• 0

"Aarch!!" - deel je ondernemersleed hier!

Van het lezen van al die Yes-momenten word ik altijd blij, maar hebben jullie ook wel eens "Aarch!!" momenten? Momenten dat je het liefst direct wil verhuizen naar een onbewoond eiland?

 

Ik had het vanmorgen: we waren bezig om de laatste hand te leggen aan onze nieuwe webshop. Maanden werk in gestoken, veel testen mee gedaan. Hij zou vanmiddag op een vooraf aangekondigd tijdstip online gaan, dus ik dacht: ik test hem nog een laatste keer om zeker te zijn dat alles werkt.

 

Wat denk je, blijkt de complete winkelwagen het niet meer te doen. Vage foutmelding, heel de boel in de soep. Na uren zoeken nog de oorzaak niet gevonden. Aaaaarch!!

 

Niet te geloven, wat een ellende. Als een speer collega's erbij geroepen, contact gezocht met de softwaremakers... op het allerlaatste moment kwam de oorzaak boven water: een klein stukje foute code was de oorzaak van het leed.

 

Het is dus uiteindelijk op het nippertje toch goedgekomen, maar wel met de hakken over de sloot zeg. Nu de website na al die maanden eindelijk online is gegaan is voor ons dan weer een gigantisch Yes-moment. ;D

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Vandaag een van de grootste aarch momenten uit de historie. >:(

 

Op een of andere manier hebben we een zeer hardnekkig virus binnen gehaald. Virusscanner heeft deze niet gedetecteerd.

Met als gevolg dat de hoofdcomputer waar alle data (offertes, administratie etc) op staat alleen nog maar opstartte en weer afsloot.

 

Ben dus de gehele dag bezig geweest met het formatteren van de pc en installeren van de software. Gelukkig hebben we de bestanden die erop stonden veilig kunnen stellen.

 

Maar dus wel een enorm aarch moment. >:(

 

Heb jij toevallig McAfee als virusscanner?? want dit klinkt toch wel heel erg alsof je door de McAfee software fout bent getroffen..

Dat is echt ongelooflijk met dat McAfee, enorme imagoschade als Toyota.

Link naar reactie
  • 0

Heb jij toevallig McAfee als virusscanner?? want dit klinkt toch wel heel erg alsof je door de McAfee software fout bent getroffen..

 

Nee was een spyware programma Security essentials 2010 genaamd. Waarschijnlijk een verkeerde website bezocht en toen had ik die rommel binnen.

 

Gelukkig had ik alle data veilig kunnen stellen anders was het echt een ramp geweest.

Link naar reactie
  • 0

Gisteren heeft de webdesigner gemaild dat hij woensdag met de bank contact heeft gelegd over de problemen met Ideal en dat er aan wordt gewerkt.

Weer een verloren weekend.

 

Ik zou zeggen kijk het tot net na het weekend aan en blijf er gewoon achteraan zitten..hij houd je al lang zat aan het "lijntje" je moet niet vergeten dat het om jou omzet gaat he die je misloopt

Link naar reactie
  • 0

Ik ben al tijden op zoek naar bepaalde basismaterialen, maar het lukt me maar niet ze te vinden!

 

Google werkt niet, de Gouden Gids werkt niet, Alibaba geeft alleen buitenlandse producenten met veel te grote MOQs, de gegeven data over de producten is veel te summier, prijzen worden niet gegeven...

 

Ugh.

Link naar reactie
  • 0

Je hebt af en toe lastige klanten, maar ...zucht.... deze slaat wel echt alles.

Wil alles constant toch net anders, toch net weer wat wijzigen....

Ik ben blij dat ik klanten heb hoor, begrijp met niet verkeerd, maar soms zijn makkelijke

klanten toch wat beter ;)

Vrij inherent aan je business?

Voor €69,00 zoveel revisies als u wilt?

;)

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Haha, daar heb je ook wel gelijk in, ze vragen gewoon waar ze recht op hebben. Maar toch is

het altijd een meevaller als klanten er geen 20 nodig hebben ;)

Kan ik me voorstellen ja! Dan houdt het al snel op gezien je lage tariefstelling.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Het Citrix project voor ABN Amro bij IBM - waarvoor in ben ingehuurd - is per direct stopgezet.

Er zijn technisch blokkerende issues, die niet vroeg genoeg in het project zijn aangepakt.

Dat gecombineerd met voortdurend uitstellen van het project, heeft het vertrouwen in het project verslechtert.

Dusdanig, dat de stekker eruit getrokken is.

Erg jammer, ik had er in januari al voor gewaarschuwd, maar ik werd niet gehoord.

 

Per direct ( na opzegtermijn ) worden de contractors in het project opgezegd, waaronder ik.

Eind van de maand ben ik dus beschikbaar voor een nieuwe opdracht.

Nu druk zoekende in het noorden, naast een sollicitatieprocedure waar ik vrijdag antwoord op krijg.

IT specialist || LinkedIn: http://linkedin.pieterreitsma.com

Link naar reactie
  • 0

enkele jaren geleden diende wij een woning te renoveren.

We werkten samen met andere ploegen & bedrijven.

 

Wij deden de schrijnwerkerij, anderen de loodgieterij, pleisterwerken.

 

Op een maandag morgen moet ik waarschijnlijk iets verkeerd hebben gegeten :-[ waardoor ik als een razende onmiddellijk na men aankomst het toilet van de leegstaande woning in dook. Alles ging goed totdat ik doorspoelde, bleek dat de stukadoor tijdens het weekend de afvoerbuizen had afgebroken en een verdieping lager de muur aan het bepleisteren was....

 

Die man had me wel kunnen vermoorden ::) achteraf hebben 'wij' er toch goed om gelachen...

Een verdere samenwerking is er nooit van gekomen ... hahaha

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Levering was verder prima, maar ik ben nu al 2 hele dagen bezig met het installeren van het programma. Maar mijn pc trekt het gewoon niet. Mijn cpu staat op 100%. (hoewel ik mijn pc niet hoor ratelen ofzo.

Ik heb de installatie nu 3 keer geprobeert, met als langste probeer tijd 14 uur. Maar hij redt het gewoon niet.

 

Een beetje late reactie, maar ik wil hier toch nog even op reageren om dat ik het met de reacties die gegeven worden niet eens ben.

 

Als je problemen hebt met de installatie dan heeft dat nog niets met PhotoShop te maken. De installer is een ander programma en is nog niet PhotoShop zelf. Meestal hebben dergelijke problemen een andere oorzaak zoals bijvoorbeeld een virusscanner.

 

Als je zoals je zegt je PC voldoet aan de minimale eisen die PhotoShop stelt dan hoort het gewoon te werken. Met foto's in een zeer hoge resolutie zal het inderdaad traag zijn en ook het opstarten kan een paar minuten langer duren, maar met normale bestanden zou het zeker bruikbaar moeten zijn. Daarnaast is de CPU zelden het knelpunt en is RAM in de meeste gevallen zeer eenvoudig en goedkoop te upgraden, en dat zou ik dan ook zeker doen.

 

Het hangen bij het installeren is echter vrijwel zeker een software probleem. Zoek op bijvoorbeeld de Adobe Forums eens op "installer photoshop hangs" voor mogelijke oplossingen.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Maarten, bedankt voor je bericht. Ik werk inmiddels met elements, dit programma werkt heel goed.

 

Inmiddels ben ik erachter dat die minimum eisen van Adobe eigenlijk veel te laag zijn. Je pc moet behoorlijk beter zijn om het echt werkend te krijgen.

 

Wat het probleem was weet ik niet, ik heb geen virusscanners of firewalls.

 

Ik vind het ook een beetje raar dat als je een programma voor zoveel geld koopt danik dan op forums moet gaan zoeken om het werkend te krijgen. Een goede handleiding vind ik een minimale vereistte bij een software pakket.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Maarten, bedankt voor je bericht. Ik werk inmiddels met elements, dit programma werkt heel goed.

 

Inmiddels ben ik erachter dat die minimum eisen van Adobe eigenlijk veel te laag zijn. Je pc moet behoorlijk beter zijn om het echt werkend te krijgen.

 

Wat het probleem was weet ik niet, ik heb geen virusscanners of firewalls.

 

Ik vind het ook een beetje raar dat als je een programma voor zoveel geld koopt danik dan op forums moet gaan zoeken om het werkend te krijgen. Een goede handleiding vind ik een minimale vereistte bij een software pakket.

 

Een virusscanner is toch wel iets wat je zou moeten hebben in mijn ogen. Helaas kan er in elk software pakket iets fout gaan en dan zit er helaas niets anders op dan forums door te lezen. Geen enkel programma is perfect en niet alles is in handleidingen te zetten. De minimum eisen van Adobe zijn niet te laag, het hoort gewoon te werken op jouw PC en het doet het ook weet ik uit ervaring met iemand die het op een langzamere laptop heeft draaien dan jouw PC.

 

Overigens is Elements ook gewoon goed als je daar genoeg aan hebt hoor. Wat dat betreft zou ik het zeker niet opnieuw gaan proberen.

Link naar reactie
  • 1

Eindelijk de laatste van de 27 (!!!) tentamens nagekeken. Wat een ellende is dat. Word je helemaal simpel van!! Ik wil het NOOIT meer doen, maar zal wel moeten... bijna de helft moet herkansen :-\

 

Docentje spelen is leuk om te doen. Ook goede aanvulling voor mijn bedrijf. Maar tentamens nakijken.... kost me ruim een week iedere avond laat doorbuffelen.

 

Edit: toch beter dan kiespijn!! ;)

Link naar reactie
  • 0
Tijd om te digitaliseren? Of zijn de antwoorden niet zo simpel als A/B/C of D?

 

Kon dat maar inderdaad. Zou veel schelen. Zijn allemaal open vragen. 60% rekenen, 40% theorie. Krijgt dus de gekste antwoorden. Rekenfouten kunnen verder best goed zijn, etc. Verder is het best een 'slagveld'. Men vindt het een lastig vak (ik ook). Bovendien maak ik de tentamens niet zelf...

 

Link naar reactie
  • 0

Er zal alleen wel een kies getrokken moeten worden, waarschijnlijk - aangezien mijn wortels alle kanten op staan zal dat wel weer een drama worden...

 

Brrr... nachtmerrie scenario... ik heb nog nooit iets aan mijn tanden gehad, geen gaatje, geen niks. Doodeng klinkt het. Sterkte ermee!

Link naar reactie
  • 0

Vanmiddag de ING weer eens gebeld, omdat ze de zoveelste terugbelafspraak niet waren nagekomen. Op mijn klacht van 11 december j.l. (!) heb ik nog steeds geen serieus antwoord mogen ontvangen. De mevrouw die ik het laatst aan de lijn had wist mij te vertellen dat de afdeling die hierover ging geen telefoon had, dus dat zou de reden wel eens kunnen zijn ...

 

Gelukkig had de mijnheer die ik vandaag aan de lijn kreeg meer realiteitszin. Natuurlijk had iedereen bij ING telefoon, dat zijn collega zei dat dat niet zo was, was natuurlijk onzin. Dus ik vragen of hij mij dan kon doorverbinden. Nadat even bedenktijd vond hij dat toch geen goed idee. De ING organisatie was complex en hij wilde het mij niet aandoen dat ik daarin de weg zou kwijtraken. Waarop ik hem verzekerde dat hij zich daarover geen zorgen hoefde te maken.

 

Doorverbinden ging echter niet lukken, en na wat heen en weer gepraat vroeg ik of er dan niemand was die zich een beetje verantwoordelijk voelde voor mijn klacht en toen liet hij de naam van Nick Jue vallen (een van de directeuren). En zowaar was hij bereid een telefoonnummer te geven waar ik die op kon bereiken. Dat telefoonnummer bleek echter van de interne helpdesk van ING te zijn. Daar kreeg ik een mevrouw aan de lijn, die mij helaas niet kon doorverbinden met de heer Jue, maar mijn klacht wel serieus nam en beloofde op korte termijn terug te bellen. Dat deed ze binnen een uur. Om me te vertellen dat ze niets voor me kon doen en dat ik het beste mijn klacht nog een keer kon indienen ...

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 99 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.