Het sociale netwerk van Higherlevel.nl meer voor de dag brengen

Aanbevolen berichten

Ik vind het wel leuk dat je op vakgebied/ interessegebied met elkaar kan linken of een groepje maken. Dat zorgt ervoor dat je makkelijker iemand kan vinden als je bijv. antwoord zoekt op een vraag. Of als je in het algemeen iemand zoekt die vaardig is in bijv. productontwikkeling e.d. Zouden we ook kunnen doen hier. Ben zowiezo geinteresseerd in mogelijkheden om het sociale netwerk hier meer voor de dag te brengen en mensen met elkaar te verbinden (anders dan door antwoorden en discussie). Is gewoon weer een graadje hechter & verbinding meer.

 

Goede intentie van Ewout denk ik.

Mijn vraag aan Ewout is: hoe zie je dat voor je?

Hoe zien andere Higherlevelaars dat?

 

Volgens mij is essentieel dat je de 'chaordische' vibe intact laat, en als dat lukt (danwel als je dat een béétje kan managen) kan je er vorm en richting aan geven. Daarmee bedoel ik dat je een balans vindt tussen organiseren en kanaliseren, tussen vrijlaten en energie bundelen.

Link naar reactie

Ik ga voor de mensen: we hebben hier inhoud te over, volgens mij.

Wat dat betekent is: hoe kan je de lol en plezier van HL vergroten, door mensen (eerder/beter/makkelijker) met elkaar in contact brengen ?

 

Een aantal ideeen:

 

* Veel duidelijker profilering van de activiteiten van bedrijven van leden. (Nee, niet zoals Linkedin, dat is een CV-site). Maar wel bijvoorbeeld: de diensten.producten die je typisch ziet staan op iemands site.

* Mogelijkheden om snel te zien welke leden zich in een branche bevinden. Dat zie je nu al op WieWatWaar, maar dat is niet geintegreerd in het Profiel op HigherLevel

* verplichten om (na verloop van tijd) jezelf kenbaar te maken (bijv. in ruil voor iets anders, om mensen over de brug te helpen) met activiteiten van je bedrijf.

Later meer.

Link naar reactie

En wat te denken van een soort 'businessdating'? Kan je daarin niet op basis van bepaalde eigenschappen, interesses, geografie, expertise en ambities een functionaliteit verzinnen?

 

Trouwens, over 'sociaal netwerk' gesproken, ik heb via Higherlevel mensen leren kennen die ik nu tot mijn beste vrienden reken en/of dat aan het worden zijn. Daarbij is de grens tussen zakelijk en privé vervaagd, ook niet meer zo relevant, maar we worden wel gekenschetst door een bepaalde ondernemendheid, nieuwsgierigheid, helpende attitude. Ik ben deze plek in cyberspace daar regelmatig dankbaar voor.

Link naar reactie

Ik was net een post aan het typen in het forum over Widgets (tips etc). Maar het topic was gesloten(ik had in ieder geval geen toegang) op het moment dat ik op de submit-knop drukte.

 

Maar je kan via widgetbox dus erg makkelijk zelf widgets aanmaken. Er werd in het topic zelf niet gepraat over het bedenken van functionele widget die inderdaad een viraal effect kunnen hebben.

 

Na drie minuutjes klikken had ik een higherlevel-widget in elkaar die heel makkelijk gebruikt kan worden op bijvoorbeeld een persoonlijk blog (deze heeft een standaard IAB formaat dus past zo in een wordpress template).

 

Klik hier voor het resultaat.

 

Om bizarre redenen krijg ik op hyves de widget niet aan de praat (hij krijgt er niet de complete RSS-url van HL in). Maar het was in ieder geval binnen 3 minuten werkend. En wellicht (als veel HL-ers dit op hyves/ persoonlijk blog/ facebook etc plaatsen) trekt het nog extra traffic naar HL toe ook.

Link naar reactie

Ik was net een post aan het typen in het forum over Widgets (tips etc). Maar het topic was gesloten(ik had in ieder geval geen toegang) op het moment dat ik op de submit-knop drukte.

 

De reden daarvoor is dat díe post erg reclame-achtig was. Een goede discussie over widgets, feeds en data-uitwisseling is natuurlijk prima en kan heel leerzaam zijn, maar dan moet het niet te reclame-achtig worden.

 

Verder zijn de RSS-feeds onder aan de site voor een ieder beschikbaar om elders te embedden, en kan zelfs op een term gezocht worden waar vervolgens een feed van te krijgen is (zie hier de feed van de term 'higherlevel' bijvoorbeeld). Misschien moeten we daar eens een wedstrijd voor bedenken: wie bedenkt de beste toepassing voor één van de feeds van Higherlevel.nl!! :)

Link naar reactie

Hai Joost, leuk idee. Maarre...ik krijg alleen de laatste posts van Joost Schravendeel te zien. Is het mogelijk om ook andere posts te zien ?

 

Ik kan gewoon scrollen in het scherm, geen probleem (in firefox althans)

 

@Jeroen: Beste idee voor de feeds? Ik doneer een lichtkrant en interface, en jij hangt 'm op achter het spreekgestoelte van Balkenende in de Tweede Kamer?

Link naar reactie

Kijken....ik ben het met Jeroen eens: Linkedin hier nabouwen zou niet handig en nuttig zijn.

 

Wat zijn de doelen die je nastreeft als lid van HigherLevel ?

 

Antwoorden op je vragen van goede mensen (liefst ervaring met het onderwerp/experts)

Weten welke mensen uit welke branche zijn met welke activiteiten (makkelijker vindbaar dan WieWatWaar nu)

Iets weten over wie hun vrienden/klanten/relaties zijn (lees: referenties en vrienden)

Iets weten over hun karma

Weten wat hun activiteiten zijn op verschillende delen van HL (discussies, Vraag & Aanbod, etc) , resp. internet

Hobby's, interesses, behoeften : weer aanknopingspunten

Weten wanneer ze iets in de HL-agenda hebben gezet, naar welke events ze toe gaan.

 

Daarnaast geloof ik dat mensen in staat gesteld moeten worden om iets van zichzelf te laten zien. Ik vind de afwezigheid van foto's en videos hier (wordt beter, wordt beter) nog lastig. Ik zou bijv graag geuploade filmpjes zien, waarbij mensen presentaties van zichzelf laten zien, hun winkel, hun fabriek, hun vindingen. Het zou mooi zijn als we die vanuit HL een goede virale "swing" zouden kunnen geven.

 

Mmm...dat was het wel voor zo even.

 

 

Link naar reactie

...

Ik zou bijv graag geuploade filmpjes zien, waarbij mensen presentaties van zichzelf laten zien, hun winkel, hun fabriek, hun vindingen. Het zou mooi zijn als we die vanuit HL een goede virale "swing" zouden kunnen geven.

 

 

 

Wel mee eens, echter hoeft niet persé op HL zelf. In je profiel verwijzen naar je filmpjes (youtube) of presentaties (www.slideshare.net) is voor mij al genoeg.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie

Hai Joost, leuk idee. Maarre...ik krijg alleen de laatste posts van Joost Schravendeel te zien. Is het mogelijk om ook andere posts te zien ?

 

Ja. Je moet je eigen RSS feed kunnen invullen als je de widget overneemt en aanpast (als het goed is). Hij kan niet zelf zien wie hem plaatst. Maar dat onder mijn profiel is er wel een knopje te bouwen met 'mijn widget' die wél automatisch de goede link pakt. Alleen flash lijkt moeite te hebben met een '?' in de RSS-url, dus werken ze niet als flash-widget.

Link naar reactie

Ik ben nog niet zoveel betrokken bij HL, maar vind het iig al mooi om te zien hoe betrokken iedereen hier is!

 

Om mijn mening te geven over wat HL mij nog meer kan brengen (naast de vele goede tips, inspiratie en mooie verhalen):

Een indeling in welke branche je actief bent, lijkt me zeker praktisch handig. Wat netwerken betreft, lijkt het me nuttig om in 1 keer te zien wie in mijn branche actief is, zodat ik daar eventueel contact mee kan opnemen. Als je iemand (her)kent van HL heb je toch wat basis en herkenning om naar iemand toe te stappen als dat voor beiden interessant is.

Verder vind ik het mooi om bij een groep ondernemende, innovatieve mensen te horen die elkaar helpen. Als dat versterkt kan worden lijkt me dat mooi en doe/help ik daar graag aan mee!

Startup coach | Pitchtrainer | Spreker | Presentator | www.arthurtolsma.nl

Schrijver van Startups & Downs. Fouten, successen en lessen van een ambitieuze ondernemer

Link naar reactie

Heb het WieWatWaar net even wat beter bekeken, en lijkt me idd leuk als je specifiek naar iets op zoek bent. Leuk ook dat je makkelijk kan selecteren op afstand (rode circel).

 

Maar hierin mis ik de link naar de post(s) van iemand, ik kan niet direct zien of iemand dezelfde mening heeft. Misschien zou je in je profiel jezelf op een aantal onderwerpen kunnen scoren (aangeven waar je interesses liggen), zoals nu al gebeurt, maar dan kiezen uit een vaste lijst.

Als je dan een topic leest van (of in een discussie bent met) iemand, dan zou je kunnen zien hoeveel diegene 'matched' met jou profiel. Een soort dating idee zeg maar. Als diegene aanbied waar jij naar op zoek bent (profielen worden gematched), of dezelfde interesses heeft, dan zie je dat bij het bericht dat hij geplaatst hebt.

Zo zie je bij een post dus iemands naam, karma, aantal berichten, enz., en ook de match met jou profiel. Als de post je aanstaat en de match is er, zal je misschien sneller een bericht sturen.

Startup coach | Pitchtrainer | Spreker | Presentator | www.arthurtolsma.nl

Schrijver van Startups & Downs. Fouten, successen en lessen van een ambitieuze ondernemer

Link naar reactie

Hai Arthur, die links naar informatie toe zijn inderdaad belangrijk: daarmee krijg je een veel beter idee wie iemand is en wat hij doet. We hebben nu een free format scherm, waarin je kan vertellen wat je doet. Het lijkt mij prettig als je met tags of zoiets kan aangeven wat je werkzaamheden zijn. Dat vergemakkelijkt een profiel in te schatten, respectievelijk iemand vinden.

 

Om een voorbeeld te geven: ik ben interim manager op gebied van marketing. Specifiek word ik vaak gevraagd voor internet marketing-opdrachten. Onderwerpen waar ik mee geassocieerd zou willen worden zijn divers als : interim manager, interim management, marketing manager, marketeer, marketing, PR, optimalisatie, conversie, sociale netwerken, (online) communities, websites, funnel, trechter, web statistieken, strategie, implementatie, realisatie, bannering, viral marketing, buzz marketing, internet marketing, online marketing, advies, internet trends, PR 2.0, bloggen, blogs, SEO, SEA, Leads generatie, klantproces online, Marketingfacts, Higherlevel, mobiel internet, mobile marketing, innovatie, financiele dienstverlening, energie branche, telecom branche. (no worries: ga ze dalijk bij mijn profiel zetten)

 

Nu kunnen mensen op "interim manager" zoeken. Maar dan krijgen ze geen profiel te zien, wel discussies, waarin dit onderwerp zit. Bij WieWatWaar kan hier niet op zoeken: je zal eerst naar Marketing moeten zoeken en dan hopen dat je een interim manager vindt.

 

Het zou mooi zijn als we niet alleen de antwoorden op onze vragen kunnen vinden, maar ook de mensen die dergelijke antwoorden kunnen vinden.

Link naar reactie

Als ik nu roep : een vriend van mij in de textiel maakt echt mooie heren kleding. Tot mijn verbazing heeft hij nog geen website en wil wel een mooie, zonder veel functionaliteit. Wie weet een sitebouwer die dit kan, zonder dat hij tonnen kwijt is?" en ik zet dit op het forum, dan lokt dit te veel spam uit. Want iedere sitebouwer zal zeggen "Ja!!, dat kan ik !"

 

Op Vraag & Aanbod wil ik het ook niet zetten, want dan ben ik uren bezig om de aanbieders te checken die reageren. Want hoe kan je zien wat de kwaliteit is van de aanbieders?

 

Wat ik wel zou willen, is om mensen die ik hier ken of waarvan ik denk dat ze een goed filter hiervoor zijn vragen of ze iemand hiervoor weten.

 

Zo gaat het namelijk ook in het echte leven: als je het niet onmiddellijk kan vinden in Google of de Gouden Gids, dan ga je mede-ondernemers vragen wat hun ervaring is. Die gaan namelijk niet zomaar iets roepen, die bedenken dat ze wel willen instaan voor hun advies. Kortom: als ik zelf op HL kan aangeven van wie ik antwoord zou willen hebben, dan zou mijn leven een stuk effectiever, efficienter worden.

 

En misschien is dit ook direct wel het geheim voor het sociale netwerk van HL: dat je die mensen in de gaten kunt houden, respectievelijk kan aanspreken, waarvan je een hogere waardering hebt dan andere leden. Een soort Twitter-systeem misschien: waarbij je bij een lid kan aangeven: ik wil deze persoon graag volgen. En/of erbij kan aangeven wat je aantrekt in deze persoon, bijvoorbeeld : "moderator", "senior lid", "veel ervaring", "marketeer", "SEO", programmeur", etc, etc. Dan krijg je helemaal een goed idee niet alleen welke mensen interessant voor je zijn, maar ook waarom ze interessant zijn.

 

Ik hoor graag wat jullie daarvan vinden.

Link naar reactie

Om dan meteen maar verder los te gaan:

 

Ik denk dat we hier komen om 1. Antwoorden te krijgen op de vragen die we hebben 2. Elkaar te helpen 3. Te kijken of we zaken met elkaar kunnen doen 4. Andere voordelen kunnen behalen.

 

Klinkt even heel erg materialistisch allemaal, maar laat dat maar even zo.

 

Wat je hier ziet is een typisch uitgangspunt bij een niet-ideale markt: mensen kennen elkaar niet, hebben verschillende niveaus van vertrouwen, hebben geen ervaring met zaken doen met elkaar en/of hebben elkaar zelfs nog nooit ontmoet. Om maar mee te beginnen.

 

En als je naar het Werkelijke Leven kijkt, dan zie je dat wij als ondernemers vreeeeeselijk druk zijn om dit soort barrieres weg te nemen, respectievelijk zoveel mogelijk te verlagen. Dus checken wij elkaar bij vriendjes, collega's en het internet. Proberen we elkaar te spreken om allerlei soorten sociale en niet-sociale netwerkbijeenkomsten. Lezen we de afgelopen 10, 20 posts van iemand op het forum, Proberen we functionaliteiten in onze site te bouwen, waardoor het bovenstaande makkelijker wordt, zoals: het kunnen invullen van een profiel, foto's, een blog, WieWatWaar, Vraag & Aanbod staat nu meer open voor zakelijke transacties, PM (Personal Mail, waarmee je elkaar kunt mailen (heb niet het idee dat zoveel mensen dit ideale middel gebruiken),etc.

 

Waar ik nog verder naar zoek zijn zaken als : videos van ondernemers (pas op met die mails, van Santen ! ;) ), foto's van jezelf, je bedrijf, je product, je bureau. Recommendaties van vrienden, collega's, etc. En ja, zo je wilt: een aantal dingen van Linkedin jatten, waardoor mensen hier nog beter weten met wie ze zaken doen of willen doen.

Link naar reactie

Ik denk dat we hier komen om 1. Antwoorden te krijgen op de vragen die we hebben 2. Elkaar te helpen 3. Te kijken of we zaken met elkaar kunnen doen 4. Andere voordelen kunnen behalen.

 

5. HL is de koffiemachine van de alleenthuiswerkende zzp'er

6. Om een uitlaatklep te hebben voor eigenwijze ideeen en meningen over innovatien en/of ondernemen.

7. Om een bui van meligheid te kunnen afreageren

8. Om uit te huilen en een schouderklopje te krijgen en dus weer verder te gaan.

 

 

Link naar reactie

Ik zou beginnen met die WieWatWaar flink op de schop gooien.

 

Gewoon een goede degelijke google-maps mashup. Bij het zoeken veel makkelijker branches kunnen weergeven. Wellicht gaan werken met het taggen van de eigen bezigheden. Als je nu hier een SEO-expert zou willen vinden moet je dat via de topics doen, de WieWatWaar kan hier nu moeilijk bij helpen.

 

Zou ook mooi zijn om aan te kunnen geven met wie je al eens zaken hebt gedaan.

 

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 77 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.