• 0

klanten werven gaat niet echt vloeiend

Beste ondernemers,

 

Ik had even een vraagje aan jullie.

 

Ik ben reeds begonnen met een koeriers bedrijf (20-11-2007).

 

Nu heb ik klanten nodig om meer inkomsten te krijgen, Ik heb wel al 2 vaste klanten maar dat is niet genoeg om er een beetje van te kunnen leven. Ik kan me wel redden met mijn vaste lasten enz. maar salaris wil nog niet echt opschieten. Nu probeer ik dan klanten te werven door ze op te bellen en te vragen of ze misschien interesse hebben in mijn diensten die ik te bieden heb als bedrijf. Maar ook dat is op niets uitgelopen.

 

Verder heb ik een website laten maken en deze gekoppeld aan google adwords, maar ook dat gaat niet echt zoals ik het had verwacht.

 

Verder adverteer ik bij marktplaats voor wel 25€ per keer dat je een advertientie plaatst. slechts 2 reacties op 1 hele maand waarvan ze allebei zijn afgehaakt.

 

Nu is mijn vraag waar kan ik voor een normale prijs maximaal adverteren en er nog klanten op na houden. Let wel het is een koeriers bedrijf dus in vakbladen adverteren heeft weinig zin denk ik.

 

Website adres is www.c-koerier.nl ik zou zeggen kijk eens rond en misschien heeft iemand van jullie wel tips voor op de website maar naar mijn mening ziet die der vrij proffesioneel uit.

 

Met vriendelijke groeten

Roy Coumans

C-Koerier

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 2

Trek je stoute schoenen aan en zet je over je eerste schroom heen. Stap binnen bij bedrijven die veel gebruik maken van koeriersdiensten en laat daar een stapel kaartjes achter bij de receptie. Je kunt denken aan (de getallen tussen haakjes zijn het aantal bedrijven in Zuid Limburg):

 

Drukkerijen (74)

Reclamebureaus (37)

Fotografen (78)

Advocaten (158)

Autobedrijven (onderdelen) (42) etc.

 

Denk ook eens aan bedrijven in jouw omgeving die veel met documenten te maken hebben: Visa, im/exportdocumenten etc.

 

Im- en export bedrijven (80)

Ambassadediensten (3)

Gemeenten (29)

 

Probeer creatief te denken: Kun je met een bakker samenwerken om zo werkgevers te bedienen die hun werknemers een taart cadeau doen op hun verjaardag? De bakker bakt, en jij bezorgt. Als je een paar bedrijven kunt strikken die samen goed zijn voor 750 werknemers, heb je alweer twee ritten per dag!

 

Probeer een niche op te zoeken in je dienstverlening. Ik kan hier in Amsterdam kiezen uit 20 koeriers die voor mij een pakketje van A naar B brengen. Maar ik ken bijvoorbeeld geen koerier die hier vanuit Amsterdam een dagelijkse ' verbinding ' heeft met bijvoorbeeld het zuiden des lands. Kun jij een dagelijkse verbinding naar de Randstad maken bijvoorbeeld? Zendingen worden 's ochtends voor 10:00 opgehaald en vóór 16:00 waar dan ook bezorgd in de Randstad. Maak op je website een formulier waar je klant een dag van tevoren zijn opdracht aanmaakt en alles wordt verder voor hem geregeld.

 

Zijn er in jouw omgeving bijkantoren van grote bedrijven met het hoofdkantoor in de Randstad? Betrek ze bij je plan voor je shuttledienst en vraag wat zij belangrijk vinden. Wees niet bang, ze zullen je niet uitlachen. Ze zullen eerder geneigd zijn positief mee te denken over jouw concept omdat er nu eindelijk een koerier is die oor heeft voor de wensen van de klant.

 

Je zit zo dicht bij de grens met Duitland en België! Zijn er geen Nederlandse bedrijven met vestigingen over de grens? Kun je Duitse en Belgische klanten aantrekken voor bestellingen in NL? Het lijkt simpel, maar die streep op de landkaart is een hele grote barriere voor veel personen / bedrijven. Een Duits bedrijf dat een pakketje heeft voor Nederland zal in eerste instantie toch een Duitse koerier inschakelen, terwijl jij helemaal op de hoogte bent van het verkeer in Nederland! Jij bent toch de specialist op je eigen grondgebied? Dan laat je toch Heinz & Helmut niet je ritje afpikken?

 

Zo maar even een paar voorzetjes, ik denk dat je met een beetje creatief brainstormen er zelf ook nog wel 100 varianten op kunt bedenken.

 

En verder een algemeen commentaar op je web-presentatie: Gooi alles er af wat niet tot het hier en nu behoort. Daarmee bedoel ik: Geen vrachtwagen in je banner, want die heb je niet. Eén telefoontje van een opdrachtgever voor een klus van 3 pallets en je valt door de mand, en daarmee zijn de kleinere opdrachten ook meteen een gepasseerd station. Haal het stukje er af met "Zo professioneel komt onze auto er uit te zien". Dat interesseert de klant werkelijk geen r**t. Als je nog geen geld (wilt) uitgeven aan belettering draai die witte Kangoo dan om tot een positief punt. "Wij komen in neutrale auto's bij uw klant voorrijden". En maak dan bijvoorbeeld je slogan "Snel, Flexibel en Discreet". (Misschien kan je wel voor andere koeriersbedrijven ritjes rijden, zeker als jouw prijzen zo concurrerend zijn. En jouw collega is dan maar wat blij dat je een neutrale auto hebt). Misschien is het wel wat om op deze manier samen te werken met koeriersbedrijven vlak over de grens.

 

Tot slot: Het lijkt tegenstrijdig met het bovenstaande, maar: FAKE IT TILL YOU MAKE IT! Haal het 'Calimero-toontje' uit je webteksten en sta er als een echt bedrijf met ballen. Een beetje bluffen kan echt geen kwaad, maar zorg wel dat je het kan waarmaken (en dat gaat met die vrachtwagen bijvoorbeeld niet). Zorg dat je je kwaliteiten als verkoper ontwikkelt! Een ondernemer moet zijn product ALTIJD en OVERAL kunnen verkopen. Als je dat niet onder de knie krijgt, ben je geen ondernemer, maar een vakman (een verdomt goede chauffeur in jouw geval). En dat is zeker geen diskwalificatie, ik zou willen dat er meer ondernemers wat meer vakman zouden zijn in plaats van "mooie praatjes verkopers". Als je een bedrijf uit de grond wilt stampen zul je "met je poten in de klei moeten staan".

 

Succes, kilometervreter!

 

(Pfffffffffff wat en stortvloed aan ideeën toch weer, ik moet hier toch eens geld voor gaan vragen :D )

Link naar reactie
  • 1

Voeg een wat zoekwoorden toe bij google adwords:

koeriersdienst maastricht

koeriersdienst heerlen

pakketdienst heerlen

pakketdienst maastricht

sneltransport maastricht

pakketdienst zuid limburg

koeriersdienst zuid limburg

 

Voor welk bedrag per dag adverteer je? Hoeveel vertronningen krijg je op die dag voor dat geld ongeveer?

Link naar reactie
  • 1

Teksten zijn weinig pakkend en uitnodigend op je website. Een paar algemene verkoopargumenten komen naar voren, zonder dat jij er uitspringt. Heel jammer, want de site ziet er gelikt uit.

 

Heb je ook al eens concullega's benaderd die eigenlijk alleen maar grote volumes vervoeren? Vaak krijgen zij ook aanvragen die niet rendabel voor hun zijn. Probeer hier een wisselwerking in te krijgen.

 

Heb je al eens groothandelsbedrijven benaderd? Vaak zitten die onverwachts met hun handen in het haar doordat er personeel of materiaal niet beschikbaar is.

 

Als jij niet aan het werk bent, waar staat jouw vrachtwagen dan? In de garage niks te doen? Of als reallive reclamebord aan de rand van een drukbezocht industrieterrein jouw verkoopargumenten te verkondigen? Zet hem eens neer bij de Beatrixhaven, daar komt genoeg volk langs. Op de brug bij de De Heeg boven de A2. Mogelijkheden genoeg!

 

Succes!

 

 

Link naar reactie
  • 1

Ik zou het hele verhaal met adwords even vergeten, jij moet klanten in een straal van ca. 10km zien te vinden.

 

Maak een brief of pakketje met je tarieven en een pakkende tekst en bezorg dit persoonlijk bij zoveel mogelijk bedrijven in een straal van 10km.

Gebruik het geld van adwords om mini advertenties in de lokale krant te plaatsen met vermelding van je website, op deze manier blijven mensen je naam tegen komen. Vermeld ook duidelijk dat er bij grotere volume's kortingen bespreekbaar zijn en dat je graag langs komt om dit toe te lichten.

 

Er zijn tevens ook vraag en aanbod site's te vinden speciaal voor transport, via google zijn deze eenvoudig te vinden.

 

Neem eens contact op met TNT-Post of GLS deze werken veel met charters, mogelijk kun je hier een aantal dagen vullen.

 

Probeer ook een stukje in de krant te krijgen (intervieuw). Dit werkt allemaal in je voordeel.

 

Reclame op je auto altijd doen, en schoon houden natuurlijk ;)

Link naar reactie
  • 1

Waarom ben je eigenlijk een koeriersbedrijf begonnen? Laat die passie voor je spreken! Niets is zo aantrekkelijk als enthousiasme. En wat 'fake it until you make it' betreft: pas daar wel mee op. Je kunt je beter voordoen zoals je bent (zonder de Calimero uit te hangen), dan de verwachtingen te hoog op te kloppen.

 

Daphne, dat is ook precies wat ik bedoel. Je ziet het verschijnsel vaak bij starters; onzekerheid over het eigen kunnen vertaalt zich in Calimero-communicatie. Daarom ook mijn advies: Sta voor je zaak. Je mag de markt best toetreden met een houding van: "Luister, ik ben een koeriersbedrijf begonnen omdat ik vind dat het beter kán en beter móet. Ik heb daar een visie op en je bent wel stom als je niet een half uurtje wilt luisteren waarom je met mij beter af bent dan de rest." In mijn visie is dat een betere houding dan: "Als u misschien nog wat tijd over hebt, zou ik het leuk vinden als u mij even te woord wilt staan. Natuurlijk heeft u uw koeriersdiensten al goed uitbesteed, maar wellicht liggen er nog een paar kruimeltjes waar ik me tegoed aan kan doen? En kijk eens wat een professioneel briefpapier ik heb laten ontwerpen door mijn neef die ook net is begonnen! Zijn linkje kunt u vinden onder mijn "vrienden"- kopje op mijn site!"

 

"Fake It Till You Make It" is een houding dat alles omvat. Het is een manier van denken over je concept, je uitstraling en dus in feite over de ziel van je bedrijf. Het is geen "Licence to Lie". Daar lopen er genoeg van rond (ik zeg Palm Invest c.s. :-\).

Link naar reactie
  • 1

Wauw, wat een tips allemaal ;)

 

Ik zou ook gaan voor de persoonlijke aanpak. Juist met die verzadigde markt. Mensen houden van cadeautjes en worden graag geknuffeld (ook letterlijk). Geef ze een miniatuur autotje - met jouw logo (anders heeft het weinig zin). Zoiets blijft jaren rondzwerven, al is het bij één van de kidz.

 

Die belettering is peanuts. Mijn bedrijfswagen is beletterd, ik weet zeker dat mijn dorpsgenoten toch ff kijken wat die jongen allemaal aan het sjouwen is...

 

Begin bij het begin. Dicht bij huis!

Link naar reactie
  • 0

Ik ben van mening dat Google Adwords juist een prima medium is om tegen zeer redelijke prijzen te adverteren. Haal je wel voldoende uit je Google Adwords campagne? Hoe hoog is je click trough rate (CTR)? Als deze hoog is, maar je conversies slecht moet je kijken hoe je je website kunt verbeteren.

 

Enkele ideeen ter verbetering:

meer focussen op je sterke punten, meer laten zien over wat je precies doet (diensten) in plaats van "over ons"

Ook zag ik nog een foutje op je website bij tarieven staat in de 2e alinea als u intresse heeft ipv interesse.

 

Ik heb overigens net op koeriersdienst gezocht en zag je advertentie. Ik vond de tekst zelf niet erg pakkend: zorgeloos pakketten verzenden tegen scherpe prijzen. Bij het woord "zorgeloos" moet ik toch weer denken aan al die zorgen die ik eerder heb gehad toen ik iets wilde versturen. Zorg ook dat je in de teksten je sterke punten tov je concurrenten naar voren haalt en wees concreet: hoe scherp zijn je prijzen, hoe snel ben je, waar bezorg je precies?

 

 

zoekmachine optimalisatie - SEO - google adwords campagnes - website optimalisatie - internetmarketing cursussen & trainingen

 

http://www.emarketingexperts.nl

Link naar reactie
  • 0

http://www.ckoerier.com/

http://www.ckoerier.nl/

 

Wil je deze even heel snel registreren, jongeman! Kost geen bal, en die moet je gewoon hebben. ;)

 

Daarnaast.. doe marktonderzoek.. waar zijn je klanten te vinden? Hang posters op stiekem op postkantoren! (grapje.. of toch niet.. ;))

 

Over je site: ziet er zeer degelijk uit maar linker navigatie paneel heeft iets wat counter intuïtief is: als mijn muis over een link gaat dan wijzen de pijltjes weliswaar naar het woord, maar glijden ze onder mijn muis vandaan. Omgekeerd zou beter zijn.

 

Lees wel even je teksten op spelling na:

"Als u intresse"

Interesse is het.

 

 

Succes

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie,

 

Ik bezorg in heel nederland, west europa en benelux.

 

De prijzen zijn 0,48€ cent de kilometer verder heb ik geen uurtarief en start tarief. voor extra adressen reken ik maar 4,50€. dus de tarieven zijn over het algemeen goed.

 

Moet ik deze tarieven dan ook op mijn website plaatsen of is dat geen goed idee.

 

het aantal kliks valt vies tegen in 1 maand 11 kliks ergens haken de mensen dan af op mijn website misschien omdat er ook geen tarieven staan vermeld.

Link naar reactie
  • 0

http://www.ckoerier.com/

http://www.ckoerier.nl/

 

Wil je deze even heel snel registreren, jongeman! Kost geen bal, en die moet je gewoon hebben. ;)

 

Daarnaast.. doe marktonderzoek.. waar zijn je klanten te vinden? Hang posters op stiekem op postkantoren! (grapje.. of toch niet.. ;))

 

Over je site: ziet er zeer degelijk uit maar linker navigatie paneel heeft iets wat counter intuïtief is: als mijn muis over een link gaat dan wijzen de pijltjes weliswaar naar het woord, maar glijden ze onder mijn muis vandaan. Omgekeerd zou beter zijn.

 

Lees wel even je teksten op spelling na:

"Als u intresse"

Interesse is het.

 

 

Succes

 

waar moet ik dan zijn om deze domain namen te registreren?

Link naar reactie
  • 0

Je betoog is helder maar geeft een beetje de indruk dat het allemaal vanzelf moet gaan.

Je hebt geprobeerd middel bellen nieuwe klanten te werven en dat lukte niet direct. Gewoon blijven proberen.

 

Adverteren alleen lijkt me niet genoeg. Zeker niet in een markt met zo veel concurrenten.

 

Als koerier zul je jezelf moeten onderscheiden om klanten te werven.

Doe iets origineels.

Als je toch onderweg bent, waarom niet hier en daar even binnenlopen. Maak een mooi pakketje/envelop en meld je bij de balie. “Hallo, hier is de koerier met een speciale zending”.

Die ‘speciale zending’ is dan een kortingsbon voor dat betreffende bedrijf. Die overhandig je natuurlijk persoonlijk en je geeft direct je visitekaartje af.

Wedden dat ze je niet snel vergeten?

Zeker niet als je de week erna nog even belt.

 

Of verzin iets anders, maar zorg dat je opvalt, dat men je niet vergeet. Wees creatief, je bent vaak op pad, dus doe daar iets mee.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Nu voel ik me een beetje bekocht als ik op je website op "tarieven" klik en vervolgens moet ik alsnog een mailtje gaan sturen om die prijzen te krijgen. Een zoeker op internet wil snel de juiste informatie. Dus ik zou zeggen: zet ze op je website zeker als ze zo concurrerend zijn.

 

En sterker nog: vermeld ze niet alleen op je website maar vooral ook in je advertentietekst van Google Adwords.

 

Wat de prestaties betreft: 11 kliks op hoeveel vertoningen? Met andere woorden wat is je click trough rate (CTR)? Heeft het je ook klant(en) opgeleverd? Wat heeft het je gekost? Test je met verschillende advertentieteksten? Heb je zoekwoorden geclusterd in logische groepen?

En zo zou ik nog even door kunnen gaan...

 

Mijn advies: kijk even of je het maximale uit je campagne haalt voordat je Google Adwords helemaal afwijst.

zoekmachine optimalisatie - SEO - google adwords campagnes - website optimalisatie - internetmarketing cursussen & trainingen

 

http://www.emarketingexperts.nl

Link naar reactie
  • 0

En het is een verdomd verzadigde markt! Als ik zo de analyses van deze markt lees komt er eerder een schaalvergrotingsgolf omdat er heel veel inefficiëntie is door de vele kleine koeriersdiensten.

Het is inmiddels een markt waarin je je moeilijk kan onderscheiden.

Link naar reactie
  • 0

Beste Roy,

 

Zoals reeds eerder genoemd is het van belang z.s.m. www.ckoerier.nl & www.ckoerier.com te registreren. Deze domeinnamen registreren kan bij diverse bedrijven. Ik zal hier geen namen noemen om het aspect reclame te vermijden. Google simpelweg domeinnaam registreren en er komt een rij aan aanbieders.

 

Verder; leuke site! Persoonlijk zou ik de achtergrond muziek weglaten om het geheel rustiger over te laten komen. Maar dat is uiteraard een mening.

 

Wat misschien een leuke/interessante optie is - indien mogelijk - is het online aanbieden van offertes. Hierbij kan een klant aangeven van A naar B, om welke hoeveelheden goederen gaat en alle extra benodigde info. En dat vervolgens hier online direct een offerte uit komt rollen. Mensen/bedrijven willen niet rekenen of een offerte aanvragen (merendeel), maar direct een totaalprijs kunnen zien. Ik distancieer mezelf even van het technische aspect, maar lijkt mij toegevoegde waarde.

 

Verder ben ik -wederom persoonlijke mening - niet een voorstander van telefonische aquisitie. Ik zou een goede en aantrekkelijke brief opstellen, deze naar diverse bedrijven sturen en na enkele dagen telefonisch contact zoeken om in een persoonlijk gesprek je diensten, service, kosten, etc toe te lichten. Je scoort met je kosten, maar zeer zeker ook met je voorkomen, je verhaal en hoe/wie jij bent. Ik zal iemand die mij telefonisch probeert te verkopen altijd afwijzen, terwijl als iemand de moeite neemt een uur van zijn tijd op te offeren en een sterk verhaal brengt ik daar veel waarde aan hecht.

 

Ander punt wat me net opvalt: het menu. Maak 1 menu, is overzichtelijker en duidelijker.

 

Ander punt - allemaal niet als kritiek bedoeld - zijn de terugkerende foto's. Op moment dat iemand een punt kiest in het menu komen telkens twee dezelfde foto's tevoorschijn. Ik zou deze in dit geval weglaten en ervoor kiezen je diensten verder toe te lichten. Volgens mij was dit eerder genoemd, hoe lang doe je er over, garanties, etc, etc.

 

Succes verder met aquistie plegen!

Link naar reactie
  • 0

Hi,

 

Geen keywords, geen headers; heb je analysetools op je site?

Gebruik wat Tell-sell taal: korte steekwoorden die me nieuwsgierig maken naar je dienstverlening, waarom zou ik bij jou diensten afnemen?

Het interesseert me niet dat je jong en dynamisch bent, dat zijn alle bedrijven toch ; )

Laat je teksten eens schrijven door een marketeer.

copyright 2007.......we zijn al een paar weken in 2008!

Een nieuwspagina zonder nieuws??????

Voor Google geldt content=king. Je zult om vindbaar te worden ook echt de nodige teksten moeten toevoegen met relevante inhoud en laat die teksten weer schrijven op basis vd goede zoekwoorden.

 

GJ

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 174 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.