Ik heb recent een opdracht van een belgische bvba voor het ontwerp van een aantal banners gekregen. Ik heb zelf een eenmanszaak gevestigd in Nederland.
Nu moet ik volgens mij op de factuur die ik ga sturen de zogenaamde verleggingsregeling voor de BTW toepassen.
Vraag is nu hoe ik dit op de factuur moet vermelden?
Is dit gewoon op de plaats waar "normaal" (bij NL klanten en particulieren) op de factuur 19% BTW met daarachter het BTW bedrag staat iets in de trent van;
[btw verlegd] - 0% BTW met daarachter € 0,00
Of moet de verwijzing meer uitgebreid ?
Wie helpt mij met een voorbeeld ?
Alvast bedankt.
Het MKB pakket voor de startende ondernemer - www.mini-websites.nl
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Sebsnr10
Sebsnr10
Hallo mensen,
Ik heb recent een opdracht van een belgische bvba voor het ontwerp van een aantal banners gekregen. Ik heb zelf een eenmanszaak gevestigd in Nederland.
Nu moet ik volgens mij op de factuur die ik ga sturen de zogenaamde verleggingsregeling voor de BTW toepassen.
Vraag is nu hoe ik dit op de factuur moet vermelden?
Is dit gewoon op de plaats waar "normaal" (bij NL klanten en particulieren) op de factuur 19% BTW met daarachter het BTW bedrag staat iets in de trent van;
[btw verlegd] - 0% BTW met daarachter € 0,00
Of moet de verwijzing meer uitgebreid ?
Wie helpt mij met een voorbeeld ?
Alvast bedankt.
Het MKB pakket voor de startende ondernemer - www.mini-websites.nl
CreArtions Multimedia Design - www.creartions.com
Banner design studo - www.bannerdesigner.nl
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/13874-hoe-btw-verleggen-op-factuur-plaatsen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
25 antwoorden op deze vraag