Ik zit met een probleem. Ik begrijp iets niet. Het gaat over lege containers.
Ik de transportsector wordt naarstig gezocht naar een oplossing voor de ophoping van lege containers op/in lucht/zee havens waar meer goederen geïnporteerd worden dan geëxporteerd (lege containers moeten terug)
Nu krijg ik binnen korte tijd verschillende businessplannen onder ogen die dat probleem willen oplossen met opvouwbare containers. Nu ben ik van mening dat het opvouwen van containers dat probleem niet oplost, maar dat weet ik niet zeker.
Ga er van uit dat containerschepen alleen goederen vervoeren die in containers zitten.
Voorbeeld:
MS lutjebroek vaart tussen Delfzijl en Kiel met een capaciteit van 10 containers. De Lutjebroek vaart met 10 vollecontainers naar Kiel (zout) en 5 volle en 5 lege containers terug (bier).
Hoe gaat het opvouwen van containers helpen als er niet meer vracht voor Delfzijl beschikbaar is. Stel 5 opgevouwen containers nemen de plaats van 1 hele container. Dat vaart de Lutjebroek terug met 6 volle plaatsen en 4 lege plaatsen.
Volgens mij zit het probleem dan ook in de "slots". Het zijn niet aleen de lege containers die terug moeten, maar ook de lege slots op het schip (en in het vliegtuig).
Volgens mij geld het zelfde voor de trucks die de containers bij de klanten afleveren. Je kan de containers wel opvouwen, maar dan rijden de trucks leeg terug.
Het enige wat ik me voor kan stellen is dat de opslag van opgevouwen containers op de overslagplaatsen makkelijke is.
Wat zie ik over het hoofd?
Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.
contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Nils de Witte
Nils de Witte
Beste HaEllers,
Ik zit met een probleem. Ik begrijp iets niet. Het gaat over lege containers.
Ik de transportsector wordt naarstig gezocht naar een oplossing voor de ophoping van lege containers op/in lucht/zee havens waar meer goederen geïnporteerd worden dan geëxporteerd (lege containers moeten terug)
Nu krijg ik binnen korte tijd verschillende businessplannen onder ogen die dat probleem willen oplossen met opvouwbare containers. Nu ben ik van mening dat het opvouwen van containers dat probleem niet oplost, maar dat weet ik niet zeker.
Ga er van uit dat containerschepen alleen goederen vervoeren die in containers zitten.
Voorbeeld:
MS lutjebroek vaart tussen Delfzijl en Kiel met een capaciteit van 10 containers. De Lutjebroek vaart met 10 vollecontainers naar Kiel (zout) en 5 volle en 5 lege containers terug (bier).
Hoe gaat het opvouwen van containers helpen als er niet meer vracht voor Delfzijl beschikbaar is. Stel 5 opgevouwen containers nemen de plaats van 1 hele container. Dat vaart de Lutjebroek terug met 6 volle plaatsen en 4 lege plaatsen.
Volgens mij zit het probleem dan ook in de "slots". Het zijn niet aleen de lege containers die terug moeten, maar ook de lege slots op het schip (en in het vliegtuig).
Volgens mij geld het zelfde voor de trucks die de containers bij de klanten afleveren. Je kan de containers wel opvouwen, maar dan rijden de trucks leeg terug.
Het enige wat ik me voor kan stellen is dat de opslag van opgevouwen containers op de overslagplaatsen makkelijke is.
Wat zie ik over het hoofd?
Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.
contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/12554-een-logistiek-raadsel/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
58 antwoorden op deze vraag