• 0

"Aarch!!" - deel je ondernemersleed hier!

Van het lezen van al die Yes-momenten word ik altijd blij, maar hebben jullie ook wel eens "Aarch!!" momenten? Momenten dat je het liefst direct wil verhuizen naar een onbewoond eiland?

 

Ik had het vanmorgen: we waren bezig om de laatste hand te leggen aan onze nieuwe webshop. Maanden werk in gestoken, veel testen mee gedaan. Hij zou vanmiddag op een vooraf aangekondigd tijdstip online gaan, dus ik dacht: ik test hem nog een laatste keer om zeker te zijn dat alles werkt.

 

Wat denk je, blijkt de complete winkelwagen het niet meer te doen. Vage foutmelding, heel de boel in de soep. Na uren zoeken nog de oorzaak niet gevonden. Aaaaarch!!

 

Niet te geloven, wat een ellende. Als een speer collega's erbij geroepen, contact gezocht met de softwaremakers... op het allerlaatste moment kwam de oorzaak boven water: een klein stukje foute code was de oorzaak van het leed.

 

Het is dus uiteindelijk op het nippertje toch goedgekomen, maar wel met de hakken over de sloot zeg. Nu de website na al die maanden eindelijk online is gegaan is voor ons dan weer een gigantisch Yes-moment. ;D

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Dat is inderdaad iets waar we hard mee bezig zijn.

 

Het zijn vooral de evenementen bureaus en cateringbedrijven die moeite hebben met het hoofd boven water te houden. Hun overheadkosten zijn vaak hoog, dus zij merken het het hardst wanneer er bezuinigd wordt op evenementen.

Daar liggen wel de kansen! Pak ze! Dit is je meest eenvoudige kans om nieuwe klanten binnen te halen eigenlijk. Zeker omdat ze nu in de problemen zitten omdat ze geen leverancier hebben. Als jij al eerder via de tussenpartij geleverd hebt kan je dit waarschijnlijk nog voordeliger direct doen dus kan je ze ook daadwerkelijk "helpen" middels een beter voorstel. Doet het altijd goed in deze tijden! ;D

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

En hoppa, weer een zakelijke klant failliet. Nummertje drie dit jaar. Schade 'slechts' een paar duizend euro, maar het begint aardig op te tellen zo. De eerste van de drie heeft inmiddels vrolijk een doorstart gemaakt, met een lange neus naar ons. Aarch!! Maar goed, even slikken, tot tien tellen, en verder knallen!

Link naar reactie
  • 0

nee had ik inderdaad niet zo begrepen. maar 4 bedrijven die zomaar ophouden te bestaan?Bizar.

Maar dan nog, als je daar contactpersonen hebt kun je die toch wel benaderen. Ik zou jzeggen dat hun klanten voor het oprapen liggen toch? Of begrijp ik het dan weer niet? ;) m.a.w. er achter komen wie de klanten zijn en gaan benaderen..

 

Ik sluit me aan bij de adviezen van Ronny en Luc. Miscchien ter verduidelijking: een gesprek aangaan met de voor malige opdrachtgever en een (klein) bod doen op hun klantenbestand (nu is het nog iets waard en zo levert het voor hun ook nog iets op). Op basis van jullie relatie wordt dit jullie waarschijnlijk wel gegund.

 

Succes!

 

Ard

Link naar reactie
  • 0

Dank jullie wel, er zijn helaas nog veel meer mensen die hier op asen. Ben vandaag de hele dag bezig geweest met bellen en mailen. Tot nu toe nog geen concreet succes. In onze branche heb je geen klanten en ik heb nog geen contracten gezien die ik wil overnemen. Wel ben ik met een aantal locaties in gesprek voor nieuwe contracten. Laten we hopen dat hier wat kleine en grote YES momenten uitkomen.

Link naar reactie
  • 0

Ik wil niet 5,5 uur wachten. Het kan me niet schelen of er wel eens soms onderhoud is aan die Commodore64 die als server dienst doet. Ik betaal er voor, dus ik wil het NU.

 

Het hele idee achter een online handelsregister is dat je je NIET hoeft te houden aan de winkelsluitingstijdenwet. Dus je mag best eerder open dan 8 uur morgenochtend. Je had vanavond ook best langer open kunnen blijven trouwens. Daarvoor hoeft het struikelbord niet buiten gezet te worden, de vlaggetjes hoeven niet in de gevel geprikt en de rolluiken hoeven ook niet omhoog.

 

Geen hele uittreksels, wel handig:

 

http://www.openkvk.nl/

Link naar reactie
  • 0

Sukkel, bikkel, vreemde vogel.

Hoe vloog ik hierin, hoe kruip ik hier weer uit?

Kapotte knieen, veel ideeen, weinig focus, troebele mogelijkheden.

Nu helderheid, nu keuze, nu doel!

Werken, toevoegen,....geld.

Nu ....nu nu nu!!!

 

...... de moeilijke weg gekozen, ...sukkel.

 

Afreageren, fietsen zweten.

Die heuvels, die bergen, die fiets,

Die moesten eens weten!

Trail art: www.imsobo.com

Link naar reactie
  • 0

Hier een mega Aarch!! moment.

 

Heb voor mijn dochter haar studie een boek via boekenbeurs.nl besteld. Niet veel goedkoper maar alle beetjes helpen. Boek zou er woensdag zijn. Toen hij er vandaag nog niet was even het adres gecontroleerd en jawel een tikfout. In plaats van 4823HM Breda is de postcode 2823HM Breda gebruikt. Adres en naam zijn helemaal goed.

 

Toch maar even naar TNT gebeld. Hou je vast.

 

Nee boek komt niet later. Omdat de postcode niet bestaat gaat het retour naar de afzender. Staat die er niet op dan wordt de verpakking open gemaakt om de afzender te achterhalen. Lukt dat ook niet dan is het boek onbestelbaar.

 

Ja maar ieder weldenkend mens kan toch meteen zien dat het 4823HM Breda moet zijn. 48 hoort bij Breda en Ze**veen 3 ook.

 

We kunnen niet bij elk fout adres gaan nadenken meneer. We moeten ons gewoon houden aan procedures.

 

Link naar reactie
  • 0

Kennelijk maakt het bedrijf waar je besteld hebt geen gebruik van parcelware of hebben ze daar ook niet opgelet.

Ik krijg van klanten ook wel eens een verkeerde postcode of straatnaam, maar als ik postcode en huisnummer in parcelware heb ingevoerd kan je dan direct zien of postcode en straatnaam met elkaar overeenkomen.

Zo niet even contact met klant opnemen.

Link naar reactie
  • 0

Het gaat hier om een particulier Vossie. Ik zelf controleer vrijwel altijd het adres en postcode van een klant via telefoongids.nl voor ik iets verstuur. Heb zo ook regelmatig wat gecorrigeerd. Het is mijn eigen domme tikfout. De verzender heeft netjes de verkeerde postcode overgetikt.

 

Denk erover gewoon een nieuw boek te kopen. Hopelijk leer ik er dan van. Het boek gaat trouwens over "Gezondheidsvoorlichting en gedragsverandering". Dus boek zelf ook maar eens lezen. ;)

 

 

Link naar reactie
  • 0

oke duidelijk, dacht dat het een bedrijf was.

Maar kan je niet navragen of de verzender er een afzender op geplaatst heeft of er een brief in heeft gedaan waardoor de herkomst te vinden is?

 

Overigens is TNT ook nog wel zo handig om als er een afzender opstaat de sticker dat de postcode niet bestaat precies over dat afzender adres heen te plakken waarna ze dat dus niet meer kunnen lezen (af meerdere keren meegemaakt).

Link naar reactie
  • 0

Het gaat wat ver om het nu meteen "leed" te noemen, maar de "AAAAAAAAAAAAAAAAARCH" is zeker wel van toepassing. We hebben onze website van scratch opgebouwd, zijn deze nu aan het herwerken (betere checkout, kleine pietluttigheden die eruit moeten, andere dingen die erbij moeten ...), lukt allemaal prima. Maar we slagen er verdorie ECHT niet in een mooi, grappig, "vol van deugnieterij", origineel logo te vinden voor Jolena :( :( :(

Laat dat één van de dingen zijn waar we zelf niet goed in zijn, waar zitten nu die geniale creatievelingen die ons kunnen tonen wat we al drie jaar zoeken, maar zelf nog niet bedacht hadden?? Meer dan 90 designers (de ene is de naam al meer waard dan de andere, maar whatever) werken momenteel aan ons ontwerp... en we raken er maar niet uit. Ik word er gillend gek van!!

Zo, tot zover mijn frustratie, back to work dan maar weer ;)

Link naar reactie
  • 0

Het gaat wat ver om het nu meteen "leed" te noemen, maar de "AAAAAAAAAAAAAAAAARCH" is zeker wel van toepassing. We hebben onze website van scratch opgebouwd, zijn deze nu aan het herwerken (betere checkout, kleine pietluttigheden die eruit moeten, andere dingen die erbij moeten ...), lukt allemaal prima. Maar we slagen er verdorie ECHT niet in een mooi, grappig, "vol van deugnieterij", origineel logo te vinden voor Jolena :( :( :(

Laat dat één van de dingen zijn waar we zelf niet goed in zijn, waar zitten nu die geniale creatievelingen die ons kunnen tonen wat we al drie jaar zoeken, maar zelf nog niet bedacht hadden?? Meer dan 90 designers (de ene is de naam al meer waard dan de andere, maar whatever) werken momenteel aan ons ontwerp... en we raken er maar niet uit. Ik word er gillend gek van!!

Zo, tot zover mijn frustratie, back to work dan maar weer ;)

 

90 designers? zozo lijkt me een kostbare zaak? of maak je gebruik van een van die wedstrijd sites? Wel eens overwogen om als je er al zo lang mee bezig bent om eens rustig met iemand om de tafel te gaan zitten en de tijd te nemen om diep te gaan om jouw logo? wat zijn de criteria waarop je 90 logo's gaat beoordelen die 90 designers jou toesturen? Heb je met alle ontwerpers een persoonlijke briefing gedaan? er zijn hier meerdere mensen op higherlevel die je waarschijnlijk goed op weg kunnen helpen (ik denk bijvoorbeeld aan annedien hoen)

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

Nee, geen kostelijke zaak. Het is te zeggen, het kost wel wat uiteraard, maar niet de uren en het werk van 90 designers. We werken inderdaad met een wedstrijdsite. ik had hier op HL de website 99designs.com gevonden en dacht "vooruit, een poging waard". Toegegeven, ik heb me héél erg vergist in de tijd die erin kruipt: een logo is niet zomaar iets dat uit de lucht komt gevallen, je moet wel ongeveer weten wat je wil... Dus ben ik al sinds vrijdag feedback aan het geven, mezelf aan het afvragen wat me wel en niet aanspreekt in bepaalde designs...

Iedereen kan deelnemen op zo'n site natuurlijk en een groot deel van de designers kloddert maar wat. Ik ben niet snel om iemands werk af te breken, echt niet, ben doorgaans eerder voorzichtig, maar er zijn dingen bij die ikzelf in geen honderd jaar zou durven online zetten. Gelukkig zijn er echt ook wel een paar mensen waarvan ik echt overtuigd ben: ze KUNNEN het. Want het is een vak hoor, uitwerken wat iemand in gedachten heeft (of, in ons geval, mogelijks in gedachten zou kunnen hebben ;D).

Dit was een oefening en zo hebben we het ook gezien, in het beste geval leidt het tot een logo, in ieder geval hebben we wel samen nagedacht over wat wel en niet. En zo leert een mens dan toch weer wat bij, 'k moest mijn frustratie alleen eventjes kwijt ;)

Link naar reactie
  • 0

 

Mijn aargh moment gisteren beleefd, was in de running voor een overname (nee, niet DSB ;)) maar de bank trok zich op het laatste moment terug. Gisteren om 15.00 uur was de deadline, heel gefrustreerd om 14.30 uur met de eigenaar gebeld dat het niet door ging.

 

Ik heb echt alles uit de kast getrokken de afgelopen twee weken om het voor elkaar te krijgen, dus ik weet voor mezelf dat het er nu niet in zat. Maar het blijft super frustrerend want hier lag echt een mega kans.

 

Groet, Martin

Link naar reactie
  • 0

Nee, geen kostelijke zaak. Het is te zeggen, het kost wel wat uiteraard, maar niet de uren en het werk van 90 designers. We werken inderdaad met een wedstrijdsite. ik had hier op HL de website 99designs.com gevonden en dacht "vooruit, een poging waard".

 

Kun je er misschien iets meer over vertellen? Ik vind het wel erg interessant hoe dat hele proces gelopen is. Jammer dat het bij jou niet is gelukt...

Link naar reactie
  • 1

Dag Maarten,

 

Het is uiteindelijk wel gelukt, we hebben ons nieuw logo inmiddels :)

Helaas ligt de server er al sinds vrijdagnacht uit, dus onze site is onbereikbaar (dat hoort dan weer thuis in dit onderwerp!) en de vernieuwingswerken hebben vertraging. Maar binnen dit en een tweetal weken kan je ons nieuwe logo daar bekijken. De specht (mijn avatar) is een stukje ervan. Het concept is vrij eenvoudig: je maakt een wedstrijd aan op de site www.99designs.com, waarbij je je opdracht zo goed mogelijk omschrijft en een prijs bepaalt die je wil uitreiken na afloop. Daarin heb je de keuze tussen een gegarandeerde prijs (ongeacht de afloop kies je een winnaar) of een niet gegarandeerde prijs, waarbij je je geld terug kunt vragen als er na afloop niks bijzit dat aan de verwachtingen voldoet. Iedereen kan dan voor jou aan de slag, bedoeling is dat je feedback geeft op de ontwerpen die gepost worden en dat je op die manier hopelijk tot een goed eindresultaat komt. Ik vond het vrij intensief, je kunt zo'n wedstrijd niet zomaar laten lopen en dan na een week het resultaat opvragen, er wordt van je verwacht dat je communiceert en werkt met de designers. Dus niet iets om te doen op een moment dat je weinig tijd hebt... maar anders zeker wel de moeite van het proberen waard!

Link naar reactie
  • 0

2 maanden geleden een werknemer in dienst genomen als teamleider van een groep vertegenwoordigers. Alles ging goed, spontaan persoon, beschaafd en ...tot dat de proefmaand voorbij was. Meneer had nergens meer zin is, deed alleen het broodnodige en vernielde ook nogeens de nieuwe auto van de zaak. Ik heb hem ontslagen op staande voet om verscheidene redenen, maar ik heb er wel 2 maanden inwerkperiode inzitten en ondertussen veel schade geleden door hem. >:(

Link naar reactie
  • 0

Oh dat doet me denken toen ik nog inkocht uit India...3 dagen na betaling kreeg ik al mailtjes van 'waar blijft de betaling nou'. Ik schrikken de eerste paar keer, dus bank maar bellen, maar natuurlijk is het normaal dat het even kan duren eer de Indische bank alles heeft verwerkt enzo. Oh wat ergerde ik me aan dat jagen op geld....en pas produceren als ze het geld al binnen hebben, dus waarom er dan meteen met paniek gemaild moest worden. ???

 

Nu Hans het toch over een prive-aargh had, weet ik er ook wel eentje....schoenen besteld bij esprit, blijkt het niet eens op voorraad te zijn. Zo moeilijk is het toch niet om een webwinkel te hebben waarbij de voorraad wordt bijgehouden? >;( Bleek dat ze de voorraad alleen controleren als je het in winkelwagen stopt, niet als je het bv eerder op de dag in winkelwagen heb gedaan en pas paar uur later bestelling afrondt. ::)

 

Nou als we toch aan het posten zijn dan maar een zakelijke aargh....rabo had moeite met een simpele adreswijziging...afgelopen jaren al 2x gemaild, toen het nog niet gewijzigd bleek te zijn kreeg ik te horen dat ik maar helpdesk internetbankieren moest bellen....alsof dat er wat mee te maken heeft. Uiteindelijk bleek dat ik post wel bij eigen adres krijg, maar als ik overmaak zien ze bij betaler het oude adres.....ze gingen maar opnieuw wijzigen en dan moest ik maar afwachten of het dan wel goed is gegaan.

 

 

Maar goed, eigenlijk is leed wel een grote woord hiervoor....meer even zeuren over stomme foutjes ;)

Link naar reactie
  • 0

aarrrgghhh...

 

voor de 2e keer vandaag de site uit de lucht :'(

dit zijn de belangrijkste maanden voor ons... tis niet te geloven, ik baal als een stekker...

bel ik op: zegt hij "iets met de server, tja das wel een belangrijke schakel" duuhhhh !!

 

zo dat moest er ff uit.. en nu maar hopen dat het snel opgelost is.

 

WebwinkelCommunity forum is nu #GRATIS : De gratis webshop community

Patrick Heijmans:  Online marketing specialist en consultant

Link naar reactie
  • 0

Wat een schijnvertoning dat rechtssysteem van ons...

 

Ik heb al meer over deze casus geschreven op HL, dus om een lang verhaal kort te maken:

 

Een opdrachtgever is mij nog een fors bedrag schuldig sinds Q3 2007. De opdrachtbevestiging en de betalingsverplichtingen zijn tussentijds overgenomen door een nieuw opgerichte BV, die erkent dat de betalingsverplichting er is, en er is met hen zelfs een termijnbetaling (op papier) overeengekomen.

 

Na ca. een half jaar termijnbetalingen stond er nog ca. €6.400 open, maar de termijnbetalingen stopten, want er was geen geld meer. Ik heb diverse opties aangegeven om te helpen dit op te lossen, maar na enige tijd werd de toon van de debiteur anders, kortgezegd: "We hebben je meer dan genoeg betaald" of woorden van gelijke strekking.

 

Dus ik heb een - bij tijd en wijle in mijn ogen wel wat incompetente, maar nota bene wèl - gerechtsdeurwaarder ingeschakeld en die zag er na het bestuderen van de bewijsstukken een 'open en shut case' in. Vervolgens kwam uiteindelijk de zaak voor de rechter, maar de uitspraak werd keer op keer uitgesteld (recent nog een 'hot item' bij Tros Radar), Nu dan eindelijk - na ruim twee jaar touwtrekken mocht ik vandaag de uitspraak ontvangen: "Vordering afgewezen..."

 

Leg het mij maar uit: snapte die deurwaarder het niet, of ik niet? Of heeft die (softe) rechter het na zo lange tijd even snel af willen doen? Schrale troost, ik kan een kleine €1.000 aan BTW terugvorderen, waarvan het meeste overigens al naar de deurwaarder is gegaan.

 

Volgende keer stuur ik toch maar van die potige 'no cure, no pay' incassoboys, geloof ik.

 

Zucht...

 

 

Succès en groet,

 

Hans

 

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 167 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.