• 0

Wie moeten er regeren?

Hallo allemaal,

 

Anderhalve week geleden begon Jaguar een draadje met de vraag of ondernemers Balkenende gaan steunen. Hijzelf had zijn keuze voor de VVD al bepaald (als je Jaguar heet niet verwonderlijk ;)), maar in de dagen erna bleek dat ook veel HL-ers nog zweefden.

 

Eigenlijk ben ik wel benieuwd hoe het er 1 dag voor V-day voor staat.

Ben je er al uit? Of wordt het een gokje in het hokje?

Wordt het een liberale ondernemersstem of klopt jouw ondernemershart hard voor de minder gelukkigen in onze maatschappij?

Of stem je strategisch op een partij omdat je een links of rechts kabinet wil?

En kies je alleen voor een partij of geef je je stem aan een bepaalde kandidaat?

 

Zelf heb ik inmiddels de bevestiging gevonden dat ik voor mezelf de juiste keuze maak door gewoon weer D66 te stemmen (en hen te vergeven dat ze veel te laat het kabinet met Verdonk hebben verlaten).

Het is weer D66 geworden omdat zij geen religieuze blabla en/of angst voor de Islam verkopen, ze sociaal gezien behoorlijk 'links' zitten, ze voor een generaal pardon zijn, ze veel aandacht hebben voor het milieu (de film met Al Gore net gezien), het volgens het COC de meest homovriendelijke partij is en het CPB hun plannen ook nog eens als beste voor de economie heeft beoordeeld.

Mijn stem gaat overigens naar de nr 2: Boris van der Ham. Hij is wat mij betreft een van de betere en meer gepassioneerde kamerleden uit de afgelopen periode en volgens mij kan hij ook uitstekend opppositie voeren. ::)

 

Karen

(die de nog zwevende kiezers veel succes wenst)

 

[edit mod] nieuwe titel na de verkiezingen [/edit]

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Je moet de M 'n ook meenemen in je overwegingen hoor ! :o

 

Dat vind ik allemaal van die sukkels. Rutte, Bos, daar wil je toch niet op stemmen? Die hebben toch geen statuur? Op iets religieus stem ik sowieso niet, want dat vind ik gevaarlijk. Je kunt beter zelf denken dan iets geloven wat een ander heeft bedacht. En Marijnissen, ik weet het niet. Ik herinner me de SP uit de tijd dat ze nog rechtgeaarde Maoisten waren, dat was niet fijn. Op BNR hoorde ik een fractievoorzitter van een andere partij zeggen dat de SP in hun stad meestal drijft op de sterke opinies van een enkele wethouder en dat de rest wordt verondersteld daar achteraan te lopen, dat doet nog aan de oude tijden denken.

 

D'66 heeft voor mij afgedaan sinds ik daar een blauwe maandag lid van was en discussieerde op een partij-mailinglist, en toen geconfronteerd werd met sexistische uitwassen zodat ik ter plekke mijn lidmaatschap heb opgezegd.

 

Ik ben sociaal-liberaal, maar daar is geen partij voor. Dus maakt het niet uit waar ik op stem, als het maar niet confessioneel is.

Link naar reactie
  • 0

 

Ik ben sociaal-liberaal, maar daar is geen partij voor. Dus maakt het niet uit waar ik op stem, als het maar niet confessioneel is.

 

Grappig dat dacht ik vanmorgen ook, daar is een vacuum dat geen partij invult.

Wie afgelopen maandag tegenlicht heeft gezien weet dat we daar naartoe moeten.

Toch die folder van de kiesraad maar eens uit de kast trekken, deze komende formatie gaat toch op nieuwe verkiezingen in maart uitlopen. ;D

Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal,

 

Anderhalve week geleden begon Jaguar een draadje met de vraag of ondernemers Balkenende gaan steunen. Hijzelf had zijn keuze voor de VVD al bepaald (als je Jaguar heet niet verwonderlijk ;))

 

,Karen

(die de nog zwevende kiezers veel succes wenst)

 

 

 

Ik wil er nog aan toevoegen. Met minder overtuiging dan ooit.

Link naar reactie
  • 0

Toch die folder van de kiesraad maar eens uit de kast trekken, deze komende formatie gaat toch op nieuwe verkiezingen in maart uitlopen. ;D

 

Eerlijkgezegd zie ik het maar zo gebeuren dat alle scheldpartijtjes zo vergeten zijn, en we straks zitten met een bruin cda/pvda kabinet dat rustig 4 jaar ongestoord doorsukkelt. Wat dat betreft zou ik er niet rouwig om zijn als ze samen net geen 76 zetels halen, en we die verkiezingen over een paar maanden gewoon over doen ;)

Link naar reactie
  • 0
Ik ben sociaal-liberaal, maar daar is geen partij voor. Dus maakt het niet uit waar ik op stem, als het maar niet confessioneel is.

 

Heb wat dat betreft dezelfde opvatting. Vind de VVD echter op dit moment niet sociaal genoeg, SP gaat aan de andere kant weer wat verder. Ja D66 zou mijn partij zijn, ware het niet dat de partij zelf gewoon totaal aan uitstraling mist. Er is zoals Technico constateert een leegte op dat gebied.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

 

Ik ben sociaal-liberaal, maar daar is geen partij voor. Dus maakt het niet uit waar ik op stem, als het maar niet confessioneel is.

 

Grappig dat dacht ik vanmorgen ook, daar is een vacuum dat geen partij invult.

Wie afgelopen maandag Tegenlicht heeft gezien weet dat we daar naartoe moeten.

Toch die folder van de kiesraad maar eens uit de kast trekken, deze komende formatie gaat toch op nieuwe verkiezingen in maart uitlopen. ;D

 

Website van Tegenlicht en hier de aflevering "De luiken dicht"

 

Zitten leuke stukjes in, zo vinden de deelnemers dat CDA en SP wel erg behoudend zijn en daarmee vernieuwing vertragen.

Link naar reactie
  • 0

Tja, vernieuwing, verandering - daarvoor is het wel van belang dat je een richting kunt kiezen waarin je wilt veranderen. Momenteel lijkt er een patstelling te zijn waardoor er geen enkele coalitie gevormd kan worden die een richting kiest.

 

Het bestaan van veel kleine partijen is daar wel een beetje debet aan - nu strijden 4 partijen van enig formaat om ongeveer 120-125 zetels. Twee ervan moeten dan samen 75 zetels halen (of een paar sprokkelen door een klein partijtje 'in te lijven'), en dat lukt nauwelijks.

 

Gevolg is dat de twee meest 'midden' partijen cda en pvda ermee weglopen, al durf ik nog niet te zeggen of ze dat uberhaupt gaat lukken... hangt er maar net vanaf hoeveel mensen van sp terugswitchen naar pvda in het stemhokje.

Link naar reactie
  • 0

Heb ook al gestemd en puur uit geloofsovertuiging Christen Unie geworden!!

 

Ik vind scheiding van kerk en staat een hoog goed in onze beschaafde maatschappij. Ik sluit me graag aan bij de Thomas More lezing van Jonathan Israel een paar weken geleden dat je beter zelf kunt denken dan te geloven in wat iemand anders voor je bedacht heeft.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Geen enkele partij past helemaal in mijn straatje. De een niet liberaal genoeg, de ander niet groen genoeg. Wanneer komt iemand op het idee om je stem te mogen verdelen? 30% voor de liberalen, 70 % voor de groenen? Nu is het GL geworden. Heeft goede punten voor (kleinschalige) ondernemers (maar de PVdA ook), VVD is teveel voor het grote geld. Dat is niet mijn wereld. Groenlinks mag wel wat liberaler als ze zichzelf als groenliberale partij willen neerzetten. Nu lijkensommige voorstellen er op om startende ondernemers de rechten vnawerknemers te geven. Dat mag andersom: geef de werknemer iets minder rechten, zodat de arbeidsmarkt beter aansluit op de vraag vanuit de praktijk.

 

Wat ik een goed punt vind (en dat hebben meerdere partijen): bedrijven onder 10 fte hoeven maar 1 jaar lang de ziektekosten van een zieke werknemer betalen. Dat schept banen, kansen voor kleine ondernemers en voorkomt faillisementen.

Link naar reactie
  • 0

De SP verdriedubbeld, Groep Wilders donderd stilletjes met negen zetels naar binnen en laat de ChristenUnie, D66 en Groenlinks achter zich, de PvdA en de VVD een tik: wie moeten er gaan regeren?

 

Een minderheidskabinet? Een vijf partijen kabinet? CDA en PvdA toch samen, al wordt het een vechtkabinet? Sowieso de SP erbij? En wat gebeurt er als iedereen Wilders afwijst, verdubbeld die dan over drie jaar?

 

Link naar reactie
  • 0

De SP verdriedubbeld, Groep Wilders donderd stilletjes met negen zetels naar binnen en laat de ChristenUnie, D66 en Groenlinks achter zich, de PvdA en de VVD een tik: wie moeten er gaan regeren?

 

PVDA, SP en VVD hebben samen 80 zetels. Kijkend hoe ze alledrie de Balk de afgelopen tijd hebben aangepakt zou dat best een interessante kunnen zijn...

Link naar reactie
  • 0

De SP verdriedubbeld, Groep Wilders donderd stilletjes met negen zetels naar binnen en laat de ChristenUnie, D66 en Groenlinks achter zich, de PvdA en de VVD een tik: wie moeten er gaan regeren?

 

PVDA, SP en VVD hebben samen 80 zetels. Kijkend hoe ze alledrie de Balk de afgelopen tijd hebben aangepakt zou dat best een interessante kunnen zijn...

 

Ik kan me niet voorstellen dat de VVD hierin wil stappen,en ik vraag me ook af of Jan Marijnissen hier warm voor loopt. Ik denk dat die liever om links gaat dan met de VVD. Daarnaast denk ik dat dat een vechtkabinet zou worden, erger dan pvda/cda. Dan hebben we tochecht snel weer nieuwe verkiezingen, waarbij de regerende partijen geen winst zullen boeken.

 

Link naar reactie
  • 0

Het is inderdaad wel een beetje 'remise' te noemen... het zou me niet echt verbazen als we in 2007 weer verkiezingen hebben, maar je weet nooit hoe het uitpakt - als cda een flinke zwaai naar links maakt hebben ze helaas wel wat opties.

 

Cda/pvda/cu of cda/pvda/sp zijn allebei mogelijk qua getalletjes - al is de laatste coalitie voor cda niet heel prettig omdat ze dan een minderheid in de coalitie hebben.

 

Over rechts zou ook nog wel kunnen, maar dat word een bizarre coalitie zoals cda/vvd/cu/wilders - ik denk niet dat die met zn 4en door 1 deur kunnen.

 

PVDA, SP en VVD hebben samen 80 zetels. Kijkend hoe ze alledrie de Balk de afgelopen tijd hebben aangepakt zou dat best een interessante kunnen zijn...

 

Hehe.. dat is dan een pimpelpaarse coalitie? Volgens mij liep gewoon paar al niet zo lekker - de vvd zou gek zijn zich er nog eens aan te branden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 174 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.