• 0

Geschil met Allebedrijvenin... (AllebedrijveninNederland.nl)

Een dikke maand geleden hebben we een proefabonnement genomen op een dienst van een reclamebureau dat via internet opereert.

Dit hebben we via de telefoon gedaan, en het gesprek is opgenomen als bewijs van goedkeuring.

Duidelijk werd er bij verteld dat we binnen een maand moesten opzeggen anders zouden we er voor een heel jaar aan vast zitten. Aangezien wij ontevreden waren over de geleverde diensten in de eerste maand hebben wij contact met het bedrijf gezocht via de telefoon en duidelijk gemaakt dat wij het bij het proefabonnement wilde laten. Het bedrijf melde ons echter dat het afmelden per telefoon niet mogelijk was en dat we dit alleen per post konden doen. Dus hebben wij die zelfde dag nog een brief op de post gedaan (helaas niet aangetekend) waarin wij verklaarden geen zaken meer te willen doen met het bedrijf.

 

Maar tot onze verbazing ontvingen wij een week later een rekening van 400 euro! Het bedrijf melde ons dat zij geen brief ontvangen hadden en dat als we niet snel betaalden ze een deurwaarder zouden sturen.

 

Nu is onze vraag dus: Hoe lossen wij dit op?

 

Het bedrijf zegt in haar recht te staan en niet te willen onderhandelen aangezien zij geen opzegging ontvangen zeggen te hebben. Zelf vinden wij het vreemd dat wij een internetdienst per post moeten afzeggen en dat afzeggen per telefoon, fax of mail niet mogelijk is.

 

We zijn ten einde raad, wij hebben geen bewijs dat wij de brief verstuurd hebben, is er toch nog een mogelijkheid om hier onder uit te komen?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Allebedrijvenin B.V. werkt in strijd met Google Webmasterrichtlijnen

 

Voor de 7e keer gebeld dit jaar door ze. Behalve dat deze telefonische verkoper ook weinig weet over zoekmachines GARANDEERDE hij zelfs hetvolgende

 

"Ik garandeer u dat u op de trefwoorden die u opgeeft zeker op de eerste plaats komt"

 

na verder vragen en dit zelfs op laten nemen in de voice log (uiteraard afgebroken op het eind) garandeerde deze verkoper dat:

- binnen 3 dagen

- op de opgegeven trefwoorden

- ondanks dat allebedrijvenin niet vindbaar was op deze trefwoorden

- mijn vemelding bij allebedrijvenin

- IN DE TOP 10 van GOOGLE KOMT

 

Gelukkig heeft Google een meldsysteem voor dit soort verboden praktijken. Ze mogen en kunnen een top 10 positie NIET garanderen.

 

Allebedrijvenin B.V. / Cityselect

Peperstraat 57

2801RD Gouda

0182-548891

Link naar reactie
  • 0

Tja, wat dat garanderen betreft: wat heeft google daarmee te maken?

 

Als iemand een dienst aanbied met de propositie "gegarandeerd in de top 10 op keyword xyz, en anders je geld terug" denk ik niet dat goole daar ook maar iets aan zou kunnen doen. Dat zal ongetwijfeld neerkomen op vaak geld teruggeven, en dat lijkt me weer zoiets waar allebedrijvenin.nl niet zo best in is :D

Link naar reactie
  • 0

Tja, wat dat garanderen betreft: wat heeft google daarmee te maken?

 

Als iemand een dienst aanbied met de propositie "gegarandeerd in de top 10 op keyword xyz, en anders je geld terug" denk ik niet dat goole daar ook maar iets aan zou kunnen doen. Dat zal ongetwijfeld neerkomen op vaak geld teruggeven, en dat lijkt me weer zoiets waar allebedrijvenin.nl niet zo best in is :D

 

Allebedrijvenin... heeft een bepaalde positie in Google. Volgens de Google Webmaster richtlijnen mag je geen garanties geven aan je klanten m.b.t. de positie in de organische zoekresultaten. Als Google hier hoogte van krijgt wordt je website verbannen.

 

De 'moedersite' allebedrijveninnederland.nl was een jaar lang verbannen door Google. Nu gaan ze weer de mist in.

Link naar reactie
  • 0

Volgens de Google Webmaster richtlijnen mag je geen garanties geven aan je klanten m.b.t. de positie in de organische zoekresultaten. Als Google hier hoogte van krijgt wordt je website verbannen.

 

Helaas is dit meer theorie dan praktijk en vallen de sancties op onregelmatigheden door Google behoorlijk tegen. Ook de alertheid op misstanden laat zwaar te wensen over, je kan "overtredingen" dan wel melden bij Google maar in de praktijk merk je dat er weinig tot nagenoeg niets gebeurt met deze meldingen. De soep wordt niet zo heet gegeten als opgediend dus.

Er zijn nog voldoende cowboys op de markt die de garantie durven af te geven.

En ook nog voldoende bedrijven die richting deze uitingen gaan, recentelijk was er nog een actie van de stichting MKB en Internet waar in samenwerking met TrafficVision.nl op een "no cure, no pay" basis een toptien positie werd aangeboden. Kosten € 49,95 ex. btw.

Link naar reactie
  • 0

Mij hebben ze ook benaderd en ik ben in de proefperiode getrapt.

 

Mij vertelden ze, dat ze na een maand contact op zouden nemen en als ik niet tevreden zou zijn er geen factuur zou komen.

Ik heb voor de zekerheid een opzegging per post gestuurd, maar nooit iets van vernomen

 

Contact is hierna nooit geweest, maar wel facturen!

 

 

 

Groeten Chris

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wow....LOL ze zijn dus nog steeds actief! TIP: gewoon NIET betalen! Al vanaf december 2006 heb ik niet betaalt en toch publiceren ze mijn gegevens nog steeds op hun website! Dus is het in mijn geval gratis! Want inmiddels ben ik met een andere onderneming gestart. En heb heel droog mijn gegevens een paar maanden geleden kunnen wijzigen. Dit onderwerp komt trouwens van mij af want voorheen was ik DQ.

 

Een brede armzwaai... ;)

 

Gerben

Waar U zoekt, gaan wij verder.

Link naar reactie
  • 0

Allebedrijvenin... zeer agressief!! Ik heb na het aanvinken van hun banner [GRATIS basisvermelding] een telefoontje gekregen om de gegevens te verifieren. Uitdrukkelijk heb ik in het begin van het gesprek gezegd dat wanneer er van mij uit enige actie nodig was om kosten te voorkomen of een verplichting ongedaan te maken ik geen interesse had. Nee hoor mevrouw, wij willen zo veel mogelijk vermeldingen zodat de site meer waard wordt. Blabla... we starten nu een band voor de administratie... blabla "u kunt te aleen tijde opzegg.." HO!! Ik wilde terug komen op mijn eerdere voorbehoud... of ik hem even wilde laten uitpraten en nadien kon ik nog aanvullen. STOMSTOMSTOM. Nu heb ik een nota van 343 Euro en de bandopname na veel vragen gekregen... natuurlijk valt mijn uitdrukkelijke voorbehoud buiten de opname en ook mijn onderbreking is weggevallen!!! Pure fraude. Ik overweeg onder protest te betalen zodat de kosten niet oplopen en ga zelf wel naar de rechter (kantongerecht kan zonder advocaat) en probeer m'n geld dan terug te krijgen....

Ondernemers, u bent gewaarschuwd voor deze club van oplichters.

Alle gedupeerden:

MAAK MELDING VIA www.fraudemeldpunt.nl

 

 

Link naar reactie
  • 0

NIET BETALEN !!! NIET BETALEN !!!

 

Stuur me maar een PM, vertel ik je uit ervaring wat je moet doen !

 

Zag gisteren toevallig dat er nog steeds een ad van mij rondzwierf op gemeentegids.nl.....

 

Zaak speelt al 5 jaar, nooit betaald, en al 2 jaar niets meer vernomen. Ook zo'n bandopname (opgenomen en geplakt ) in mijn bezit ....

Link naar reactie
  • 0

Pure fraude. Ik overweeg onder protest te betalen zodat de kosten niet oplopen en ga zelf wel naar de rechter (kantongerecht kan zonder advocaat) en probeer m'n geld dan terug te krijgen....

 

Dat klinkt niet als een handige aanpak... als je je geld een keer hebt afgegeven is terugkrijgen lastig!

 

Als ze voet bij stuk houden dan moeten ze jou uiteindlijk toch voor diezelfde kantonrechter laten verschijnen - het initiatief bij hen laten liggen lijkt me dan net zo handig.

Link naar reactie
  • 0

Pure fraude. Ik overweeg onder protest te betalen zodat de kosten niet oplopen en ga zelf wel naar de rechter (kantongerecht kan zonder advocaat) en probeer m'n geld dan terug te krijgen....

 

Dat klinkt niet als een handige aanpak... als je je geld een keer hebt afgegeven is terugkrijgen lastig!

 

Als ze voet bij stuk houden dan moeten ze jou uiteindlijk toch voor diezelfde kantonrechter laten verschijnen - het initiatief bij hen laten liggen lijkt me dan net zo handig.

 

Juist ! Zeker nu zelf de bal in handen houden ! Wanneer je eenmaal beaald hebt, lijk je akkoord te gaan met de factuur. Anders zou je toch niet betaald hebben ???

Link naar reactie
  • 0

Dank voor de reacties. Ik kreeg deze tip van mijn advocaat en lijkt me het vermelden waard:

 

Als je onder protest betaalt en verwijst naar Boek 6 art 203 BW dan is het een zogenaamde onverschuldigde betaling. Dan ligt er een wettelijke plicht bij de tegenpartij om terug te betalen en zijn de kosten voor HUN.

 

Natuurlijk ben ik het geld eerst kwijt maar dan vervalt aan hun kant ieder recht om verdere kosten op te voeren. Ik kan wel direct aanspraak maken op wettelijke rente en (buitengerechtelijke) kosten. Oftewel, kan ik hun een beetje pesten, lijkt me wel leuk om de rollen eens om te draaien!!!

 

Jullie hebben natuurlijk wel gelijk dat het makkelijker is geld vast te houden dan terug te krijgen... maar dit is wel een optie.

Als ik meer aanwijzingen krijg dat ze hun zaak toch niet doorzetten dan is niet betalen toch slimmer. Zetten ze wel door dan loop ik een risico dat ik de hoofdsom (343,- euro) EN alle bijkomende kosten moet gaan betalen.

 

Wikken en wegen dus.... En vooral nooit meer in dit soort oplichterspraktijken trappen! Ik houd jullie op de hoogte.

Link naar reactie
  • 0

Zou er zoveel bijkomen denk je? 75 euro incassokosten, 90 euro griffierecht een beetje rente, maar verder?

 

Uiteraard zonde van het geld, maar je kunt je afvragen wat er te winnen is. Bij eerst betalen en daarna terughalen zit je feitelijk aan dezelfde kosten, alleen is het dan jouw probleem ipv dat van hun.

 

En of ze hun zaak nou werkelijk doorzetten: ik geloof dat er hier iemand schreef te zijn gedagvaard, maar heb nooit meer vernomen hoe dat nou afgelopen is.

Link naar reactie
  • 0

Tja, ik heb toch wel eens meegemaakt dat een nota van 400 gulden uiteindelijk resulteerde in een vonnis van 800 Euro... Dus 4x zo veel door allerlei kosten en daar heb ik geen trek in.

 

En of ze hun zaak nou werkelijk doorzetten: ik geloof dat er hier iemand schreef te zijn gedagvaard, maar heb nooit meer vernomen hoe dat nou afgelopen is.

 

We zijn zeer benieuwd!!

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben ook een zeer nare en dure ervaring met deze partij

 

Het is begonnen in 2007, ook telefonisch benaderd, bandje etc etc (bekende verhaal)

 

Binnen de 30 dagen zeggen wij netjes op per email, dit was op de 27ste dag.

Vrijwel direct krijgen wij een email terug dat we schriftelijk moeten opzeggen etc etc..

 

Ok jullie feestje, Dit ook bevestigd per email dat ze brief krijgen en dezelfde dag verzonden.

 

14 dagen later, een rekening van een kleine 400 euro. Huh ???

De telefoon: ja meneer wij hebben niet tijdig uw opzegging binnen..

 

Ja doei.. ik heb bevestiging per email en alles. Zelfs een reactie erop.

 

Was niet voldoende, we moesten en zouden betalen.

 

ja hoor, het herinneringen traject in, enkele malen schriftelijk verweer gevoerd.

en onze vermelding van de website is weggehaald (leverde toch niets op)

 

Nog wat later,, MR Credifin in de brieven bus. onze client(e) Allebedrijvenin BV vorder blablablabl

 

Bij hun ook nog een verweer gevoerd maar nee hoor.. Ze gingen door tot aan de rechter

En dat hebben ze gedaan! Ondanks ons verweer en email ter inzage dat we duidelijk waren voor de 30 dagen omwaren dat we niet verder wilde met de diensten werden we netjes tot betaling veroordeeld!

 

Zo koppig dat ik ben alsnog niet betaald direct maar toen kwam MR Yard (in opdracht van Credifin) de boel stalken met brieven..

 

Ze hebben zelfs een klant van ons aangeschreven of deze nog betalingen aan ons moest verrichten!

Uiteindelijk hebben we 1100 euro betaald voor dit geintje om er vanaf te zijn.

We konden vanwege het "lage" bedrag niet gerechtelijk in verweer helaas.

 

Dus nee een rechter is niet even goed gezind, Ja inderdaad de band opnames zijn niet compleet.

En nee hun administratie klopt niet.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Nou, ik persoonlijk ben er nog niet klaar mee.

 

Ik heb nu alles betaald inclusief een 600 euro kosten aan briefjes en ebzoekjes van Yard

(ja ik weet het, ben soms te principieel)

 

Ik ga hiermee wel door maar dan langs andere weg, Er zijn ook voldoende steken gevallen langs de kant van allebedrijvenin BV welke ik heel graag ga bundelen en aan het licht brengen :)

 

Of het echt iets uithaalt, Kweet het niet.. Ben realistisch genoeg om in te zien dat zeeeeeer moeilijk zal worden. Echter geeft het me persoonlijk wat meer 'rust' in het feit dat ik alsnog betaald heb..

Link naar reactie
  • 0

Bij hun ook nog een verweer gevoerd maar nee hoor.. Ze gingen door tot aan de rechter

En dat hebben ze gedaan! Ondanks ons verweer en email ter inzage dat we duidelijk waren voor de 30 dagen omwaren dat we niet verder wilde met de diensten werden we netjes tot betaling veroordeeld!

 

Zo koppig dat ik ben alsnog niet betaald direct maar toen kwam MR Yard (in opdracht van Credifin) de boel stalken met brieven..

 

Dat is zeker grondig balen! Toch lijkt het me wel een geval van your mileage may vary, de rechter had wellicht ook in je voordeel kunnen beslissen.

 

Wat was eigenlijk de redenatie van de rechter om je e-mail en dergelijke als bewijs van op tijd opzeggen te verwerpen? Geloofde hij niet dat de e-mail daadwerkelijk verstuurd of ontvangen was, of was de reden dat een e-mail onvoldoende was om op te zeggen en je bijv aangetekend had moeten schrijven?

 

Uiteraard is eigenwijs niet betalen als het vonnis er ligt niet zo'n handige zet, dan weet je feitelijk gewoon dat je het bokje gaat zijn en de kosten zullen oplopen.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb net de eerste aanmaning via de mail gekregen van hun incassobureau. Ze zeggen dat ze er eerder één hebben gestuurd, wel toevallig dat ik het niet ontvangen heb. Nu dreigen ze al met de rechter, zie hier onder.

 

Heeft er iemand tips, wat ik doen kan? Want ik lees dat er al een rechtzaak gewonnen is door ze.

 

---------------------------------------

 

Naar aanleiding van uw emailbericht doen we u dit bericht toekomen.

 

De eerdere ingebrekestelling is vorige week 24 maart jl. via reguliere post richting u verzonden.

 

Onlangs onze eerdere ingebrekestelling hebben wij nog geen betaling ontvangen. Inmiddels heeft cliente opdracht gegeven rechtsmaatregelen te nemen.

 

Te voldoen € 467,04

 

Om dit te voorkomen, sommeren wij u binnen 3 dagen na heden te hebben zorggedragen voor betaling (enzovoort). Bij ingebreke blijven, zien wij ons genoodzaakt terstond de nodige rechtsmaatregelen tegen u te nemen, met alle daaraan verbonden kosten en narigheden.

 

In afwachting, onder reserve van alle rechten.

 

Hoogachtend,

 

Incassobureau

Link naar reactie
  • 0

Waar heb je gelezen dat ze een rechtzaak hebben gewonnen?

Ik ben geen jurist maar ik zou ze per aangetekende laten weten dat je hebt opgezegd en niet voornemens bent de vordering te voldoen en dat je de werkwijze van hun cliënt misleidend vindt.

Hoe heb je eerder gereageerd op hun facturen trouwens?

 

Kijk ook even naar Voorwerk II.

 

 

In Voorwerk II is het volgende overzicht opgenomen:

 

Bij een hoofdsom van 250 euro, wordt maximaal 37,- (44,03 inclusief BTW) aan incassokosten toegewezen.

Bij een hoofdsom van 500 euro, wordt maximaal 75,- (89,25 inclusief BTW) aan incassokosten toegewezen.

Bij een hoofdsom van 1250 euro, wordt maximaal 150,- (178,50 inclusief BTW) aan incassokosten toegewezen.

Bij een hoofdsom van 2500 euro, wordt maximaal 300,- (357,03 inclusief BTW) aan incassokosten toegewezen.

http://www.trosradar.nl/index.php?id=uitzending&itemUid=1164

 

Dus niet alleen is de vordering onterecht, ook de hoogte van de verhoging is te veel, toch? ;-)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie.

 

Hieronder lees je het verhaal dat ik op dit forum heb gevonden (pagina 7)

 

Wij hebben ook een zeer nare en dure ervaring met deze partij

 

Het is begonnen in 2007, ook telefonisch benaderd, bandje etc etc (bekende verhaal)

 

Binnen de 30 dagen zeggen wij netjes op per email, dit was op de 27ste dag.

Vrijwel direct krijgen wij een email terug dat we schriftelijk moeten opzeggen etc etc..

 

Ok jullie feestje, Dit ook bevestigd per email dat ze brief krijgen en dezelfde dag verzonden.

 

14 dagen later, een rekening van een kleine 400 euro. Huh

De telefoon: ja meneer wij hebben niet tijdig uw opzegging binnen..

 

Ja doei.. ik heb bevestiging per email en alles. Zelfs een reactie erop.

 

Was niet voldoende, we moesten en zouden betalen.

 

ja hoor, het herinneringen traject in, enkele malen schriftelijk verweer gevoerd.

en onze vermelding van de website is weggehaald (leverde toch niets op)

 

Nog wat later incacco in de brieven bus. onze client(e) Allebedrijvenin BV vorder blablablabl

 

Bij hun ook nog een verweer gevoerd maar nee hoor.. Ze gingen door tot aan de rechter

En dat hebben ze gedaan! Ondanks ons verweer en email ter inzage dat we duidelijk waren voor de 30 dagen omwaren dat we niet verder wilde met de diensten werden we netjes tot betaling veroordeeld!

Zo koppig dat ik ben alsnog niet betaald direct maar toen kwam MR Yard (in opdracht van Credifin) de boel stalken met brieven..

 

Ze hebben zelfs een klant van ons aangeschreven of deze nog betalingen aan ons moest verrichten!

Uiteindelijk hebben we 1100 euro betaald voor dit geintje om er vanaf te zijn.

We konden vanwege het "lage" bedrag niet gerechtelijk in verweer helaas.

 

Dus nee een rechter is niet even goed gezind, Ja inderdaad de band opnames zijn niet compleet.

En nee hun administratie klopt niet.

 

Link naar reactie
  • 0

Hieronder lees je het verhaal dat ik op dit forum heb gevonden (pagina 7)

 

Heel verhaal, maar het komt erop neer dat de leverancier wel het aangaan van de overeenkomst kan aantonen, maar de klant niet het opzeggen ervan.

 

Altijd aantoonbaar schriftelijk opzeggen, bij dit soort partijen per aangetekende én per gewone post, zodat de ontvangst juridisch gezien wordt aangenomen. Verzendbewijs en fotokopie bewaren, dan kun je het rustig voor de rechter laten komen en krijg je gelijk.

Link naar reactie
  • 0

Ook wij zijn onlangs opgelicht door allebedrijvenindenhaag.nl

 

Zowel via de telefoon als schriftelijk als via de E-mail opgezegd.

 

Ze belde mij dat de E-mail niet voldoende was en dat er een brief moest worden gestuurd, dit hebben wij gedaan en uiteraard vonden zij dat ze hem niet binnen hebben gekregen.

 

Ik heb nooit de voorwaarden gekregen en daar gooi ik het op. Zij beweren namelijk dat daarin staat dat het niet via de E-mail mag worden opgezegd. Volgens DAS is een E-mail ook schriftelijk, dus zou het wel moeten kunnen.

Ben benieuwd hoe mijn DAS rechtbijstand hiermee omgaat, vooralsnog ben ik niet van plan een cent te betalen aan deze

Link naar reactie
  • 0

Net benaderd door het incasso bureau en ze zeggen dat ik helemaal nat ga, omdat ik gegevens van hun hier op het forum heb geplaatst. Hiervoor gaan ze me ook nog aanpakken zeggen ze.

 

Het telefoon gesprek was zeer, zeer, zeer irritand, door de dreigende toon.

 

Nu snap ik waarom allebedrijveninnederland, in zee gaan met zo'n incasso bureau.

Ze denken het zelfde en uiten zich hetzelfde. GREIGEND, NEERBUIGEND etc..

 

Ik wacht maar weer af wat er gaat gebeuren.

Ik hoop dat allebebedrijvenin.... (alle variaties daarop) nat gaat!!!!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 147 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.