• 0

Geschil met Allebedrijvenin... (AllebedrijveninNederland.nl)

Een dikke maand geleden hebben we een proefabonnement genomen op een dienst van een reclamebureau dat via internet opereert.

Dit hebben we via de telefoon gedaan, en het gesprek is opgenomen als bewijs van goedkeuring.

Duidelijk werd er bij verteld dat we binnen een maand moesten opzeggen anders zouden we er voor een heel jaar aan vast zitten. Aangezien wij ontevreden waren over de geleverde diensten in de eerste maand hebben wij contact met het bedrijf gezocht via de telefoon en duidelijk gemaakt dat wij het bij het proefabonnement wilde laten. Het bedrijf melde ons echter dat het afmelden per telefoon niet mogelijk was en dat we dit alleen per post konden doen. Dus hebben wij die zelfde dag nog een brief op de post gedaan (helaas niet aangetekend) waarin wij verklaarden geen zaken meer te willen doen met het bedrijf.

 

Maar tot onze verbazing ontvingen wij een week later een rekening van 400 euro! Het bedrijf melde ons dat zij geen brief ontvangen hadden en dat als we niet snel betaalden ze een deurwaarder zouden sturen.

 

Nu is onze vraag dus: Hoe lossen wij dit op?

 

Het bedrijf zegt in haar recht te staan en niet te willen onderhandelen aangezien zij geen opzegging ontvangen zeggen te hebben. Zelf vinden wij het vreemd dat wij een internetdienst per post moeten afzeggen en dat afzeggen per telefoon, fax of mail niet mogelijk is.

 

We zijn ten einde raad, wij hebben geen bewijs dat wij de brief verstuurd hebben, is er toch nog een mogelijkheid om hier onder uit te komen?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Tijdens het telefoongesprek ben ik, XXXXXX, akkoord gegaan met een proefperiode van 30 dagen en is duidelijk aangegeven niet geïnteresseerd te zijn in voortzetting van enige advertentievormen op Allebedrijvenin waaraan enige kosten zijn verbonden.

 

wel ingaan op de gratis aanbieding maar gelijk al aangeven dat je er verder geen cent voor over hebt. :P

 

Had je dan niet beter gelijk nee kunnen zeggen? had je een hoop sores gescheeld. ;D

 

Vandaag werd ik zelf weer gebeld door een of ander internet marketing bureau. Direct gezegd dat ik niet in ga op telefonische aanbiedingen en vervolgens de beste man een fijne dag gewenst en opgehangen. Misschien een beetje bot maar wel effectief. voorkomt ook een hoop gezeur achteraf.

 

Ben me bewust dat de goede onder de kwade moet lijden maar dat is onvermijdelijk doordat je vaak niet weet wat er achter zit.

 

Ja dat is inderdaad een koe in zijn **** kijken, maar aldoende leert men.

Eigenlijk is dat zo gekomen omdat, naar mijn mening dan, op het eerste gezicht, Allebedrijvenin wel een zeer proffesionele en mooi uitziende website heeft en hier heb ik me, heel dom ja, door laten verleiden en was ik toch benieuwd naar de "super veel extra klanten" die hun site dagelijks bezoekt, achteraf heel erg dom natuurlijk.

 

Maar inderdaad de volgende keer ook maar bot doen, misschien niet leuk, maar wel ter zelfbescherming.

 

Link naar reactie
  • 0
Maar inderdaad de volgende keer ook maar bot doen, misschien niet leuk, maar wel ter zelfbescherming.

Voel je niet bezwaard!

 

De reden dat ze het telefonisch doen is omdat je je dan in zekere mate gedwongen voelt een beslissing te nemen, en omdat je geen tijd hebt gehad het even rustig te overdenken kun je dan minder gemakkelijk tegenargumenten opvoeren. Bovendien hebben de mensen een natuurlijke neiging om een ander niet voor het hoofd te stoten, en ook daar maken ze misbruik van. Over 'niet leuk' gesproken, dus... ;)

 

Volgende keer gewoon direct ophangen zonder wat te zeggen!

Link naar reactie
  • 0

 

Zijn dat geen twee verschillende clubjes die er achter zitten>

 

Alle bedrijven in Nederland ziet er iets minder profie uit dan alle bedrijven in Utrecht.

Nee, AllebedrijveninNederland is overkoepelend. Je hebt voor elke stad / regio een apart portaal.

 

De kern van dit verhaal is dat bedrijvengidsen achterhaald zijn en niet waard om voor te betalen. Steeds meer mensen zien dit ook in, waardoor de inkomsten van deze bedrijven teruglopen en ze nog harder / sluwer gaan verkopen om te overleven.

 

Succes er mee!

Link naar reactie
  • 0

 

De kern van dit verhaal is dat bedrijvengidsen achterhaald zijn en niet waard om voor te betalen.

 

 

Volgens mij zijn Google en Microsoft en Tomtom het daar niet mee eens. Een groot bestand van bedrijven die dmv self-service hun eigen data actueel houden en eventueel combineren met aanbiedingen is veel waard. Vraag is of zulke partijen eisen stellen aan hun partners.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Helaas, zelfs voor AllebedrijveninNederlandbedonderen is dit een handig forum, ze kunnen hier nu lezen op welke klachten ze moeten reageren om deze gevallen niet te laten escaleren. :'(

De minder alerte en internet georiënteerde ondernemer zal er slechter vanaf komen.

Link naar reactie
  • 0

Ach, iedere keer dat er een bericht in dit topic over AllebedrijveninNederland verschijnt wordt het weer wat beter geindexeerd moet je maar denken.

 

Kreeg kort geleden trouwens een grappig berichtje van een telefoonantwoorddienst die 4x achter elkaar telefoon kreeg van AllebedrijveninNederland en de mevrouw van AllebedrijveninNederland (die belde voor 4 verschillende bedrijven) had niet door dat ze 4 x dezelfde persoon aan de lijn had :)

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

als men een copie van de opzeg brief heeft bewaart kun je dus die bijvoegen, de brief heb je gewoon verzonden en geld als schriftelijke opzegging.

vaak zitten incasso bureaus niet te wachten op betwiste vorderingen en sluiten ze vaak het dossier.

als een overeenkomst tot stand gekomen is door dwaling of manipluatie is dit geen rechtsgeldige overeenkomst.

een overeenkomst mag niet in strijd zijn met de goede zeden er bestaan regels voor rechtsgeldige overeenkomsten in het BW.

indien gewenst wil ik eens de zaak bekijken of er een mogelijkheid is. vernmoedlijk wel maar nogmaals ik ken de zaak inhoudelijk niet goed genoeg

Link naar reactie
  • 0
vaak zitten incasso bureaus niet te wachten op betwiste vorderingen en sluiten ze vaak het dossier.

De incasso bureau's die voor bedrijven zoals allebedrijveninNederland werken zijn veelal louche incasso bureau's die juist leven van het behandelen van dat soort betwiste vorderingen en die vaak met veel dreigementen en intimidatie toch proberen te incasseren.

Link naar reactie
  • 0

Ach, iedere keer dat er een bericht in dit topic over AllebedrijveninNederland verschijnt wordt het weer wat beter geindexeerd moet je maar denken.

 

Kreeg kort geleden trouwens een grappig berichtje van een telefoonantwoorddienst die 4x achter elkaar telefoon kreeg van AllebedrijveninNederland en de mevrouw van AllebedrijveninNederland (die belde voor 4 verschillende bedrijven) had niet door dat ze 4 x dezelfde persoon aan de lijn had :)

 

Frans

Haha die is mooi, dan blijkt maar weer hoe tof telefoondiensten zijn, krijg nooit meer dat soort telefoontjes :)

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Ook hier een gedupeerde van Allebedrijvenin

 

In eerste instantie een proefperiode had en deze vervolgd met een 3 maanden premiumpakket. Factuur netjes betaald en in de voorwaarden stond dat account automatisch na 3 maanden zou vervallen.

 

Deze week een telefoontje gehad om opnieuw 3 maanden een premiumpakket af te nemen. Had grote twijfels over het nut van de vermelding maar heb me laten ompraten en opnieuw akkoord gegaan met nieuwe pakket. Binnen een kwartier mail ontvangen en was account gewijzigd. Echter 's avonds toch nog maar eens even nagedacht en mail gestuurd dat ik pakket niet wil en dat ik conform hun voorwaarden (art. 2.2) de overeenkomst wens te beeindigen. Het vreemde is dat de voorwaarden op de website pakketten van 1, 6 of 13 maanden vermelden maar geen 3 maanden en daarnaast wordt gesproken over proefperiode.

 

Een contract heb ik natuurlijk nog niet ontvangen, wel een telefoontje nav de annulering!!! Annuleren was NIET mogelijk!! Zeer onvriendelijk en onheus bejegend, opzeggen was niet mogelijk, ik had bij volle verstand (nou ja zeg !!) de overeenkomst aangegaan en dit was door hun in een voicelog vastgelegd. Ik heb aangegeven dat ik volgens hun voorwaarden, art. 2.2, op enig moment en kosteloos kon annuleren maar deze blijken niet van toepassing voor deze opdracht. In de voicelog spreken ze over algemene voorwaarden en die heb ik gelezen en naar gehandeld, maar bij het vorige contract hebben ze afwijkende algemene voorwaarden meegestuurd, ben dus benieuwd welke voorwaarden ik nu ga ontvangen!!). In het telefoongesprek werd aangegeven dat zij het contract nog zouden opsturen maar annuleren is dus niet mogelijk.

 

Hier klopt echt niets van. Deze firma maakt gebruik van diverse algemene voorwaarden (dit weet je pas nadat je het contract in huis hebt!!), in de voicelog laten ze je akkoord gaan met hun algemene voorwaarden maar deze wijken dus uiteindelijk af !!

 

Ik heb aangegeven dat ze maar alles moeten opsturen maar dat ik nooit meer iets met hun van doen wil hebben en ik toekomstig verschoond wil blijven van telefoontjes.

 

Tja, nu afwachten welke gegevens ik toegestuurd ga krijgen. Wil dit echt niet en heb ook geen zin (en geld) om te betalen.

 

DIt is toch echt fraude. Als we allemaal onze winkel op deze manier zouden bestieren met diverse algemene voorwaarden dan kunnen we allemaal sluiten.

 

Wordt vervolgd.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb aangegeven dat ik volgens hun voorwaarden, art. 2.2, op enig moment en kosteloos kon annuleren maar deze blijken niet van toepassing voor deze opdracht. In de voicelog spreken ze over algemene voorwaarden en die heb ik gelezen en naar gehandeld, maar bij het vorige contract hebben ze afwijkende algemene voorwaarden meegestuurd, ben dus benieuwd welke voorwaarden ik nu ga ontvangen!!

 

Okay dan ga je door de hele mallemolen met incassobureau en deurwaarder en uiteindelijk gerecht, en dan leg jij die ouwe Algemene Voorwaarden op tafel en dan loopt de hele zaak alsnog met een sisser af.

 

Gewoon vanaf het begin op hameren: jij had als oude klant al algeene voorwaarden en die staan toe dat je opzegt zoals jij gedaan hebt. Je hebt toch een kopie van die algemene voorwaarden?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Nee ik bedoelde dat ik de algemene voorwaarden op hun website heb gelezen en daarin staat dat je op ieder moment en kosteloos kunt annuleren.

 

Ik heb nog geen nieuwe algemene voorwaarden, dus...

 

Maar jij zegt dus niet te betalen en af te wachten?

 

By the way: ik heb mijn bank opdracht gegeven de incasso niet uit te voeren en hun gegevens geblokkeerd.

Link naar reactie
  • 0

 

Dus op de website staan Algemene Voorwaarden voor overeenkomsten van 1, 6 en 13 maanden maar voor de overeenkomst van 3 maanden hebben ze aparte voorwaarden die niet op de website staan. Zorg dat je goed gedocumenteerd bent (downloads, screenshots) en stel dat de afwijkende voorwaarden onredelijk bezwarend zijn. Blijf netjes volhouden dat je opgezegd hebt en toon de rechter als het ooit voorkomt (kleine kans) de algemene voorwaarden die je op de site hebt aangetroffen.

 

Ik ben geen jurist, dus die hebben wellicht verstandiger advies.

 

Ook is het niet zo snugger eerst een cotract te verlengen en daarna pas na te denken.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
brrr.. mijn hemel. zijn we tegenwoordig als mens beland in de permanente zuigeling fase.

als je niet de verbale skills hebt om zo'n verkoper af te poeieren dan hang je toch gewoon op dat is hét voordeel van de telefoon voetje tussen de hoorn werkt niet.., 90% van telefonische verkoop komt uit call-centers waarvan de telefonische verkoper niet eens weet wie hij zit te bellen.. als je ophangt ben je echt wel van hem af..

 

Dat is nou net de kunst, Zelf is mijn eerste antwoord op de vraag "heeft u even tijd" of "mag ik u wat vragen" altijd NEE. De beller is dan meestal direct van slag en begint dan stotterend aan zijn verkooppraatje. Op dat moment geef ik direct aan dat ik geen interesse hebt en als ze dan nog opwerpen dat ze een prachtige aanbieding heb kop ik gelijk terug dat ze dan maar een schriftelijke aanbieding moeten doen waarna ik het gesprek vriendelijk maar resoluut afbreek. :)

 

Maar een dergelijke aanpak is niet iedereen gegeven. Hoe twijfelachter je overkomt hoe harder ze de spreekwoordelijke "poot tussen de deur stoppen"

 

Maar ben het verder wel mee eens dat dit soort acties van de overheid een beetje overbodig zijn, de overheid zou gewoon wat striktere regels aan telefonische contracten moeten hangen.

 

Misschien gewoon weer terug naar schriftelijke en getekende overeenkomsten.

 

 

Link naar reactie
  • 0

wat word de volgende campagne? We zien een enorme toename in pin/chip en andere electronische betalingen waar alles gepast gaat, dus we willen de mensen erop wijzen dat als je met contant geld betaald in de winkel je wel moet wachten op je wisselgeld omdat je anders telkens te veel betaald.. ???

 

Oh Shit! Ik schrok er al van dat een frietje vorige week 5 euro kostte, en deze week opeens 20. :D

 

Misschien leuk om eens te doen als er weer een bedrijfsgids belt: doorverbinden met een andere bedrijfsgids. Misschien kunnen ze zo elkaars bestand vergroten, en als ze elkaar dan dezelfde idioot hoge rekening sturen is het keurig in balans - zij omzet, wij rust ;)

Link naar reactie
  • 0

Niet alleen oma is onder de indruk van al die mooie verkooppraat ook heel veel ondernemers en ZZPers getuige alleen al alle reacties in dit topic. Vaak zijn ze heel erg goed in hun vak en technische kennis en komen de commerciele vaardigheden door schade en schande.

 

Dus ook op HL regelmatig maar weer aandacht geven aan dit fenomeen waar vele goedgelovige ondernemers en ZZpers in tuinen.

 

en wat mij betreft; gewoon van de aanbieder verlangen dat hij zijn aanbod ter ondertekening op papier of als bijlage bij email toestuurt. Via de fax (bestaat dat nog? :P) of ingescand terug mailen gaat in feite net zo snel.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 150 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.