Ik heb in de winkel sinds begin dit jaar een bepaald product opgenomen. De vertegenwoordiger vertelde mij op dat moment, dat ik gegarandeerd een bepaalde omzet met het product zou halen. Ik heb toen gevraagd, wat er zou gebeuren mocht dat niet zo zijn. Dan zou hij alles terugnemen, was het antwoord. Ook stelde hij voor het bedrag in een aantal termijnen te splitsen.
Later krijg ik een factuur, waarop deze afspraken niet terugkomen, Ik heb dus niet betaald. Heb toen met de administratie gebeld, dat er een aantal afspraken zijn gemaakt, waaronder de betalingsafspraak. Hij bevestigde de termijnbetaling en stuurde hierover een brief. Ik weer niet betaald, want de eerste afspraak was nog niet bevestigd.
De verkoop van het product valt tegen en ik wil mij beroepen op de eerste afspraak om alles te crediteren. Ik heb nu contact gehad met de verkoopdirekteur en die zegt dat die afspraak nooit gemaakt had kunnen worden en weet hier niks van. Hij wil gewoon dat er voor 31-12 betaald word en anders word het incasso.
Zij hebben trouwens geen enkele handtekening van mijn kant voor de orderbevestiging of de levering van de producten. De enige handtekening die ze tot nog toe hebben is van een aangetekende brief, die deze week is verzonden. De tweede aangetekende brief heb ik geweigerd.
Zij geven aan best ver te willen gaan mocht ik niet betalen, ik heb het gevoel sterk te staan en wil het eigenlijk wel afwachten, maar sta ik wel zo sterk?
Volgende week wel even een afspraak maken met de juridisch adviseur, maar ik ben wel even benieuwd naar jullie mening..
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Solitair
Solitair
Ik heb in de winkel sinds begin dit jaar een bepaald product opgenomen. De vertegenwoordiger vertelde mij op dat moment, dat ik gegarandeerd een bepaalde omzet met het product zou halen. Ik heb toen gevraagd, wat er zou gebeuren mocht dat niet zo zijn. Dan zou hij alles terugnemen, was het antwoord. Ook stelde hij voor het bedrag in een aantal termijnen te splitsen.
Later krijg ik een factuur, waarop deze afspraken niet terugkomen, Ik heb dus niet betaald. Heb toen met de administratie gebeld, dat er een aantal afspraken zijn gemaakt, waaronder de betalingsafspraak. Hij bevestigde de termijnbetaling en stuurde hierover een brief. Ik weer niet betaald, want de eerste afspraak was nog niet bevestigd.
De verkoop van het product valt tegen en ik wil mij beroepen op de eerste afspraak om alles te crediteren. Ik heb nu contact gehad met de verkoopdirekteur en die zegt dat die afspraak nooit gemaakt had kunnen worden en weet hier niks van. Hij wil gewoon dat er voor 31-12 betaald word en anders word het incasso.
Zij hebben trouwens geen enkele handtekening van mijn kant voor de orderbevestiging of de levering van de producten. De enige handtekening die ze tot nog toe hebben is van een aangetekende brief, die deze week is verzonden. De tweede aangetekende brief heb ik geweigerd.
Zij geven aan best ver te willen gaan mocht ik niet betalen, ik heb het gevoel sterk te staan en wil het eigenlijk wel afwachten, maar sta ik wel zo sterk?
Volgende week wel even een afspraak maken met de juridisch adviseur, maar ik ben wel even benieuwd naar jullie mening..
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/18355-mondelinge-overeenkomst/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
13 antwoorden op deze vraag