• 0

ABNAMRO Ede en RC krediet, Ervaringen van een ondernemer

Heb een rc krediet, deze wordt nu opgeeist (vrij plotseling overigens). Bank heeft maar direct even incassobur. ervoor ingeschakeld. (ach deze kon er ook nog wel bij). Wie heeft er ervaring met dit soort bankzaken, tips, onderhandelingen met de bank enz.. Ga wel doorstart maken met andere BV.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

 

Nee, geen achterstanden, geheel bij tot op het huidige tijdstip. Nooit een maning gehad. Wat rest? De nieuwe BV + onzichtbare instructies in deze periode, het lozen van bepaalde kredieten. Of Bos dit nu allemaal zo had bedoeld?

Meegetekend? Moest wel, soms is er weinig keuze.

 

Vreemd . In tegenstelling tot een lening is een rekening courant krediet dagelijks opzegbaar, maar een bank moet wel iets hebben om op te kunnen zeggen.

 

Zou je de motivatie van het opzeggen hier kunnen plaatsen, ik ben daar dan toch wel benieuwd naar. (neem toch aan dat die bank e.e.a. schriftelijk gecommuniceerd heeft ?)

 

Vaak zijn de jaarcijfers de aanleiding dus misschien hebben ze die net ontvangen?

 

Klopt, deze waren gezonden met het ondernemingsplan voor de nieuwe BV, samen met een kredietaanvraag.

Link naar reactie
  • 0

Nogmaals de vraag of dit allemaal de bedoeling is geweest van de miljarden aan infuus bank ABNAMRO.

Ik ga ervan uit dat ik niet het enige MKB bedrijf ben die hierdoor wordt getroffen. Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

 

 

Je zit in een lastig parket, dat begrijp ik, maar,

als je een gefundeerde reactie wilt hebben, dan zal je toch de al meerdere keren gestelde vraag moeten bentwoorden.

 

En dan staat de vraag nog altijd: waarom is het krediet opgezegd? Wat is de motivatie van de bank?

 

TS heeft mij middels een p.m. uitgelegd, waarom hij geen antwoord heeft gegeven op de meerdere keren hier gestelde vraag. Motivatie snijdt hout. Soms is het inderdaad niet handig om zaken in de openbaarheid te bespreken.

 

Het zou wel handig geweeest zijn als hij dat hier ook gemeld had.

Ik ben van mening dat het verstandig is dit topic nu te sluiten.

Link naar reactie
  • 0

Tja, op deze manier blijft er weinig van dit topic over, en is het sowieso niet zo handig om een topic te openen. Ik sluit hem dan ook maar, en wil de topicstarter graag ten overvloede verzoeken geen andere topics over de ervaringen met ABN Amro te openen indien de details niet kunnen worden toegelicht. Want dan is het ongefundeerd moddergooien, en daar is HL zoals gezegd niet voor bedoeld.

Link naar reactie
  • 0

TS heeft mij middels een p.m. uitgelegd, waarom hij geen antwoord heeft gegeven op de meerdere keren hier gestelde vraag. Motivatie snijdt hout. Soms is het inderdaad niet handig om zaken in de openbaarheid te bespreken.

 

Via PM ben ik toch weer door TS gevraagd - overigens op niet al te vriendelijke wijze, maar ja - dit topic te openen. Bij deze.

Link naar reactie
  • 0

TS heeft mij middels een p.m. uitgelegd, waarom hij geen antwoord heeft gegeven op de meerdere keren hier gestelde vraag. Motivatie snijdt hout. Soms is het inderdaad niet handig om zaken in de openbaarheid te bespreken.

 

Via PM ben ik toch weer door TS gevraagd - overigens op niet al te vriendelijke wijze, maar ja - dit topic te openen. Bij deze.

 

Sorry, als ik niet vriendelijk overkwam, echter ik stond op het punt een pdf van de ANAMRO erbij te zetten, waarnaar iedereen had gevraagd. Deze publiceer ik nu toch na de nodige aarzelingen. Vergeet niet, we zijn een voluit draaiend bedrijf.

Link naar reactie
  • 0

Volgende vraag is dan... Hie verder?

Kan me 3 verschillende opties voorstellen.

1 faillisement aanvragen

2 crediet bij ander bank regelen

3 bij overheid aankoppen (BBZ oid)

 

Na het lezen van de PDF. Schuldsanering via de BBZ? Welke stagiair heeft dit briefje geschreven?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Overigens, mag ik even opmerken dat dit topic heel erg veel gelezen wordt.

 

Geen ondernemer zit te wachten op situaties waardoor hij zijn werk niet goed doen.

Veel van echte werk blijft momenteel liggen, omdat ik mij met dit soort zaken ook nog moet bezig houden.

 

Link naar reactie
  • 0

 

Vaak zijn de jaarcijfers de aanleiding dus misschien hebben ze die net ontvangen?

 

Bij de indiening van het business plan voor de nieuwe BV zaten ook de cijfers van de oude BV.

Tanpis.

 

 

Als bank zou ik ook zeuwachtig worden voor een nieuwe aanvraag om een nieuwe BV op te starten immers het kan de bedoeling zijn de eerste te laten springen.

Link naar reactie
  • 0

Dude, je komt echt als een ***** over... Misschien is dat je doel en vind je het leuk kneuzen te verzamelen, maar ik kan me niet indenken dat je hier beter van wordt. Je baalt er van dat niemand meegaat in je ABN-bashen, omdat er voor de bank genoeg redenen zullen zijn kritisch naar jouw situatie te kijken. Al met al niet erg handig.

 

(P.S. onze bedrijven zitten met tevredenheid bij de Rabobank, voor je verkeerde ideeën krijgt).

Link naar reactie
  • 0

Ik heb in 6 maanden tijd duizenden topics gelezen, overhitte discussie's gelezen, kneuzen die onverdient uit wraak werden uitgedeeld.... Maar dit.....

 

Een IP-ban voor het complete internet is echt het minimale. Zonde om te kneuzen....

 

KL******!

 

Edit : Haal aub die verschrikkelijk grievende kneuzen weg.....

Link naar reactie
  • 0

mark191 is zojuist van dit forum gebanned, en morgen zullen we de kneuzen die hij uitgedeeld heeft ongedaan maken en de bijbehorende teksten verwijderen. Ik laat dit topic nog even online staan ter info, we zullen deze later deze week offline halen.

 

Had dit bericht nog niet gelezen. Vergeet mijn 'meld dit bericht aan moderator' berichtje dus maar

Frans

Link naar reactie
  • 0

Even voor mijn (de) duidelijkheid. Mijn reus is in dit topic niet alleen voor Jeroen (alhoewel zeer verdient !) maar voor alle mods. Een ban o.i.d. laat je niet zomaar gebeuren, dit gaat hoogstwaarschijnlijk in schuimbekkendspoedoverleg.

 

Het gaat mij te ver alle mods hier voor te reuzen in één of ander topic : Dus bij deze :

 

GROTE KLASSE VOOR JULLIE MODERATIE EN ACTIE !

 

 

Aan allen : laat je ook niet verleiden zo'n "kleuter" te kneuzen, ook niet door je gevoelens bij een bepaald persoon in een ander topic. Zo blijft het systeem zijn waarde houden.

 

Keep on doing the good work....

 

Maak maar eens een gezamelijk "MODS TOPIC" aan, waar we kunnen reuzen (en kneuzen...??) !

 

Marcel

 

Link naar reactie
  • 0

Hmmm

 

Kan me de frustratie van deze ondernemer wel een beetje voorstellen. De bankiers hebben zo giga lopen klunzen de laatste jaren, zijn miljarden krijtgeraakt en worden nu uit de stront getrokken door de belastingbetaler. Zelfs met behoud van bonus. Als je dan tegen zo'n bedrijf zegt dat het wat slechter gaat... Trekken ze direct je krediet in. Had de Nederlandse bank moeten doen, eindelijk goede krijtstreep pakken bij de kringloop.

Link naar reactie
  • 0

Hmmm

 

Kan me de frustratie van deze ondernemer wel een beetje voorstellen. De bankiers hebben zo giga lopen klunzen de laatste jaren, zijn miljarden krijtgeraakt en worden nu uit de stront getrokken door de belastingbetaler. Zelfs met behoud van bonus. Als je dan tegen zo'n bedrijf zegt dat het wat slechter gaat... Trekken ze direct je krediet in. Had de Nederlandse bank moeten doen, eindelijk goede krijtstreep pakken bij de kringloop.

 

Ik denk dat je de rest niet gelezen hebt. :-\ We hadden te maken met een "gezellige grappenmaker" >;(

If at first you don't succeed try again

Link naar reactie
  • 0

Hmmm

 

Kan me de frustratie van deze ondernemer wel een beetje voorstellen. De bankiers hebben zo giga lopen klunzen de laatste jaren, zijn miljarden krijtgeraakt en worden nu uit de stront getrokken door de belastingbetaler. Zelfs met behoud van bonus. Als je dan tegen zo'n bedrijf zegt dat het wat slechter gaat... Trekken ze direct je krediet in. Had de Nederlandse bank moeten doen, eindelijk goede krijtstreep pakken bij de kringloop.

 

Klopt, de banken moeten natuurlijk net zoals vanouds slechte leningen blijven verstrekken en niets leren van de problemen waarin ze verzeild zijn geraakt.

De staat heeft ingegrepen om de banken te redden, dat klopt. Maar niet om banken op dezelfde voet door te kunnen laten gaan met het verstrekken van kredieten aan bedrijven die zelf aan aangeven de tent te moeten sluiten

 

@ed (of ed@, klinkt hetzelfde)

Een aantal reuzen heb ik gegeven omdat ik die @#$ kneuzen enigszins belachelijk vond. Gewoon een soort van compensatiegevoel.

Aangezien dit topic en de kneuzen binnenkort verwijderd worden, gaan mijn reuzen meteen mee. Is dus gewoon even een tijdelijke actie

Link naar reactie
  • -1

ABNAMRO Ede Weet Wouter Bos eigenlijk wel wat er allemaal achter zijn rug gebeurt?

Had hij dat wel zo bedoeld?

Ik had jullie al eerder verteld dat ABNAMRO Ede plotsklaps het rc krediet van mijn BV ging terugvorderen. De gronden hiervoor zijn nogal duister. Men gaat ervan uit: als je niets vindt dan bedenk je maar wat. Vervolgens wordt de vordering in handen gegeven aan Solveon die daarna ook mijn huis claimt.

Het ziet ernaar uit dat de ABNAMRO Ede druk bezig is alle naar hun mening slecht ruikende vorderingen op te eisen.

Nogmaals de vraag of dit allemaal de bedoeling is geweest van de miljarden aan infuus bank ABNAMRO.

Ik ga ervan uit dat ik niet het enige MKB bedrijf ben die hierdoor wordt getroffen. Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Zie ook mijn blog over dit onderwerp: http://abnamrodeondernemersbank.wordpress.com/

 

Link naar reactie
  • -1

Volgende vraag is dan... Hie verder?

Kan me 3 verschillende opties voorstellen.

1 faillisement aanvragen

2 crediet bij ander bank regelen

3 bij overheid aankoppen (BBZ oid)

 

Na het lezen van de PDF. Schuldsanering via de BBZ? Welke stagiair heeft dit briefje geschreven?

 

 

 

2 en 3 al gedaan. Wacht nog reacties hiervan. No 1 is niet zo eenvoudig als het lijkt, maar voor het oude bedrijf op een verstandig tijdstip een goede optie. Het regelen van een krediet in een min of meer doorstart situatie is lastig. Maar wie weet?

Link naar reactie
  • -2

Beste mensen van de Fan club ABNAMRO: ik begrijp dat ik jullie erg van streek heb gemaakt. Mijn excuses hiervoor.

 

Heeeeel vroeger vond ik het ook best een goede bank. Helaas, nu niet meer. Maar hun logo ziet nog altijd heel fris en fruitig uit. Maar toch iets positiefs: voor jullie opstel krijg je van mij een 6, ziet er goed uit, maar voor de inhoud een 1.

 

(maar eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen, dat ik bij dit dingen nooit verder dan de eerste zin kom)

 

Verder een goed gemeend advies: loop verder even een straatje en neem de rest van de ABNAMRO Fan club ook mee.

 

We hebben het voorlopig over maar 1 vestiging van de ABNAMRO. Het zal toch niet overal zo bar zijn?

 

Overigens was de betreffende brief zo’n 20 jaar oud. (beetje knutselen en zo, ja denkt toch niet ….. ;D). Maar toch bedankt voor je mening.

 

De hamvraag is natuurlijk wat gebeurde erna. Misschien dat ik dat nog wel eens vertel.

 

 

Link naar reactie
  • -3

Ik heb alles maar bij elkaar gezet, graag niet wéér nieuwe topics hierover openen mark191. En beantwoord de vragen die andere HL-leden je stelden eens, alleen zo kunnen anderen je wellicht helpen. Als het je er puur aan gelegen is de ABN zwart te maken, dan is dit forum daarvoor niet de plaats.

 

Er wordt geprobeerd in een lastige situatie een discussie op gang te brengen. Dit is tot op moment niet goed gelukt.

De discussie zie ik liever toch tussen ondernemers onderling. Wie maakt overigens wie zwart? Ik denk dat de echte ondernemers dit toch anders zien.

Begrijp ook dat wij een volop draaiend bedrijf zijn. Ik hoop op meer reacties, maar nogmaals bij voorkeur alleen van ONDERNEMERS.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 123 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.