Naar aanleiding van een post in dit topic van Arthur bedacht ik me ineens dat het wel interessant kan zijn, ter inspiratie en ter lering, om eens een overzicht te hebben van iedereen hier die een Innovatievoucher heeft gekregen, en welke resultaten beoogd of behaald zijn daarmee.
Wat is een voucher?
Ondernemers die willen innoveren kunnen hun voordeel doen met wetenschappelijke kennis om hun vragen te beantwoorden. Universiteiten en onderzoeksinstellingen hebben deze kennis vaak op de plank liggen. Maar helaas weten mkb-bedrijven en kennisinstellingen elkaar lang niet altijd te vinden. Om de brug te slaan zijn de innovatievouchers in het leven geroepen. Een innovatievoucher is een virtuele tegoedbon, die een mkb-ondernemer kan inruilen tegen kennis.
Het aanvragen van de vouchers is een fluitje van een cent, maar vanuit de overheid is er bij mijn weten geen enkele methode bedacht om de effectiviteit in kaart te brengen, dus het lijkt me wel aardig wanneer we in ieder geval hier op Higherlevel.nl een poging wagen om de regeling op waarde te schatten. En wellicht kunnen we nog wat verbeterpunten inbrengen voor de nieuwe lichting vouchers in 2009.
De vragen
1. Welke voucher had je (2.500 of 7.500)?
2. In welke branche ben je actief?
3. Had je van te voren een idee waar je hem voor aan wilde wenden?
4. Waar heb je hem ingeleverd of waar wil je dit gaan doen?
5. Wat is de status op dit moment?
6. Wat is het resultaat (en is die output van waarde voor jouw bedrijf?)
7. heb je verbeterpunten voor de innovatievoucher-regeling?
Mag uiteraard aangevuld worden :) Ik ben benieuwd!
Onze ervaring tot nu toe
In het kader van 'TS begint', bij deze onze ervaring tot nu toe:
1. 2.500
2. Het leveren van instrumenten/software voor onderwijs- en onderwijsvernieuwing (competentiegericht onderwijs)
3. Nee
4. TNO:
In eerste instantie dachten we aan de Universiteit van Utrecht, maar het wordt uiteindelijk TNO: enkele weken geleden liep ik tijdens een congres iemand van TNO tegen het lijf die aangaf vragen van ons te kunnen beantwoorden op het gebied van uitwisselstandaarden voor onderwijsdata, deelnemergegevens, resultaten en single sign-ons, iets waar we veel interesse in hebben.
5. Afspraken voor kennisuitwisseling worden nu gemaakt, wordt vervolg dus
6. Nog niet van toepassing
7. Mijn suggesties op dit moment:
[*]Zend een A4'tje met de voucher mee met ideeën waarvoor je de voucher aan kunt wenden en bij wie, ter inspiratie
[*]Zend een A4'tje met de voucher mee met de procedure hoe de voucher aangewend kan worden (wie initieert, wanneer wordt de voucher overhandigd, e.d.)
[*]Zorg voor terugkoppeling over wat een ondernemer met de vouchers heeft gedaan. Dat is interessant om te weten wat de regeling opgeleverd heeft, en kan wederom ter inspiratie gelden voor ondernemers die met een nieuwe editie mee willen doen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Jeroen Bakker
Jeroen Bakker
Naar aanleiding van een post in dit topic van Arthur bedacht ik me ineens dat het wel interessant kan zijn, ter inspiratie en ter lering, om eens een overzicht te hebben van iedereen hier die een Innovatievoucher heeft gekregen, en welke resultaten beoogd of behaald zijn daarmee.
Wat is een voucher?
Het aanvragen van de vouchers is een fluitje van een cent, maar vanuit de overheid is er bij mijn weten geen enkele methode bedacht om de effectiviteit in kaart te brengen, dus het lijkt me wel aardig wanneer we in ieder geval hier op Higherlevel.nl een poging wagen om de regeling op waarde te schatten. En wellicht kunnen we nog wat verbeterpunten inbrengen voor de nieuwe lichting vouchers in 2009.
De vragen
1. Welke voucher had je (2.500 of 7.500)?
2. In welke branche ben je actief?
3. Had je van te voren een idee waar je hem voor aan wilde wenden?
4. Waar heb je hem ingeleverd of waar wil je dit gaan doen?
5. Wat is de status op dit moment?
6. Wat is het resultaat (en is die output van waarde voor jouw bedrijf?)
7. heb je verbeterpunten voor de innovatievoucher-regeling?
Mag uiteraard aangevuld worden :) Ik ben benieuwd!
Onze ervaring tot nu toe
In het kader van 'TS begint', bij deze onze ervaring tot nu toe:
1. 2.500
2. Het leveren van instrumenten/software voor onderwijs- en onderwijsvernieuwing (competentiegericht onderwijs)
3. Nee
4. TNO:
In eerste instantie dachten we aan de Universiteit van Utrecht, maar het wordt uiteindelijk TNO: enkele weken geleden liep ik tijdens een congres iemand van TNO tegen het lijf die aangaf vragen van ons te kunnen beantwoorden op het gebied van uitwisselstandaarden voor onderwijsdata, deelnemergegevens, resultaten en single sign-ons, iets waar we veel interesse in hebben.
5. Afspraken voor kennisuitwisseling worden nu gemaakt, wordt vervolg dus
6. Nog niet van toepassing
7. Mijn suggesties op dit moment:
[*]Zend een A4'tje met de voucher mee met ideeën waarvoor je de voucher aan kunt wenden en bij wie, ter inspiratie
[*]Zend een A4'tje met de voucher mee met de procedure hoe de voucher aangewend kan worden (wie initieert, wanneer wordt de voucher overhandigd, e.d.)
[*]Zorg voor terugkoppeling over wat een ondernemer met de vouchers heeft gedaan. Dat is interessant om te weten wat de regeling opgeleverd heeft, en kan wederom ter inspiratie gelden voor ondernemers die met een nieuwe editie mee willen doen.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/18961-centraal-innovatievouchers-wat-heeft-het-je-opgeleverd/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
20 antwoorden op deze vraag