• 0

Geschil met Allebedrijvenin... (AllebedrijveninNederland.nl)

Een dikke maand geleden hebben we een proefabonnement genomen op een dienst van een reclamebureau dat via internet opereert.

Dit hebben we via de telefoon gedaan, en het gesprek is opgenomen als bewijs van goedkeuring.

Duidelijk werd er bij verteld dat we binnen een maand moesten opzeggen anders zouden we er voor een heel jaar aan vast zitten. Aangezien wij ontevreden waren over de geleverde diensten in de eerste maand hebben wij contact met het bedrijf gezocht via de telefoon en duidelijk gemaakt dat wij het bij het proefabonnement wilde laten. Het bedrijf melde ons echter dat het afmelden per telefoon niet mogelijk was en dat we dit alleen per post konden doen. Dus hebben wij die zelfde dag nog een brief op de post gedaan (helaas niet aangetekend) waarin wij verklaarden geen zaken meer te willen doen met het bedrijf.

 

Maar tot onze verbazing ontvingen wij een week later een rekening van 400 euro! Het bedrijf melde ons dat zij geen brief ontvangen hadden en dat als we niet snel betaalden ze een deurwaarder zouden sturen.

 

Nu is onze vraag dus: Hoe lossen wij dit op?

 

Het bedrijf zegt in haar recht te staan en niet te willen onderhandelen aangezien zij geen opzegging ontvangen zeggen te hebben. Zelf vinden wij het vreemd dat wij een internetdienst per post moeten afzeggen en dat afzeggen per telefoon, fax of mail niet mogelijk is.

 

We zijn ten einde raad, wij hebben geen bewijs dat wij de brief verstuurd hebben, is er toch nog een mogelijkheid om hier onder uit te komen?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo, hier nog een gedupeerde van Allebedrijvenin.nl ( in de categorie, wel opzegging verzonden, volgens Allebedrijvenin.nl nooit ontvangen!)

 

Mijn dossier is nu in handen van een juridisch adviseur. Ik weiger een cent te betalen aan de firma allebedrijvenin.nl. Ik heb ondertussen ook al van Credifin een in gebreke stelling ontvangen met hier boven op even 70,- incassokosten en 20,- dossierkosten. Ik laat het desnoods tot het gerecht komen. !!

 

Ik lees met veel belangstelling dit topic en ben dan ook benieuwd hoe het een ieder verloopt in zijn strijd tegen deze malafide onderneming!

 

Bij mij het zelfde verhaal.

Vandaag gebeld met Credifin deze sloeg een taal uit dat ik dacht ?????? ( in het kort het ging over ontlasting en zo) maar wat kunnen we doen tegen dit bedrijf het is toch van de zotte dat dit sort bedrijven nog bestaan en dat tegen deze praktijken niets te doen is als ondernemer en zeker als je alleen staat.

Link naar reactie
  • 0

Apart en vervelend topic.

 

Ik zat mij net te bedenken. Zijn er niet een aantal zaken duidelijk oplosbaar doordat de handtekening of bevestiging gedaan zijn door mensen die niet tekeningsbevoegd zijn?

 

Mijn vrouw heeft hetzelfde meegemaakt bij de onderneming waar zij werkt. Zij zit op de marketing afdeling en ondertekend veel zaken qua plaatsingen e.d., maar eigenlijk is zij niet tekeningsbevoegd. Hiermee zijn ze dus ook vrij simpel onder het allebedrijveninnederland uitgekomen.

 

En daarnaast heeft een klant van mij ook een abbonement. Maar deze is bevestigd door een medewerken op zaterdag die de mail afhandelt. Dus ook hier met 2 telefoontjes eraf gekomen. Beide voorbeelden met "meneer sla de incasso maar over en we zien u voor de rechter".

 

En wat ik begreep moet je een tekenbevoegd persoon ook echt daadwerkelijk aanmelden bij jouw inschrijving van het kvk.

 

Micha

 

 

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 0

Nou volgens mijn niet als je online akkoord geeft. Dan is het met een vinkje gedaan.

 

[*]Ten eerste de persoon in kwestie weet vaak niet eens of hij tekenbevoegd is. Is vaak onbekend wat hier de regels voor zijn.

[*]Ten tweede gaat een allebedrijvenin... niet naar de rechter

[*]Ten derde heeft niemand gezworen. Dus meineed gaat het idg niet worden ;)

[*]Ten vierde vragen ze volgens mij hier niet naar. Want dan wordt het doorgestuurd naar de directie. En dit levert de klant een moment op tot bezinning op. En daar zitten ze niet op te wachten.

 

Micha

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 0

Deze bedrijven, en er zijn er velen, Seb heeft er al veel over geschreven en ik zelf ook, handelen allemaal hetzelfde. De ene is volhardender, de ander dreigt meer, maar het komt op hetzelfde neer :

 

1. Je wordt benaderd door een bedrijf wat je advertentie wilt doorzetten volgens gemaakte afspraken, vervolg advertentie , whatever....Jij hebt het druk en reageert niet gelijk. Vervolgens valt men je continu lastig om maar die handtekening te zetten. Gefrustreerd als je bent, doe je dit in een opwelling.

 

2. Na ontvangst handtekening wordt je terug gebeld. Let op; er draait een bandje mee, waarop je niet gewezen wordt (in de meeste gevallen)

 

3. Je hebt een advertentie o.i.d. gekocht voor 300 piek. Dacht jij dus.... maar die ad is 300 piek per maand met een contract voor 2 of 3 jaar...

 

4. Wanneer je commentaar maakt, heeft men je telefoongesprek achter de hand (wellicht gemanipuleerd, heb het nooit daadwerkelijk kunnen bewijzen) én men heeft je handtekening !

 

5. Men gaat ervan uit dat je nu bang bent geworden en gaat betalen en/of schikken

 

6. Met een lange adem, boerenverstand, deskundige rechtshulp (verzekering) kun je ze terug ondersneeuwen. Men "verdient ' geld aan de mensen met de korte adem en geen tijd.

 

7. Bedenk dit : het is gewoon een "bedrijfje" wat een pandje huurt, en diverse telefoonnummers heeft. Dus wanneer je eerst belt naar de debiteuren admin en daarna naar het incasso bureau, is de kans groot, dat je dezelfde persoon aan de lijn krijgt !

 

Iedereen sterkte en een lange adem gewenst. Meld je sowieso aan bij SAF, en hou het topic hierover van Frans in de gaten !

 

Bij mij heeft het 1,5 jaar geduurd (ander, maar vergelijkbaar bedirjf) maar nooit meer iets gehoord !

 

Sterkte !

 

Link naar reactie
  • 0

zoals ik al eerder reageerde in het Rayon topic.

Mijn filosofie is heel simpel.

 

Niemand hoeft van mij iets te weten behalve mijn ouders, mijn vrouw, de regering en mensen die nog geld van mij krijgen. En misschien zijn er partijen die denken dat ze in de laatste categorie vallen, maar ik ben een hollander. Dus ik weet van iedereen die geld van mij krijgt bij hun voor en achternaam en de rest boeit mij niet.

 

Kvk en belastingdienst schaar ik in dit geval onder de regering.

 

Alleen blijkbaar zijn er altijd slimme mensen.

Soms transparant. Yes im from nigeria and i have a trustfund, but the coverment is corrupt. So i transer 10 miljoen dollar to your account. And in 2 year i will collect and you can have the interest and 20%. Signed by al jasiera.

En soms minder:

Bij deze verklaar ik de offerte gelezen te hebben maar geen interesse te hebben om dit pakket af te nemen.

 

handtekening

Met handtekening gaat u wel akkoord in het doorzetten van de originele bestelling zoals deze is opgesteld in corps 2...

 

Ik denk dat iedere ondernemer hier wel een keer last van gehad heeft en je kan niet alles voorkomen. Maar zoals Marcel(UP) al zegt. Laat je niet bang maken en let op "laat je niet overbluffen". Ik hoop alleen dat op een of andere manier hier wel een keer paal en perk aan gesteld wordt. Ik ben zelf nu al in het hele puzzelrijk getrapt (geen cent betaald). Nederlandse energiemaatschappij (helaas niet onderuitgekomen), 20 Afrikaanse mailtjes en belletjes met beloftes van miljarden (natuurlijk niet). En eigenlijk iedereen die mij nu opbelt die ik niet ken en die een verkoop verhaal heeft kap ik per direct af. En dit is zonde, want soms zitten er partijen bij die wel wat te melden hebben.

 

Kortom ondernemen brengt ook een hoop dingen met zich mee, waarvan je denkt "héh?".

 

MIcha

 

 

 

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 0

En eigenlijk iedereen die mij nu opbelt die ik niet ken en die een verkoop verhaal heeft kap ik per direct af. En dit is zonde, want soms zitten er partijen bij die wel wat te melden hebben.

 

Vaak is het verschil toch wel duidelijk? Iemand die er duidelijk op aanstuurt om telefonisch een of andere overeenkomst aan te gaan zou ik ook niet vertrouwen. Als het een goed product of goede dienst betreft, iets waarop je daadwerkelijk zit te wachten, is er voor de andere partij meestal weinig goede reden om er veel druk achter te zetten.

 

Meer inforrmatie laten opsturen kan best goed zijn, maar let er daarbij op wat voor informatie men zoal wil weten. Om bijvoorbeeld een brochure toe te sturen hoeft men niet zoveel gegevens te weten - wellicht een adres waar het heen moet, maar ook niet meer dan dat. In ieder geval nooit een reeks vragen waarop je 'ja' dient te beantwoorden of iets dergelijks.

 

Overigens zou ik het helemaal geen gek idee vinden om dergelijke acquisitie te verbieden, in ieder geval in de zin dat overeenkomsten niet louter telefonisch kunnen worden aangegaan. In vrijwel alle gevallen is er helemaal geen dwingende reden om er zoveel haast mee te maken, en is heen en weer sturen van een offerte voor akkoord iets dat hoogstens een dag of wat vertraging gaat opleveren. Voor zaken waarbij zo'n dag geen wezenlijk verschil maakt zou het mooi zijn als er wat meer eisen waren aan het daadwerkelijk aangaan van een overeenkomst.

Link naar reactie
  • 0

Nouja wat flauw zegt, zojuist gebeld door onze vrienden van allebedrijveninnederland.nl, de mevrouw aan de andere kant stelde zich netjes voor en vroeg of ik verantwoordelijk was voor de marketing met daarnaast de vraag of ik bekend was met allebedrijveninnederland.nl.

 

Ik reageer met: Ja, jullie zijn toch die louche onderneming die iedereen opbelt, een proefabonnement aansmeert die je vervolgens nooit meer kan opzeggen omdat alles schijnbaar niet aan komt bij jullie om vervolgens lekker "spookfacturen" te sturen met een hele reeks deurwaarders.

 

Het enige wat de mevrouw aan de andere kant hierna deed was stotteren voordat ze ophing ??? ::)

 

LOL Als iedereen dat doet zijn we meteen klaar met die lui. Ik heb net een nieuwe bedrijf ingeschreven. Ik kan niet wachten tot ze me bellen .... ;D

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Briljant... ik denk overigens dat zoiets wel vaker voorkomt naarmate bedrijven een dergelijke reputatie opbouwen.

 

Meestal zijn dat zaken die zich richten op consumenten (energie, telecom en dergelijke), maar blijkbaar heeft allebedrijven het nu voor elkaar dat zelfs ondernemers op die manier reageren :D

Link naar reactie
  • 0

Goedenavond,

 

Hier weer een gedupeerde van het bedrijf Allebedrijveninzoetermeer.nl

 

Hier precies een vergelijk baar probleem.

 

28-08-09 telefonisch gesprek gehad, prettig gesprek, duurde ruim half uur, veel uitleg gehad over 3 maanden proeftijd , veel over gepraat , toch belangrijk ivm kijk op statistieken op de website , dat zie je namelijk niet in een zeer korte periode of de advertentie plaatsing wel nut heeft, dus met 3 maanden proefperiode zou er een duidelijk beeld moeten komen. Prima toch, voice log wordt opgenomen, vriendelijke vrouw praat opeens drie keer zo snel, was 't al een beetje zat na drie kwartier, moet weer aan het werk, vrouw vraagt standaard vragen ik ja ja ja ja , in de tussentijd (blijkt later, cd in bezit) gezegd te hebben dus de proefperiode duurt 30 dagen???? Ik heb drie kwartier met de vrouw aan de lijn gezeten en duidelijk over de 3 maanden proefperiode gehad, dat is de grootste reden waarom ik heb toegezegd voor een proefperiode.

 

Toen begon het

 

30-09-09 factuur binnen , gelijk gebeld, begrijp er niets van ook aso ben net begonnen met de proefperiode??

1-10-09 bericht van allebedrijvenin , administratie . Medewerkster die ik aan de telefoon heb gehad is ontslagen wegens valse toezeggingen die zij gaf aan bedrijven???? Dat is dus ook bij mij gebeurd.

 

Kreeg geen achternaam van dhr , dus R gaf aan alsnog annulering opsturen, direkt verstuurd per fax 2-10

 

5-10-2009 brief terug , bedankt voor de opzegging maar hij is te laat dus u zit aan een jaar contract vast.????

 

Ik weer brief terug aangetekend ditmaal , uitleg in de brief gegeven over misleidende informatie voordat het bandje begon te lopen in het telefoon gesprek. dus vraag om de eventuele overeenkomst alsnog te annuleren.

 

19-10-2009 herrinering alle bedrijveninzoetermeer.nl

09-11-2009 herrrinering

30-11-2009 herrinering laatste dan naar credifin

 

 

Ben juridisch advies in gaan winnen juridisch loket te leiden. Situatie voorgedaan , alles uitgelegd. Blijkt dus dat allebedrijvenin algemene voorwaardes binnen 30 dagen had moeten toesturen , hebben ze niet gedaan dus heb ik recht op een afkoelingsperiode ... artikel 7:46D ( wettelijke regel opgenomen in afdeling 9a boek 7 BW , betreffende overeenkomsten op afstand. Bedrijf is verplicht om te informeren over haar identiteit.)

Alsnog per 9-12-2009 opgezegd, deze valt binnen de 3 maanden afkoelingsperiode.

 

Deze regel geld alleen voor particulieren en op zzpers , dan heb je reflexwerking. (aangezien je als zzper ook alleen werkt)

 

11-12-2009 brief terug allebedrijvenin

 

Praten niet over bovenstaand , staat in . Wij hebben een brief ontvangen waarin u aangeeft de overeenkomst tijdig te hebben opgezegd, echter is dit geen geldig bewijsexemplaar.. Wij hebben geen opzegging ontvangen.

 

Volgens mij een standaard brief want deze sloeg niet op mijn aangetekende brief???

 

Nogmaals juridisch advies gezocht en www.consuwijzer.nl en steunpunt acquisitiefraude bezocht via de website en telefonisch , toen kreeg ik een hoop te horen over allebedrijvenin en het advies niet betalen, stond in mijn recht met de afkoelingsperiode.

 

Brief van credifin. Totale kosten 464 euro. effe 115 euro erboven op. Je denkt ook toch niet dat er 1 haar op mijn hoofd zit die aan dit bedrijf en incasso bureau gaat betalen. Als het voor de rechter komt ga ik nog liever 2 dagen in de cel zitten maar betalen zal ik echt niet.....!!! (Begrijp dat credifin of allebedrijvenin deze site ook nog weleens bezoeken ) hierbij zeg ik tot bij de rechtbank.

 

14-01-2010 aangetekende brief gestuurd metdezelfde tekst als boven , recht op afkoelingsperiode van drie maanden omdat hun niet aan hun plichten hebben voldaan, zij hadden mij binnen 4 weken hun algemene voorwaardes op moeten sturen, klaar. Deze heb ik tot nu toe nog niet ontvangen, en de vraag om de opname van de band te ontvangen en klaar.

 

20-01-2010 biref van allebedrijvenin met de digitale handtekening , de voicelog, bla bla bla

 

28-01-2010 vandaag dus , brief van Credifin, 2 a4 vol?? Met heel veel tekst maar geen concreet antwoord op mijn gegeven over dat hun in gebreke zijn omdat ze de algemene voorwaardes niet gestuurd hebben , heb ik netjes op tijd opgezegd dmv afkoelingsperiode waar ik recht op heb. M oet binnen drie dagen geld over gemaakt hebben. Het is nu vrijdag , vanmiddag post gehad. Hebben een advocaat in de familie die ik telefonisch raadpleeg over de brieven, die klapperde met zijn oren , hij heeft hem al via de mail ontvangen , dus maandag gaat er weer een brief uit , dezelfde als de vorige want ook in deze gaan ze niet in op mijn gegeven over hun gebreke ( toezenden van de algemene voorwaardes binnen 4 weken)

 

Stonden een hoop "slordige dingen"in voor een incassobureau. Hoop tekst etc, vinden het gefrusteerd worden?? Hun gefrustreerd, ik niet dan.

 

Nou laat ze maar komen. tot nu toe heb ik juridisch adviseur die zegt niet betalen, meldpunt zegt niet betalen, en ik zeg het ook. Gedupeerde mogen contact opnemen. via een tegenbericht.

Link naar reactie
  • 0

...

Blijkbaar is de definitie van proberen te bellen een poging om ons nummer in te toetsen, wat blijkbaar niet gelukt is?

...

 

LOL in dit droefgeestige verhaal een lichtpuntje. Een getergde ondernemer die zijn gevoel voor humor niet verliest.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

De heer Borsje durfde mij doodleuk te vertellen dat hij mij op 1 januari 3 maal heeft proberen te bellen.

Blijkbaar is de definitie van proberen te bellen een poging om ons nummer in te toetsen, wat blijkbaar niet gelukt is?

 

Briljant :D

 

Sowieso is het natuurlijk altijd handig op juist op zon- en feestdagen contact te zoeken met je klanten... of zou-ie werkelijk om 5 over twaalf een paar keer gebrobeerd hebben te bellen, wat daadwerkelijk niet lukte omdat het telefoonnet overbelast was? ;)

Link naar reactie
  • 0

Excuus, typefoutje:

Ik zou 11 januari gebeld worden. 1 januari had ik bij voorbaat al niet geloofd ;)

 

Zojuist heb ik het bericht gekregen dat de dagvaarding vervaardigd is.

Op zich vreemd, de uiterlijke betaling staat op morgen (3 februari) op 12:00.

 

Kosten van deze dagvaarding: circa 365 euro.

 

Waar dit tarief op gebaseerd is vraag ik me af, ik vindt overal ongeveer onderstaand tarief.

dagvaarding / sommatie-exploit € 73,89 14,04 € 87,93

 

Dus ook bij de werkwijze van Credifin zet ik mijn vraagtekens.

 

Credifin is ook niet aangesloten bij de Nederlandse Vereniging van Incasso-ondernemingen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Benieuwd wanneer dit topic ooit gesloten gaat worden ...

 

Is er iemand bekend met Robbie Borsje? Of zou dat een fictieve naam zijn?

 

Heeft er verder iemand ooit te maken gehad met Croon Davidovich?

 

Zie

 

http://www.croondavidovich.nl/clienten/credifin-nederland/488

 

en

 

http://www.croondavidovich.nl/

 

Gaat om bedragen boven de 5.000 euro, maar toch ... ze zullen ook wel adviseren onder die 5.000.

 

http://www.croondavidovich.nl/advocaten/38

 

Menno Schmidt en Kees Berendsen gaan daar over de contracten ...

 

Uiteraard niet mijn bedoeling op iemand te bashen maar ik weet inmiddels al een hele tijd dat personen met het IQ van een leeglopende fietsband echt niet zelf met een LOI cursus "Hoe stel ik een contract op?" zoiets op poten zetten.

Link naar reactie
  • 0

Benieuwd wanneer dit topic ooit gesloten gaat worden ...

 

Uiteraard niet mijn bedoeling op iemand te bashen maar ik weet inmiddels al een hele tijd dat personen met het IQ van een leeglopende fietsband echt niet zelf met een LOI cursus "Hoe stel ik een contract op?" zoiets op poten zetten.

 

Sluiten topic? Nooit meer. Nou ja, misschien dat 't een keer over een ander onderwerp of andere firma gaat, maar 't fenomeen zal altijd blijven bestaan. Verhelderend is om eens een blik op de dealerreviews van autoweek.nl te kijken, dan met name naar die "dealers" die consequent laag worden beoordeeld (af en toe heel hoog, maar dan zijn ze 't zelf :) ). Verhelderend in die zin dat je ziet dat het mogelijk is dat dit soort bedrijven heel lang kunnen blijven bestaan.

 

Over croondavidovich wil ik niets zeggen, het zijn namelijk advocaten, met dat soort mensen moet je altijd heel goed uitkijken, je kan ze nog eens tegenkomen! Maar zonder gekheid, ik ken ze niet.

 

Wat die fietsband betreft; je bedoelt daar naar ik aanneem die lui van allebedrij...etc.etc. mee? Ik denk dat je gelijk hebt, volgens mij kost 't best een hoop moeite om iets semi-oirbaars op te zetten op zo'n manier dat 't lijkt dat 't geweldig is om er mee in zee te gaan. Kortom, je moet eerst zelf bedacht hebben wat er allemaal tegen je aangegooid kan worden als je probeert mensen op enigszins fout-pusherige wijze geld uit de zak te kloppen. Dan heb je wel partners nodig die in de riolen van de juridische wereld gaan rondneuzen om te zien welke drollen 't waard zijn om een keer om te draaien.

 

Of zeg ik nu iets onaardigs?

Link naar reactie
  • 0

O ja,

 

Bij de veelgestelde vragen staat het volgende:

 

------

6. Zijn er kosten verbonden voor de wijzigingen aan mijn Bedrijfspresentatie ?

Geen kosten voor uw bedrijfspagina

Nee, hiervoor rekenen wij niets. U heeft de mogelijkheid om het gehele contractsjaar uw bedrijfspresentatie onbeperkt te wijzigen. Mocht u toch vragen hebben staat onze IT-afdeling graag voor u klaar. Klik hier om u aan te melden.

------

 

Mochten ze vol blijven houden dat ik klant bij ze ben, zou het dan helpen om de bedrijfspresentatie dagelijks aan te laten passen.....

Link naar reactie
  • 0

Vandaag een telefoon gesprek gehad met Incassobureau.

 

Toen ik thuis kwam en mijn mail bekeek (wat ik altijd doe en ook de post( er zijn bedrijven die dit niet doen)) de volgende mail.

>>>>>>

Amstelveen, 03 februari 2010

 

Dossier: 20489 / Allebedrijvenin B.V.

 

Geachte heer Vink,

 

Naar aanleiding van het telefoongesprek van hedenmiddag doen we namens client u dit bericht toekomen.

 

Hetgeen door uw gemeld wordt raakt echt kant noch wal en doet de waarheid ernstig geweld aan. Kennelijk heeft u mijn voorgaande brief niet duidelijk en helder gelezen vandaar dat we u dit nogmaals ten overvloede zullen doen toekomen en willen u wijzen op het vet-gedrukte gedeelte:

 

U geeft op 1 september 2009 toestemming tot opname van de een telefonische overeenkomst, het zogenaamde voiceloggesprek.

 

Een overeenkomst komt - kort gezegd - tot stand door aanbod en aanvaarding van dat aanbod, ook indien dit telefonisch geschiedt. Allebedrijvenin legt al haar overeenkomsten vast door een zogeheten voicelog. Eenvoudig gezegd, betekent dit dat de klant vooraf toestemming wordt gevraagd voor het opnemen van onderdelen van het telefoongesprek. Zo die toestemming wordt verkregen en de voicelog bevestigend wordt ingesproken, komt de overeenkomst tot stand. Deze wordt vervolgens digitaal opgeslagen. Later kan dit als bewijs worden gebruikt, zodat beide partijen weten wat ze van elkaar mogen verwachten. Ik verwijs naar de definities van "Publicatieopdracht" en "Voicelog" in de toepasselijke algemene voorwaarden.

 

Het telefoongesprek heeft, op 1 september 2009 plaatsgevonden en hiervan is destijds een Voicelog gemaakt. Misverstanden, zoals twijfel over het bestaan van de overeenkomst en dwaling, kunnen hierover dan ook niet bestaan. Niet alleen feitelijk maar ook bewijsrechtelijk staat daarom vast dat een overeenkomst van opdracht is gesloten tussen Partijen. U hebt in de toepasselijke algemene voorwaarden kunnen lezen, en u is telefonisch meegedeeld, dat de overeenkomst de eerste maand kosteloos schriftelijk kan worden opgezegd. Cliënt heeft echter geen opzegging noch bewijs ontvangen, zodat de overeenkomst automatisch is verlengd voor een jaar. Voor alle duidelijkheid merk ik op dat de bewijslast - dat een vermeende opzegging mijn cliënt heeft bereikt - op u rust. U had zich er bovendien ook van kunnen vergewissen of uw opzegging wel was ontvangen. Een fax of een aang! etekende b rief was bewijsrechtelijk wellicht verstandiger geweest, maar die keuze hebt u gemaakt.

 

Cliënt houdt u derhalve aan uw betalingsverplichtingen van hoofdsom,rente en incassokosten.

 

Met betrekking tot uw zogeheten opzegging, herhaal ik dat de wijze van opzegging uw keuze is. Daardoor ligt het op uw weg te bewijzen dat deze mededeling Allebedrijvenin heeft bereikt, wat ik nog altijd uitdrukkelijk betwist en waarvan mijn bedrijf nog steeds geen bewijs heeft overgelegd. De verplichting om aangetekend op te zeggen staat niet vermeld in onze algemene voorwaarden. Allebedrijvenin wil de zaken niet moeilijker maken dan noodzakelijk. Evenwel heeft zij weldegelijk het recht te verlangen dat schriftelijk wordt opgezegd in verband met duidelijkheid omtrent wederzijdse rechten en plichten. De wijze van opzegging! is niet v oor niets in het telefoongesprek duidelijk aan bod gekomen en dit is verder duidelijk vastgelegd in de algemene voorwaarden.

 

Tevens is cliënt van mening dat deze kwestie nu geruime tijd doelbewust en stelselmatig door u is en wordt gefrustreerd en dit is niet langer acceptabel. Reden waarom wij de dagvaarding inmiddels hebben vervaardigd. De deurwaarder zal dit exploit binnenkort aan u betekenen. De hieruit voortvloeiende kosten, welke circa € 365,00 bedragen, komen alsdan geheel voor uw rekening.

 

Factuurnummer Datum Vervaldatum Bedrag Rente Totaal

23337 01-10-2009 15-10-2009 € 343,91 € 7,80 € 351,71

 

Hoofdsom € 351,71

Incassokosten

Dossierkosten €

€ 75,00

20,00

BTW 19% € 18,05

 

Totaal € 464,76

 

 

Te voldoen € 464,76

 

Indien u één en ander wilt voorkomen dient u uiterlijk VRIJDAG 5 FEBRUARI 2010 VOOR 12.00 UUR te hebben zorggedragen voor telefonische betaling van € 464,76 [........] onder vermelding van uw dossiernummer.

 

Aan u de keus!!!

 

 

[Aanpassing: naw-gegevens incassobureau verwijderd]

Link naar reactie
  • 0

Hoezo druk er op zetten.

 

Maar even een vraag aan de deskundige.

 

1. is de mail spam????

2. waarom mag het nu wel per mail. ( was toch niet rechtsgeldig)

 

Wat moet je met dit bedrijf.

Ik denk dat ik Bram maar even ga bellen nu Wilders wat minder getuige mag gebruiken dan heeft Bram wat meer tijd over voor mij...........

Link naar reactie
  • 0

Kosten van deze dagvaarding: circa 365 euro.

 

Waar dit tarief op gebaseerd is vraag ik me af, ik vindt overal ongeveer onderstaand tarief.

dagvaarding / sommatie-exploit € 73,89 14,04 € 87,93

 

Inderdaad ook alweer zoiets - een dagvaarding door een deurwaarder laten bezorgen zou inderdaad ca 70 euro ex btw moeten kosten. Waarom het gebaseerd is is me een raadsel... zelfs als ze er ook de griffierechten mee bedoelen is het bedrag nog te hoog gezien de hoogte van de vordering (dat zou 90 of 160 euro extra zijn, afhankelijk van het preciese bedrag wat ze eisen).

Link naar reactie
  • 0

Deze mail terug gestuurd.

 

Alphen aan den Rijn, 03 februari 2010

 

Dossier: 20489 / Allebedrijvenin B.V.

 

door uw gemeld wordt raakt echt kant noch wal en doet de waarheid ernstig geweld aan. Kennelijk heeft u mijn voorgaande brief niet duidelijk en helder gelezen vandaar dat we u dit nogmaals ten overvloede zullen doen toekomen en willen u wijzen op het vet-gedrukte gedeelte:

 

1 September 2009 t/m 28 September 2009 zijn 28 dagen dit is dus binnen 30 dagen als u de voicelog goed af luister hoort u dit ook dat dit binnen 30 dagen gedaan moet worden en dit per brief moet

 

Link naar reactie
  • 0

beste Jos

 

Als ik het topic lees, dan bekruipt mij het gevoel dat degenen die niet reageren op credifin er eerder vanaf zijn dan degenen die de strijd aangaan.

 

De mail zelf getuigt van een groot amateuristisch gehalte ("aan u de keus", kom op, wat is dat voor kreet van een incassobureau?).

 

Jij hebt als 'schuldenaar' ook recht op een opname van de voicelog. Vraag die maar eens op bij ze met als reden dat je niet gelooft dat er sprake is van een mondelinge overeenkomst.

 

succes

joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

beste Jos

 

Als ik het topic lees, dan bekruipt mij het gevoel dat degenen die niet reageren op credifin er eerder vanaf zijn dan degenen die de strijd aangaan.

 

De mail zelf getuigt van een groot amateuristisch gehalte ("aan u de keus", kom op, wat is dat voor kreet van een incassobureau?).

 

Jij hebt als 'schuldenaar' ook recht op een opname van de voicelog. Vraag die maar eens op bij ze met als reden dat je niet gelooft dat er sprake is van een mondelinge overeenkomst.

 

succes

joost

 

 

Hoi Joost heb ik ook gedaan maar ik moet hem wel hebben voor donderdag 4 feb.2010 17:00 uur

anders kan ik niet op tijd betalen ;D ;D ;D :P ::)

Link naar reactie
  • 0

goed dat je het luchtig opvat. Iets betwisten helpt in dit soort gevallen vaak. Als het echt lastig wordt, dan kan 200 euro voor en omgekeerde blafbrief van een advocaat ook wel eens helpen

 

ciao

Joost

 

Nog iets Joost.

Is het mogelijk dat ik een uitdraai krijg van deze topic.

als het toch voor het gerecht komt (wat ik betwijfel) kan ik dit aan de rechter overleggen.

 

PS:

ze weten ook dat alles wordt opgenomen wordt bij mij bedrijf dus ook ik heb een voicelog gaan we even vergelijken ;) ;) ;D.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 252 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.