• 0

Geschil met Allebedrijvenin... (AllebedrijveninNederland.nl)

Een dikke maand geleden hebben we een proefabonnement genomen op een dienst van een reclamebureau dat via internet opereert.

Dit hebben we via de telefoon gedaan, en het gesprek is opgenomen als bewijs van goedkeuring.

Duidelijk werd er bij verteld dat we binnen een maand moesten opzeggen anders zouden we er voor een heel jaar aan vast zitten. Aangezien wij ontevreden waren over de geleverde diensten in de eerste maand hebben wij contact met het bedrijf gezocht via de telefoon en duidelijk gemaakt dat wij het bij het proefabonnement wilde laten. Het bedrijf melde ons echter dat het afmelden per telefoon niet mogelijk was en dat we dit alleen per post konden doen. Dus hebben wij die zelfde dag nog een brief op de post gedaan (helaas niet aangetekend) waarin wij verklaarden geen zaken meer te willen doen met het bedrijf.

 

Maar tot onze verbazing ontvingen wij een week later een rekening van 400 euro! Het bedrijf melde ons dat zij geen brief ontvangen hadden en dat als we niet snel betaalden ze een deurwaarder zouden sturen.

 

Nu is onze vraag dus: Hoe lossen wij dit op?

 

Het bedrijf zegt in haar recht te staan en niet te willen onderhandelen aangezien zij geen opzegging ontvangen zeggen te hebben. Zelf vinden wij het vreemd dat wij een internetdienst per post moeten afzeggen en dat afzeggen per telefoon, fax of mail niet mogelijk is.

 

We zijn ten einde raad, wij hebben geen bewijs dat wij de brief verstuurd hebben, is er toch nog een mogelijkheid om hier onder uit te komen?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ook ik ben in zee gegaan met deze club. Enkele dagen te laat heb ik opgezegd, kreeg vervolgens een brief dat ik te laat was en of ik maar wilde betalen. Nu hadden ze een automatische incasso mogelijkheid, doch nog niet gebruikt. Heb dan ook direct de bank gebeld en de rekening voor hen geblokkeerd. Heb daarna verder onderzoek gedaan naar hun voorwaarden en wat ze nu eigenlijk leveren, met name om te kijken of ze wel doen wat ze beloven. Ik moet zeggen, het zit juridisch heel slim in elkaar, ze beloven maar heel weinig. Ze bieden een webportal waar ze tegen betaling je bedrijf met logo in een bepaalde rubriek plaatsen (max 4), vervolgens wordt je nog gratis in een aantal andere rubrieken geplaatst. Tevens hebben ze 1 pagina met mijn bedrijfsgegevens geplaatst. Is wel leuk, maar volgens mij komt er geen hond. Ik heb dan ook nog nooit een doorklik gezien naar mijn website, iets wat ik wel verwachte.

Wat me ook opvalt is dat hun eigen website slecht tot niet vindbaar is. De bedoeling van een webportal is dat die, met name in Google, ook te vinden is op bepaalde keywords. Dat is nu niet het geval.

En zo kan ik nog wel een paar zaken opnoemen.

Inmiddels heb ik een aanmaning van een incasso bureau gekregen, een mailtje en vandaag belden ze me. Ik heb kort uitgelegd waarom ik niet betaal en dat allebedrijvenin.nl in gebreke is gebleven. Dit staat ook in de brief dire ik nog eens per mail naar de incasso-medewerker heb gestuurd.

 

@DQ - je vraagt iedereen die slechte ervaringen heeft om contact op te nemen, hoe kan ik dat doen?

 

Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen.

 

Bouwman.IT Leadgeneratie - WebRanking - internet marketing

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Wij zijn vorig jaar ook door allebedrijvenin... benaderd. het is allemaal dezelfde club. Wij zijn benaderd door allebedrijveninhaarlem. Door hen werd aangegeven dat we ook in allebedrijveninnederland vermeld zouden worden.

 

Wij hadden ook een maand proef. Mijn collega was net te laat met het opzeggen. Wij stonden er keurig op maar hebben dit jaar wel vlug opgezegd omdat het voor ons bedrijf niet nuttig is daarin vermeld te staan gezien Nederland voor onze markt veel te klein is.

 

De verkoop was redelijk agressief, maar zijn deden wel wat ze gezegd hadden.

Groeten,

 

Marcel

Link naar reactie
  • 0

 

Zijn dat geen twee verschillende clubjes die er achter zitten>

 

Alle bedrijven in Nederland ziet er iets minder profie uit dan alle bedrijven in Utrecht.

 

Aan de SIDN gegevens te zien is het allemaal dezelfde club wat hun domeinen betreft:

 

Cityselect VOF

Keizerstraat 39

2801NJ GOUDA

Netherlands

 

Overigens grappig dat ze in het handelsregister blijkbaar een ander adres hebben:

 

Zuidplaspolderweg 4,

2841DD Moordrecht

 

Maar voor correspondentie dan toch weer een postbus in Gouda :)

Link naar reactie
  • 0

DQ - je vraagt iedereen die slechte ervaringen heeft om contact op te nemen, hoe kan ik dat doen?

 

 

Ik dacht samen staan we sterker en hiermee naar de politie te gaan het is echter nu wel bekend bij de Politie maar kan hiermee niets doen dus als er mensen zijn die hiermee gedupeerd zijn is het de advies (van de Politie in Ede) om het gewoon NIET te betalen!

 

Gr Gerben

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt me niet echt een zaak voor de poltitie toch?

 

Ik kan me wel voorstellen dat veel mensen met een tamelijk waardeloze vermelding voor teveel geld worden achtergelaten, maar het lijkt me sterk dat ze iets doen dat strafbaar is.

 

De tip om niet te betalen is wel een heel univsersele trouwens, maar wel een goede als je zon vordering betwist. Zodra je betaald hebt heb je zelf het probleem om je geld terug te gaan krijgen, zolang je niet betaalt is het hun probleem om je daartoe te dwingen... iets wat waarschijnlijk niet zal gebeuren zolang aannemelijk is dat je tijdig hebt opgezegd.

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt me niet echt een zaak voor de poltitie toch?

 

Ik kan me wel voorstellen dat veel mensen met een tamelijk waardeloze vermelding voor teveel geld worden achtergelaten, maar het lijkt me sterk dat ze iets doen dat strafbaar is.

 

Als dit geen zaak voor de politie is, dan lijkt mij dat ik dan ook geen advies zou krijgen.

 

Ik heb me ook een tijdje geleden elders bij een een of andere meldpunt aangemeld ik weet zo 123 niet meer hoe het heette maar daar kon je dan het probleem ook kwijt via een soort aangifte.

 

Gr Gerben

Link naar reactie
  • 0
Ik heb me ook een tijdje geleden elders bij een een of andere meldpunt aangemeld ik weet zo 123 niet meer hoe het heette maar daar kon je dan het probleem ook kwijt via een soort aangifte.

 

En dan verbaasd zijn dat je plotseling weer een nota krijgt. ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Bovendien wat is tijdig opzeggen in dit geval? Als ik het goed heb begrepen heeft dat bedrijf nooit de algemene voorwaarden ter hand gesteld/opgestuurd. En daarin stond toch het moment waarop opgezegd moet worden? Zolang de algemene voorwaarden niet op de wettelijke wijze zijn aangeboden, gelden ze niet. Dus inderdaad niet betalen en als ze acties gaan ondernemen omderbouwd de vordering betwisten.

Ondernemingsrecht, ICT-recht, Privacyrecht, Arbeidsrecht

Juridische info: Samenwerkingsovereenkomst niet nodig, wij kennen elkaar goed

Link naar reactie
  • 0

Hallo gedupeerden;)

 

Ik ben helaas ook getroffen door het virus en kan geen medicijn vinden :'(

 

Ik heb zowat dagen op het net verspild om van allebedrijveninden Haag.nl af te komen en tot nu toe heeft het tot niets gelijd. Heb ook een klacht ingediend bij Consumentenlijn telemarketing (http://www.telemarketinglijn.nl/) zit nog op antwoord te wachten.

Wij hebben nooit toestemming gegeven. Zij zouden alleen informatie per post opsturen. Het bedrijf heeft vervolgens een maand later een factuur van 393EUR opgestuurd. Ben inmiddels bij de fase beland waarin zij bedreigen met incassobureau (credifin). Maar zo te lezen heeft aangifte ook geen zin.

 

Ik ben in ieder geval blij dat ik deze forum ben tegengekomen.

 

Allemaal bedankt hiervoor!

 

P.S. Ik zal julie op de hoogte houden van het antwoord van Consumentenlijn telemarketing.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zowat dagen op het net verspild om van allebedrijveninden Haag.nl af te komen [...] Ben inmiddels bij de fase beland waarin zij bedreigen met incassobureau

 

Het is mij een raadsel waarom je dagen bezig bent om een factuur te betwisten. Dat is een kwestie van één simpel briefje sturen met als strekking dat er geen opdracht is gegeven en er dus niets verschuldigd is. Dat hoeft echt niet meer dan 10 minuten te kosten. Stuur het voor de zekerheid per aangetekende en gewone post, dan kan de ontvangst niet ontkend worden.

 

Een incassobureau houdt overigens juridisch gezien geen dreiging in. Het kan niets anders doen dan brieven sturen en bellen, wat elke crediteur ook zelf kan doen. Pas als ze escaleren naar een gerechtsdeurwaarder of advocaat wordt het een juridisch verhaal.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Het beste is om met dit soort bedrijven nooit zaken te doen. De algemene voorwaarden moeten inderdaad toegezonden worden. Ik zou verwijzen naar de brief die jij geschreven hebt en dringend adviseren de factuur te crediteren. Er zijn overigens ook "bedrijven" die de "huidige" vermelding op een of andere internetgids willen doornemen. Nadien ontvang je dan een factuur voor een ongewenste internetvermelding.

Doe nooit met dit soort bedrijven zaken.

Link naar reactie
  • 0

Als je niet expliciet accoord bent gegaand met een offerte of een orderbevestiging, ben je niets verschuldigd. Blijven reageren dat je de factuur niet accepteerd en vragen waaruit ze opmaken dat je een opdracht verleend hebt (daar hebben ze een handtekening voor nodig). Als ze verwijzen naar algenemen voorwaarden waarin staat dat je automatisch accoord gaat, dan geld dat niet. Dat houden ze nooit overeind voor de rechter. Algemene voorwaarden mogen namelijk niet nodeloos bezwarend zijn.

 

Het probleem is, dat ze je het heel lastig kunnen maken, tot en met beslaglegging aan toe. Niet toegeven, niet bezwijken onder druk. Blijven herhalen dat je bewijs wil van je opdracht, met jouw handtekening erop. Kunnen ze dat niet leveren, dan hebben ze voor de rechter geen kans.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Als je niet expliciet accoord bent gegaand met een offerte of een orderbevestiging, ben je niets verschuldigd. Blijven reageren dat je de factuur niet accepteerd en vragen waaruit ze opmaken dat je een opdracht verleend hebt

 

Volgens mij moet je in dit soort gevallen niet vragen, maar stellen. Als je vraagt naar bewijs dan suggereer je dat er wel eens bewijs zou kunnen zijn. Wat je moet doen is meedelen dat er geen opdracht is verleend, dat is duidelijker en je bent er gelijk van af.

Link naar reactie
  • 0

Als je niet expliciet accoord bent gegaand met een offerte of een orderbevestiging, ben je niets verschuldigd. Blijven reageren dat je de factuur niet accepteerd en vragen waaruit ze opmaken dat je een opdracht verleend hebt

 

Volgens mij moet je in dit soort gevallen niet vragen, maar stellen. Als je vraagt naar bewijs dan suggereer je dat er wel eens bewijs zou kunnen zijn. Wat je moet doen is meedelen dat er geen opdracht is verleend, dat is duidelijker en je bent er gelijk van af.

 

OK, je stelt dat je geen opdracht hebt verleend en stuurt de factuur terug.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0
Ik ben helaas ook getroffen door het virus en kan geen medicijn vinden :'(

 

Nogmaals, Op verzoek van Politie te Ede gewoon niet betalen!

Wij doen het ook niet en na èèn factuur herrinnering hebben wij verder niks van hun vernomen terwijl we de diensten nog steeds gebruiken.

 

Gr Gerben

Link naar reactie
  • 0

Enorm bedankt voor jullie reacties!

 

Voor de duidelijkheid, het bedrijf heeft ons zelf telefonisch benaderd en wij hebben nooit toestemming verleend of enig opdracht gegeven.

 

In de brief heb ik ook duidelijk aangegeven dat wij nooit een opdracht of toestemming hebben verleend. Bovendien heb ik hen vermeld dat ze het telefoon gesprek hebben opgenomen zonder vooraf dit aan ons kenbaar te maken en dat ze oneerlijke en misleidende verkooptechnieken hebben gehanteerd om achteraf onze bedrijfsgegevens te bemachtigen voor hun spooknota’s. Terwijl de bedrijfsgegevens enkel bedoeld waren voor het opsturen van informatie.

 

Ik zal de factuur zeker niet betalen. Ik ben benieuw of zij überhaupt op mijn brief gaan reageren.

 

HAFIDF

Link naar reactie
  • 0

Denk dat het wel goed zal komen HAFIDF... waarschijnlijk geven ze het wel op als je maar steevast volhoudt dat er geen opdracht is gegeven en ze dus helemaal geen vordering op je hebben.

 

Dit soort kwesties zijn vooral vervelend voor mensen die al wel betaald hebben en er dan achterkomen bekocht te zijn. Geld terugkrijgen bij een wanprestatie of ongewenst aangeschafte dienst is meestal aanzienlijk moeilijker dan voorkomen dat je het moet betalen.

Link naar reactie
  • 0

Wij zijn ook gedupeerde van dit bedrijf. Wij hebben met Dhr. Brian Bunnik een jaar geleden telefonisch contact gehad. Zij stelden ons voor om een bedrijfspresentatie te maken, hetgeen achteraf niets anders is dan onze eigen website geknipt en geplakt op hun site. Wij hebben toen afgesproken om dit voor een jaar te doen vanwege de verhuizing van ons bedrijf omdat anders de post niet zou aankomen na een jaar. Dit was allemaal geen enkel probleem.

Totdat wij in maart gebeld werden door Credifin-Nederland.nl te Amstelveen met de mededeling dat Allebedrijven..... een vordering op ons had. Wij hebben nog nooit een aanmanig cq herrinnering ontvangen en waren verbaasd. De toon van dit incassoburo was agressief.

Wij hebben gelijk contact gezocht met de heer Brian Bunnik en kregen hem na enige tijd aan de lijn. Wij verzochten hem het incassoburo te bellen en de zaak te stoppen. Hij zou het gaan uitzoeken en ons hierover terugbellen. Er werd niet teruggebeld en nu na 2 maanden worden wij weer gebeld door Credifin. Wij weer bellen met Allebedrijven... maar de heer Bunnik kan alleen door zijn klantenservice benaderd worden via email. Na het probleem uitgelegd te hebben werden wij 5 minuten daarna weer gebeld door Credifin met de mededeling niet meer naar Dhr. Bunnik te bellen maar naar hun, Credifin. Het voorstel dat ze ons gaven is :

als u de hoofdsom betaald dan betaald Dhr Bunnik de incassokosten.

 

Hier gaan wij niet mee akkoord en zoeken weer contact met de heer Brian Bunnik zonder resultaat. Via google komen wij op deze site en zien dat er meerdere gedupeerde zijn. Wij hebben klanten die onder druk van het incassoburo wel betaald hebben en gelijk schriftelijk hebben opgezegd.

 

Wij gaan proberen om alle bedrijven die zich hebben aangemeld te benaderen en deze kwestie voor te leggen. Dit moet gestopt worden!

Link naar reactie
  • 0

Behalve op AlleBedrijveninNederland zouden jullie je boze pijlen ook kunnen richten op Credifin-Nederland, want dat incassobureau laat zich blijkbaar inzetten door kwestieuze opdrachtgevers.

 

Zouden ze lid zijn van de Nederlandse Vereniging van Incasso-Ondernemingen dan kun je daar een eventuele onzorgvuldige procedure voorleggen. Dat heb ik reeds met succes in praktijk gebracht tegen een incassobureau dat dreigende brieven stuurde om een betwiste vordering te incasseren. Alternatief is Credifin aan te melden bij Incassoklacht.nl!

 

Veel kabaal maken op internet, zorgt ervoor dat er in de toekomst minder mensen benadeeld worden door AlleBedrijveninNederland. Als daarbij ook handlangers zoals Credifin-Nederland genoemd worden, is het voor zulke incasseerders helemaal niet aantrekkelijk om zich voor het karretje te laten spannen...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Behalve op AlleBedrijveninNederland zouden jullie je boze pijlen ook kunnen richten op Credifin-Nederland, want dat incassobureau laat zich blijkbaar inzetten door kwestieuze opdrachtgevers.

 

Als ze er nog steeds voor incasseren wel ja, geen idee of dat het geval is natuurlijk. Ik kan me wel voorstellen dat zoiets in eerste instantie ter goeder trouw wordt gedaan, maar zo'n incassobureau moet ook zn verantwoordelijkheid nemen als er een klachtenregen onstaat over een van hun klanten.

 

Verhalen als dit topic zullen er denk ik ook wel aan bijdragen dat minder mensen zomaar betalen om van het gezeur af te zijn - met een beetje googlen op allebedrijvenin en credifin vindt met zo'n thread gemakkelijk genoeg terug.

Link naar reactie
  • 0

Heb zelf ook zeer slechte ervaringen met Allebedrijvenin. Zoals zovelen van jullie heb ik gelezen. Het is bij mij, bijna allemaal exact zo gegaan als er geschreven is. Heb gisteren echter een rekening gekregen van ingebrekestelling 466,54.

Heb net een klacht ingediend bij die geschillencommissie die ook in een van de berichten voorbij kwam.

Heeft iemand nog tips voor mij.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 189 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.