• 0

Geschil met Allebedrijvenin... (AllebedrijveninNederland.nl)

Een dikke maand geleden hebben we een proefabonnement genomen op een dienst van een reclamebureau dat via internet opereert.

Dit hebben we via de telefoon gedaan, en het gesprek is opgenomen als bewijs van goedkeuring.

Duidelijk werd er bij verteld dat we binnen een maand moesten opzeggen anders zouden we er voor een heel jaar aan vast zitten. Aangezien wij ontevreden waren over de geleverde diensten in de eerste maand hebben wij contact met het bedrijf gezocht via de telefoon en duidelijk gemaakt dat wij het bij het proefabonnement wilde laten. Het bedrijf melde ons echter dat het afmelden per telefoon niet mogelijk was en dat we dit alleen per post konden doen. Dus hebben wij die zelfde dag nog een brief op de post gedaan (helaas niet aangetekend) waarin wij verklaarden geen zaken meer te willen doen met het bedrijf.

 

Maar tot onze verbazing ontvingen wij een week later een rekening van 400 euro! Het bedrijf melde ons dat zij geen brief ontvangen hadden en dat als we niet snel betaalden ze een deurwaarder zouden sturen.

 

Nu is onze vraag dus: Hoe lossen wij dit op?

 

Het bedrijf zegt in haar recht te staan en niet te willen onderhandelen aangezien zij geen opzegging ontvangen zeggen te hebben. Zelf vinden wij het vreemd dat wij een internetdienst per post moeten afzeggen en dat afzeggen per telefoon, fax of mail niet mogelijk is.

 

We zijn ten einde raad, wij hebben geen bewijs dat wij de brief verstuurd hebben, is er toch nog een mogelijkheid om hier onder uit te komen?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Het zou in ieder geval een prachtig persbericht opleveren inderdaad... nu nog een journalist die zn koffie nog niet heeft gehad en het staat met chocoladeletters op de telegraaf :)

 

Overigens is er wel een verschil tussen wat daar gebeurd en wat allebedrijveninnederland doet... die stellen niet dat het een gratis vermelding is, maar een betaalde met een gratis proefperiode. Maarja, als ze dan opzeggingen binnen de proefperiode negeren komt dat misschien ook wel op hetzelfde neer.

Link naar reactie
  • 0

Ook wij zijn slachtoffer geworden van dit bedrijf. Wij hebben ook al berichten gehad van CrediFin. Van CrediFin hebben wij wel via de email de geluidsopname gemailed gekregen. We hebben nog 3 dagen te gaan om te reageren anders gaan ze stappen ondernemen. Ik ga morgen Juridisch advies inwinnen bij de Kamer van Koophandel. Ik zal dit forum-item meenemen. VRAAG : Zijn er ,tegen iemand in deze forum-kwestie , al rechtzaken aangespannen ? ???

Link naar reactie
  • 0

In welke zin zijn jullie slachtoffer? Ik neem aan dat de overeenkomst wel is aangegaan (die voicelog is er), maar wat is het probleem precies? Opgezegd maar nooit verwerkt, gewoon ontevreden over de geleverde service, of iets anders?

 

Voor zover ik weet is er nog niemand voor de rechter gedaagd, ik neem aan dat men het hier wel zou vermelden als er een dagvaarding op de stoep valt.

Link naar reactie
  • 0

Zover ik weet heb je daar gelijk in Tonino. Een bedrijf dat netjes werkt maakt inderdaad van te voren keurig bekend dat ze het gesprek opnemen. Naar mijn weten is dat verplicht. Je mag niet zomaar een gesprek opnemen, zonder dit eerst te melden. Maar hoe kan je bewijzen dat dit bedrijf "het" niet aan jou heeft medegedeeld.

 

De ene rechter is niet gevoelig voor bandopname de ander wel. En aangezien www.allebedrijveninnederland.nl staat voor list en bedrog (afgaande van de verhalen die hierboven beschreven staan) mag je er vanuit gaan dat er gewoon wordt verklaard dat de klant op de hoogte is geteld.

 

Kan iemand een opsomming maken van de gedupeerde van dit bedrijf. Volgens mij zijn het er al aardig wat.

 

De eerste online horecawinkel

www.budgethoreca.nl

Link naar reactie
  • 0

Kan iemand een opsomming maken van de gedupeerde van dit bedrijf. Volgens mij zijn het er al aardig wat.

 

 

Wil ik eventueel wel doen.....Als mensen die gedupeerd zijn een mailtje willen sturen naar p.michielsen@hetnet.nl met als onderwerp :

GEDUPEERD : AlleBedrijven. Vervolgens bredijfsnaam en kontaktpersoon vermelden. Eventueel een korte uitleg van het probleem erbij.Ik zal de gegevens vertrouwelijk behandelen.

Link naar reactie
  • 0

En ik maar denken dat je niet zomaar gesprekken op mag nemen, zonder dat de ander het weet zeg maar.

 

Normaliter maakt men wel melding van de opname in zulke verkoopgesprekken... sterker nog, er wordt maar een deel opgenomen, wat meestal in het nadeel van de klant is omdat zaken uit het voorafgaande gesprek niet meer aan te tonen zijn.

 

Overigens kan het best zijn dat men verzuimd heeft het te vermelden, maar dat is zoals Rein zegt achteraf ook niet meer te bewijzen.

Link naar reactie
  • 0

Zover ik weet heb je daar gelijk in Tonino. Een bedrijf dat netjes werkt maakt inderdaad van te voren keurig bekend dat ze het gesprek opnemen. Naar mijn weten is dat verplicht. Je mag niet zomaar een gesprek opnemen, zonder dit eerst te melden. Maar hoe kan je bewijzen dat dit bedrijf "het" niet aan jou heeft medegedeeld.

 

...

 

lijkt me dat die mededeling dan ook op is genomen en dus te horen zou moeten zijn

Link naar reactie
  • 0

Klopt. Ze vragen het eerst en het nemen het dan pas op.

 

Maar zolang je niets hebt ondertekend en ze geen bandopname hebben van je toestemming, kunnen ze je niets maken.

 

Ik ben ooit telefonisch benaderd door een bedrijf die een fantastisch product in de aanbieding had. Ik heb ze gevraagd informatie te sturen over desbetreffend product. ( ben je geïnteresseerd? Nooit toehappen. Altijd informatie vrijblijvend laten opsturen). Kreeg ik een brief. Bedankt voor de aankoop. Het product zal zo snel mogelijk naar u worden opgestuurd. HOHO, dat was niet de afspraak. Gelijk een "boze" aangetekende brief terug gestuurd. Twee weken later incasso bureau achter me aan. Toen heb ik even gelachen. Heb desbetreffende incasso bureau gebeld. Kom maar op met die bevestiging van mij. Heb je dat niet? Dan veel succes ermee. Daarna nog drie brieven gehad met dreigingen in vorm van rechtszaken etc. Niet op geregeerd. Die aangetekende brief was voor mij al voldoende bewijsmateriaal. Heb inmiddels al 5 jaar niets meer van desbetreffend incasso bureau gehoord. Het bedrijf is door mijn toedoen bij Tros Radar terecht gekomen. Bleken er al aardig wat geduppeerde rond te lopen.

 

Ook het forum van Radar is een leuk medium om even je verhaal kwijt te kunnen. Of ben ik nu aan het spammen haha.

 

Raak vooral niet onder de indruk van een incasso bureau. Die gebruiken intimiderende tactieken om je af te schrikken. En tegenwoordig kan iedereen kan een incasso bureau beginnen.

 

De eerste online horecawinkel

www.budgethoreca.nl

Link naar reactie
  • 0

Jemig als ik dit leest baal ik dat ik de rekening betaald heb.

 

Vorig jaar zijn wij ook benaderd door allebedrijveninede.nl alleen ik had geen interesse. Dit vertelde ik ook en de heer Smit vroeg mij om een reden. De reden is dat ik gewoon na de proefmaand het vergeet aftezeggen. Geen probleem vertelde heer Smit hij zou ons bellen!!!!!!!

Om toch er maar van af te komen ben ik ermee ingestemd en het gesprek is opgenomen. Na een maand de NOTA in de brievenbus. Ik heb geschreven, email gestuurd maar geen reactie. Een aangetekende brief daar kreeg ik wel een reactie op. Ik heb het hele verhaal aan de meneer uitgelegt en hij zou de band afluisteren. 2 uur later belde hij mij terug en moest concluderen dat er niets mis was met onze afspraak. En dat er niet in was vermeld dat de heer Smit na een maand contact met ons zou opnemen.....Nee natuurlijk niet dat was alleen de overeenkomst. Een voorgeleest verhaaltje.

Daarna kreeg ik inderdaad een rekening van Credifin daar ook het verhaal uitgelegt en daar zouden ze het ook uitzoeken maar nooit iets meer gehoord. Ik heb maar betaald om van het gezeik af te zijn.

 

Berdin

Link naar reactie
  • 0

Vrijwel iedereen trapt hier één keer in, en daarna nooit meer. Niet voor niets zijn veel van dit soort initiatieven op startende ondernemers gericht... Wees dus niet te hard voor jezelf Berdin, je bent niet de enige :)

 

Dwing jezelf bij al dit soort gesprekken (KPN, Wanadoo, leasemaatschappijen, Tele2 ("Ik kan niet geloven dat u er écht voor kiest teveel te blijven betalen..."), advertentieblaadjes, vage websites, de Gouden Gids, lokale reclamemedia) netjes maar resoluut nee te zeggen, af te sluiten en de telefoon neer te leggen. Doe het een keer en je merkt dat het werkt, en je trapt er nooit meer in :)

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Door dit soort organisaties krijgen ondernemers meteen een nare ervaring met telefonische verkoop en kunnen anderen klantenwerving via de telefoon wel vergeten. Heel erg jammer.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben helaas ook getroffen door het virus en kan geen medicijn vinden :'(

 

Nogmaals, Op verzoek van Politie te Ede gewoon niet betalen!

Wij doen het ook niet en na èèn factuur herrinnering hebben wij verder niks van hun vernomen terwijl we de diensten nog steeds gebruiken.

 

Gr Gerben

Het is alweer 5 maanden voorbij en nog steeds niks van allebedrijveninnederland gehoord :D dus ik ben bij!

 

ADVIES: gewoon niet betalen! ;D

 

Gr Gerben

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ook de zelfde probleem met deze bedrijf. zij zeggen tegen mij dat de dag dat ze mij gebeld hebben dat het vanaf die dag ingaat terwijl ze mijn advertentie pas 2 weken later op de website gezet hebben. ze sturen de contract naar mij op 2 weken later en de datum op de brief is van 2 weken terug. gelukkig heb ik de enveloppe met de stempel van de Tnt.

 

Ik zou ze niet betalen! ik heb ze ook niet betaald. belt de deurwaarde mij op redfin dat ze naar de rechter gaan.... ik heb ze veel succes gewenst en nooit meer iets van ze gehoord.

 

BETAAL ZE NIET! stelletje (mod edit, onstaafbare aantuiging verwijderd)!!

 

die deurwaarder is ook een (mod edit, onstaafbare aantuiging verwijderd)!!geloof ik... deze begon mij te dreigen..

sukkel!

 

nu heb ik zulk gelijke geschil met topclick (mod edit, onstaafbare aantuiging verwijderd)

 

Link naar reactie
  • 0

Beste,

 

Er zijn zoveel mensen door dit bedrijf benadert. Wij hebben in precies de zelfde omstandigheden gezeten. Daarom hebben wij het SAF (Steunpunt AquisitieFraude) ingeschakeld. Je betaalt er wel iets voor maar het is de moeite waard.

 

Het bedrijf in spé weet echter heel goed alleen te dreigen met deurwaarders, rechtzaken e.d. Terwijl ze nooit en te nimmer nakomen wat ze beloven.

Link naar reactie
  • 0

Jazeker, ze hebben de brieven van zowel Allebedrijven en Credifin beantwoordt. Ze sturen je een voorbeeldbrief die jezelf nog eventueel kan aanpassen, met daarin allerlei voorbeelden van rechtzaken waarin de rechter in nadeel van hun heeft gesproken.

Je stuurt dan 3 brieven, teweten 1 naar Allebedrijven, 1 naar Credifin en 1 naar het Steunpunt. De brief waarop je antwoord stuur je aangetekend met antwoord, de andere met een gewone postzegel.

Heb nu ongeveer een maand niets meer van ze gehoord, dus is hoopvol.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 221 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.