Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 03/03/20 in alle zones

  1. Het juiste gebruik van Instagram en andere social media is het toepassen van een (bredere) marketing strategie op basis van klantenkennis en meetresultaten. De vraag of ik voorbeelden heb vind ik raar. Dan heb je mijn punt, volgens mij, niet goed begrepen. In je reactie zeg je dat je nog nooit je doelgroep geanalyseerd hebt. Is er wel kennis in huis om een gedegen marketing strategie op te zetten? Laat me raden; Tot nu toe is alles (zoals groei) organisch "goed" gegaan, het begint nu te stagneren en je komt hier voor inspiratie? Nog een paar dingen die ik wil meegeven; 1) Zorg dat er iemand binnen het bedrijf wat serieuze marketing kennis vergaard, bijvoorbeeld via een e-learning platform; https://www.lynda.com/Marketing-tutorials/Marketing-Foundations/2817190-2.html Begin bij de basis... Leer de essentie van de methodieken! Meten, analyseren, concluderen en reageren! En dat dan op REPEAT. 2) Doe onderzoek naar je internet verkeer (analytics), klantenbestand en je Instagram-clout. (en andere social media waar je actief bent, maar begin bij het platform met de meeste potentie - wederom op basis van wat onderzoek) Kijkend naar je Instagram, de likes, de mensen die reageren, hun accounts, etc. Het is een schat aan informatie over wie er geïnteresseerd is in je en met wie je zakelijk kan samenwerken om een win-win situatie te creëren. 3) Ik kwam ook dit tegen bij een Instagram post; Zijn jullie een sociale instelling? De enige reden dat je dit wilt doen is toch vanwege kruisbestuiving tussen merken en doelgroepen om je sales te verhogen?! Sowieso is het flink verstopt en qua targeting ook een beetje raar. Hier is meer uit te halen! Voorbeeld: Produceer, met producten van 3 ondernemers (die elkaar kunnen versterken), een interieurfotoshoot en gebruik ieder die foto's op Instagram/social media. Plaats ze gecontroleerd (qua timing) in een bepaalde periode, stem af qua teksten (benoem de producten en verwijs naar elkaar). Wat jullie doen heeft een naam; ad hoc marketing*. Daar moet je vanaf. "de beste Instagram pagina" kan ik je niet laten zien want de kracht zit in de achterliggende strategie. Zonder methodisch werken zit er een limiet aan je resultaten. * Hoewel het een hevig geoptimaliseerde sales-pagina is lijkt mij de boodschap heel passend; https://www.handsonsocialmedia.nl/ad-hoc-marketing-geeft-ad-hoc-inkomen/
  2. 2 punten
    Ja, maar niet als zelfstandige. Harde eis van de IOAZ is dat het bedrijf beëindigd wordt. Je beroep wel, maar niet als zelfstandige. Eerlijk gezegd: dat is precies de reden waarom ik geen fan ben van de IOAZ in dit soort situaties want de IOAZ is niet geschikt voor situaties waarin er sprake is van arbeidsongeschiktheid die - mits goed begeleid - tijdelijk is zoals bij een burnout. Er is in de IOAZ geen re-integratietraject terug naar zelfstandig werk behalve het kwijtraken van de hele IOAZ uitkering. De regeling is totaal niet ingericht op duurzame inzetbaarheid. (Een private AOV of een vrijwillige verzekering bij UWV was daarom een veel betere optie geweest, of zelfs een broodfonds of voorzieningenfonds ) Beste optie die ik voor je kan bedenken: ga op arbeidstherapeutische basis werken in loondienst. Naast een no-riskpolis (waardoor werkgever de eerste jaren geen risico loopt op loondoorbetaling bij ziekte) zijn er wellicht ook subsidiemogelijkheden voor werkgever én jij voldoet aan de IOAZ sollicitatie- en werkplicht zonder dat je gedwongen wordt ander passend werk te accepteren.
  3. Welkom op HL De overeenkomst met de intermediair schurkt m.i. nogal tegen een arbeidsovereenkomst aan, waardoor jij werknemer wordt i.p.v. opdrachtnemer. (Met fiscale consequenties voor de intermediair) Het ontbreken van bijlagen waar wel naar verwezen wordt, alsmede het doorverwijzen naar eindklant om bepaalde zaken mee af te stemmen, komt op mij ook zéér onprofessioneel over. Mijn advies is onderzoeken hoe je die intermediair kunt passeren en direct met de eindklant in gesprek kunt gaan of het advies van Cosara opvolgen...
  4. Tsja ...Wie is hier de opdrachtgever ? De gegeven informatie laat al genoeg tegenstrijdige beperkingen zien om te besluiten dat de prullenbak de beste bestemming is.
Deze erelijst is ingesteld op Amsterdam/GMT+01:00

Je kan ons ook vinden op LinkedIn:

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.