Alles dat geplaatst werd door StevenK
-
Afkoelingsperiode bij tweedehands goederen
Yep, die periode, van toepassing op verkoop op afstand door een ondernemer (waarbij overigens enkel naar het feitelijk ondernemerschap wordt gekeken en dus ook de particulier die geregeld zwart handelt als ondernemer telt) aan een niet-ondernemer, is ook van toepassing bij de verkoop van gebruikte goederen. De wet maakt tenslotte nergens onderscheid tussen gebruikt en nieuw. Ditzelfde geldt trouwens ook voor het gedrocht dat 'conformiteitsbeginsel' heet en, mede, een implementatie is van de EU garantierichtlijn.
-
Verhalen rekening courant schuld VOF op andere vennoot na verkoop VOF
Je bent richting de kopende partij, als vennoot, aansprakelijk voor de gehele schuld (tenzij er in de koopovereenkomst specifiek iets opgenomen is op grond waarvan je niet hoofdelijk aansprakelijk bent). Dat betekent, kort samengevat, dat de koper ook bij jou verhaal kan zoeken, maar dat jij dan voor dat bedrag verhaal op de andere vennoot kunt zoeken.
- Verkoop auto aan privé
-
Hypotheek vanuit bv financieren met prive geld
Je kunt dat privé geld toch ook direct in je huis stoppen, of denk ik nu weer te moeilijk ;) Dan kun je achteraf niet meer dat geld in het huis financieren, omdat je de financiering niet achteraf mag verhogen (althans, de rente is dan niet aftrekbaar, tenzij het geld geleend wordt voor investering in het huis)
- Hypotheek vanuit bv financieren met prive geld
- contractbreuk hoe geld terug vorderen?
-
Wat doen hl-er’s om het milieu minder te belasten?
StevenK reageerde op joop de kock's topic in Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen [nationaal én internationaal]Wij doen er redelijk wat(t) aan: * Zonneboiler * PV installatie 2.4kWp * PC's vervangen door low-power pc's die belast niet meer dan 30 W trekken * Led verlichting op de meeste plaatsen in huis * energielabel B auto en wanneer mogelijk de fiets of trein ipv de auto
- Vordering van bedrijf dat failliet is
- Overnamekosten voor bedrijf aan detacheringsbureau
-
Werknemer heeft gezegd weg te willen (met lopend contract van nog 4 jaar)
Bij het sluiten van één arbeidsovereenkomst kan er wel degelijk voor een periode langer dan 3 jaar gecontracteerd worden. Wel moet daar een gegronde reden voor bestaan, vanwege de aanvullende en beperkende werking van 6:248.
- Wat is de beste optie voor fileserver?
- Vraag aangaande persoonlijk faillissement partner
- Vraag aangaande persoonlijk faillissement partner
-
Vraag aangaande persoonlijk faillissement partner
Voor de goede orde: als een vordering opeisbaar is en je betaalt niet direct het hele bedrag, dan voldoe je niet aan de verplichtingen. Hoe het met de incassokosten zit, kan ik alleen op basis van het hele dossier beoordelen. Precies: je laat dan de faillissementsaanvraag weer op zitting komen en dan blijkt dat de aanvrager deze intrekt, omdat er voldaan is.
-
Vraag aangaande persoonlijk faillissement partner
Heb je een dagvaarding ontvangen of ben je bij exploot opgeroepen om te verschijnen op de faillissementszitting? Voor een faillissement moet er sprake zijn van een steunvordering. Is daar iets van bekend? De rechter moet op grond van de wet enkel beoordelen *of* er sprake is van de situatie dat er niet aan de opeisbare verplichtingen wordt voldaan. De eerste vraag is natuurlijk of de vordering wel verschuldigd is, maar als dat het geval is heeft de rechter op zich geen boodschap aan een betalingsregeling, tenzij de aanvrager van het faillissement instemt. Een zijweg is dat je op de zitting roept dat je de WSNP in wil, dan wordt de aanvraag in afwachting van de WSNP aanvraag aangehouden en 'koop' je daarmee tijd om alsnog alles af te lossen. Gezien de voorgeschiedenis lijkt het mij niet onverstandig dat je in deze kwestie met een advocaat overlegt om de precieze mogelijkheden te bezien en mogelijk dat een advocaat in de confraternele sfeer wel met de aanvragende advocaat een regeling kan treffen.
- Failliet en overnieuw beginnen
-
Lening overdraagbaar van op te heffen Holding-BV naar enige aandeelhouder?
Dat betekent dat de BV 'bezit' heeft en dan als je dan wilt liquideren, zul je dat bezit moeten uitkeren aan de aandeelhouders. Dat uitkeren kan, naar de aard van de rechtsverhouding, enkel in geld plaatsvinden en dat betekent dat je eerst de lening zult moeten verkopen - tegen een zakelijke prijs - aan de aandeelhouder en het geld dat dan in de BV komt als compensatie voor die lening moet bij liquidatie uitgekeerd worden aan de aandeelhouder(s). Het nare zit erin dat het geld waarmee de aandeelhouder de lening koopt veel zwaarder belast is geweest (want netto geld in privé) dan het uitgeleende geld. Het geld voor de lening hoeft overigens, naar mijn mening, niet noodzakelijk daadwerkelijk betaald hoeft te worden, want de direct opeisbare geldvordering die de BV krijgt op de aandeelhouder kan naar mijn mening verrekend worden met de uitbetaling bij liquidatie (even afgezien van de fiscale aspecten).
- Vrijstelling Omzetbelasting
-
Failliet en overnieuw beginnen
Regeling treffen met alle schuldeisers, eventueel nog *in* het faillissement, omdat je in het faillissement een dwangakkoord kunt realiseren. Ja. Dat ligt eraan wat je wilt bereiken, maar ik kan me voorstellen dat je een nieuw bedrijf zo inricht dat jij niet meer dan werknemer bent. De schuldeisers kunnen verhaal zoeken op *jouw* gehele vermogen. Dat is een hoofdstuk apart, maar ook die lege BV is bezit en daarop kan dus beslag worden gelegd. Zoek een partner, laat die het concept op zijn naam zetten en jou in loondienst nemen. Doe je het goed, dan blijft er misschien nog wel wat over, wat je dan kunt gebruiken om het hiervoor genoemde akkoord te financieren. Wat zegt je eigen advocaat? (zolang je nog failliet bent kom je in ieder geval in aanmerking voor gefinancierde rechtsbijstand)
- einde oefening na onderzoek arbeidsinspectie??
- Lening overdraagbaar van op te heffen Holding-BV naar enige aandeelhouder?
- Wanneer mag ik mijn jaarstukken verwachten
- Heeft een BV oprichten nadelige gevolgen voor mijn kinder, zorgtoeslag
- Laatste of eerste post in topic bovenaan.
- Marge en omzetbelasting help a.u.b.