, en ik weet dat ik nu in de "volgens mij is dat er nog niet" categorie terecht kom, waarvoor zijn alle bladen op hip en happening jeugd georienteerd? Waarvoor niet een blad voor de jeugd die niet hip en happening is. Als ik aan mijn schooldagen terug denk dan kan ik me veel meer un-cool kids herinneren dan de coolios. Een jongeren blad die tieners verteld "wees blij met wie je bent"... maar wel op de juiste toon dan natuurlijk :P

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

[quote author=Nathan Sokoloff

 

Maar ik heb het idee dat jullie allemaal zoiets hebben van "wees reeël, begin er niet aan".

 

Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg alleen denk goed na voor je er aan begint. Als jij inkomsten kan genereren vóór je de uitgaven moet doen, dan zou ik geen twee tellen aarzelen. Als je gaat investeren (geld van jezelf of van anderen) voordat je de inkomsten verzekerd hebt, zou ik het echt niet doen.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Een niet "hip" blad? Dat zou ik misschien wel kunnen doen, en het zou eventueel beter kunnen lopen dan het tijdschrift dat ik nu in gedachten heb maar dan zou ik ergens mee bezig zijn waar ik niet 100% achter sta en wat ik niet zo leuk vind als het idee waar ik nu mee bezig ben. En één van de redenen waarom ik dit doe is omdat het mij ontzettend leuk lijkt om een "hip" blad uit te brengen.

 

Als je gaat investeren (geld van jezelf of van anderen) voordat je de inkomsten verzekerd hebt, zou ik het echt niet doen.

8) Ik kan je verzekeren dat ik geld zal moeten investeren, ik denk dat als ik het geld allemaal al had en binnen 2 maanden een blad even op de markt zou kunnen brengen (om het zo maar even te zeggen) dat ik het ook niet zou doen. De onzekerheid geeft mij enigzins ook wel een kick.

 

Je wilt niet weten hoe vaak ik te horen heb gekregen dat ik totaal gek ben omdat ik mijn dromen achterna ga.

Dit soort opmerkingen heb ik ook aardig vaak naar mijn hoofd gekregen. Aan de ene kant maakt dit mij natuurlijk onzeker, maar aan de andere kant ben ik een persoon die er dan juist achterna gaat.

 

In principe is alles uitgedacht. Ik ben er achter gekomen dat alles redelijk betaalbaar is, hier 300 euro, daar 400 euro etc. Maar zodra ik bij het drukken kom van vele exemplaren loop ik tegen de muur. Dan gaan er vele dingen door mijn hoofd. Gesponserde uitgaven is daar 1 van maar ik daar moet ik nog meer over te weten zien te komen. Wat ik eigenlijk wil is zoveel mogelijk bedrijven spreken over eventuele advertenties. Waarbij ik dus aankom met een onderzoek waaruit blijkt wat jongeren willen lezen (wat dus aan gaat sluiten op de adverteerder, bijvoorbeeld als jongeren geïntresseerd zijn in kleding, dat ik op kledingzaken af ga stappen), een nulnummer, zelfverzekerheid, een hoop enthiousiastme en natuurlijk een beetje geluk.

 

vooral op het gebied van advertenties e.d. kan ik tips gebruiken.

 

Om complicaties uit de weg te gaan: Ik ben een beginnende ondernemer, weinig ervaring, veel inzicht (or so i'm told) maar zeer gemotiveerd.

 

Ik heb geen haast met dit tijdschrift, maar ik ben wel van plan om de dingen die geregeld moeten worden (en geregeld kunnen worden) zo snel mogelijk te regelen.

Link naar reactie
  • 0

Misschien had je hier al eens over nagedacht, maar voor de zekerheid noem ik het als optie: als je nou een goed uitgedacht concept hebt, heb je misschien wel de grootste kans als je bij bestaande uitgevers langs gaat. Die hebben vaak al deals met drukkers en weten van de hoed en de rand. Voor hen is het maken van een 'extra' titel vaak makkelijker en goedkoper dan voor jou het maken van een nieuwe titel.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.