Nieuwe poging dan maar.
Ik heb overleg gehad met een advocaat en die is het niet helemaal met je eens, maar dat zal vooral komen omdat ik hem wel alle stukken kon laten zien.
Hij gaf aan dat het factoringsbedrijf, verantwoordelijk is voor een heldere en duidelijke factuur. Het vermelden van 2 bankrekeningnummers waarvan men niet aangeeft dat er 1 bij een ander bedrijf hoort, is dat niet.
Hij gaf aan wel een brief te willen schrijven, maar adviseerde mij, om eerst zelf een e-mail te sturen en aan te geven dat ik 2 weken wilde wachten, om de freelancer als nog de mogelijkheid te geven om te reageren.
Maar voordat dit zover kwam, kreeg ik een e-mail van het factoringsbureau met de vraag of ik hun bedrijf wilde beoordelen.
Dit ging via een review website, welke reviews altijd eerst laat goedkeuren door het bedrijf.
Een half uur na het schrijven van mijn review, kreeg ik een telefoontje van de directeur, met de vraag of ik de review wilde intrekken als zij de claim zouden laten vallen.
Hij gaf tevens aan dat hij het met mij eens was dat de factuur onduidelijk was en dat hij begreep dat dit mis had kunnen gaan.
Op mijn vraag waarom we dit niet eerder via de e-mail of telefoon hadden kunnen regelen en waarom het contact zo onvriendelijk was, gaf hij alleen aan dat er nog een hoop te leren was.
Ik ben toen akkoord gegaan met het voorstel en heb tevens aangegeven dat ik in de toekomst geen facturen meer wens te ontvangen.
We hebben dit tevens opgenomen in de overkomst met de freelancers.