• 0

Geschil met Allebedrijvenin... (AllebedrijveninNederland.nl)

Een dikke maand geleden hebben we een proefabonnement genomen op een dienst van een reclamebureau dat via internet opereert.

Dit hebben we via de telefoon gedaan, en het gesprek is opgenomen als bewijs van goedkeuring.

Duidelijk werd er bij verteld dat we binnen een maand moesten opzeggen anders zouden we er voor een heel jaar aan vast zitten. Aangezien wij ontevreden waren over de geleverde diensten in de eerste maand hebben wij contact met het bedrijf gezocht via de telefoon en duidelijk gemaakt dat wij het bij het proefabonnement wilde laten. Het bedrijf melde ons echter dat het afmelden per telefoon niet mogelijk was en dat we dit alleen per post konden doen. Dus hebben wij die zelfde dag nog een brief op de post gedaan (helaas niet aangetekend) waarin wij verklaarden geen zaken meer te willen doen met het bedrijf.

 

Maar tot onze verbazing ontvingen wij een week later een rekening van 400 euro! Het bedrijf melde ons dat zij geen brief ontvangen hadden en dat als we niet snel betaalden ze een deurwaarder zouden sturen.

 

Nu is onze vraag dus: Hoe lossen wij dit op?

 

Het bedrijf zegt in haar recht te staan en niet te willen onderhandelen aangezien zij geen opzegging ontvangen zeggen te hebben. Zelf vinden wij het vreemd dat wij een internetdienst per post moeten afzeggen en dat afzeggen per telefoon, fax of mail niet mogelijk is.

 

We zijn ten einde raad, wij hebben geen bewijs dat wij de brief verstuurd hebben, is er toch nog een mogelijkheid om hier onder uit te komen?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Bel Sven!

 

Geachte leden van het forum,

 

<...>

 

We willen nogmaals onze dankbaarheid uitspreken voor elke vorm van geleverde feedback. Mochten er in de toekomst nog vragen of onduidelijkheden zijn waarbij wij kunnen helpen, dan kan iedereen mij via het onderstaande e-mailadres rechtstreeks bereiken.

 

Met vriendelijke groet,

 

Sven Wiggers

Sven.wiggers@allebedrijvenin.nl

0900 - 222 888 9

 

 

...en houd ons op de hoogte van je vordering (lelijk woord in dit verband).

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb heb ook een probleem met Allebedrijven.nl en nu blijkbaar ook met een dagvaarding.

 

Via telefoon werd mij een mooi aanbod gedaan voor een maand gratis vermelding en zouden er meer klanten op mjn site komen/ bestellen. Alleen maar veel buitenlandse spam in mijn gastenboek en voor de rest niets. Dus heb tijdig via brief het opgezegd en kreeg ik een rekening dat ik alsnog moest betalen en dat ze niets hadden binnen gekregen.

 

Door teveel persoonlijke omstandigheden er ook nog eens bij heb ik de boot nog kunnen afhouden en ondertussen zoeken naar een forum /recensies wat ik nu dus heb gevonden. Ik ga nu wel kijken of er iets juridisch kan worden gedaan hier aan, want het klopt van geen kant. Zij houden zich niet aan hun afspraken met hun mooie beloftes en dan moet ik als kleine ondernemer naast het wel degelijk tijdig insturen van stopzetting dat verder wel doen?

 

Regelen ze hun administratie maar beter. Of krijgt het personeel soms extra bonus bij elke verkoop die ze verrichten?? Zulke rare praktijken komen wel vaker voor.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb heb ook een probleem met Allebedrijven.nl en nu blijkbaar ook met een dagvaarding.

 

Mopperen zet geen zoden aan de dijk. Neem contact op met SAF (lees voorgaande berichten in dit topic) en zet een goede verdediging op poten. ABiN en Credifin slepen nog steeds 'wanbetalers' voor de rechter en je gaat nat als je niet duidelijk maakt dat er sprake is van misleiding, wanprestatie en/of intimidatie. Een klassieker is bijvoorbeeld dat ze beweren jouw opzegging niet ontvangen te hebben.

 

Volg de links in eerdere berichten en je ziet dat ABiN toegeeft dat het wervings- en verwerkingsproces in het verleden niet altijd even zuiver was. Gebruik dat soort uitspraken en ook de toezegging in dit forum om problemen soepel op te lossen. ABiN erkent dat er problemen zijn/waren! Maar bouw een goeie argumentatie op en ga niet thuis zitten mokken.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hoi, tussen alle berichtjes door zag ik toevallig ook dat stukje van Claudia op 9 juni. Ik ben ook zo 'heel vriendelijk benaderd' door Credin en ze bellen nu steeds en spreken mijn voicemail in dreigementen voor dagvaarding. Gister de Dhr. De Witt die me belde naar aanleiding van mijn gestuurde mail en de link van dit forum. Hij wilde wel akkoord gaan met de helft van het bedrag. Als ik al 1 eurocent betaal zou ik ze gelijk gaan geven en dat weiger ik, want ze hebben dat niet. Hem duidelijk gemaakt dat ik wel andere belangrijkere dingen aan mijn hoofd had.

 

Nu heb ik de desbetreffende Sven gemaild, ben benieuwd of ik daar een bevestigingsmail/reactie van ontvang.

 

Ik heb met een paar mensen gesproken in de tussentijd en hun advies. Melden/ aangifte bij het SAF, politie en Kassa.

 

En blijkbaar hebben ze van mijn site naast mijn logo ook diverse andere foto's en teksten geplukt en geplaatst. Dat zou volgens de Dhr. De Witt heel wat mensen en tijd hebben gekost. Ja hoor, terwijl ik zelf mijn website onderhoud, dus simpel knip en plakwerk. Valt trouwens ook onder Auteursrecht, dus heb wel ff alles printscreen opgeslagent!!! Heb ook in de mail gezet dat aangezien dit mijn werktijd is, ik dit ook kan factureren naar hun toe. Administratieve kosten zoals mailen, telefoontjes en het gezoek naar wat ik nu het beste kon doen. Kost allemaal tijd.

 

Link naar reactie
  • 0

In het algemeen zeggen oplichters;

 

Ik los alles voor u op.

 

Dat beweren alle oplichters.

 

Dit is DE truc om je over opzegtermijnen e.d. heen te helpen.

Oplichters zijn vaak ziek, ze hebben een ziekelijke drang tot oplichten en houdt men je aan het lijntje.

 

 

' - Veel ondernemers missen een stukje 'straatvechters' mentaliteit! - '

De zus van mijn pa heeft ook temaken gehad met dit soort (met voorbedachte raden) witte boord criminelen.

 

Mijn truc is om het adres op te sporen van dit soort malafide bedrijven of in mijn ogen oplichters.

Volgens stap ik met een goede kennis de auto in en ga eens op persoonlijk gesprek.

-Ga nooit alleen.

-Neem een voicerecorder mee, zet deze AAN en plaats in uw borstzak bijvoorbeeld(pas bij publicatie hoeft u de tegenpartij in te lichten).

 

Vaak doet men niet open als je op bezoek adres komt, ik plak dan een brief op de deur met 'mijn' gegevens, dat het bij deze duidelijk is dat ik wil opzeggen(maak hier een filmpje van met uw camera). Ik hier binnen 3 dagen een ontvangstbevestiging van wil hebben en dat als ik nog 1 maal word lastig gevallen, ik de volgende dag weer op de stoep zal staan.

 

Incassobureaus zijn vaak bekenden van het bedrijf.

Een incasso bedrijf klinkt heel eng, het stelt echter weinig voor.

Het is een dienst welke 'wan'betalers moet aanzetten tot betalen.

 

Als bedrijven u lastig vallen op dit soort vervelende manieren bent u genoodzaakt om van u afbijten.

 

Succes,

 

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Ik wilde zojuist mijn opzeg-brief versturen via de fax, maar het faxnummer 0182 - 548712 lijkt een telefoon informatienummer oid. Wie o wie heeft er wel het juiste faxnummer?

 

Kom op zeg,klim in de telefoon,ze hebben een lokaal tarief telefoonnummer en vraag het. Kleine moeite en je hebt zeker het juiste nummer.

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Hallo , ook ik heb op het moment strijd met allebedrijvenin.

Vorig jaar, ongevraagd, telefonisch benaderd door een mevrouw die mij een vermelding op hun site aanbood, met de bekende argumenten. Nou ga ik eigenlijk nooit in op aanbiedingen via de telefoon maar, aangezien wij een startend bedrijfje waren, leek mij dit nog wel interessant. De mevrouw sprak dus over vermelding voor een jaar, met een proefperiode voor een maand. Op mijn uitdrukkelijke vraag of dit echt voor de periode van een jaar was en dat ik er niet langer aan vast zou zitten, werd beaamt dat ik er niet langer aan vast zou zitten. Ik heb dit meerdere keren gevraagd omdat ik al helemaal nooit inga op aanbiedingen die doorlopen tenzij ik mij schriftelijk afmeld. Het zou voor een jaar zijn. Onder die voorwaarde ben ik akkoord gegaan.

In de eerste maand kreeg ik verschillende reacties maar omdat die niet echt precies onze werkzaamheden betrof, vond ik een maand te kort om te beoordelen en beloot ik de vermelding gewoon een jaar door te laten gaan, wat heb je te verliezen?

Groot was mijn verbazing toen ik op 31 oktober jl. een factuur ontving voor het volgende jaar.

Ik heb direct een mail gestuurd waarin ik aangaf dat ik niet met de factuur accoord ging omdat ik een vermelding voor een jaar was aangegaan en waarin ik om een creditnota verzocht. Als antwoord kreeg ik de digitale overeenkomst toegestuurd met het verzoek de openstaande factuur te betalen. Daarna ben ik telefonisch benaderd door de afdeling debiteuren. Tijdens dit telefoongesprek had men geen enkel oor naar mijn argumenten en werd alleen verwezen naar de voice-over en naar de algemene voorwaarden. Echter in de voice-over werd gesproken over een proefperiode van een maand die, indien niet schriftelijk opgezegd, automatisch zou worden omgezet in een jaaraccount. Na mijn vragen en eisen hierover aan de telefonische verkoopster zal het toch niemand verbazen dat ik hieruit heb opgemaakt dat het daadwerkelijk om een deelname van een jaar gaat en dat ik daarom hier ook met ja op geantwoord heb.

Ik voel mij door de telefonisch verkoopster behoorlijk misleid en mijn gesprek met de afd. debiteurenheeft mijn indruk doelbewust te zijn misleid extra gesterkt.

Vervolgens ontving ik een betalingsherinnering waarop ik per brief gereageerd heb. Ik heb in deze brief aangegeven dat de telefonsiche verkoopster mij op mijn vragen over de looptijd van de vermelding duidelijk had kunnen antwoorden dat de vermelding, indien ik niet voor een bepaalde datum zou opzeggen, weer voor een jaar doorloopt. Dat men dan niet kan volstaan met: 1. eerst zeggen dat deelname voor een jaar is en dat je er niet langer aan vast zit en 2. vervolgens, helemaal op het eind, als de overeenkomst al is aangegaan, verwijzen naar de Algemene Voorwaarden en dat je daar dan maar uit moet halen dat het verhaal niet klopt.

De reactie van Allebedrijvenin op mijn brief kwam van de afdeling debiteuren en was een standaard briefje met wederom enkel en alleen een verwijzing naar de voice-over en de algemene voorwaarden. Men ging op geen enkele manier inhoudelijk in op mijn argumenten of op de manier waarop de telefonische verkoopster mij de vermelding had verkocht.

Ik overweeg nu een brief aan de directie te sturen.

Ik voel me echt doelbewust misleid door de telefonische verkoopster en door Allebedrijvenin. Het feit dat er niet inhoudelijk op mijn reacties wordt gereageerd en dat er helemaal voorbijgegaan wordt aan het feit dat de telefonische verkoopster niet correct, duidelijk en eerlijk op mijn vragen heeft geantwoord terwijl zij voldoende in de gelegenheid is geweest dit wel te doen,stoort mij het meest en maakt voor mij overduidelik dat dit een doelbewust handelen van dit bedrijf is. Ik ben niet van plan de factuur te gaan betalen.

Link naar reactie
  • 0

Heb je ooit een bevestiging ontvangen van wat er per telefoon was overeengekomen. Een mail, een brief? Zaten daar algemene voorwaarden bij, een link naar zulke voorwaarden?

 

Je hebt klaarblijkelijk ingestemd met een overeenkomst die verder gaat dan de maand proeftijd. Je hebt dus een eerste jaar betaald. Heb je de nota nog? Wat was de looptijd van dat eerste jaar?

 

We zitten met het abonnementenrecht nu in de overgang van automatische verlenging naar de situatie waarin elke verlenging een nieuwe wilsovereenstemming vergt. Daar maken veel (ook bonafide) bedrijven misbruik van. Die hanteren opzegtermijnen van bv twee maanden, zes maanden tot zelfs dertien maanden (zag ik recent bij Goodwill Media). Dat is nergens voor nodig, want met de huidige technologie kan je een contract binnen 24U ontbinden.

 

AllebedrijveninNederland doet tegenwoordig zijn best om veel klantgerichter te zijn. Volg de berichten in dit topic, en je ziet vanzelf tot wie je je kunt wenden. Mopperen op dit forum en elders helpt ook. Laat ons weten als ze je contract uit coulance alsnog beëindigen...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ingestemd met een proeftijd van een maand, wat, wanneer ik niet zou reageren, automatisch zou worden omgezet in een vermelding voor een jaar. Wantrouwend als ik ben, heb ik meerdere malen gevraagd of ik er na dat jaar dan niet aan vast zou zitten. Dat was niet zo, de vermelding was voor een jaar.

Op de factuur staat: Collectieve campagne periode 1 jaar van 10.10.2010 tot 09.10.2011.

In het opgenomen gedeelte van het gesprek werd gesproken over een jaaraccount en op het eind van de opname werd vluchtig verwezen naar de Algemene Voorwaarden, wat mij toen trouwens helemaal ontgaan is want het was zo'n stuntelig gesprek.

(de voice-over is mij onlangs toegemaild, zou een bewijs moeten zijn voor........... ik weet niet eens waarvoor.)

 

Nu ik het nakijk, heb ik naderhand een brochure met brief ontvangen, de brief is meer een aanprijzing van hun site dan een bevestiging, toch noemen zij het een Welkomst bevestiging.

Er wordt gevraagd mijn bedrijfsgegevens goed te controleren, die klopten wel. En ik heb de factuur ontvangen.

Nu ik erop let, zie ik dat, zowel op de achterkant van de factuur, als op de achterkant van de brief de Algemene Voorwaarden staan vermeld. Toen is mij dat helemaal niet opgevallen. Noch op de voorkant van de factuur, noch op de voorkant van de begeleidende brief staat vermeld dat de Algemene Voorwaarden op de achterkant staan afgedrukt. Wel staat er (zo klein dat ik het niet kan lezen) vermeld dat de Algemene Voorwaarden van toepassing zijn.

Aangezien ik op dat moment geen rede had voor wantrouwen of twijfels, heb ik de Algemene Voorwaarden ook niet opgezocht, voor mij was duidelijk dat ik een verbintenis voor een jaar was aangegaan.

Waar het mij om gaat is dat Ik duidelijk aan de telefonische verkoopster heb gevraagd naar de termijn en of ik er na een jaar aan vast zou zitten. Ik zat nergens aan vast. Ook het noemen van een jaaraccount in de voiceover, en de vermelding op de factuur was voor mij een aanwijzing dat het om een vermelding van een jaar. In mijn optiek kun je dan niet volstaan met naar de Algemene Voorwaarden te verwijzen.

De telefoniste had mij, na mijn vragen hierover, immers ook correct, eerlijk en duidelijk kunnen zeggen dat je een maand voor afloop van het jaar moet opzeggen en dat je er anders weer aan jaar aan vast zit? Ik heb er duidelijk naar gevraagd en zij heeft gelegenheid genoeg gehad mij te vertellen hoe de vork precies in de steel zat. Maar dan had de deal niet doorgegaan en dat heeft zij waarschijnlijk goed in de gaten gehad. Het is eigenlijk jammer dat niet het hele gesprek is opgenomen, dan was alles wel duidelijk geweest.

 

Link naar reactie
  • 0

Neem contact op met Sven of klantenservice. Als je er niet uit komt, leg je zaak dan voor aan SAF. Die raden je waarschijnlijk aan niet te betalen. Je belandt dan in de incassoprocedure. Als ze doorbijten, komt het wellicht voor de rechter. Je gaat niet helemaal vrijuit, want je hebt de algemene voorwaarden wel ontvangen maar niet gelezen. Maar er zijn inmiddels genoeg zaken geweest waarbij de rechter kritisch oordeelde over dergelijke wervingsmethoden en onvolledige voice records, waarbij slechts de helft van het gesprek is opgenomen.

 

Let in het vervolg goed op, want stilzwijgende verlenging is ook bij andere partijen nog steeds een voorkomende zaak! Zie ook Ius Mentis.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb gisteren een mail gestuurd aan Sven, had zijn mailadres via dit forum gevonden.

Ik werd zojuist al door een medewerker van hem gebeld, heb mijn verhaal kunnen doen, de factuur wordt gecrediteerd en de overeenkomst ontbonden. Het kan dus wel, jammer alleen dat het zoveel moeite kost. ( twee mailtjes, een telefoontje en een brief. En een zondagochtend googlen)

Het schijnt dat ze nu ook duidelijker in hun omschrijvingen zijn en dat de term "jaaraccount' niet meer wordt gebruikt omdat dat vaker tot verwarring heeft geleid. Ook wordt de onduidelijke wijze van voorlichten met de afdeling verkoop besproken.

Ik vind dit een juiste en terechte oplossing en ben er tevreden mee.

Ik ben blij dat ik de juiste persoon bij Allebedrijvenin heb kunnen vinden, dankzij dit Forum. Higherlevl blijft in mijn favorieten staan, voor het geval dat....... Dank je wel voor de ondersteuning.

 

Link naar reactie
  • 0

Het begint er steeds meer op te lijken, dat men bij allebedrijven.nl pas echt gaat crediteren op het moment dat er slechte publiciteit ontstaat op dit forum. Dat zou wel erg triest zijn. Het relaas van Annemiek geeft aan dat het hele circus van incasso en dergelijke nog steeds gewoon doordraait. Men profiteert van degenen die uiteindelijk toch maar de nota betalen, om van het gezeur af te zijn.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik heb een vraag. Ik ben ook gebeld door allebedrijvenNederland. Nu hebben ze mij een gratis proefperiode aangesmeerd (gratis kan geen kwaad) om te kijken of het wat voor me is. Ik ben akkoord gegaan na duidelijk te hebben gevraagd of ik nergens aan vast zit. Nu is het zo dat ik wel na deze maand het proefaccount moet opzeggen. Nu is mijn vraag, hoever van te voren moet je dit proefaccount opzeggen? Ik lees in de algemene voorwaarden dat je een maand van tevoren moet opzeggen, maar bij een proefaccount van een maand is dat dus niet mogelijk. Hoe zit dat dan? Moet ik dan nu al opzeggen en kan ik dan nog wel gebruik maken van de proefperiode?

 

Verder heb ik een mail gehad waarin ik mijn bedrijfsaccount moet activeren. Als ik dit niet doe? Zit ik dan nergens aan vast? Want dan wacht ik wel even met activeren tot mijn overige vragen zijn beantwoord.

 

Mvg

Link naar reactie
  • 0

Gewoon direct opzeggen, niet onnodig mee wachten. Niet activeren of wat dan ook. Als je geen gebruik mag maken van de proefperiode is dat juist positief en kan dat alleen maar meer opleveren voor jou. De kans dat je onnodige facturen zou moeten betalen wordt daarmee namelijk alleen maar kleiner.

Link naar reactie
  • 0

Ik doe op dit moment nog steeds zaken met Allebedrijvenin en tot nu toe zeer tevreden. Ik heb een maand gratis bedrijfs vermelding en ga pas vanaf 14december 2011 betalen, inderdaad € 399,00. Ik heb besloten om te stoppen met Allebedrijvenin omdat er te weinig inkomsten in mijn winkel zijn en ik me beter kan richten op iets anders. Vandaag heb ik een keurig sprekende en zeer behulpzame mijnheer aan de telefoon gehad die het natuurlijk jammer vond dat ik per 14 december 2011 moet gaan stoppen met Allebedrijvenin, echter geen probleem. Ik heb vandaag een brief gestuurd en direct antwoord gekregen dat ik gevrijwaard blijf van welke facturen dan ook. Indien de praktijk anders uitwijst zal ik hier op dit forum melding van maken.

Tot nu toe ben ik zeer te spreken over Allebedrijvenin.

Link naar reactie
  • 0

Zijn idd opvallende dingen dus er maar even ingedoken.

 

Het was even zoeken, maar de webshop van Josca staat inderdaad op Allebedrijvenin, en heeft 1 positieve review op de dag dat de shop op de site is gekomen (vorige week dus) :)

 

Dat is de enige info die ik momenteel kan en wil achterhalen, dus conclusies trekken is lastig maar ik heb geen reden om aan te nemen dat het verhaal van Josca verzonnen is.

 

Het strookt verder ook met de 'nieuwe' werkwijze die ze er bij ABIN op na beweren te houden.

 

FS

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 140 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.