• 0

Geschil met Allebedrijvenin... (AllebedrijveninNederland.nl)

Een dikke maand geleden hebben we een proefabonnement genomen op een dienst van een reclamebureau dat via internet opereert.

Dit hebben we via de telefoon gedaan, en het gesprek is opgenomen als bewijs van goedkeuring.

Duidelijk werd er bij verteld dat we binnen een maand moesten opzeggen anders zouden we er voor een heel jaar aan vast zitten. Aangezien wij ontevreden waren over de geleverde diensten in de eerste maand hebben wij contact met het bedrijf gezocht via de telefoon en duidelijk gemaakt dat wij het bij het proefabonnement wilde laten. Het bedrijf melde ons echter dat het afmelden per telefoon niet mogelijk was en dat we dit alleen per post konden doen. Dus hebben wij die zelfde dag nog een brief op de post gedaan (helaas niet aangetekend) waarin wij verklaarden geen zaken meer te willen doen met het bedrijf.

 

Maar tot onze verbazing ontvingen wij een week later een rekening van 400 euro! Het bedrijf melde ons dat zij geen brief ontvangen hadden en dat als we niet snel betaalden ze een deurwaarder zouden sturen.

 

Nu is onze vraag dus: Hoe lossen wij dit op?

 

Het bedrijf zegt in haar recht te staan en niet te willen onderhandelen aangezien zij geen opzegging ontvangen zeggen te hebben. Zelf vinden wij het vreemd dat wij een internetdienst per post moeten afzeggen en dat afzeggen per telefoon, fax of mail niet mogelijk is.

 

We zijn ten einde raad, wij hebben geen bewijs dat wij de brief verstuurd hebben, is er toch nog een mogelijkheid om hier onder uit te komen?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik moet nu ddus ook wel terug komen op mijn positieve reactie. Ik heb welliswaar mijn geld terug gekregen, maar de afspraak dat de advertentie zou worden aangepast is nog steeds niet nagekomen.

 

Hard schreeuwen werkt dus wel, je kunt je geld terug krijgen. Echter blijkt dat er niet echt wat zal veranderen. Dat blijkt ook een beetje op de frequentie waarop ze hier durven te reageren.

 

Jammer, ik dacht even dat er iets zou veranderen, weer een illussie minder.

Link naar reactie
  • 0

Ik raad aan sowieso niet voor een betaald abonnement te kiezen bij deze organisatie, hier heb je niet veel aan. Zij hebben mij gebeld of ik een betaald profiel pagina wilde op hun website. Ik vertelde direct dat ik hier geen interesse in had, toen begon de verkoper glashard tegen mij te liegen. Zij vertelde mij dat ik gegarandeerd bovenaan in Google zou komen op de voor mij relevante termen. Ik heb vrij veel ervaring in SEO en daarom wilde ik akkoord gaan als zij mij dit zwart op wit kon sturen, dit zou zij verzorgen maar nu een jaar later nog steeds niks vernomen.

 

 

Wil jij een website laten maken, een webshop laten maken of een online platform opzetten? Ik sta graag voor jou klaar. Ik doe dat met een PaaS oplossing via Start-platform.com of met maatwerk via Vwebdesign.nl.

Link naar reactie
  • 0

L.S.

 

Ook ik had een geschil met Alle Bedrijvenin B.V. en had intussen ook al CrediFin achter mij aanzitten. Inhoudelijke argumenten

die ik de afgelopen maand had aangevoerd in brieven en email werd niet naar geluisterd of terzijde geschoven, het was steeds maar weer hetzelfde antwoord: U was te laat met opzeggen en U moet dus betalen. Er werd al gedreigd met de deurwaarder.

 

Heb dit forum-onderwerp al onder mijn favorieten staan en heb er vandaag nog een keer aandachtig door heen gebladerd en kwam op een bericht tegen van 4 februari van de heer Sven Wiggers, Hoofd Klantenservice. Deze mijnheer heb ik vanmiddag een email gestuurd, werd binnen een uur terug gebeld door een college van hem, de heer De Vries.

 

Aan de heer de Vries heb ik mijn probleem met Alle Bedrijvenin B.V. uitgelegd, mijn grootste punt van kritiek was dat er wel binnen 24 uur nadat je de "gratis vermelding" op hun website hebt geplaatst, je gebeld wordt voor de bekende vervolgactie.

Ik heb hem eerlijk gezegd dat hetgeen ik op de voice-log heb gezegd, correct was en dat ik dus wist wat hun aanbod was, maar dat ik de beloofde opdracht bevestiging per post nooit heb ontvangen ( dit speelde zich af vorig jaar oktober, de periode van de TNT stakingen) en alleen maar een email waarin mij werd gevraagd bepaalde gegevens aan te leveren.

 

Deze gegevens heb ik echter nooit aangeleverd, door de drukte van de werkzaamheden gewoon vergeten en pas op het moment dat ik de factuur ontving, ging mij weer een lampje branden. Heb toen ook gelijk gebeld en een email gestuurd dat ik het er niet mee eens was en dus niet van plan was te betalen. Mocht allemaal niet helpen, tot aan het gesprek van vanmiddag.

 

De heer De Vries kon zich vinden in mijn klacht en vertelde mij ook dat de procedures zijn aangepast en dat er nu na 7 dagen weer contact wordt opgenomen als de klant nog niets heeft aangeleverd. De factuur is in zijn geheel gecrediteerd en omdat ik van mijn kant ook niet geheel zonder blaam was, heb ik aangeboden de helft van de incassokosten te betalen. Dat bedrag was te overzien en gelijk een goede les voor de toekomst.

 

Men is dus bezig met het aanpassen van procedures en staat nu open voor de argumenten die de klant aanbrengt. Weet niet of dit voor iedereen gaat gelden, maar mijn advies is, stuur een email en wie weet hoe het afloopt.

 

Een positieve afloop van een geschil mag ook wel een keer vermeld worden.

 

mvrgr

hps58

Link naar reactie
  • 0

Het zal allemaal best wel zo zijn, maar toch houd ik altijd een paar nekharen over die niet meer terug willen naar de ligstand als iemand in zijn eerste bericht heel positief is over een bedrijf wat er op zijn zachts gezegd rare praktijken op nahield.

 

Maar dat is mijn insteek, hoop dat we in de toekomst nog veel van je gaan horen op het forum.

 

Groet, Martin

Link naar reactie
  • 0

Ook ik ben benaderd door Allebedrijvenin en werd een proefperiode aangeboden op 6dec. op 14 dec .werd mij nog gevraagd naar steekwoorden , die ik toen gegeven heb.Op 6 jan. heb ik gemaild en gebeld dat ik niet door ging en vervolgens op 11 jan. nog een aangetekende brief verstuurd met opzegging.De rekenig van ong 350 € lag er wel met de dreiging het uit handen te geven als ik niet betaalde.Een publicatieschema of bevestiging heb ik nooit ontvangen en de voorwaarden pas bij de rekening.Volgens Allebedrijven is is het proefcontract ingegaan op 6 dec. en kan ik hoog of laag springen betalen zal ik.Wat kan ik nu doen ? Heeft iemand hier ervaring mee ?

Link naar reactie
  • 0

Wat kan ik nu doen ?

 

Je hebt op 6 januari gemaild dat je geen gebruik wilde maken van het aanbod dat je op 6 december geaccepteerd hebt met een proeftijd van (doorgaans) één maand. Heb je ooit een contract of opdrachtbevestiging ontvangen? Kun je enigszins aantonen dat je op 6 januari een mail verzonden hebt; is er een ontvangstbevestiging? Is de aangetekende brief ontvangen? Wanneer kreeg je de nota?

 

Eerder in dit topic vind je de contactgegevens van de nieuwe klantverantwoordelijke. Schrijf hem persoonlijk aan of bel, en vraag hem de daar gedane belofte na te komen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Reusje. Niet teveel woorden aan vuilmaken; beloften omzetten in daden. Er zal nog enige tijd cynisch gereageerd worden; vraagtekens geplaatst bij de intenties. De beste manier om evt fouten uit het verleden te corrigeren is intentie verduidelijken en dan coulant problemen oplossen. Niet op elk berichtje reageren. Wel zo goed als mogelijk boel opruimen.

 

Over een half jaartje wil ik weleens weten of de zachte aanpak beter is dan de harde. ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ook wij zijn vandaag benaderd door dit "bedrijf". Nu hebben we de e-mail ontvangen met daarin de volgende tekst:

 

Welkom bij Allebedrijvenin.nl



 

Bedankt voor het aanmelden van uw PREMIUM vermelding op AllebedrijveninAmersfoort.nl!

Geniet van de vele extra voordelen van een premium vermelding.

Om uw vermelding te activeren klikt u op onderstaande link:

 

Activeer uw account

 

Uw inloggegevens van AllebedrijveninAmersfoort.nl zijn:

 

En dan ons e-mail adres en de vermelding dat we zelf nog even een wachtwoord moeten verzinnen. Na e.e.a. hier gelezen te hebben is ons wel duidelijk dat dit geen zuivere koffie is. Zitten we ergens aan vast zolang we het account nog niet geactiveerd hebben? Is het telefoongesprek voldoende om ons straks een factuur te sturen van € 300,-?

Link naar reactie
  • 0

 

Of een PREMIUM vermelding zinvol is of niet, zal je zelf moeten bepalen. Net zoals je keuzes hebt bij de Gouden Gids, heb je die ook in andere media.

 

Wat je mag verwachten, is dat je een duidelijk aanbod krijgt dat je binnen redelijke termijn kan accepteren of niet. Kijk goed naar de betalingsverplichtingen, betaaltermijnen en opzegmogelijkheden. En bekijk welke prestatie daar tegenover staat.

 

Als je een aanbod NIET wil accepteren, maak dat dan zo snel mogelijk duidelijk. Uit eerder berichten kun je afleiden dat ABiN ook per mail communiceert, maar als je daarna nog twijfelt is een aangetekende brief aan te raden.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

In de bewuste e-mail staat niet veel meer dan de tekst die ik hier net neer gezet heb. Dus niks over betalingsverplichtingen e.d. De premium vermelding is voor ons echt niet lonend dus we willen het niet. Ik heb al een e-mail gestuurd waarin ik vraag om een schriftelijke bevestiging van het feit dat wij geen Premium vermelding hebben afgesloten. Ben benieuwd wat voor reactie ik ontvang.

Link naar reactie
  • 0

Op 11 november 2010 is mij telefonisch een abonnement verkocht met een proefperiode van een maand op Allebedrijvenin Rotterdam.nl met de belofte dat dit in de proefperiode met een briefje opgezegd kon worden. Hiervan is een voicelog, waarop ik ook expliciet vraag of het inderdaad zo is dat ik met een briefje weer kan opzeggen. Hierop werd duidelijk gezegd dat een briefje voldoende was, maar dat dit niet zou gebeuren, omdat ik nu veel opdrachten binnen zou gaan halen.

 

Vervolgens kreeg ik per email adressen opgestuurd, waarvan 1 van een bouwbedrijf en 2 particulieren. Die particulieren waren al een keer of 30 á 40 gebeld en werden hier helemaal gek van. Ik voelde me opgelicht en heb op 9 december 2010 een briefje gestuurd naar het postbusnummer met het verzoek de overeenkomst op te zeggen.

 

Hierna kreeg ik een herinnering en heb ik gebeld en gezegd dat ik schriftelijk had opgezegd. Zij geven aan de brief niet te hebben ontvangen en vragen een aangetekend bewijsstuk. Dit is mij tijdens de telefonische verkoop niet medegedeeld. Daar ik schilder ben en geen administratieve opleiding heb genoten, wist ik dit toen niet. Zij wisten wel dat ze met een schilder te maken hadden en hadden dit dan moeten vermelden.

 

Ik heb onlangs op internet gezocht naar klachten over dit bedrijf en gezien dat ik niet de enige ben met klachten. Ik voel me misleid door Allebedrijvenin., ze hebben niet gedaan wat mij is beloofd tijdens de telefonische verkoop. Er is nu verschillende keren telefonisch contact geweest en ook zijn er na mijn eerste brief nog uit mijn naam een aangetekende brief en een gewone brief naar Allebedrijvenin verstuurd.

 

Zij hebben inmiddels incassobureau Credin ingeschakeld, waar in mijn naam ook al een aantal keren telefonisch contact mee is geweest en waarheen ook uit mijn naam een brief is verstuurd met uitleg over de situatie. zij gaven vandaag aan dat ze het ook een hoog bedrag vinden wat Allebedrijvenin vraagt, maar daar heb je natuurlijk niet veel aan. Ik heb hen aangegeven het bedrag niet te willen betalen en dat de rechter hier maar over moet gaan beslissen.

 

Heeft iemand ervaring met de rechter in een zaak tegenallebedrijvenin?

 

[mod edit: regeleinden toegevoegd tbv leesbaarheid]

Link naar reactie
  • 0

Mail Sven, zijn mailadres staat hier vermeld. Laat ons weten of dat iets oplevert.

 

Op de voicelog is inderdaad te horen dat een gewoon briefje volstaat om op te zeggen? Dan is het jouw woordt tegen dat van hun, natuurlijk. Jij kan niet aantonen dat je inderdaad een brief verzonden hebt, zij kunnen niet aantonen dat je het niet gedaan hebt.

 

In recente uitspraken geeft de rechter steeds vaker het voordeel van eventuele twijfel aan de klant, want agressieve telemarketing veroorzaakt misverstanden. Daar zijn inmiddels talloze uitspraken van bekend.

 

Als je er met Allebedrijven niet snel uitkomt, is de eerste stap een melding van deze zaak doorgeven aan het Meldpunt Acquisitiefraude SAF. Die kunnen EHBA geven (eerste hulp bij acquisitie-discussie).

 

Met name die adressen die je hebt doorgekregen zijn interessant. Als je er met Allebedrijven niet snel uitkomt, zou je in overleg met SAF wellicht aangifte kunnen doen en die adressen aan de ECD/FIOD doorgeven. Die kan dan nagaan of dit werkelijk potentiële afnemers van jouw diensten zijn, of 'gecreëerde' klanten. Een verklaring van deze klanten dat ze 'gek gebeld' worden, geeft jouw een sterkere positie in onderhandelingen en een eventuele rechtszaak, want dit riekt naar misleiding (dezelfde adressen doorgeven aan tig leveranciers).

 

Het feit dat je schilder bent, is geen excuus. Je bent zelfstandig en zal dus verantwoordelijkheid moeten nemen voor je eigen zaak. Je zegt dat er namens jou later aangetekende stukken zijn verzonden. Dat heb je niet zelf gedaan? Heb je hulp of advies?

 

Op 11 november 2010 is mij telefonisch een abonnement verkocht met een proefperiode van een maand op Allebedrijvenin Rotterdam.nl met de belofte dat dit in de proefperiode met een briefje opgezegd kon worden. Hiervan is een voicelog, waarop ik ook expliciet vraag of het inderdaad zo is dat ik met een briefje weer kan opzeggen. Hierop werd duidelijk gezegd dat een briefje voldoende was, maar dat dit niet zou gebeuren, omdat ik nu veel opdrachten binnen zou gaan halen. Vervolgens kreeg ik per email adressen opgestuurd, waarvan 1 van een bouwbedrijf en 2 particulieren. Die particulieren waren al een keer of 30 á 40 gebeld en werden hier helemaal gek van.

 

Ik voelde me opgelicht en heb op 9 december 2010 een briefje gestuurd naar het postbusnummer met het verzoek de overeenkomst op te zeggen. Hierna kreeg ik een herinnering en heb ik gebeld en gezegd dat ik schriftelijk had opgezegd. Zij geven aan de brief niet te hebben ontvangen en vragen een aangetekend bewijsstuk. Dit is mij tijdens de telefonische verkoop niet medegedeeld. Daar ik schilder ben en geen administratieve opleiding heb genoten, wist ik dit toen niet. Zij wisten wel dat ze met een schilder te maken hadden en hadden dit dan moeten vermelden.

 

Ik heb onlangs op internet gezocht naar klachten over dit bedrijf en gezien dat ik niet de enige ben met klachten. Ik voel me misleid door Allebedrijvenin., ze hebben niet gedaan wat mij is beloofd tijdens de telefonische verkoop. Er is nu verschillende keren telefonisch contact geweest en ook zijn er na mijn eerste brief nog uit mijn naam een aangetekende brief en een gewone brief naar Allebedrijvenin verstuurd. Zij hebben inmiddels incassobureau Credin ingeschakeld, waar in mijn naam ook al een aantal keren telefonisch contact mee is geweest en waarheen ook uit mijn naam een brief is verstuurd met uitleg over de situatie. zij gaven vandaag aan dat ze het ook een hoog bedrag vinden wat Allebedrijvenin vraagt, maar daar heb je natuurlijk niet veel aan. Ik heb hen aangegeven het bedrag niet te willen betalen en dat de rechter hier maar over moet gaan beslissen.

 

Heeft iemand ervaring met de rechter in een zaak tegenallebedrijvenin?

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik krijg inderdaad hulp en een kopie van mijn opzeggingsbrief is samen met de aangetekende brief nogmaals verstuurd. Ik ga je raad opvolgen en een email naar Sven van Allebedrijvenin. sturen om te kijken of we er uit kunnen komen. Zodra ik meer weet zal ik het hier weer melden.

Link naar reactie
  • 0

Geachte leden van het forum,

 

We beseffen dat de inhoud van de e-mail om het account te activeren voor enige verwarring heeft gezorgd. De e-mail is nader bekeken en naar aanleiding van de feedback inhoudelijk gewijzigd.

We willen benadrukken dat onze nieuwe klanten, naast deze e-mail, tevens een welkomstbevestiging en een voortgangsrapportage per e-mail ontvangen.

 

We willen nogmaals onze dankbaarheid uitspreken voor elke vorm van geleverde feedback. Mochten er in de toekomst nog vragen of onduidelijkheden zijn waarbij wij kunnen helpen, dan kan iedereen mij via het onderstaande e-mailadres rechtstreeks bereiken.

 

Met vriendelijke groet,

 

Sven Wiggers

Sven.wiggers@allebedrijvenin.nl

0900 - 222 888 9

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben vorig jaar ook benaderd door allebedrijvenin en heb het nu bijna een jaar geprobeerd maar wil het nu ook gaan opzeggen, ik denk dat ik meteen maar aangetekend een brief stuur. Ik heb er werkelijk helemaal niets van gemerkt qua klanten en verder hoor ik niets anders als naar oplichting riekende berichten over allebedrijvenin. Ik ben benieuwd hoe het opzeggen zal gaan verlopen....

Link naar reactie
  • 0

Dat klachten niet publiekelijk en online worden afgehandeld, lijkt me logisch.

Natuurlijk. Maar de overige vragen die hier gesteld zijn worden overduidelijk genegeerd. Dat roept - in ieder geval bij mij - het gevoel op dat ze vooralsnog alleen van plan zijn de mensen te helpen die de publiciteit zoeken.

Link naar reactie
  • 0

Ook wij zijn benaderd door allebedrijvenin. Een gratis vermelding bleek geen gratis vermelding. Vervolgens hebben we te laat opgezegd om deze reden. We werden gebelt of we nog niet iets langer de proefperiode wilde doen. Dit hebben we dus gedaan.

 

Toen ik wilde opzeggen kwam ik op dit forum en was bang dat we er niet zo gemakkelijk vanaf kwamen. Dus 3 brieven gestuurd (waarvan 1 aangetekend) en een mail. Ik kreeg direct een mail terug dat dit prima was en we zijn verder met rust gelaten.

 

Blijkbaar is allebedrijvenin echt haar imago aan het verbeteren. Goed nieuws na alle berichten die ik hier lees.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb op dit moment niet de exacte data's bij de hand maar hier het volgende verhaal. Op 24?? november 2010 kreeg ik een telefoontje van Alle Bedrijven in Sittard gevestigd in Gouda met de vraag hoe de proefplaatsing op hun site mij was bevallen en of ik een betaalde advertentie wilde? Ik antwoordde dat ik niet eens wist dat ik op hun site stond en zei dat ik geen betaalde advertentie wilde. Ok, de dame had goed nieuws voor mij en kon mij nog 1 maand extra proefplaatsing geven. Als ik geen betaald abonnement wilde hebben dan moest ik voor 24 december opbellen, ik vroeg nog naar de naam van de dame maar die zei dat ik het gewoon kon doorgeven aan de telefoniste. Ik wilde dit nog wel een keer proberen en na mijn goedkeuring hebben ze e.e.a. opgenomen en mocht ik op de gestelde vragen alleen ja of nee antwoorden, de vragen herinner ik mij niet meer maar was wel op mijn hoede toen dit gesprek werd opgenomen. Na dit gesprek kreeg ik binnen 1 week al een rekening toegezonden dat vond ik vreemd en dacht, goh als ik op tijd opzeg dan zal deze wel worden gecrediteerd. Op 20 december heb ik geprobeerd te bellen met Gouda maar daar werd niet opgenomen. Ik ben geboren in Gouda en mijn familie woont daar en een kennis kent het bedrijf Alle Bedrijven in Nederland op de Peperstraat en die heeft mij gewaarschuwd voor dit bedrijf. Na deze mededeling heb ik 2 emails gestuurd en deze werden ook niet beantwoord. Omdat ik in buitenland woon heb ik 22 december een fax verstuurd met de mededeling geen gebruik te willen maken van een betaald abonnement. Ik heb een copie van de fax bewaard en ook het verzendbericht. Hierna kreeg ik een schrijven dat ik had moeten reageren voor 24 november, dus ik moet reageren op iets waar ik het bestaan niet afweet. Hoe kan ik nu iets opzeggen als ik niet weet dat ik iets heb afgesloten. Een hele vreemde situatie en ben toen gaan zoeken op internet en zag op dit formum al 500 klachten en ook op andere sites nog meer ellende. Na bijna 6 maanden kreeg ik opeens afgelopen week een brief van Credifin en na een paar dagen zelfs een email van het incassobureau. Ik heb de mail beantwoord en geschreven dat ik op tijd heb opgezegd en dat ze mij niet verder moeten lastigvallen en dat de heer Stuivenberg van Credifin maar eens op Higher Level moet kijken zodat hij zelf kan lezen hoeveel mensen er zijn opgelicht door Alle Bedrijven in Nederland. Ik kreeg vervolgens de volgende email van hem.

 

Geachte mevrouw,

 

Naar aanleiding van u emailbericht doen we namens client u dit bericht toekomen.

 

Client heeft nimmer dergelijk broodje aap-verhaal gehoord dan door u verkondigd. Op de aantijgingen en uitlatingen betreffende higherlevel, gaan we niet op in. We zien de relevantie hier niet van in.

 

Ten tweede bent u de overeenkomst aangegaan en als u zegt dat u niet bevoegd was had u er ook niet mee accoord moeten gaan.

 

Tot slote een overeenkomst komt - kort gezegd - tot stand door aanbod en aanvaarding van dat aanbod, ook indien dit telefonisch geschiedt. Allebedrijvenin legt al haar overeenkomsten vast door een zogeheten voicelog. Eenvoudig gezegd, betekent dit dat de klant vooraf toestemming wordt gevraagd voor het opnemen van onderdelen van het telefoongesprek. Zo die toestemming wordt verkregen en de voicelog bevestigend wordt ingesproken, komt de overeenkomst tot stand. Deze wordt vervolgens digitaal opgeslagen. Later kan dit als bewijs worden gebruikt, zodat beide partijen weten wat ze van elkaar mogen verwachten. Ik verwijs naar de definities van "Publicatieopdracht" en "Voicelog" in de toepasselijke algemene voorwaarden.

 

Het telefoongesprek heeft plaatsgevonden en hiervan is destijds een Voicelog gemaakt. Misverstanden, zoals twijfel over het bestaan van de overeenkomst en dwaling, kunnen hierover dan ook niet bestaan. Niet alle en feitelijk maar ook bewijsrechtelijk staat daarom vast dat een overeenkomst van opdracht is gesloten tussen Partijen. U hebt in de toepasselijke algemene voorwaarden kunnen lezen, en u is telefonisch meegedeeld, dat de overeenkomst de eerste maand kosteloos schriftelijk kan worden opgezegd.

 

Cliënt heeft echter geen juiste of tijdige opzegging noch bewijs ontvangen, zodat de overeenkomst automatisch is verlengd voor een jaar. Voor alle duidelijkheid merk ik op dat de bewijslast - dat een vermeende opzegging mijn cliënt heeft bereikt - op u rust. U had zich er bovendien ook van kunnen vergewissen of uw opzegging wel was ontvangen. Een fax of een aangetekende brief was bewijsrechtelijk wellicht verstandiger geweest, maar die keuze hebt u gemaakt.

 

Met betrekking tot uw zogeheten opzegging, herhaal ik dat de wijze van opzegging uw keuze is. Daardoor ligt het op uw weg te bewijzen dat deze mededeling Allebedrijvenin heeft bereik t, wat ik nog altijd uitdrukkelijk betwist en waarvan u nog steeds geen bewijs heeft overgelegd. De verplichting om aangetekend op te zeggen staat niet vermeld in onze algemene voorwaarden. Allebedrijvenin wil de zaken niet moeilijker maken dan noodzakelijk. Evenwel heeft zij weldegelijk het recht te verlangen dat schriftelijk wordt opgezegd in verband met duidelijkheid omtrent wederzijdse rechten en plichten. De wijze van opzegging is niet voor niets in het telefoongesprek duidelijk aan bod gekomen en dit is verder duidelijk vastgelegd in de algemene voorwaarden.

 

Inmiddels heeft cliente opdracht gegeven rechtsmaatregelen te nemen.

Factuurnummer   Datum   Vervaldatum       Bedrag       Rente       Totaal

29788   02-12-2010   16-12-2010   €   343,91   €   15,15   €   359,06

                               

           Hoofdsom   €   359,06

           Incassokosten

Dossierkosten   €

€   75,00

20,00

           BTW 19%   €   18,05

                  

           Totaal   €   472,11

                        

                 

           Te voldoen   €   472,11

 

Om dit te voorkomen, sommeren wij u binnen 3 dagen na heden te hebben zorggedragen voor betaling van € 472,11 onder vermelding van uw dossiernummer. Bij ingebreke blijven, zien wij ons genoodzaakt terstond de nodige rechtsmaatregelen tegen u te nemen, met alle daaraan verbonden kosten en narigheden.

 

In afwachting, onder reserve van alle rechten.

Hoogachtend,

 

Credifin Nederland B.V.

 

 

Geachte mevrouw......

 

Naar aanleiding van u emailbericht doen we u dit bericht toekomen.

Graag zien we u bewijzen tegemoet evenals het bewijs dat de fax/brief door client is ontvangen.

Naar wij aannemen neemt u advocaat contact met ons op gezien wij geen contactgegevens van deze hebben en geen officieel schrijven dat deze u belangenbehartigd.

Inmiddels heeft cliente opdracht gegeven rechtsmaatregelen te nemen.

Factuurnummer   Datum   Vervaldatum       Bedrag       Rente       Totaal

29788   02-12-2010   16-12-2010   €   343,91   €   15,15   €   359,06

                               

           Hoofdsom   €   359,06

           Incassokosten

Dossierkosten   €

€   75,00

20,00

           BTW 19%   €   18,05

                  

           Totaal   €   472,11

                        

                 

           Te voldoen   €   472,11

 

Om dit te voorkomen, sommeren wij u binnen 3 dagen na heden te hebben zorggedragen voor betaling van € 472,11 op Abn Amro rekening 50.27.67.545 , Rabobank rekening 11.53.42.206 of ING rekening 2907280 ten name van Credifin Nederland te Amstelveen onder vermelding van uw dossiernummer.

Kunt u dit bedrag niet in zijn geheel voldoen? Wellicht komt u in aanmerking voor een betalingsregeling. Neem hiervoor contact op met een van onze medewerkers.

 

Bij ingebreke blijven, zien wij ons genoodzaakt terstond de nodige rechtsmaatregelen tegen u te nemen, met alle daaraan verbonden kosten en narigheden.

 

In afwachting, onder reserve van alle rechten.

Hoogachtend,

 

Credifin Nederland B.V.

 

 

De afloop van deze is nog niet bekend maar ga zeker niet betalen. Indien zij dit wel verlangen dan zal ik toch een dagje naar Gouda moeten en mijn vrienden moeten opzoeken in Gouda die mij zeker gaan helpen en die weten allemaal de Peperstraat wel te vinden en Moordrecht lukt ook nog wel.....

 

[Edit : adres- en bankgegevens verwijderd]

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    0 leden, 496 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.