• 0

Mijn jurk zakt er van af

Hallo allen,

 

Ik zou, als newbie, graag jullie mening eens horen. Ik ben eigenaresse van een softwarebedrijf en, inderdaad, ik schrijf voor de lol.

Nu krijg ik zó vaak aan de telefoon te horen: "Dag, mijnheer...", terwijl ik toch echt wel een vrouwenvoornaam heb. Dan zal ik het maar niet hebben over: "Mag ik de baas even", waarop men mijn mannelijke collega bedoelt. En dat komt vaker voor!

Verleden week kreeg ik een mailtje met:

"Mijne heren". Vandaag kreeg ik wel zo'n vreemde opmerking naar mijn hoofd dat mijn broek er van afzakte:"Ik ben natuurlijk goed in mijn vak als loodgieter, uw collega (de mannelijke dus) is heel goed met computers en u bent natuurlijk weer heel goed in koken en zo".

Echt! Ik dacht even: ik ben toch wel in 2009 aanbeland?

Het vreemde is nog wel dat 'Mag ik de baas even" ook een keer gevraagd werd door een eigenaresse van een bedrijfje.

Hebben jullie dat nu ook wel eens?

Of zit ik hier helemaal in mijn eentje met zo'n typisch probleempje?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

 

Ik hoop dat de verschillen man/vrouw er met de vergrijzing langzaam uitgroeien...

 

groet

Joost

 

Dat hoop ik toch echt niet! ;) Ik word eerlijk gezegt wel een beetje moe van dat doorgeslagen gedoe. Mannen en vrouwen zijn nu eenmaal verschillend en zullen dat altijd blijven en dat is maar goed ook!!

 

Da's wel makkelijk om mij zo te quoten, maar je haalt mijn opmerking wel uit haar verband door de rest van mijn reactie niet over te nemen......

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

 

Ik hoop dat de verschillen man/vrouw er met de vergrijzing langzaam uitgroeien...

 

groet

Joost

 

Dat hoop ik toch echt niet! ;) Ik word eerlijk gezegt wel een beetje moe van dat doorgeslagen gedoe. Mannen en vrouwen zijn nu eenmaal verschillend en zullen dat altijd blijven en dat is maar goed ook!!

 

Da's wel makkelijk om mij zo te quoten, maar je haalt mijn opmerking wel uit haar verband door de rest van mijn reactie niet over te nemen......

 

groet

Joost

 

Joost, absoluut mijn bedoeling niet, ben er vanuit gegaan dat een lezer het gehele topic wel leest. Ik nam juist deze zin even over om een statement te kunnen maken op de algehele discussie, Mijn excuses zal voortaan in zijn geheel citeren. Uiteraard begrijp ik dat deze zin op zichzelf niet de lading dekt van je reactie, vandaar dus smiley in het antwoord....sorry!

www.kikibags.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Joost, absoluut mijn bedoeling niet, ben er vanuit gegaan dat een lezer het gehele topic wel leest. Ik nam juist deze zin even over om een statement te kunnen maken op de algehele discussie, Mijn excuses zal voortaan in zijn geheel citeren. Uiteraard begrijp ik dat deze zin op zichzelf niet de lading dekt van je reactie, vandaar dus smiley in het antwoord....sorry!

 

Hoi Anna

 

Ging me niet om excuses hoor! Alleen was de afstand tussen mijn reactie en de jouwe een aantal pagina's geworden, vandaar dat ik er even aandacht aan gaf..

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 1

 

@ Anna: Niet iedereen heeft evenveel haar op zijn/haar tanden en ook al heb je draadstaal op je tanden, dan nog kan je d'r wel eens hondsberoerd van worden om maar iedere keer weer te moeten incasseren.

 

Louise@ Ik herken dat gevoel persoonlijk niet maar wil daarmee niet ondermijnen dat andere vrouwen het wel heel vervelend kunnen vinden, in mijn reactie's verwoord ik echter mijn gevoel over het onderwerp. Was niet mijn bedoeling om alle vrouwen als "zeurpieten"neer te zetten, excuses als dat zo overkomt!

www.kikibags.nl

Link naar reactie
  • 0

@Anna... Fijn dat je het zo nog even toelicht. Dat blijft het nadeel van het geschreven woord. Je hoort de intonatie niet, ziet geen gezichtsuitdrukking en dan kan je tekst wel eens harder of ongenuanceerder overkomen dan je bedoelt. Daarom had ik ook de behoefte om één en ander nog eens uit te leggen. Ik kreeg inmiddels het gevoel dat ik over kom als een gefrustreerde mannenhaatster, wat ik toch echt niet ben. Het onderwerp gaat mij alleen aan het hart.

 

@Tekstflair... Je snapt precies wat ik bedoel, het werkt inderdaad ook naar mannen toe. De voorbeelden die jij noemt zijn tekenend. Als een "echte man"(wat dat ook mag betekenen) voor een "typisch vrouwenberoep" kiest wordt dat nog steeds als "verdacht" gezien.

 

Het is een lastig onderwerp omdat het in ons land naar verhouding nog zo slecht niet gaat en het vaak om relatief kleine verschillen gaat. We zijn in vrij korte tijd heel veel opgeschoten (100 jaar) maar als ik de jeugd wel eens hoor denk ik dat we in een soort omgekeerde evolutie terecht zijn gekomen.

Link naar reactie
  • 0

Probleem is dat we allemaal kunnen emanciperen, maar dat we niet van een man een vrouw kunnen maken. Ik bedoel daarmee dat er vaak heel veel wordt geroepen en dat het voor heel veel mannen onduidelijk is geworden wat er nou eigenlijk van hen wordt verwacht. "Mogen ze die vrouwen nou nog wel beschermen?" Ik moet erbij opmerken dat ik zelf maar met 1 type vrouw niet kan opschieten.

Link naar reactie
  • 0

Mannen hoeven geen vrouwen te worden en vrouwen hoeven geen mannen te worden. Respect en gelijkwaardigheid zijn de sleutelwoorden. En als sommige mannen het niet meer snappen hoeven ze denk ik maar 1 ding te doen: behandel iedereen in je omgeving in eerste plaats als mens, dan komt het vanzelf goed. Als je niet op geslacht let maar uit gaat van wat het mens vóór je nodig heeft, zit je altijd goed. Het ene mens heeft bescherming en verzorging nodig en het andere dopt zijn/haar eigen boontjes wel.

 

Ben ik toch nieuwsgierig P.J., met welk type mens kun jij niet opschieten?

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het eigenlijk raar dat we anno 2009 deze discussie nog moeten hebben.

 

Van "zwakzinnig wezen" in de 19e eeuw naar een gelijke partner of gelijkwaardig mens in 2009.

 

De vrouw heeft gelukkig veel bereikt in 2 eeuwen, ;)

 

Helaas is dit nog niet altijd in het werkende leven terug te vinden.

 

Gister zag ik de herhaling van "tussen de oren" . Daar was een vraag over een sollicitatie van een vrouw op een management positie. Een van de presentatoren liet onbewust ( denk ik) merken hoe hij eigenlijk dacht over een vrouw in een management functie.

 

Hij zei: Een manager, dat is toch een beroep voor mannen.

 

Tja..

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Tja Cor,

 

En jij weet vast niet dat je verwijst naar een bericht dat is gemaakt door een bedrijf waarvan korte tijd een vrouwelijke HL-er directeur was. ;D

 

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Omdat de jurk nu waarschijnlijk zo diep is afgezakt dat hij in het riool zit, de volgende suggestie :

 

Dit is de eerste keer dat ik zoveel vrouwelijke leden bij elkaar zie commentarieren hier. Is een draad hier of in Offtopic niet handig om met elkaar te praten over zaken die vrouwelijke ondernemers boeit ?

 

Voor het goede begrip: ik wil juist jullie aanmoedigen met elkaar te spreken - al was het maar om dat hier zoveel mannen lid zijn.

Link naar reactie
  • 0

Ik weet het..... Ik weet het.... maar als een dame iets vraagt mag je nooit weigeren he..... ;)

Als deze discussie, (op enkele zwakzinnige opmerkingen na, bijdraagt aan meer vrouwen in het ondernemerschap, juich ik dat van harte toe. Ik heb een pest aan haantjesgedrag.

Link naar reactie
  • 0

@ Ewout: Nee, dankjewel, maar ik denk dat er geen apart issue van gemaakt moet worden. Het is juist de bedoeling dat iedereen over dit soort zaken meedenkt en misschien dar ook iets mee gaat doen in zijn/haar bedrijf. Maak nou alsjeblieft niet weer een apart soort van "dé vrouw".

 

Er zullen genoeg vrouwenfora zijn en als vrouwelijke HL-ers daar behoefte aan hebben kunnen we daar wel terecht. Wij zijn in eerste instantie hier omdat we ondernemer zijn/willen worden en dan loop je als vrouw misschien wel eens tegen andere zaken aan dan een man maar dan is het toch juist goed dat mannen daar ook kennis van nemen, meediscussieren en laten horen hoe zij daar tegenaan kijken?

 

;DWe PM-en wel stiekum met elkaar hoe vrééééselijk die mannen hier op HL zijn ;D ;)

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 196 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.