• 0

Geschil met Allebedrijvenin... (AllebedrijveninNederland.nl)

Een dikke maand geleden hebben we een proefabonnement genomen op een dienst van een reclamebureau dat via internet opereert.

Dit hebben we via de telefoon gedaan, en het gesprek is opgenomen als bewijs van goedkeuring.

Duidelijk werd er bij verteld dat we binnen een maand moesten opzeggen anders zouden we er voor een heel jaar aan vast zitten. Aangezien wij ontevreden waren over de geleverde diensten in de eerste maand hebben wij contact met het bedrijf gezocht via de telefoon en duidelijk gemaakt dat wij het bij het proefabonnement wilde laten. Het bedrijf melde ons echter dat het afmelden per telefoon niet mogelijk was en dat we dit alleen per post konden doen. Dus hebben wij die zelfde dag nog een brief op de post gedaan (helaas niet aangetekend) waarin wij verklaarden geen zaken meer te willen doen met het bedrijf.

 

Maar tot onze verbazing ontvingen wij een week later een rekening van 400 euro! Het bedrijf melde ons dat zij geen brief ontvangen hadden en dat als we niet snel betaalden ze een deurwaarder zouden sturen.

 

Nu is onze vraag dus: Hoe lossen wij dit op?

 

Het bedrijf zegt in haar recht te staan en niet te willen onderhandelen aangezien zij geen opzegging ontvangen zeggen te hebben. Zelf vinden wij het vreemd dat wij een internetdienst per post moeten afzeggen en dat afzeggen per telefoon, fax of mail niet mogelijk is.

 

We zijn ten einde raad, wij hebben geen bewijs dat wij de brief verstuurd hebben, is er toch nog een mogelijkheid om hier onder uit te komen?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Het lijkt wel of er alleen maar slechte berichten geplaats mogen worden over Allebedrijvenin!

 

er mogen gerust positieve berichten geplaatst worden.

Enkel hebben bedrijven waar veel negatiefs over te melden is er nog wel eens een handje van om met nep accounts positieve berichten te gaan plaatsen.

En dat valt vaakl op doordat mensen die volledig nieuw op een forum zijn hun eerste bericht gebruiken voor zo een positief bericht en je er daarna nooit meer wat van ziet.

 

Dus hopelijk zien we je hier gewoon vaker terug voor andere berichten.

Link naar reactie
  • 0

Hi Jasper, leuk dit forum, ben benieuwd naar je ervaringen wat boden ze dan ?? Ik zal er ook niet op ingaan omdat ik dan toch weer verdacht wordt heeeeeeeeeeeeeeeel verdacht!

 

Ik heb beloofd niet prijs te geven wat ze precies boden, maar het kwam neer op kosteloos stellen en een gratis plaatsing voor een bepaalde periode.

Link naar reactie
  • 0

Jeetje, wat een hoop berichten over Allebedrijvenin. Schrikbarend, maar de laatste berichten lijken beter te worden, m.a.w. ze zijn hun imago aan het verbeteren?

 

 

Ik ben in december gebeld door dit bedrijf en ik dacht, een maandje gratis, prima, ik zeg gewoon bijtijds op. Na het telefoongesprek eens zitten googelen en toen kwam ik toch een hoop tegen, ik voelde me gelijk klote, was ik er nu ook ingetrapt? Ik heb na 2 weken opgezegd, via e-mail, aangezien dat tegenwoordig in hun voorwaarden staat.

 

Dit heb ik aan ze gemaild:

 

Geachte heer/mevrouw,

 

Ik maak graag gebruik van de mogelijkheid om in de proefperiode op te zeggen, zoals beschreven in de algemene voorwaarden, artikel 2.2 en 2.3

 

2.2 Gedurende de proefperiode kan de Afnemer de Overeenkomst schriftelijk en zonder opgaaf van redenen per direct opzeggen zonder kosten en/of schadevergoeding verschuldigd te zijn.

2.3 Opzegging geschiedt schriftelijk per gewone post of per e-mail: abonnementen@allebedrijvenin.nl.

 

Hierbij wil ik graag mijn proefabonnement opzeggen bij allebedrijvenin en daarmee niet overgaan tot het betaalde jaarabonnement.

 

Ik ontvang graag een bevestiging van de opzegging.

 

 

En ik heb 2 dagen later netjes via e-mail een bevestiging van de opzegging gehad. Had al een opzegbrief klaar liggen ook voor als ik niet snel reactie zou krijgen, die ik dan aangetekend zou versturen. Maar ik was zo opgelucht dat dat niet nodig was!

 

 

De bevestiging van hun:

 

Geachte mevrouw ---,

 

Namens Allebedrijvenin bedank ik u voor uw schrijven.

 

We betreuren het feit dat u niet voor onze service heeft gekozen, maar respecteren uiteraard uw keuze. Hiermee bevestigen wij de ontvangst van uw opzegging. Uw abonnement loopt tot 22 januari 2012 en zal hierna worden beëindigd.

 

We willen u erop attenderen dat uw vermelding aan het einde van de contractperiode teruggezet wordt naar uw gratis basisvermelding, waarmee u nog steeds kunt profiteren van onze diensten op de website. Zo kunt u met uw basisvermelding - door in te loggen op uw persoonlijke account - nog steeds uw aanbieding op Allebedrijvenin plaatsen. Ook kunt u nog steeds gebruik maken van de kwaliteitsmeter, waarmee klanten reviews over uw service en kwaliteit kunnen schrijven.

 

Uiteraard doen wij onze uiterste best om ons product te blijven verbeteren. Graag nodigen we u uit ons te volgen via onze social media kanalen, zoals Twitter en Facebook, en uw ideeën met ons te delen.

 

Ik vertrouw erop dat u tevreden bent over de hulp die ik u vandaag geboden heb.

 

Mocht u mijn hulp in de toekomst nodig hebben, dan kunt u mij via dit e-mailadres rechtstreeks bereiken.

 

Met vriendelijke groet,

---

 

Klantenservice

Allebedrijvenin BV

 

 

Blijkbaar worden ze eindelijk wakker ofzo... Maar alsnog zal ik niet snel met ze in zee gaan, aangezien er veel te veel negatieve verhalen over ze te vinden zijn. Dat voelt dus gewoon niet prettig. Wie weet als ze 10 jaar lang een goed bedrijf runnen met veel positieve verhalen enzo, dat het dan een mogelijkheid zou kunnen zijn. (Ben trouwens 0x bekeken in de 2 weken dat ik een proefabonnement had)

Link naar reactie
  • 0

Hier weer een gedupeerde.

 

Vandaag heb ik onderstaande brief gestuurd naar Allebedrijvenin te Gouda:

 

Op grond van ons telefonisch onderhoud van 5 maart jl., bevestigen wij u het volgende.

 

Op 5 januari 2012 heeft een acquisitie medewerker van Allebedrijvenin, XXXXX een aanbieding gedaan voor een proefperiode van 30 dagen voor vermelding op de website van Allebedrijvenin. Tijdens het telefoongesprek ben ik, XXXXXX, akkoord gegaan met een proefperiode van 30 dagen en is duidelijk aangegeven niet geïnteresseerd te zijn in voortzetting van enige advertentievormen op Allebedrijvenin waaraan enige kosten zijn verbonden. Dit is tevens zeer duidelijk door mij aangegeven toen er werd aangegeven dat er bandopname werden gemaakt van het telefoongesprek.

 

Tijdens dit telefoongesprek is aangegeven dat, bij het aangaan van het contract, de mogelijkheid bestaat dat deze aanbieding, dan wel schriftelijk of via de e-mail, de ontbinden.

 

Na het ontvangen van de bevestiging van aanmelding( uw schrijven 6 januari 2012) hebben wij op 8 januari 2012 een brief verstuurd naar bovenstaand adres met de mededeling dat wij geen vermelding na de proefperiode wensen, dit conform telefonisch advies en conform uw schrijven van 6 januari 2012, waarin staat “U geniet van een fullservice abonnement. Mocht u toch in het ergste geval geen meerwaarde zien, laat u ons dit dan binnen de eerste maand schriftelijk of per e-mail weten. U kunt dan kosteloos opzeggen”

 

Allebedrijvenin heeft, vanaf die periode tot en met 5 maart 2012, ons diverse malen telefonisch benaderd voor het optimaliseren van de bedrijfsgegevens op Allebedrijvenin. Wij hebben geen gebruik gemaakt van dit verzoek, daar wij geen opname willen. Tevens hebben wij deze periode, slechts éénmalig ingelogd op onze account en daarbij geen bijzonderheden verricht om onze account verder te optimaliseren.

 

Vervolgens hebben wij op 5 maart 2012 een e-mail van u ontvangen over het feit dat er een openstaande factuur zou zijn bij Allebedrijvenin. Als reactie hierop heb ik telefonisch contact met u opgenomen en heeft u aangegeven dat Allebedrijvenin mijn opzegging nooit heeft ontvangen, waardoor Allebedrijvenin nu graag een betaling ziet van € 299,00 exclusief BTW, waarvan wij overigens nooit eerder een factuur van hebben ontvangen.

 

U heeft aangegeven tijdens het gesprek dat XXXXXX met enige vorm van bewijslast moet komen dat deze brief is verstuurd, daar anders Allebedrijvenin hierop volgend het incassotraject zal inschakelen. Tijdens dit gesprek heeft u gezegd, (wij citeren) “u heeft geen poot om op te staan, want u kunt niets bewijzen en zal de eventuele rechtzaak niet winnen dus ongeacht moeten gaan betalen “.

 

Hierop volgend heeft u XXXXX een aanbieding gedaan van 50% korting op het huidige openstaande factuurbedrag en zal de vermelding voor 6 maanden blijven staan. Ik heb u aangegeven dat het een feit blijft dat XXXXXX geen gebruik wens te maken van enige vorm van advertenties op Allebedrijvenin en contact met u zal opnemen, na het inwinnen informatie omtrent deze zaak.

 

Uit onderzoek is gebleken dat Allebedrijvenin stelselmatig deze manier van acquisitie pleegt naar bedrijven toe en misbruik maakt van aanbiedingen van 30 dagen proefvermelding, waaruit vervolgens blijkt dat Allebedrijvenin nooit enige brief van opzegging ontvangt van ondernemers. Na het inwinnen van juridische informatie en informatie bij o.a. Tros Radar en Meldpunt Internetfraude, zijn tal van dit soort zaken bekend, uitgevoerd door Allebedrijvenin. Uitlopend hierop worden incassobureaus ingeschakeld bij het alsnog verhalen van de kosten, waardoor ondernemers de dupe worden van dit soort fraudepraktijken.

 

De wijze waarop u ons heeft benaderd is dermate misleidend geweest en, dat er van een rechtsgeldige overeenkomst geen sprake kan zijn. Zou er al een overeenkomst bestaan, achten wij deze vatbaar voor vernietiging en grond van dwaling/bedrog alsmede gebrek aan wilsovereenstemming.

 

Op grond van alle bovengenoemde punten, achten wij ons niet gehouden tot betaling en/of gebruik te maken van het aanbod van 50% korting en komt dit, gezien de gemaakte uitspraken over alsnog geld te willen ontvangen, daar wij duidelijk ons standpunt hebben gemaakt en een brief hebben verstuurd op 8 januari 2012 met opzegging ná de proefperiode van 30 dagen. Wij verzoeken u het openstaande factuurbedrag te crediteren in uw administratie, alle correspondentie met ons te staken en onze gegevens uit uw bestanden te verwijderen

 

Indien wij binnen één week geen antwoord van u ontvangen, nemen wij aan, dat u alsnog aan ons verzoek tot opzegging hebt voldaan.

 

Hoogachtend,

 

Link naar reactie
  • 0

 

 

er mogen gerust positieve berichten geplaatst worden.

Enkel hebben bedrijven waar veel negatiefs over te melden is er nog wel eens een handje van om met nep accounts positieve berichten te gaan plaatsen.

En dat valt vaakl op doordat mensen die volledig nieuw op een forum zijn hun eerste bericht gebruiken voor zo een positief bericht en je er daarna nooit meer wat van ziet.

 

Dus hopelijk zien we je hier gewoon vaker terug voor andere berichten.

 

Heel goed dat spam en vooral de nep-tevreden klanten worden afgestraft. Dat tweede soort wangedrag zou zelfs zwaarder mogen worden bestraft (soort Superkneus of zo) want dat is gewoon leugens verspreiden en oplichting. Wat ik wel naar vind, als de keerzijde van het verhaal niet mag worden genoemd. Dus echt tevreden klanten moeten ook een kans krijgen om hier hun zegje te doen mits hun verhaal op waarheid berust, zonder meteen scheldkannonades , kneuzen enz te ontvangen. In de rechtspraak geldt nog altijd hoor en wederhoor. In andere fora geven alleen moderators sancties in de vorm van waarschuwingen, berispingen en verwijderingen, dat ze na onderzoek kunnen aanpassen. Wellicht een idee voor Higherlevel?

Link naar reactie
  • 0

Precies idd met gelijk munt, in mijn ogen is Allebedrijvenin in geen enkele vorm machtiger als mij al willen ze dat graag doen geloven.

 

Gisteren een telefoontje ontvangen van een medewerkster van Allebedrijvenin dat zij op dit forum mijn bericht hadden gelezen. (brief was nog niet in hun bezit).

 

Belofte gedaan dat zij maandag intern het e.e.a. gingen overleggen om het probleem op te lossen.

 

Wordt vervolgd.....

Link naar reactie
  • 0

Wat ik meer bedoel, ik waarom deze idioten nog geen boete van een paar ton aan hun broek hebben.

Dan moeten ze eerst veroordeeld worden, en dat gebeurt nog niet zo heel veel. Daar zijn de bedragen net te laag voor; je gaat als je voor een paar honderd euro gedupeerd bent niet voor dat bedrag procederen. Dat kost meer dan het op kan leveren.

 

Het enige wat we kunnen doen is zo veel mogelijk ervaringen met dit soort bedrijven blijven publiceren in de hoop dat ze zo'n slechte naam krijgen dat iedereen weet dat ze er niet mee in zee moeten gaan, of dat ze hun beleid verbeteren en er een net acquisitie- en incassobeleid op na houden.

Link naar reactie
  • 0

MKB Nederland is nu bezig met een proefproces.

 

Het Openbaar Ministerie heeft een speciaal team in Zwolle dat al jaren probeert om iets te doen tegen dubieuze acquisitie, maar de wetgeving is ambivalent. En opeenvolgende ministers doen er weinig aan. Het probleem is schijnbaar dat je aan de vormvereisten van de overeenkomst gaat peuteren. Wat in 99% van de gevallen (overeenkomst per telefoon of mail) redelijk goed gaat, wordt hier keihard misbruikt.

 

Het is een industrie waar miljoenen in omgaan. Er is onderzoek gedaan naar bankrekeningen van gekende acquisitie-sjacheraars (dat kan kenbaar wel) dus ze weten precies waar de grote clusters zitten. MKB Nederland heeft met steun van het Nederlands Uitgeversverbond een zwarte lijst van uitgevers opgesteld, maar daar mogen ze waarschijnlijk niks mee doen. Ook dat verzandt.

 

Zelfs dit soort discussies zijn lastig. HL krijgt jaarlijks blafbrieven van advocaten namens dubieuze uitgevers die met rechtszaken vanwege smaad e/o laster dreigen. Dat verklaart waarom negatieve berichten over bepaalde uitgevers van het internet verdwijnen. Andere fora en media zwichten voor druk. HL is één van de laatste bolwerken waar berichten blijven staan, al zijn we niet blij met negatieve kwalificaties die niet goed beargumenteerd worden.

 

AllebedrijveninNL heeft hier beloofd beter om te gaan met opzeggers, dus we blijven ze met belangstelling volgen. Niet alleen om kritiek te hebben; ook om ruimte te bieden aan goede ervaringen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Vanmorgen een telefoontje ontvangen van Allebedrijvenin n.a.v. mijn eerdere geposte ervaring.

 

Deze meneer (met wel begrip voor de situatie) heeft na intern overleg met de debiteurenadministratie besloten om de factuur als nog te crediteren. Tevens heeft hij uitgelegd dat er veel ondernemers in het verleden misbruik hebben gemaakt van de 30 dagen proef en aangegeven hebben dat zij ook afmeldingen hebben verstuurd. Naar zijn zegge heeft Allebedrijvenin toen kunnen bewijzen dat deze brieven niet officieel waren, door een verhuizing en verkeerde adressering. Met dit gebeuren is Allebedrijvenin heel alert geworden op dit soort verhalen.

 

Allebedrijvenin heeft inderdaad geconcludeerd dat er op mijn account slechts éénmalig was ingelogd en geen gebruik was gemaakt van telefonische optimalisering, wat ik eigenlijk ook in mijn allereerste telefoontje al had aangegeven, maar toen niet serieus werd genomen door een medewerker van de debiteurenadministratie.

 

Een bevestiging van deze creditering zal ik toegestuurd krijgen per post.

 

Persoonlijk ben ik blij dat deze zaak alsnog is opgelost, al ben ik niet happy met de tijd en energie die wij erin hebben moeten steken om dit voor elkaar te krijgen en eigenlijk het forum hebben moeten gebruiken om de klacht daadwerkelijk opgelost te krijgen en dat persoonlijk contact zonder (internet) hulpmiddelen eigenlijk niet worden gehoord.

 

Blij dat het is opgelost, maar een leer voor de volgende keer....... Al is de aanbieding nog zo mooi en krijg ik geld toe, laat ons maar adverteren op onze eigen manier zonder dit soort bedrijven.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Tevens heeft hij uitgelegd dat er veel ondernemers in het verleden misbruik hebben gemaakt van de 30 dagen proef en aangegeven hebben dat zij ook afmeldingen hebben verstuurd. Naar zijn zegge heeft Allebedrijvenin toen kunnen bewijzen dat deze brieven niet officieel waren, door een verhuizing en verkeerde adressering. Met dit gebeuren is Allebedrijvenin heel alert geworden op dit soort verhalen.

 

Ja heus. Ondernemers gaan massaal afzegbrieven versturen naar een verkeerd adres. Uit eerdere berichten kun je afleiden dat ABIN in het verleden opzeggingen negeerde of pas een factuur verzond na de opzeggingstermijn. Daar kwam zoveel kritiek op, dat hun zoekresultaten negatief beïnvloedt werden. Ze hebben nog geprobeerd met rechtszaken te dreigen, vanwege vermeende laster. Maar nu gaan ze coulanter om met mensen die willen opzeggen. En iedereen die goede of slechte ervaringen heeft met dat nieuwe beleid, is welkom om zijn ervaring hier te delen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Tevens heeft hij uitgelegd dat er veel ondernemers in het verleden misbruik hebben gemaakt van de 30 dagen proef en aangegeven hebben dat zij ook afmeldingen hebben verstuurd. Naar zijn zegge heeft Allebedrijvenin toen kunnen bewijzen dat deze brieven niet officieel waren, door een verhuizing en verkeerde adressering. Met dit gebeuren is Allebedrijvenin heel alert geworden op dit soort verhalen.

Echt heel erg dat allebedrijveininnederland dit zo durft te brengen na vele honderden, misschien zelfs wel duizenden, ondernemers gedupeerd te hebben.

Link naar reactie
  • 0
Tijdens het telefoongesprek ben ik, XXXXXX, akkoord gegaan met een proefperiode van 30 dagen en is duidelijk aangegeven niet geïnteresseerd te zijn in voortzetting van enige advertentievormen op Allebedrijvenin waaraan enige kosten zijn verbonden.

 

wel ingaan op de gratis aanbieding maar gelijk al aangeven dat je er verder geen cent voor over hebt. :P

 

Had je dan niet beter gelijk nee kunnen zeggen? had je een hoop sores gescheeld. ;D

 

Vandaag werd ik zelf weer gebeld door een of ander internet marketing bureau. Direct gezegd dat ik niet in ga op telefonische aanbiedingen en vervolgens de beste man een fijne dag gewenst en opgehangen. Misschien een beetje bot maar wel effectief. voorkomt ook een hoop gezeur achteraf.

 

Ben me bewust dat de goede onder de kwade moet lijden maar dat is onvermijdelijk doordat je vaak niet weet wat er achter zit.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.