• 0

Geschil met Allebedrijvenin... (AllebedrijveninNederland.nl)

Een dikke maand geleden hebben we een proefabonnement genomen op een dienst van een reclamebureau dat via internet opereert.

Dit hebben we via de telefoon gedaan, en het gesprek is opgenomen als bewijs van goedkeuring.

Duidelijk werd er bij verteld dat we binnen een maand moesten opzeggen anders zouden we er voor een heel jaar aan vast zitten. Aangezien wij ontevreden waren over de geleverde diensten in de eerste maand hebben wij contact met het bedrijf gezocht via de telefoon en duidelijk gemaakt dat wij het bij het proefabonnement wilde laten. Het bedrijf melde ons echter dat het afmelden per telefoon niet mogelijk was en dat we dit alleen per post konden doen. Dus hebben wij die zelfde dag nog een brief op de post gedaan (helaas niet aangetekend) waarin wij verklaarden geen zaken meer te willen doen met het bedrijf.

 

Maar tot onze verbazing ontvingen wij een week later een rekening van 400 euro! Het bedrijf melde ons dat zij geen brief ontvangen hadden en dat als we niet snel betaalden ze een deurwaarder zouden sturen.

 

Nu is onze vraag dus: Hoe lossen wij dit op?

 

Het bedrijf zegt in haar recht te staan en niet te willen onderhandelen aangezien zij geen opzegging ontvangen zeggen te hebben. Zelf vinden wij het vreemd dat wij een internetdienst per post moeten afzeggen en dat afzeggen per telefoon, fax of mail niet mogelijk is.

 

We zijn ten einde raad, wij hebben geen bewijs dat wij de brief verstuurd hebben, is er toch nog een mogelijkheid om hier onder uit te komen?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Voor iedereen die deze kwestie nog volgt: de betreffende domeinnaam wordt momenteel te koop aangeboden via CataWiki en zal binnenkort een nieuwe eigenaar hebben die verder niets met deze kwestie te maken heeft. Ik heb zelf 1 euro geboden voor het domein maar als iemand anders meer biedt binnen 8 dagen vanaf nu dan zal iemand anders het domein bezitten.

Als ik het domein weet te bemachtigen dan is dat alleen maar als een showcase voor mijn vaardigheden als web developer. Er komt dan een simpele site op en mogelijk wordt het een soort bedrijvengids, maar dat ga ik pas bepalen als ik het domein eenmaal heb. (Als ik het weet te krijgen.)

Ik sta open voor suggesties van alle betrokkenen hier over hoe dit domein dan verder moet gaan en met jullie toestemming wil ik ook deze verhalen over de voorgaande eigenaar en zijn oplichtings-praktijken vermelden.

Over 8 dagen weet ik of ik het domein over kan nemen of niet. Tot die tijd dus even afwachten...

 

Vreemd, ik kom met www.AllebedrijveninNederland.nl op http://Allebedrijvenin.nl uit?

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

domeinnaam die verkocht wordt is allebedrijvennederland.nl, niet allebedrijvenINnederland.nl

Heb het regelrecht uit de titel gekopieerd, kijk maar: (AllebedrijveninNederland.nl)

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Voor iedereen die deze kwestie nog volgt: de betreffende domeinnaam wordt momenteel te koop aangeboden via CataWiki en zal binnenkort een nieuwe eigenaar hebben die verder niets met deze kwestie te maken heeft. Ik heb zelf 1 euro geboden voor het domein maar als iemand anders meer biedt binnen 8 dagen vanaf nu dan zal iemand anders het domein bezitten.

Als ik het domein weet te bemachtigen dan is dat alleen maar als een showcase voor mijn vaardigheden als web developer. Er komt dan een simpele site op en mogelijk wordt het een soort bedrijvengids, maar dat ga ik pas bepalen als ik het domein eenmaal heb. (Als ik het weet te krijgen.)

 

 

Ik sta open voor suggesties van alle betrokkenen hier over hoe dit domein dan verder moet gaan en met jullie toestemming wil ik ook deze verhalen over de voorgaande eigenaar en zijn oplichtings-praktijken vermelden.

Over 8 dagen weet ik of ik het domein over kan nemen of niet. Tot die tijd dus even afwachten...

 

Als je hem krijgt zou ik vooral dat laatste doen, de naam zelf is te besmet om voor een bedrijfsgids te gebruiken. Zeker omdat het zo op elkaar lijkt denk ik dat je waarschijnlijk al snel mensen krijgt die het googelen icm 'oplichting' oid en dan resultaten krijgen (google denkt dat je iets verkeerd gespeld hebt oid).

 

Maar goed, abin leest mee, dus die zullen vast wel meer dan een euro over hebben voor iets dat er zo erg op lijkt ;)

Link naar reactie
  • 0

Ik sta open voor suggesties van alle betrokkenen hier over hoe dit domein dan verder moet gaan en met jullie toestemming wil ik ook deze verhalen over de voorgaande eigenaar en zijn oplichtings-praktijken vermelden.

 

Ik zou vooral uitkijken met oplichters oplichters te noemen. "Het opzettelijk aantasten van iemands eer of goede naam door verspreiding van een bepaald feit is een misdrijf: smaad."

 

Verderop in het gelinkte artikel: "Een verdediging tegen smaad is dat het verweten feit waar is en dat het in het algemeen belang was om dit feit te verspreiden." Je zou kunnen zeggen dat in jouw geval het algemeen belang is dat geïnteresseerden weten dat jij niet die andere allebedrijven bent, maar het blijft een gok.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

"Het opzettelijk aantasten van iemands eer of goede naam door verspreiding van een bepaald feit is een misdrijf: smaad."

Moet je wel correct citeren.*

 

Wanneer iemands eer of goede naam wordt aangetast, kan sprake zijn van belediging, smaad of laster. Ook als de bewering feitelijk juist is. Er moet een redelijk belang zijn bij de bewering.
En dan hebben we ook nog Proximedia versus TROS, ook op IusMentis.

 

Tros Radar hoeft op haar forum de discussies over een controversiële websitebouwer niet op te schonen. Hoewel daarbij zware woorden vielen (“oplichter”, “boevenbende” of “bandieten”), was het uit de context duidelijk dat mensen daar stoom afblazen. En gezien de achtergrond van het bedrijf zijn de uitlatingen niet onrechtmatig. Dat vonniste de Amsterdamse kortgedingrechter vorige week.
Desondanks: niet te veel strooien met krachttermen. ;)

 

 

 

* Oeps, ik zie jouw citaat een stukje verderop inderdaad opduiken. Toch wel erg stellig.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
* Oeps, ik zie jouw citaat een stukje verderop inderdaad opduiken. Toch wel erg stellig.

 

Nee, want A) mijn citaat een piepklein stukje verderop en B) ik heb wat rechterlijke uitspraken over smaad zitten lezen en die heb je toch wel heel snel aan je broek hangen.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

 

Waarom is een negatieve review dan geen smaad?

 

Er vindt blijkbaar toch een afweging plaats tussen 'het opzettelijk aantasten van iemands eer of goede naam' en andere belangen, waarbij de context van de beschuldiging een rol speelt.

 

Hoe dan ook: bij de bespreking van diensten zoals in dit topic wordt mensen aangeraden om verslag te doen van opeenvolgende gebeurtenissen en gedane beloftes, en niet te blijven hangen in negatieve kwalificaties.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik zou vooral uitkijken met oplichters oplichters te noemen.

Doe dat dan ook niet... ::)

Weet ik, maar ik weet wel hoe ik dit het beste kan omschrijven. Ik denk meer aan een verwijzing naar de controverse achter deze domeinnaam. Dat kan dus door op mijn site dan ruimte over te laten voor reacties van diverse gedupeerden. Ik denk hierbij aan een Disqus-discussielijst vergelijkbaar met deze forum-post. Kunnen mensen daar dus ook stoom afblazen. :P

Overigens betreft het allebedrijvennederland.nl en niet AllebedrijvenINnederland.nl / allebedrijvenin.nl, zoals iemand al correct aangaf. Klein verschil dus. :D

En zoals gezegd, ik ga mijn webvaardigheden verder ontwikkelen en niet iets bedrijfsmatig met de site doen.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk meer aan een verwijzing naar de controverse achter deze domeinnaam. Dat kan dus door op mijn site dan ruimte over te laten voor reacties van diverse gedupeerden. Ik denk hierbij aan een Disqus-discussielijst vergelijkbaar met deze forum-post. Kunnen mensen daar dus ook stoom afblazen.

Bezin voordat je begin. Je bewijst de zaak geen dienst door een andere website op te zetten naast de bestaande waar klanten hun mening geven, zeker niet als die site na een paar jaar weer verdwijnt omdat je mogelijk andere interesses krijgt. Verwijs dan liever door naar reeds bestaande fora en review-sites.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

... niet iets bedrijfsmatig met de site doen ...

Dan is alles er hier op dit ondernemersforum ook wel over gezegd, toch? ;)

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Probleem is dat het lastig wordt om wel iets bedrijfsmatig met het domein te doen, aangezien er dan naamsverwarring kan ontstaan met de andere domeinnamen. Ik mag niet exact hetzelfde doen als wat AllebedrijveninNederland.nl doet. Ik moet duidelijk maken dat ik niet het andere domein ben.

Ik wil wel iets bedrijfsmatiger bezig gaan maar moet dan wel een goed concept hebben dat afwijkt van wat de andere site doet. Maar ik ga pas echt ideeen uitwerken als ik het domein in handen krijg. Zoniet, dan heb ik nog wel enkele andere domeinen waar ik mee ga experimenteren en kijken of ik er iets moois van kan maken.

Link naar reactie
  • -1

Ik kreeg afgelopen week een mailtje van TwaBla hoe het bij mij afgelopen was.

Het is inmiddels ongeveer een jaar geleden dat ik de laatste dreigmail van Credifin heb gehad. Dat was het punt dat mijn zaak zou worden overgedaan aan de deurwaarder. Er was voor ongeveer 350 euro een brief opgetekend meen ik me te herinneren.

 

Ik heb Credifin toe nogmaals gemeld dat ze ABIN beter konden adviseren om de achtervolging te staken omdat ik van mening was dat hun zaak voor de rechter absoluut geen stand zou houden. Blijkbaar hebben ze dat gedaan, want de brief (die al klaar zou moeten liggen bij de deurwaarder) heeft mijn voordeur nooit gehaald.

 

Dus mijn verhaal in het kort:

- factuur op de deurmat

- na navragen blijkt brief met opzegging "kwijtgeraakt". Dan had ik maar aangetekend moeten versturen

-voicelog thuis gekregen. Daarin meld ik duidelijk dat ik alleen akkoord ga met alles wanneer opzeggen even makkelijk is als het lid worden per telefoon.

-de communicatie van de kant van ABIN is er bijna niet gweest (geen reacties op mails e.d., mij verwijten dat ik eenmalig mijn telefoon niet opneem)

- pas toen er door "hogerhand" was besloten mijn dossier door te geven aan Credifin ontstond er wel een soort van communicatie tussen mij en Credifin. Hierbij was het duidelijk dat Credifin wel telkens bij ABIN aanklopte voor info.

 

Ik heb steeds volgehouden dat ik ABIN geen geld verschuldigd was. Hierbij heb ik ook steeds sterke argumenten kunnen gebruiken omdat ABIN vanaf het moment van acquisitie tot net voor deurwaarder steken heeft laten vallen.

 

Uiteindelijk heeft Credifin dus blijkbaar een advies aan ABIN afgegeven om verdere stappen niet te ondernemen. Tenminste, da's mijn conclusie. Het is simpelweg stil geworden van hun kant.

 

Ik heb niet eens een bloemetje gehad voor alle moeite en tijd die ik er in heb moeten steken om niet te betalen wat ik toch al niet wilde hebben,....

 

Mocht er nog iemand input nodig hebben.. laat het ff weten

 

 

 

 

 

 

Beste Rollufje,

 

Zou u mij uw contactgegevens kunnen e-mailen? Ik zorg dan dat er spoedig telefonisch contact met u opgenomen wordt om het bovenstaande te bespreken.

 

Bij voorbaat dank.

 

Met vriendelijke groet,

Sven Wiggers

sven.wiggers@allebedrijvenin.nl

 

Link naar reactie
  • -2

Beste mensen,

 

Ik heb juist goede ervaringen met Allebedrijvenin... Ik vraag namelijk meestal aan onze klanten op wat voor een manier ze bij ons terecht zijn gekomen en heb al meerdere malen gehoord via Allebedrijvenin. Ook zijn onze websitebezoekers vele malen hoger geworden. Wij hebben een presentatiepagina op de site www.allebedrijveninutrecht.nl. Omdat de producten die op onze presentatiepagina staan seizoensgebonden zijn wijzigen wij deze meerdere malen per jaar. Deze wijzigingen worden altijd kosteloos, snel en keurig aangepast. Zelfs als we kleine wijzigingen hebben, worden wij altijd vriendelijk geholpen.

 

Succes!

Link naar reactie
  • -4

Hallo Allemaal !

 

Ik heb met veel interesse al deze berichten gelezen over allebedrijvenin. En een beetje relativering is toch wel op zijn plaats vindt ik. Momenteel krijgen we op onze website bezoekers die via allebedrijvenin door klikken. Zeker als je moeite hebt je website hoog in Google te krijgen is dit een uitkomst.

 

Opzeggen indien het tegenvalt (en dat kan natuurlijk altijd) moet je dan wel binnen de 30 dagen doen en ..... aangetekend is altijd een goed idee (niet alleen bij allebedrijvenin). Maar zo'n 400 Euro is een hoop geld en ik kan voorstellen dat je je wilt bedenken indien die rekening op je mat ligt (na die 30 dagen). Maar antidateren van je opzegging blijkt dan ineens moeilijk. En terecht ! Dat zouden jullie als ondernemer ook niet pikken.

 

Ikzelf vindt het best handig om op deze manier extra bezoeken op mijn website te krijgen. Maar er zal altijd wel een klein aantal ontevreden klanten blijven. Helaas is internet een medium waarop je heel snel je mening over een bedrijf kan geven. Ik hou dan ook mijn hart vast wat mensen over mijn bedrijf zullen schrijven indien men een iets te hoge (niet realistische) verwachting heeft.

 

Groetjes,

 

Patrick

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.