• 0

"Aarch!!" - deel je ondernemersleed hier!

Van het lezen van al die Yes-momenten word ik altijd blij, maar hebben jullie ook wel eens "Aarch!!" momenten? Momenten dat je het liefst direct wil verhuizen naar een onbewoond eiland?

 

Ik had het vanmorgen: we waren bezig om de laatste hand te leggen aan onze nieuwe webshop. Maanden werk in gestoken, veel testen mee gedaan. Hij zou vanmiddag op een vooraf aangekondigd tijdstip online gaan, dus ik dacht: ik test hem nog een laatste keer om zeker te zijn dat alles werkt.

 

Wat denk je, blijkt de complete winkelwagen het niet meer te doen. Vage foutmelding, heel de boel in de soep. Na uren zoeken nog de oorzaak niet gevonden. Aaaaarch!!

 

Niet te geloven, wat een ellende. Als een speer collega's erbij geroepen, contact gezocht met de softwaremakers... op het allerlaatste moment kwam de oorzaak boven water: een klein stukje foute code was de oorzaak van het leed.

 

Het is dus uiteindelijk op het nippertje toch goedgekomen, maar wel met de hakken over de sloot zeg. Nu de website na al die maanden eindelijk online is gegaan is voor ons dan weer een gigantisch Yes-moment. ;D

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 3

Daar werd ik ook gek van de KvK die op 00:00 dicht gaat online (haha ik weet het klinkt raar). Anyway ik zoek nu via webservices.nl alle KvK gegevens op, kost minder (heb prepaid 300 euro per jaar) en ik kan heerlijk zoeken als het online KVK handelsregister dicht is.

 

Op http://www.openkvk.nl kun je alles gratis opvragen (ook geautomatiseerd).

Link naar reactie
  • 0

Het is geen ramp maar mag ik even klagen over de belastingdienst...

 

Begin dit jaar heb ik in 1x bijdrage zorgverzekeringswet betaald (mag verspreid over maanden maar ik vind het makkelijker het in 1x afgehandeld te hebben). 20 mei kreeg ik ineens 64 euro terug...vreemd, maar goed, het zal wel. 21 augustus krijg ik ineens melding dat ik wat moet betalen -> 64 euro. Blijkbaar over het hoofd gezien want later kreeg ik herinnering dat er 16,- betaald moet worden. Dus ik overmaken...Krijg ik maandje later weer post dat er 16,- overgemaakt moet worden! Hoe kan dat nou...nou ja het zal wel, geen tijd uit te zoeken, ik maak het wel over. En jawel hoor....maandje later weer, er moet 16,- betaald worden...snapte er niets van! Heb vandaag eindelijk de tijd genomen het eens uit te zoeken. Het kwam dus hierdoor:

- zij maakten 64,- over naar mij

- dat bleek onterecht, dus moest ik het alsnog betalen...Dat MAG verspreid over het jaar, er waren nog 4 maanden over....dus 16,- per keer! Vandaar dus iedere keer weer post dat er nog 16,- overgemaakt moet worden....

 

Het komt misschien beetje dom over, maar ik had er niet bij stilgestaan dat je zulke lage bedragen verspreid over maanden mag overmaken...Snapte er niets van, dat ik dan maand later weer 16,- moest betalen. ;) gelukkig werd het duidelijk toen ik alle papieren weer eens na ging kijken....

Link naar reactie
  • 0

wat een %$#^&!@* week zeg....

 

heb je eindelijke een nieuwe shop online staan gaat er van alles mis...

eerste bestellingen kwamen goed binnen. daarna:

 

maandag crasht mijn pc....

geen actuele backup bij backup online van KPN omdat de weken ervoor er iets mis gegaan was waardoor niet de juiste locaties gebackuped waren (had geen tijd om me er in te verdiepen).

 

Vervolens met veel moeite (veel te lang verhaal waarom dat zoveel moeite was) een nieuwe pc gekocht om tijdelijk mijn oude harde schijf in te hangen.

 

Blijkt de computer niet op die oude harde schijf op te starten door fouten op de schijf.

 

Dan maar repareren met een vista instalatie disk. Bij aankoop van de pc geen orginele disk van windows gekregen omdat die er niet meer bijgeleverd worden, kon je volgens de verkoper gewoon zo legaal van internet downloaden.

 

helaas... windows vista bleek nu niet zo van internet te downloaden te zijn dus geen reparatie disk

Bij de winkel/computer producent kon ik nu wel een vervangende disk krijgen, maar dat kost weer 60 euro en duurt een paar dagen....

 

Danmaar anders.... andere windows geinstaleerd en oude harde schijf uitgelezen.

 

Bestanden dus weer terug maar alle programma's nog opnieuw downloaden en instaleren. (wekenw erk voordat alles er weer eens helemaal opstaat)

 

 

Dan ga je de bestellingen van de afgeloepn week controleren.... helemaal niks betaald..... (in oude systeem gelukkig nog wel).

 

waarom niet?? dus zelf weer testen met je account en alles gaat goed.

Uiteindelijk blijkt er een fout te zitten in het bestellen zonder account dus nu weer zoeken naar oplossing...

 

Verder tot overmaat van ramp blijkt de telefooncentrale waarschijnlijk stuk waardoor als mensen bellen ze een toon krijgen dat het nummer niet bestaat...

 

Wat zal er nog volgen???

Link naar reactie
  • 0

Wat zal er nog volgen???

 

Een, volgens mij bijbelse, spreuk zegt dat er na 7 magere dagen 7 vette jaren zullen komen ;D (enigszins verbasterd)

 

Klinkt inderdaad helemaal niet leuk. Succes met alle herstelwerkzaamheden die je nog te gaan hebt

 

Frans

 

Die mogen dan wel moddervet gaan worden ;D

Link naar reactie
  • 0

Dan maar repareren met een vista instalatie disk. Bij aankoop van de pc geen orginele disk van windows gekregen omdat die er niet meer bijgeleverd worden, kon je volgens de verkoper gewoon zo legaal van internet downloaden.

 

Een Windows versie die bij een computer wordt geleverd (oem versie) mag vrijwel nooit op een andere PC worden geïnstalleerd. Je moet bij die nieuwe PC weer een nieuwe versie van Windows kopen.

Link naar reactie
  • 0

Dan maar repareren met een vista instalatie disk. Bij aankoop van de pc geen orginele disk van windows gekregen omdat die er niet meer bijgeleverd worden, kon je volgens de verkoper gewoon zo legaal van internet downloaden.

 

Een Windows versie die bij een computer wordt geleverd (oem versie) mag vrijwel nooit op een andere PC worden geïnstalleerd. Je moet bij die nieuwe PC weer een nieuwe versie van Windows kopen.

 

sterker nog.... als je het op de orginele pc opnieuw wil instaleren moet je dus ook voor 60 euro nog een disk aanschaffen terwijl je al voor die licentie betaald hebt. waarom? Omdat je er geen cd met windows meer bijkrijgt en je verteld wordt dat je dat gewoon kan downloaden van internet wat dus niet blijkt te kloppen (met dank aan ITS Nijmegen en Acer).

Link naar reactie
  • 0

sterker nog.... als je het op de orginele pc opnieuw wil instaleren moet je dus ook voor 60 euro nog een disk aanschaffen terwijl je al voor die licentie betaald hebt. waarom? Omdat je er geen cd met windows meer bijkrijgt en je verteld wordt dat je dat gewoon kan downloaden van internet wat dus niet blijkt te kloppen (met dank aan ITS Nijmegen en Acer).

 

Pre-installed windows versies (dus zonder installatie media) horen een optie te hebben om zelf een backup/recovery cd te maken. Ben nog geen een computer tegen gekomen die niet bij de eerste ke(e)r(en) gebruik met schermpjes kwam met de vraag of ik die cd wilde maken. Grote kans dat je leverancier dit voor je uitgezet heeft....

Link naar reactie
  • 0

grote kans van wel ja.... deze kwam namelijk als laatste exemplaar uit de showroom.

Had dus ook geen backup gemaakt bij het ingebruik nemen. verder ook niet over nagedacht omdat de verkoper me 10 keer verzekerd had dat je windows Visat gewoon zo legaal van het internet kon downlaoden zodat je nog een schijf had als je die nodig had...

Link naar reactie
  • 0

Da's inderdaad wel een heel tragisch verhaal. Ik moest ook meteen aan Murphy's law denken...

 

Als ik me niet vergis is dat nu al de tweede keer dat die online backup je in de steek gelaten heeft... misschien eens switchen naar een andere partij?

 

Ik weet trouwens persoonlijk niet beter dan dat de OEM installatie cd standaard bij de computer meegeleverd wordt. Was met XP zo, is met Windows 7 zo (laatst voor een klant besteld), dus ik vermoed zomaar dat dit iets met de winkel (of het merk) in kwestie te maken heeft.

 

Voor wat betreft die verkoper. Tja, verkopers in grote electronica zaken staan doorgaans niet bekend om hun enorme materie kennis ben ik bang. En met die keten heb ik sowieso hilarische ervaringen (ik ga altijd goed ingelezen op pad en wat je verkopers daar zo nu en dan hoort uitkramen over welk apparaat dan ook: tenenkrommend en erg op de lachspieren werkend). Zeker zaken als computers zou ik echter nooit bij een dergelijke keten kopen.

 

Maar afgezien van het probleem in de kopen zonder account module is de ergste storm nu dus weer gaan liggen?

Mediascape - Hét adres voor betaalbare huisstijlen, reclame en websites.

We heten u van harte welkom op: www.mediascape.nl

Link naar reactie
  • 0

grote kans van wel ja.... deze kwam namelijk als laatste exemplaar uit de showroom.

Had dus ook geen backup gemaakt bij het ingebruik nemen. verder ook niet over nagedacht omdat de verkoper me 10 keer verzekerd had dat je windows Visat gewoon zo legaal van het internet kon downlaoden zodat je nog een schijf had als je die nodig had...

Dan doelt hij waarschijnlijk op de recovery CD, die is inderdaad legaal te downloaden. Je hebt er echter niets aan als je Windows opnieuw wilt installeren.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • 0

Arno... backup probleem zat deze keer niet bij mijn aanbieder maar op mijn pc.

Backups werden vane en bepaalde locatie gemaakt en die locatie was verdwenen doordat die harde schijf stuk was. en de nieuwe locatie werd dus niet (volledig) gebackuped.

 

Eigenlijk dus gewoon eigen schuld dat ik het niet aangepast had, maar zo druk geweest dat dat er steeds bij in schoot.

 

Bestellen werkt nu weer en nog 2 problemen opgelost zojuist... nu nog de url migratie afmaken en als dat zonder verdere problemen gaat ben ik weer tevreden.

 

P.S. Arno... bel me morgen anders even over je PM

 

anders zal ik je PM (en ook de andere pm) zo snel mogelijk beantwoorden)

Link naar reactie
  • 0

Je kunt overigens ook altijd een backup (op CD) maken van een preinstalled Windows versie, ook als die functie niet in Windows zit. In Vossie zijn situatie nu niet meer te doen, maar wellicht dat er ook anderen zijn met een preinstalled Windows versie.

 

Beter trouwens om je werkstation uit te rusten met een extra harde schijf in RAID 1 (mirror) met je gewone harde schijf. Mocht er een mechanisch defect zijn met een van de schijven dan kun je gewoon doorwerken en scheelt het je een dag herinstalleren.

Link naar reactie
  • 0

een heel erg "aaaarch" moment gehad vanmiddag :( dus ik kom hier even stoom afblazen en wie weet nog wat tips krijgen hoe hiermee om te gaan?

 

Sinds een half jaartje ben ik aan het ondernemen geslagen. Vorige week is er een sample lading van 4 kuub spul binnengekomen. De eerste paar dozen uitgepakt en dat zag er goed uit! Maar vandaag toch even verder gaan kijken en wat blijkt: 60% van mijn producten is beschadigd en dus onverkoopbaar.

 

Ik baal hier flink van, al ben ik wel blij dat het een sample order is geweest, maar dat heeft me wel ruim 2500 euro gekost met verschepen en alles erbij.

Ik heb het verzekerd laten vervoeren, dus morgen meteen maar eens bellen met de transporteur en hopen dat ik hier nog iets van terug ga krijgen.

Het is overigens beschadigd geraakt bij het transporteren, het lijkt wel of er mee gevoetbald is.

 

Maar ik bedenk me bij elk tegenslagje maar weer: volgend jaar of het jaar erna lach je er vast om, en praat je er vast nog wel eens over in de trant van: "weet je nog, toen ik nog een klein onervaren ondernemertje was.....haha inmiddels weet ik gelukkig wel beter...."

 

Maar voor nu: even flink balen!

Link naar reactie
  • 0

Dat is echt een argh moment. Heftig! Succes met uitzoeken wat de mogelijkheden zijn.

 

Dank je manon, ik heb nog bijna 0 ervaring met importeren, laat staan met schade uit importeren.

Maar wordt vervolgd....

 

 

Edit: topic karinvb samengevoegd met bestaand verzameltopic

Link naar reactie
  • 0

Dat is echt een argh moment. Heftig! Succes met uitzoeken wat de mogelijkheden zijn.

 

Dank je manon, ik heb nog bijna 0 ervaring met importeren, laat staan met schade uit importeren.

Maar wordt vervolgd....

 

 

Edit: topic karinvb samengevoegd met bestaand verzameltopic

 

Volgens mij heb je nog een bijkomend probleem, want je hebt de schade niet gemeld bij ontvangst (op vrachtbrief).

Dus een evt. schadeuitkering zal zeer onwaarschijnlijk zijn. Daarnaast: die transportverzekeringen zijn echt waardeloos, minimaal bedrag wordt er vergoed.

 

Succes met je nieuwe ervaringen!

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Hm logisch dat je baalt...bel maar snel je verzendbedrijf! Ik heb gelukkig nog geen ervaring hiermee....had wel 'n keer dat ik wat per vliegtuig liet sturen en 1 van de 3 dozen zoek was....had lang contact met verzendbedrijf, was niet verzekerd, maar ik probeerde toch 'n vergoeding te krijgen. Uiteindelijk toch kleine vergoeding gekregen. Ook had ik de factuur niet betaald, ze stuurden paar herinneringen en toen was het over. Dus probeer gewoon brutaal te zijn, ook als ze 'n lagere bedrag willen vergoeden, soms krijg je toch meer voor elkaar dan dat ze volgens de regels zouden doen.

 

Maak anders ook foto's, zoals het nog in de doos staat, om duidelijk te maken dat je het zo heb ontvangen.

 

@Ed: het klinkt wel logisch wat je zegt, maar ik ben wel benieuwd of ze daadwerkelijk zo gaan reageren. De chauffeur die de spullen brengt heeft altijd haast, je kan niet verwachten dat je de tijd krijgt alles open te maken om even goed kritisch te kijken voordat je je handtekening zet.

Link naar reactie
  • 0

Het klinkt idd logisch dat ik het meteen had moeten melden, maar de dozen zijn flink zwaar en log per stuk. Ik heb direct wel wat open gemaakt en deze zagen er (toevallig) goed uit. Ik ga maar afwachten. Vandaag de transporteur gebeld en zij gaan de verzekering inlichten. Wie weet...ik reken op niets, dus kan het alleen maar meevallen.

Maar in het vervolg op elke vrachtbrief maar voor de zekerheid schrijven dat het beschadigd is? Foto's zijn gemaakt, en alles staat nog in de dozen.

 

En anna wellicht leuk om te weten: ik heb jouw advies opgevolgd en dit is via ITG geleverd :-) dus wie weet...

 

Vandaag weer een AAARCHG moment: nog een sample (luchtvracht) van een andere leverancier uit china gekregen, and guess what: beschadigd :(

Dus ook maar de DHL gebeld, maar aangezien in china het transport is geregeld (scheelde toen veel geld) verwacht ik hier ook maar niet te veel van.

 

 

Link naar reactie
  • 0

haha idd leuk te weten, van itg! Probleem die ik had was trouwens bij eaglegl....enige wat keer tegen zat bij itg is dat ze het onder duurdere categorie inklaarden dan de vorige keer. Ze zeiden eerst dat er niets aan gedaan kon worden maar na beetje doorzeuren hebben ze het toch gewijzigd. ;) Mag ook wel, scheelde me 400 euro....Voor de rest prima service, maar goed, kan altijd keer pech hebben en dan is het maar afwachten hoe het opgelost wordt....

 

Ik weet niet of je het weet, maar de verzendbedrijven zijn overigens gewoon tussenpersonen. Veel zendingen gaan via gedeelde container. Dat wordt door een ander bedrijf gelost en de inhoud wordt weer door verschillende bedrijven ingeklaard en verder verstuurd (het is dus niet zo dat alles wat in 1 container zit door ITG geregeld wordt). Ik had namelijk 'n keer behalve mijn doosjes ook 3 dozen van een ander bedrijf ontvangen. Ik mailde ITG en na paar dagen had ik zelf maar nummer opgezocht om de eigenaar te bellen. ITG zei toen dat ze het al gemeld had aan het bedrijf die het geleegd had en verder er niets aan kon doen. Het kan dus ook zijn dat ITG eerst bij anderen de schade probeert te verhalen, dat het allemaal wat langer gaat duren.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 77 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.