Ga naar inhoud

Erelijst

  1. Norbert Bakker

    Moderator
    4
    Punten
    18343
    Aantal berichten
  2. Cosara

    Legend
    4
    Punten
    6754
    Aantal berichten
  3. Maxn

    Legend
    2
    Punten
    1258
    Aantal berichten
  4. RiVe

    Legend
    2
    Punten
    2037
    Aantal berichten

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 08/21/19 in Berichten

  1. Beste Higherlevel leden, wat een hoop reacties! Hartelijk bedankt voor de moeite! Alhoewel ik pas een jaar besta, heb ik 7 man in dienst. Zodoende kan ik dus ook op korte termijn werk aannemen. Ik heb twee man personeel 'standby' staan voor klanten die op korte termijn, tegen een speciaal tarief geholpen willen worden. ( VIP's?) Mevrouw ( de klant) heeft enkele weken een woning gekocht, en heeft ( volgens eigen zeggen) al 3 hoveniers over de vloer gehad die niet hun afspraken nagekomen zijn. Ze gaf aan dat wij duurder zijn dat de rest.. maar dat zij ons zeer betrouwbaar over vindt komen, en daardoor toch kiest voor kwaliteit. ( wij hebben een hoop recensies op werkspot en soortgelijke lead sites) Mevrouw heeft haar opdracht aangeboden op Werkspot, heeft hierna contact met ons gezocht, wij zijn enkele dagen later op bezoek geweest, en hebben 1 dag later een offerte zonder datum geoffreerd. Zij was zeer duidelijk in wat ze wilde, en ze was zelfs boos dat mijn offerte 5 minuten later haar mailbox bereikte dan afgesproken. Mevrouw had een tegel gevonden ( € 50 euro per m/2) en vroeg mij of ik de tegel niet via onze leverancier met korting kon regelen, ik heb dit direct opgepakt en heb haar de tegel kunnen aanbieden met 5% korting. Voor de tweede keer langsgeweest om alles tot op de centimeter op te meten, tegels besteld en containers voor het afvoeren van zand en puin besteld. Wij hebben geen exacte datum genoemd over de tegels, echter heeft mevrouw wel contact gehad met de tegelfabrikant, en die gaven aan dat de tegel helaas later in produktie zou worden genomen dan gepland. Mevrouw was niet te spreken over de fabrikant maar liet het hierbij. We hebben hierna nog naar andere wensen van mevrouw geluisterd, en mevrouw aangeboden om een soortgelijke tegel uit te kiezen, dat wel binnen enkele dagen leverbaar zou zijn. Mevrouw had hier geen behoefte aan, en wilde de twee weken afwachten. Mevrouw heeft aan de telefoon akkoord gegeven op mijn offerte, en mijn collega en vrouw waren hierbij aanwezig. Mevrouw heeft ook aan haar buurman verteld dat ik haar tuin kwam bestraten en voorzien van bomen. Buurman heeft mij uitgenodigd voor de bbq die gehouden wordt nadat de tuin af is. S'avonds kreeg ik een bericht dat ik de tegels op hold moest zetten, omdat haar 'aannemer' misschien haar tuin ook kon maken. Ze zei nog wel sorry voor alles. Ik ben normaal gesproken zeer mild, en probeer mijn klanten altijd tevreden te houden. Echter was mevrouw heel erg duidelijk in alles wat zij wenste. De offerte was akkoord, ik moest de tegels meteen bestellen, ik moest de tuin voorzien van bomen, en ik moest gisteren ( op dezelfde dag van de offerte) langskomen om alles in te meten, en alles te bestellen wat nodig was. Gezien de aantal getuigen denk ik niet dat ik nog meer bewijslast nodig heb, om aan te tonen dat mevrouw akkoord was met mijn offerte. De offerte was niet vrijblijvend maar bindend, wel zouden wij vrijblijvend langskomen om een offerte op te stellen. Uiteraard zal ik hier lering uit trekken en zal ik mijn advocaat voorwaarden op laat stellen. Iedereen super bedankt voor het reageren, en ik zal zodra ik meer tijd heb alle reacties voorzien van een bericht. Bedankt!
  2. De (maximale) oudedagsreserve wordt berekend op basis van de totale winst(aandeel) van alle ondernemingen van het desbetreffende jaar. Voor het doorschuiven of verdelen is de winst of het verlies van de eenmanszaak hierbij niet belangrijk, maar wel het ondernemingsvermogen van diezelfde eenmanszaak. Het doorgeschoven aandeel van de oudedagsreserve mag niet boven het eigen vermogen van die eenmanszaak uitkomen. U mag dus verdelen, zolang het eigen vermogen of uw aandeel in het eigen vermogen van de desbetreffende ondernemingen dat toelaat.
  3. LOL, en dan een voorbeeld geven wat nu juist wél verzekerbaar is (zelfs een speciale verzekering voor, via de Vereende, zie nr 7) Ben overigens wel benieuwd of die KvK adviseurs beschikken over WFT diploma's en vergunning, want anders mogen ze niet over dit onderwerp adviseren
  4. Waar ik dan nu wel mijn vraagtekens bij zet, je bent zeer voortvarend te werk gegaan. Je hebt alles al geregeld, zoals ik het lees ook al een start datum met de klant afgesproken, heb jij besproken met de klant dat de tegels twee weken later pas worden geleverd, waardoor alles twee weken langer gaat duren? Twee weken beginnen na akkoord offerte, is al bijzonder snel in deze periode, waarin iedere vakman een overvolle agenda heeft. Ik zou er lering uittrekken en het verlies nemen. Voortaan laten tekenen voor akkoord, startdatum er bij zetten, kan de datum niet gehaald worden, dan klant informeren en ook daar weer voor laten tekenen.
  5. Zoals ik het lees heeft de klant helemaal niet afgezien van een offerte, maar wil deze een bestaande opdracht annuleren. Ik zou je daarom - in aanvulling op Hans - willen aanraden om de klant ook zo consequent te blijven benaderen: niet het verleend zijn van de opdracht zelf ter discussie stellen, maar het (willen) annuleren van een reeds verleende opdracht. Vraag is dan: kan dat en zo ja wat zijn daarvan de gevolgen (kosten) . Als klant materialen moet afnemen + % percentage van jouw derving, dan is de aannemer zeker niet goedkoper meer. Het helpt uiteraard als je in de offerte-fase al je voorwaarden hebt verstrekt en van toepassing verklaard, en dat daar een heldere bepaling over annulering in staat. Zo niet, dan is dat ook iets om zowel procedureel als tekstueel te regelen (net als de schriftelijke bevestiging van de opdracht zelf)
  6. Los van de zeker aanwezige leermomenten, denk ik dat het goed is om betreffende klant als behoudpoging nog wel even stellig, doch vriendelijk aan de bestaande overeenkomst te herinneren.
  7. je levert binnen de EU (Duitsland) met belastingwetgeving in het VK voor en na de brexit heb je niets te maken. Wat je moet regelen mbt de btw kan je bepalen met deze rekenhulp https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/btw/content/wat-doen-btw-diensten-in-uit-buitenland
  8. tsja dat zal je karma geen goed doen, maar ik vind het een leuke en tot nadenken leidende posting. ik liep zelf met de vraag hoeveel technostarters hier nu daadwerkelijk rondlopen... anyway, ik ben nog niet gestart deze maand. mijn planning is te starten per 1-mei a.s. en dit forum helpt mij erg veel. zowel in mijn beeldvorming van ondernemen, als dieper nadenken over mijn eigen concept en vooral ook marketing. daarbij al een nuttig contact overgehouden die mij weer een contact heeft gegeven die mij weer meer namen heeft gegeven. en nu is zelfs de hogeschool erbij betrokken en heb ik al een stuk of vijf leads. het loopt dus lekker met het netwerk.
  9. Nadat ze eerder al een "echte" bankvergunning kregen, biedt Revolut nu ook bankrekeningen aan voor ondernemers zonder abonnementskosten. https://blog.revolut.com/newplans/ Kort samengevat: - Geen abo kosten. - 20 cent per overschrijving (eerste 5 per maand gratis) - Gratis Mastercard/Visa debit kaart. (wel 0,4% koersopslag bij buitenlandse valuta) - Mogelijkheid tot het aanmaken van virtuele credit cards ("wegwerp" nummers voor online bestellingen) - Contant geld pinnen kost 2%. Wat vinden jullie ervan? Goed dat de Nederlandse banken eindelijk wat concurrentie krijgen? Of zouden jullie nooit met een buitenlandse online bank zaken doen?
  10. Hi @Zoutevis Wat geweldig dat je voor steward ownership wil gaan! Er zijn allerlei vormen. Het hoort bij elke onderneming om een fatsoenlijk inkomen na te streven voor de management leden. Dat staat los van streven naar winstmaximalisatie. Een vast inkomen met daarbij een bonus deel (beperkt in de hoogte, bijv gekoppeld aan een % van het salaris) kan ook via een bv ingeregeld worden. Je kunt ook besluit om bijv een CV op te zetten, in plaats van een BV. Dan zijn de management leden de beherende vennoten. De vergoeding die onttrokken kan worden aan de onderneming wordt simpelweg hoger als er meer inkomen is. Overigens kun je steward ownership ook integreren door bijvoorbeeld één stem deel (die functioneert als veto-share) bij een bestaande stichting onder te brengen die als doel heeft steward ownership te borgen. Het doel daarvan is dat de onderneming niet meer als handelswaar te verkopen is (één belangrijk aspect van steward ownership). Dan hoef je zelf niet per sé het eigendom bij een eigen stichting onder te brengen.
  11. Durf ik niet te zeggen, vraag voor een boekhouder. Maar is er wel een eenvoudigere en vooral veel veiligere optie: namelijk de oudedagsreserve tijdig afstorten in een (bancaire) lijfrente De oudedagsreserve is meer verbonden met de IB-ondernemer en minder aan de onderneming(en). Om een oudedagsreserve te kunnen vormen, moet u ondernemer zijn voor de inkomstenbelasting en moet u tevens aan het urencriterium voldoen. Dat laatste geld voor alle ondernemingen (eenmanszaak + vof + maatschap) gezamenlijk, dus niet afzonderlijk. Een ondernemer met meerdere ondernemingen mag de opgebouwde oudedagsreserve verdelen over de balansen van al de ondernemingen, maar deze mag niet hoger zijn dan het eigen aandeel in dat gezamenlijke ondernemingsvermogen. Als de oudedagsreserve bij staking boven het eigen aandeel van het ondernemingsvermogen van de resterende onderneming(en) uitkomt, kan dat betekenen dat er over het teveel afgerekend moet worden, of dat er voor het teveel een lijfrente wordt aangekocht.
  12. Iedereen die tegensputtert direct gelijk geven ... dan hou je niet veel (goede) klanten over. Voor deze klant, die tegenover meerdere personen een overeenkomst is aangegaan, zou ik tot het gaatje gaan ... als voorbeeldfunctie. Ook een goed leermoment.
  13. Al moet ik wel zeggen: er is theorie over mededinging binnen Europa, er zijn wetten en regels, en dan is er de rechtspraak en handhaving. Geen van allen sluiten goed op elkaar aan. Een overzicht is hier te vinden, al mag dat ook weleens geupdate worden. Een Chinese leverancier die verkoopt aan diverse partners in Europa. Vervolgens is het vrij verkeer van goederen. Jij bent exclusief voor de Benelux, maar Mediamarkt koopt grootschalig in in Duitsland. Dat houd je niet tegen. Zij zetten het ook op internet, dat houdt de leverancier niet tegen. Die mag dan kiezen. Levering staken of eieren voor z'n geld.
  14. Onlangs een simpel toeristenvisum van een paar weken aangevraagd. Willen inderdaad wel erg veel van je weten. Je eigen gegevens, die van je ouders, hoeveel je verdiend, waar je op school hebt gezeten, waar je allemaal gewerkt hebt, in welke landen je de afgelopen 5 jaar bent geweest, een digitale pasfoto met witte achtergrond, voor ondernemers: een Engelstalig KVK uittreksel en kopie van je laatste BTW aangifte, etc. Kan me voorstellen dat het gemiddelde reisbureau daar niet zoveel zin in heeft. Mijn aanvraag was via CIBT gedaan omdat de reisorganisatie (ging om een groepsreis) dat graag wilde hebben, maar zou het zelf eerder rechtstreeks hebben ingediend. Toegevoegde waarde van extra schakels zie ik niet echt. Tenzij je een uitnodiging ofzo nodig hebt.
Deze erelijst is ingesteld op Amsterdam/GMT+01:00

Je kan ons ook vinden op LinkedIn:

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.