Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Annedien Hoen
Hallo allemaal,
Ik wilde toch even iets zeggen ten aanzien van de trend die ik meen te zien op het forum:
Het vragen om een bedrijfsnaam via dit forum.
Ik vind het geweldig dat dit kan, en dat er mensen zijn (ook mensen van wie ik bijvoorbeeld weet dat ze duurbetaalde marketeers/copywriters zijn) die hun creativiteit en expertise ter beschikking stellen van de andere mensen hier.
Sowieso vind ik het opmerkelijk, dat bedrijfsnamen verzinnen in Nederland voor zover ik weet slechts door 2 partijen als core business wordt gedaan; Globrands en The Name Works. (Weet iemand er meer? Ik ben zelf 'onderzoek' aan het doen naar deze markt, dus relevante info is welkom!)
Deze partijen pakken dit zeer professioneel en uitgebreid aan (inclusief linguïstisch onderzoek, internationaal onderzoek, merkenrecht onderzoek etc., met zeer veel naamsuggesties en dus echt een uitvoerig proces) en dit verklaart voor een deel het prijskaartje dat er aanhangt.
Ergens weet ik ook nog steeds niet wat ik er van vind, dat mensen verwachten via dit forum een nieuwe bedrijfsnaam te krijgen, omdat een goede onderscheidende en doeltreffende bedrijfsnaam volgens mij:
-niet zomaar even bedacht is
-voor creatives vaak gewoon 'handel' is, dus uitgerekend van een partij die zich goed zou lenen voor het bedenken van zo'n naam (zoals ik) krijg je geen respons omdat dit commercieel kannibalisme zou zijn, waarbij ik erbij moet zeggen dat er op dit forum erg vaak erg goede suggesties bijzitten! En zoals ik al aangaf, er ook mensen zijn die het geen probleem vinden om hun expertise op dit gebied vrijerlijk op het forum openbaar te maken- waarbij het grote nadeel van deze gang van zaken dus is, dat de suggesties openbaar zijn en dus door iedereen over te nemen zijn!
-Op de ondernemer/onderneming is toegesneden en een forum niet een face-to-face ontmoeting kan vervangen, noch een intensief intakegesprek waarbij de gevoelswaarde, subtiele waarden, persoonlijkheid van de ondernemer/onderneming boven tafel komen.
-Uniek is (iets dat de openbaarheid van het forum niet echt kan 'garanderen')
-Veel waard is (commercieel gezien ook, zowel voor de ondernemer, als voor de 'bedenker).
Dit forum is er deels op gebaseerd dat expert members hun expertise ter beschikking stellen van starters, studenten en overige ondernemers- en dat vind ik een prachtig principe!
We zijn (nagenoeg) allemaal ook zélf ondernemers of werknemers en stellen uit vrije en goede wil onze kennis hier ter beschikking van mensen met vragen, onduidelijkheden en/of behoeftes. (En ja, natuurlijk heeft het voor expert members ook voordelen om zich op dit forum te profileren-- maar het is voor een groot deel uit ideëele overwegingen bij de meesten!)
Maar vind het dan ook niet 'gek' dat de ondernemers voor wie creativiteit hun brood is (zoals ik) niet als eerste in de rij staan om suggesties te doen (uitzonderingen daargelaten).
Word dan ook niet ongeduldig als de resultaten tegenvallen, melig zijn of gestolen worden door andere forumbezoekers.
Ik wil graag een statement maken ten aanzien van de 'waarde' van een goede, pakkende, relevante, originele, onderscheidende bedrijfsnaam.
Niemand verwacht op het forum 'juridisch' dat Lawman zou reageren op:
"Wie stelt even mijn algemene voorwaarden op?"
"Wie wil mij even verdedigen in een rechtzaak?"
Grote kans dat er gerust iemand is die je wil verdedigen, maar of dit de partij is van wie je graag zou willen dat die je zou verdedigen in de rechtzaal?
Ik vind het geweldig dat er raspaardjes zijn die hier vrijerlijk hun ideeën online zetten en mensen helpen daarmee.
Ik ben blij voor de mensen die het lukt om via dit forum aan een goede bedrijfsnaam te komen.
Maar weet wel wat je vraagt.
Groet,
Annedien