• 0

Geschil met Allebedrijvenin... (AllebedrijveninNederland.nl)

Een dikke maand geleden hebben we een proefabonnement genomen op een dienst van een reclamebureau dat via internet opereert.

Dit hebben we via de telefoon gedaan, en het gesprek is opgenomen als bewijs van goedkeuring.

Duidelijk werd er bij verteld dat we binnen een maand moesten opzeggen anders zouden we er voor een heel jaar aan vast zitten. Aangezien wij ontevreden waren over de geleverde diensten in de eerste maand hebben wij contact met het bedrijf gezocht via de telefoon en duidelijk gemaakt dat wij het bij het proefabonnement wilde laten. Het bedrijf melde ons echter dat het afmelden per telefoon niet mogelijk was en dat we dit alleen per post konden doen. Dus hebben wij die zelfde dag nog een brief op de post gedaan (helaas niet aangetekend) waarin wij verklaarden geen zaken meer te willen doen met het bedrijf.

 

Maar tot onze verbazing ontvingen wij een week later een rekening van 400 euro! Het bedrijf melde ons dat zij geen brief ontvangen hadden en dat als we niet snel betaalden ze een deurwaarder zouden sturen.

 

Nu is onze vraag dus: Hoe lossen wij dit op?

 

Het bedrijf zegt in haar recht te staan en niet te willen onderhandelen aangezien zij geen opzegging ontvangen zeggen te hebben. Zelf vinden wij het vreemd dat wij een internetdienst per post moeten afzeggen en dat afzeggen per telefoon, fax of mail niet mogelijk is.

 

We zijn ten einde raad, wij hebben geen bewijs dat wij de brief verstuurd hebben, is er toch nog een mogelijkheid om hier onder uit te komen?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo,

Komt vanzelf. Je krijgt eerst incassobureau op je dak, vele malen, post, telefoontjes. Niet betalen dus. Ze zullen dan naar de rechter willen gaan en de plaats Rotterdam kiezen.

Neem contact op met het SAF (aquisitiefraude). Je betaalt er wel iets voor, maar ze kunnen je echt helpen. Heb het zover laten komen en de rechtbank in Rotterdam heeft de zaak doorverwezen naar een plaats hier bij mij in de buurt. Wordt vervolg. Wil je meer weten, neem dan maar even contact op.

M.vr.gr.

Louis

Link naar reactie
  • 0

Zo werken ze nu eenmaal. Heb precies hetzelfde meegemaakt. Alles wordt netjes in hun ogen geregeld, opgenomen, je mag het binnen een maand schriftelijk opzeggen, algemene voorwaarden worden niet toegestuurd en ga zo maar door. Rekening DUS NIET BETALEN, je krijgt een herinnering (2, 3x). Dan zullen ze gaan dreigen om het naar een incassobureau te doen. Ook deze niet betalen. Je zal mail, tel. etc. krijgen van dit incassobureau. Gewoon afwimpelen, hun terug intimideren. En neem contact op met het Steunpunt Aquisitie Fraude (SAF). Zij hebben mij ook geholpen. De rechtzaak die is aangespannen door deze firma is nu terugverwezen naar een rechtbank bij mij in de buurt. Als je nog vragen of andere dingen wilt weten kan je altijd even mailen of berichten.

Link naar reactie
  • 0

Ik maak nu nagenoeg hetzelfde mee.... arrogantie ten top.

 

14-11-2007 telefonische overeenkomst. Voicelog.

12-12-2007 opzegbrief verstuurd

14-12-2007 factuur ontvangen (ik denk goh zal elkaar gekruisd zijn)

20-12-2007 telefoon waarom ik wil opzeggen. omdat ik niets heb ontvangen en niet weet hoe ik mijn gejatte (copie van mijn site) advertentie kan aanpassen. Welwillend als ik ben geef ik aan wel te willen adverteren maar wel eerst een proef/cq maand langer. Kon niet was niet zomaar mogelijk.

 

Kreeg wel ineens op 21-12-2007 een bevestiging. Met aanmeldings datum 14-11-2007

 

Diverse herineringen later.

 

03-04-2008 Credifin incasso. Gebeld, erg arrogant en moet gewoon betalen

anders word ik gedagvaard. Niet op gereageerd. Word ik weer gebeld door Credifin. Ik zeg ik wil een bevestiging van mijn opdracht.

Krijg netjes voicelog en dergelijke opgestuurd. Niet op gereageerd.

13-04-2008 weer gebeld door credif*ck heeft u alles ontvangen. Ja dat heb ik.

blijf bij mijn standpunt, ik wil bewijs dat het te laat is ontvangen. Maar meneer u weet toch dat niemand de enveloppen bewaard met de stempel data erop. Jammer ik blijf bij mijn standpunt........... dan ga ik u dagvaarden. Prima doe wat u niet laten kunt...

 

En wat schets mijn verbazing... vandaag ontvang ik van Credifin een copie envelop met stempeldatum 18XII 07. :o

En een copie van mijn brief.

 

Wat ik niet begrijp is waarom zij niet op 20-12-2007 mij vertellen dat ik gewoonweg te laat ben!!!! En eigenlijk pech heb. Ze hielden me aan het lijntje met ik ga het overleggen, het is erg druk op het moment bla bla bla.

 

Herinneringen blijven sturen, bellen telkens zelfde verhaal.

 

Ik wil best naar de rechtbank maar hoe sterk sta ik.........

 

Ik vind dit geen nette manier van zaken doen. En alle telefonische verkoop

kaats ik af, toekomstige verkopers moeten maar langs komen of per brief iets regelen, telefonisch JA zeggen doe ik niet meer aan mee!!

 

Hebben jullie misschien een idee "how to handle this"

Link naar reactie
  • 0

De callcenterdames/heren weten erg weinig over wat ze proberen te verkopen namens dit bedrijf. Ik ben al jaren bewust van hun praktijken. Vandaag gebeld door iemand die een paar keer moest terugbellen omdat ze geen raad wist met mijn vragen zoals "waarom staan jullie zelf niet bovenaan in Google".

 

Als klapper de opmerking "wist jij dat Allebedrijveninnederland VERBANNEN is door Google en helemaal niet vindbaar is?"

 

En als tweede klapper "Wist jij eigenlijk wel dat Allebedrijveninnederland al maanden niet werkt"

 

;-)

 

En dan zegt die arme callcenter dame "Ik neem aan dat u geen jaarcontract wilt afsluiten?".

 

"Wat denk je zelf?"

Link naar reactie
  • 0

Proberen ze het nog steeds te verkopen dan? De site is inderdaad lang en breed verdwenen, dus dat lijkt me wel heel erg stug.

 

Overigens goed nieuws voor degenen die nog een betalingsgeschil hebben: Zonder site kun je ze nu ook wanprestatie verwijten, zelfs als de overeenkomst wel op een juiste manier tot stand is gekomen.

Link naar reactie
  • 0

De afgelopen maand zelfs twee keer gebeld. Ik weet uit ervaring dat ze het gesprek opnemen. Om te jennen heb ik ze het hele verhaal / aanbieding uitgebreid laten vertellen, vragen stellen, opnieuw het verhaal laten vertellen. Een dan op het allerlaatst zeggen "nee, ik heb toch geen interesse". Jammer dat ik hun verbaaste reaktie niet op tape heb opgemoen ;D

 

Maar inderdaad. Ze leveren nu wanprestaties voor alle betalende bedrijven

- hun site wordt verbannen door Google

- ze maken hun beloftes niet waar dat ze zelf hoog scoren

- je bedrijf is dus niet te vinden voor 400 euro per jaar

 

Het is nu wachten op verbanning van al hun dochter sites.

Link naar reactie
  • 0

dag

ik heb inmiddels een vervelende kwestie met allebrijvenin, vergelijkbaar met de eerdere berichten hier; ingegaan op aanbieding, opgezegd per post die zij beweren niet te hebben ontvangen, en nu stellen ze dat de opzegging aangetekend had moeten zijn verzonden, wat ik niet wist!

binnenkort incasso, en mijn vraag is nu; wat zijn de ervaringen qua bijstand van fraudemeldpunt, en in hoeverre men doorgaat tot kantonrechter (bedrag onder E400)

 

alvast veel dank voor de reacties,

annet

Link naar reactie
  • 0

Ik heb voor de gein mijn nummer naar een mobiel nummer gewijzijgd. En uiteraard krijgt hun call center een signaal dat dit een potentiele klant is. Dus ik ben al voor de 6e keer gebeld dit jaar voor een aanbieding. Dat ze dat nog niet doorhebben.

 

Ze werken dus met een 'voice log' systeem om contracten af te sluiten. Maar op mijn vraag of ik daarmee ook de proefperiode kon afsluiten werd gezegd dat voice log daarvoor niet ontwikkeld was want ze hebben mijn handtekening nodig.

 

Verder wilde ik de algemene voorwaarden zien vóódat ik iets afsluit. En dat wilde deze meneer dan ff door de telefoon vertellen. Dus ik heb aangegeven dat dat niet kan en dat ik zo geen zaken doe.

 

Verder wordt hun voice log naar een bedrijf te controle gestuurd. Mocht er volgens deze beller een fout in zitten dan krijgen ze 10.000 euro boete. Het bedrijf noemde hij eerst 'DTP', waarop ik meteen vroeg welk bedrijf dat precies was. Daarna moest hij toch navraag doen. Uiteindelijk heette dit bedrijf toch KOAG KAG. (wellicht dit bedrijf xxxxx). (door mod verwijderd - het keuringsinstituut heeft niks met advertentieacquisitie te maken)

 

Ik herhaal en bevestig wat allebedrijvenin mij telefonisch garandeerde bij een abonnement

 

- ik krijg een presentatiepagina met logo

- ze nemen mijn trefwoorden op

- mijn bedrijf wordt goed gevonden op deze trefwoorden

- mijn bedrijf scoort hoog in google

 

Op mijn vraag hoe ze mijn bedrijf hoog konden laten scoren in Google kreeg ik een niet-samenhangend-verhaal dat ik nu voor het gemaak niet opschrijf. Hij snapt er zelf n.l. niks van.

 

Maar toen ik hem confronteerde dat allebedrijvenin zelf niet eens te vinden was in Google, en hoe mijn bedrijf dan beter gevond kan op deze trefwoorden waren de argumenten

 

- er zijn nog geen bedrijven in uw branche die in zijn gegaan op ons aanbod

- u kunt de eerste zijn

- en dan zorgen wij ervoor dat uw bedrijf goed gevonden wordt

 

bla bla

 

Allebedrijveninnederland snapt kennelijk niet hoe zoekmachineoptimalisatie werkt. Wellicht zal ik in een volgende gesprek bij wijze van experiment deze garanties op laten nemen in het voice log systeem.

 

Daar ben ik wel voor in om het daarna tot een leuke rechtzaak te laten komen. ;)

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Verder wilde ik de algemene voorwaarden zien vóódat ik iets afsluit. En dat wilde deze meneer dan ff door de telefoon vertellen. Dus ik heb aangegeven dat dat niet kan en dat ik zo geen zaken doe.

 

De telefonist de volledige alv laten voordragen is anders wel weer briljant... toch weer een uur waarin ze niemand anders kunnen lastigvallen ;p

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

ook ik heb een geschil met allebedrijvenin.nl

Heb mij op de website aangemeld voor de gratis plaatsing, hier verder niets gezien dat dit voor een proefperiode van 1 maand was.

 

Krijg diezelfde week telefonisch contact met een medewerker die legde mij het verhaal uit dat het om een proefperiode ging van 1 maand en dat dit overging naar een contract van 1 jaar indien er in de proefperiode niet werd opgezegd.

 

Na ontvangst van het informatiepakket op 8-11-2008 met dagtekening 6-11-2008 en aanmeldingsdatum 5-11-2008 heb ik een brief opgesteld en met de mededeling dat ik na de proefperiode niet meer gebruik wilde maken van hun diensten,de brief verstuurd op 12-11-2008 omdat er op de website niets vermeld stond over een bedrag dat betaald moest worden en er duidelijk staat van meld u gratis aan.

 

Niets meer van gehoord tot de proefperiode voorbij was en ik op 6-12-2008 een rekening in de bus kreeg van 343,91euro.

Ik geprobeerd telefonsich contact te zoeken, kreeg geen gehoor (was op een zaterdag) hierop maar meteen een fax verstuurd met nogmaals een melding dat ik niet meer gebruik wilde makenb van hun diensten.

Krijg op 10-12-2008 een brief met de melding dat ik niet tijdig mijn contract heb beeindigd en dat ik vast zit aan een contract tot 4-12-2009, meteen telefonsich contact gezocht, na 6 keer het numemr in te hebben getoetst kreeg ik eindelijk een kiestoon en uiteindelijk iemand aan de telefoon die mij hier niets over kon zeggen en heeft mijn tel numemr genoteerd en zou worden terug gebeld.

 

Vandaag 11-12-2008 telefonisch contact gehad met een mederwerker die vermeld dat zij geen schriftelijke opzegging hebben ontvangen en dat de opzegging via de fax 1 dag te laat was.

 

Ik ben niet van plan om iets te betalen omdat er misleidend wordt vermeld dat de aanmelding gratis is.

 

is er iemand die weet of er hieronder uit te komen is en of allebedrijven.nl het recht hebben om dit bedrag in rekening te brengen, heb inmiddels het opgenomen telefoon gesprek opgevraagd.

 

Met Vriendelijke Groet,

 

Hans

Link naar reactie
  • 0

Ze moeten het vooral hebben van bangerikken die meteen betalen.

 

Zoals je in deze forum kunt lezen zegt allebedrijvenin standaard en altijd dat ze de opzegging niet hebben ontvangen.

 

Mijn advies (ik ben van nature totaal niet onder de indruk van dit soort praktijken van AlleBedrijvenIn).

 

- rekening vooral niet betalen

- je hebt je opgegeven voor de gratis aanmelding

- overbodig, maar je hebt je tijdig en schriftelijk afgemeld

- stuur alle post van dit bedrijf retour

- verder niet reageren op hun communicatie

- waarschuw al je relaties over de praktijken van dit bedrijf

 

 

Verder zul je 'bangmakende' brieven krijgen met dreiging over incasso e.d. Ze hebben, zoals ik je verhaal lees, geen poot om op te staan.

Link naar reactie
  • 0

Dat is best een probleem met telefonische verkopen... op zich kunnen ze in het gesprek wel iets zeggen over algemene voorwaarden, maar die kun je natuurlijk nooit echt inzien tijdens zon verkoopgesprek.

 

Als men vervolgens slechts de voicelog als 'bewijs' van de overeenkomst produceert, maken ze dan kans dat de in het gesprek genoemde alg vw van toepassing zijn?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 230 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.