Ga naar inhoud

Alle activiteiten

Deze stream update zichzelf

  1. Afgelopen uur
  2. Àls iemand die heel veel AI gebruikt dagelijks sta ik er ook een beetje dubbel in. We krijgen straks een grote eenheidsworst van berichten dagelijks gepusht door allerlei automations dat niemand zich nog ergens in herkent. Dat haalt ook gelijk het authentieke van je bedrijf of je boodschap af vind ik. Ik zou meer zien in een soort hybride model waarbij de AI je helpt met je content plannen en evt onderwerpen aanbied en de ondernemer schrijft. AI kan dan redigeren om dit in een mooier format te gieten, maar de boodschap is nog wel echt zelf van de ondernemer afkomstig. Maar ik ben bang dat het net als met botox is, er is straks geen social media bericht meer wat kan glimlachen. 😁
  3. Frisgroen Tuinontwerp werd lid van de community
  4. Vandaag
  5. Bedankt Ruben! Ik begrijp wat je bedoelt - "Je geeft kort aan wat je wilt communiceren" is in dat opzicht een breed begrip. Er zullen momenten zijn waarop je weet waar je over wil posten (bijv. een nieuwe oplevering van een project, de komst van een nieuwe medewerker o.i.d.). Als je op zoek bent naar ideeën biedt de tool suggesties (bijv. "Maak voor elke vraag op deze FAQ pagina een post: [link naar FAQ pagina]"). Wat betreft AI-gegenereerde content: je blijft altijd eigenaar van alles wat via de tool wordt gegenereerd. We laten geen compleet nieuwe media door AI maken, maar werken juist met jouw eigen aangeleverde beeldmateriaal. Dat zorgt ervoor dat de inhoud persoonlijk blijft. De tool plaatst jouw beelden vervolgens in een template die aansluit op de huisstijl van je bedrijf. Hoe persoonlijk de content uiteindelijk wordt, hangt vooral af van hoe je je bedrijfsprofiel inricht. In dit profiel kun je informatie opnemen over bijv. je projecten, het team, maar ook je gewenste communicatiestijl incl. voorbeelden. Op basis daarvan worden de posts gegenereerd, waardoor ze natuurlijk kunnen aanvoelen alsof je ze zelf hebt geschreven. Daarnaast kan je de gegenereerde posts altijd achteraf nog handmatig finetunen. Een andere optie is om posts te laten generen o.b.v. website links. De meeste bedrijven hebben een website waarop alle informatie te vinden is. Wil je bijv. een post waarin je je bedrijf voorstelt, dan kun je de 'over ons' pagina invoeren. De content wordt in de kern dus aangeleverd door de gebruiker. Dus lang verhaal kort: onze tool biedt de mogelijkheid niet 'dertien-in-een-dozijn' berichten te plaatsen, maar het is uiteindelijk de keuze van de gebruiker.
  6. Waarom eigenlijk niet de gehele omzet (btw verlegd) in de ICP? Dus 1147.60 Maar dan zou ik het zo moeten bezoeken of verwacht je alles op diensten naar binnen de EU (0%), dan wordt alleen 438.45 meegenomen in de ICP. Maar dan krijg ik wel negatieve bedragen als ik bijv een maand geen omzet draai, maar wel kosten heb gemaakt aan Omnidock (opslag bijv.)? Dacht bij ICP negatief niet kon.
  7. Welkom op Higherlevel! Het probleem dat je vaak hoorde: en het enige dat de ondernemer met jouw tool nog zelf moet doen: staan in mijn optiek haaks op elkaar. Daarnaast ben ik benieuwd hoe je kijkt naar de ontwikkeling van alle AI-gegenereerde content op social media, waarbij vaak het persoonlijke of oprechte ontbreekt. Het zijn steeds meer dertien in een dozijn berichten met een triviale boodschap. Verwacht je met jouw oplossing iets anders te kunnen bieden?
  8. Overbodig, want begrijpelijk. Graag gedaan, nogmaals van harte welkom op HL! Ik ook! ☺️
  9. Excuus Hans, ik wist niet dat we onze bedrijfsnaam en website niet mochten vermelden. Ik heb het verplaatst naar mijn handtekening. Bedankt voor het redigeren en het opnieuw openen van het topic. We zijn benieuwd naar de reacties!
  10. WBoerma wijzigde zijn profielfoto
  11. Gisteren
  12. Dat zal zo zijn, maar het is echt een enorm promotie verhaal en daarmee behoorlijk strijdig met onze Forumregels, daarom had ik dit topic aanvankelijk gesloten. Bij nader inzien heb ik het e.e.a. geredigeerd om het alsnog te kunnen toelaten. Een tip: via jouw account kun en mag je een handtekening aanmaken waarin je een link mag opnemen. Mod-melding: toch nog wat meer geredigeerd en topic weer geopend.
  13. Hoi allemaal, Ik wilde graag iets met jullie delen waar we de afgelopen tijd hard aan hebben gewerkt, en waar we nu feedback op zoeken. Samen met een compagnon werk ik inmiddels al zo’n vijftien jaar aan software en websites voor vooral zzp’ers en mkb-bedrijven. Van hieruit hoorden we vaak één vraag terugkomen: “We willen wel wat doen met social media, maar we hebben geen tijd en eigenlijk ook geen idee wat we moeten posten.” Social media voelt voor veel ondernemers belangrijk, maar in de dagelijkse praktijk komt het er vaak simpelweg niet van. Drukte, gebrek aan inspiratie, altijd nét iets anders dat voorrang heeft. Een marketingbureau inschakelen is voor veel kleinere bedrijven te duur, en zelf teksten schrijven en visuals maken kost meer tijd dan de meeste ondernemers kunnen vrijmaken. Met de opkomst van AI begonnen we ons af te vragen of dit proces niet veel slimmer en eenvoudiger kon. Zeker omdat we in de praktijk zagen dat veel bureaus eigenlijk hetzelfde doen: een template openen in Canva, een AI-tekst erbij, beetje finetunen, en klaar is kees. Dat zou een ondernemer toch ook zelf moeten kunnen, maar dan zonder dat het extra werk oplevert. Vanuit die gedachte zijn we ons bedrijf gaan bouwen. Wij helpen ondernemers om zonder gedoe zichtbaar te blijven op social media. Je geeft kort aan wat je wilt communiceren, uploadt eventueel een foto, en de tool genereert direct meerdere posts met bijpassende visuals in je eigen huisstijl. Je plant ze vervolgens in, en zodra je je socialmedia-accounts hebt gekoppeld worden ze automatisch geplaatst op de dagen die jij kiest. Daarbij geeft het systeem ook nog adviezen wat de beste post-tijdstippen zijn voor je bedrijf. De posts worden afgestemd op je bedrijfsprofiel, zodat de toon, onderwerpen en uitstraling passen bij jouw bedrijf. Daarmee blijft je merkconsistent, ook als je er zelf weinig tijd voor hebt. De mogelijkheden zijn eindeloos. Denk aan het delen van je openingstijden, projecten, nieuws, acties, blogs of bepaalde producten. Als je geen idee hebt wat je moet posten kun je ook één van de suggesties proberen. Op dit moment draaien we een pilot met een diverse groep bedrijven. De eerste reacties zijn positief, maar we zijn vooral benieuwd hoe andere ondernemers hiernaar kijken. Herkennen jullie dit probleem? Zouden jullie zo’n tool gebruiken? Of zien jullie valkuilen die wij nog niet scherp genoeg hebben? Dit is geen verkooppraatje, maar oprecht een vraag om feedback. Jullie zijn tenslotte precies de doelgroep waar we dit voor bouwen. Alle opmerkingen, positief of kritisch, zijn welkom! Alvast bedankt voor het meedenken!
  14. Yes. I’ve modified the idea but quite similar to those ideas. I am a network admin/tech by trade so I was going to setup my own secure network in the shop and have different levels of paid access each with perks and better bandwidth to go along with the free guest WiFi. The coffee and pastries are to get you in the door. The atmosphere, secure WiFi, and ability to study or write or have small meetings is what would be the “selling point”. I would also have available for purchase, short patch cables and USB-C cables, etc., maybe t-shirts as well. But if this idea doesn’t sound profitable or even break even then maybe I need to recalibrate. Thank you for your input!
  15. Je moet (mijns inziens) de commissie e.d. als negatieve omzet registreren. En dus omzet - met BTW verlegd - voor de ICP € 438 opgeven (rubriek 3 B). En ook een ICP doen voor hetzelfde bedrag voor het BTW nummer van de Duitse afnemer.
  16. I would not say "Insane", but whether this idea is really feasible or profitable is the question. It seems you are reinventing the idea of Seats2meet.nl of wondersofwork.nl. Not a lot of profit there I'm afraid.
  17. Dit is e-boekhouden. Omnidock maakt de factuur op (creditfactuur) en stuurt het naar mij. Alleen op deze manier komt de omzet niet goed in de ICP dus denk het inderdaad factuur verzonden moet zijn. Alleen snap ik niet hoe het dan met de kosten werkt, want dan krijg je negatieve bedragen in de ICP (bij factuur verzonden). Of moet die zonder btw code boeken?
  18. Ik weet natuurlijk niet welk programma je hier gebruikt, maar ik zou denken dat je "Factuur verzonden" i.p.v. "ontvangen" moet kiezen. Want het is een 'self-billing' factuur van jouw kant richting Duitsland. En dan ook de € 438,45 niet negatief, maar positief, in je systeem zetten.
  19. @SanderR3 if you pay peanuts, you get monkeys. Hoe mooi je de boel ook hebt geautomatiseerd, je moet heel wat claims a €2,51 marge hebben voordat je geld gaat verdienen. Ik ben ook wel eens opgelicht via een webshop en zou daar goud geld voor over hebben om de dader te laten pakken. Maar voor €4,95 inclusief btw? Daar geloof ik niet in. Terug naar de basis!
  20. Bedankt allebei! Het lijkt op call-off voorraad van het artikel van nextens. Momenteel doen we geen ICP aangifte voor de verplaatsing van de voorraad wat volgens dat artikel ook klopt. Hieronder hoe ik een creditfactuur en hoe ik deze heb ingeboekt. Twijfel alleen of we niet de omzet apart moeten boeken want op deze manier (factuur ontvangen en negatieve omzet) komt het niet in de ICP aangifte terrecht.
  21. schuimbetonplus werd lid van de community
  22. In deze aflevering van Samen Slimmer spreken we Laurisa, oprichter van OOGA! Studios. Ze begon als illustrator, maar merkte al snel dat haar werk méér werd dan ‘creatief zijn’. Ze kreeg steeds vaker aanvragen, en het aantal klanten steeg zo hard dat ze op een bepaald moment niet meer kon ontkennen dat er een echte onderneming ontstond. “Je twijfelt als ondernemer constant aan jezelf,” zegt ze, “maar je moet ook een beetje arrogant blijven. Anders kom je nergens.” Het vat haar reis perfect samen: nieuwsgierig beginnen, vallen, opstaan en stap voor stap groter denken. De harde realiteit van groeien Laurisa vertelt eerlijk dat haar groei niet altijd gepland was. Sommige projecten waren achteraf veel te complex, waardoor ze er enorme hoeveelheden tijd in stopte. Toch noemt ze die opdrachten waardevol: omdat ze precies duidelijk maakten waar haar grenzen lagen. Precies die herkenbare ondernemersmomenten, te veel aannemen, te weinig vragen, te hard werken, lieten haar inzien dat ze anders moest gaan werken. Niet meer elk project doen, maar de juiste projecten. Niet meer gratis extra’s leveren, maar duidelijke afspraken maken. Ze ontwikkelde zo een ondernemersreflex: “Ik hoef mezelf niet veel uit te betalen. Ik wil gewoon investeren in het bedrijf.” Van solo naar team: de eerste medewerker Een belangrijk omslagpunt kwam toen ze merkte dat het niet langer haalbaar was om alles alleen te doen. “Ik kwam erachter: ik kan dit niet meer alleen aan. Ik moet mensen gaan aannemen.” Het is een stap die veel starters herkennen: het loslaten van controle terwijl je bedrijf voelt als je kindje. Toch was het nodig. Door werk uit te besteden, prijzen eerlijker vast te stellen en samen te werken met andere specialisten, groeide OOGA Studios sneller dan ze ooit had verwacht. Ze leerde dat een team bouwen niet alleen helpt bij productie, maar ook bij het bewaken van je eigen grenzen en energie. Structuur, verantwoordelijkheid en de stap naar een BV Een ander terugkerend thema in haar verhaal is verantwoordelijkheid. Laurisa had nooit gedacht dat ze bezig zou zijn met juridische keuzes, limited liability, of zelfs de DGA-rol. Maar hoe groter het bedrijf werd, hoe meer ze zich realiseerde dat haar privéleven en haar onderneming niet één en hetzelfde mochten zijn. “Ik moest leren denken in verantwoordelijkheden, niet alleen creativiteit.” Ze spreekt open over het belang van structuur, administratie en heldere afspraken met klanten. Dingen waar starters vaak niet meteen mee bezig willen zijn, maar die cruciaal zijn voor groei.
  23. cricbites werd lid van de community
  24. Bert. reageerde op Jolathea's topic in Fiscale zaken
    Dat lijkt me, gezien deze uitspraak, misschien niet correct. Wel n.m.m. een beetje een vreemde uitspraak, de mening van de Oostenrijkse belastingdienst over "verrijking" lijkt me wel steekhoudend. En het betekent ook niet automatisch dat de NL belastingdienst hiermee akkoord gaat. Zeker niet voor de volle 8000 Euro (de termijn is maar vijf jaar) en als een eventueel teruggaafverzoek gedaan wordt met correcties van de OB aangiftes zal ook de afgetrokken voorbelasting gecorrigeerd worden. Grant ThorntonTe veel btw berekend op B2C-transacties? Correctie mogelijk!Heeft u op uw diensten aan consumenten onterecht het hoge btw-tarief berekend? U kunt dit nu onder bepaalde voorwaarden toch terugvragen.
  25. Bert. startte met het volgen van BTW terugvragen
  26. De werkzaamheden - het wat en waar - zijn niet relevant. Je hoeft je niet in bochten te wringen … het kan gewoon niet. In de geschetste situatie is en blijft het een voortzetting van het dienstverband.
  27. WBoerma werd lid van de community
  28. Afgelopen week
  29. Stuur @Bob__S een pm als je wilt helpen met testen...
  30. Ik zie dat je bankbestanden inleest. Dan loop je al meteen een stap achter op de Yuki's van deze wereld die met een API koppeling die bankgegevens binnenhalen. (zelfs in mijn eigen geschreven pakket haal ik die bankgegevens via een API binnen en dat is niet eens een boekhoudpakket, maar wel een pakket waar bankgegevens van belang zijn)
  31. FusayoTomioka werd lid van de community
  32. Allemaal superbedankt voor het meedenken. Het gaat om dit soort werk: Veldmedewerker Ik neem de opmerking over "fiscale bochten" ter harte. Het is inderdaad niet de moeite om voor een paar duizend Euro me in allerlei bochten te wringen.
  33. Hallo, Ja weer een boekhoudapp hoor ik jullie denken. Dit is een app waar ik zelf behoefte aan had. Heel simpel, snel boekhouden en bankbestanden inlezen. Het is bedoeld voor een eenvoudige administratie, van zzp'ers bijvoorbeeld, of een holding bv. Ik heb een administratiekantoor gehad, en had altijd dit programma willen hebben. Stel eenmalig zoveel mogelijk regels in voor het importeren van de bank, en de volgende periode boek je in seconden. Ik zoek enkele testers, want ik wil weten of het klaar is om commercieel aan te bieden. Het wordt sowieso goedkoper dan bestaande programma's. Ook omdat de functionaliteit beperkter is (lees: dingen die je voor zo'n kleine administratie toch niet nodig hebt). Er komt een versie voor 1 administratie en een versie die onbeperkt is. Als je wilt testen, stuur me dan een berichtje hier via Higherlevel. Dan zend ik je een wachtwoord om de applicatie te downloaden. En je krijgt straks de 2026-versie. Groeten, Bob
  34. Bob__S werd lid van de community
  35. Inderdaad. Als de intermediair ("de boekhouder") de jaarstukken samenstelt / de winstaangifte doet op basis van - zoals de wet voorschrijf - goed koopmansgebruik, dan zal je in dit soort situaties snel een verschil krijgen met de gegevens van de 'doe-het-zelf' ondernemer die ook (kennelijk) niet precies weet wanneer wat meegenomen hoort te worden voor wat qua resultaat en BTW aangiften.
  36. Is dit de reden waarom je boekhouder op een andere jaaromzet uitkomt dan jijzelf?
  37. Hartelijk bedankt voor de input @Joost Rietveld en @Norbert Bakker - iets om nog even iets verder uit te zoeken met een fiscalist wellicht.

Je kan ons ook vinden op LinkedIn:

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.