Jump to content

Wetaxus

Junior
  • Content Count

    14
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

Register

  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
    commercie en marketing
    financiering
    ondernemingsplannen
    juridische en fiscale zaken
    Financiën / administratie en credit management

Company info

  • Location
    Lelystad
  • Phone number
    0631997962
  • Branch
    Administratie & accountancy
  • Branch 2
    Advies
  • Website address
  1. Nee, als jij de overeenkomst hebt ontbonden en het hebt gestuurd (plus bewijs) en het is aan de verhuurder te verwijten dat hij of zij de brief niet ontvangen of gelezen heeft, dan is dat niet te verwijten aan jou. Al met al geen zorgen ;-)
  2. Ik wil best een keer sparren. Zal je even een pb sturen...
  3. Hi Rahmaa, Sinds mei ben ik ook een administratiekantoor gestart. Dus ben ook echt ontzettend lang zoekende geweest... Herkenbaar. Per 1 januari gebruik ik de volgende software: - Boekhouding: Visma Eaccounting - Financiële Rapportages: Visma Financiel Overview, bij grotere klanten: Visionplanner - Voor wat uitgebreidere facturen, meer mogelijkheden, indien gewenst: Wefact - Loonadministratie: Employes - Klantdossiers en accorderingen: MyEmma - Scan & Herken: Trifact365 Bij Visma Eaccounting heb je als kantoor de applicatie: Advisor. Die is ec
  4. Haha, ik denk dat het verkeerd geïnterpreteerd wordt. Het is best een tijdrovend klusje, vandaar dat ik vroeg of iemand ergens een standaard layout voor de Eenmanszaken heeft liggen die redelijk de diepte in gaat. Maar het lijkt er op dat ik zelf maar even ermee aan de slag moet.
  5. Dag allen, Is er iemand op dit forum die al een goed uitgewerkt rekeningschema heeft voor Eenmanszaken? Vanaf 01-01 stap ik namelijk met mijn klanten over naar Visma, maar het valt mij op dat er toch heel veel grootboekrekeningen ontbreken. Te denken aan Eigen vermogen, Vraagposten, veel kostenrekeningen etc. Is er iemand die een redelijk uitgebreid 'ready-to-import' schema heeft klaar liggen, heeft gekregen of zelf heeft gemaakt en deze zou willen delen? Alvast hééél erg bedankt!
  6. Dag, Van de week heb ik voor Dropshippers een Bemiddelaars Algemene Voorwaarden laten opzetten bij een jurist. Sinds kort kunnen Dropshippers gebruik maken van het 0% Btw. Hoe zit dit? Een klant besteld op de webshop van de Dropshipper, op de naam van de klant wordt het product besteld bij een Chinese leverancier. De Chinese leverancier levert rechtstreeks aan de klant. Daardoor kunnen zij als bemiddelaar worden aangezien en kan de 0% Btw worden gehanteerd. Nu vroeg ik mij af of er nog meer punten zijn waar zij op moeten letten of blijft het bij die Bemiddelaars Algemen
  7. Bedankt voor de tips. Hier kan ik wat mee voor mijn bedrijf. Heb namelijk vooral dat ik de boekhouding doe in de e-commerce wereld, waardoor altijd per maand wordt gehanteerd. Maar was altijd benieuwd naar anderen hun ervaring hierin.
  8. Hi, Voor mijn bedrijf(je) twijfel ik of ik het personeelslid wat ik binnen nu en 2 maanden ga aannemen of ik die per maand of per 4 weken moet uitbetalen. Wat zijn de voor- en nadelen voor mijzelf? Als ik het op Google op zoek dan kom ik niet veel verder dan dat het gericht is op de medewerker zelf met het tot stand komen van het antwoord. Dus ik ben benieuwd wat jullie ervaringen en voorkeuren zijn. Alvast bedankt.
  9. Ik denk dan toch Exact, en anders kan je ook kijken naar Silvasoft maar ik denk dat deze dan inderdaad net als Twinfield voor de ontwikkeling van jullie bedrijf net iets te gauw basic wordt.
  10. Het beste is inderdaad om het bedrag op te nemen vanuit de VOF en het daarna te storten in de eenmanszaak. Met een VOF en Eenmanszaak kan je namelijk niet geld lenen. Dat valt gewoon onder privé opnames. Dan is het aan jou of je dat terug wil betalen ;-).
  11. Ik weet niet of het hier mag, maar ik heb een nummer voor je waar je eventueel contact mee kan opnemen met een partner bij HVK-Stevens. Moet je maar even op die website kijken of je dat wat lijkt. Deze partner zou jou het beste denk ik kunnen adviseren, zeker betrekkend tot dit soort onderwerpen. Denk dat het namelijk fiscaal een best ingewikkelde constructie kan zijn, waardoor je kansen misloopt of waardoor je mogelijk stomme fouten maakt.
  12. Hi, Op zich zijn de vragen makkelijk te beantwoorden. - Je kan een post- en bezoekadres aangeven bij de KVK. - Je kan een formulier opsturen naar de Belastingdienst voor de KOR. Dit doe je wel na je inschrijving, zodat je in het systeem herkend wordt. Ik kan je helpen met het formulier. - Sommige bedrijven verleggen de BTW en andere bedrijven rekenen de 21%. - Je kan nu al apparaten kopen die van toepassing zijn op je bedrijf en direct inbrengen op de vaste activa. - Je doet 1x per jaar IB van het voorgaande jaar. Afhankelijk van je inkomen en het urencriterium b
  13. Best een leuk idee, alleen hoe check je de betrouwbaarheid van de journalist als website? En misschien kan je ook even kijken naar de SEO van de website. Als mensen vanaf Google komen ziet het er namelijk een stukje beter uit als dat up-to date is met handige informatie i.p.v. html codes, waarvan de gemiddelde potentiële bezoeker argwaan van krijgt haha.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept